Narrow your search

Library

Thomas More Kempen (26)

Thomas More Mechelen (21)

KBR (19)

FARO (15)

KBC (15)

KU Leuven (15)

Vlaams Parlement (14)

VIVES (8)

UGent (5)

Odisee (4)

More...

Resource type

book (21)

periodical (3)

dissertation (1)

object (1)


Language

Dutch (22)

English (2)

French (1)

Multiple languages (1)


Year
From To Submit

2019 (1)

2017 (1)

2014 (1)

2013 (1)

2012 (1)

More...
Listing 1 - 10 of 26 << page
of 3
>>
Sort by

Periodical
Humanistica Lovaniensia : journal of Neo-Latin studies
Author:
ISSN: 07742908 25933019 Year: 1928 Publisher: Leuven

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Humanistica Lovaniensia: Journal of Neo-Latin Studies, published annually, is the leading journal in the field of medieval, Renaissance, and modern Latin. As well as presenting articles on Neo-Latin topics, the journal is a major source for critical editions of Neo-Latin texts with translations and commentaries. Its systematic bibliography of Neo-Latin studies (Instrumentum bibliographicum Neolatinum), accompanied by critical notes, is the standard annual bibliography of publications in the field. The journal is fully indexed (names, mss., Neo-Latin neologisms).


Periodical
Karakter : tijdschrift van Wetenschap.
Author:
ISSN: 13790390 Year: 1947 Publisher: Leuven Leuven Academische Stichting Leuven Vlaamse Leergangen

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Karakter : tijdschrift van wetenschap wil een etalage bieden op recente vernieuwingen in de internationale wetenschap. In korte en toegankelijke essays laten wetenschappers uit diverse disciplines hun licht schijnen over wat grensverleggend, spraakmakend, controversieel of gewoonweg mooi is in hun vakgebied. Karakter verschijnt viermaal per jaar, met in elk nummer acht essays die worden geschreven naar aanleiding van een belangwekkend boek, een opmerkelijk artikel of een vernieuwende tentoonsteling. De redactie bestaat uit een team van wetenschappers uit verschillende disciplines. De auteurs zijn onderzoekers uit België, Nederland of daarbuiten. Karakter is een uitgave van Academische Stichting Leuven.


Periodical
Venticare Magazine : vakblad voor acute zorg
Author:
ISSN: 07745346 Year: 1983 Publisher: Utrecht Berchem Stichting Venticare Vlaamse vereniging intensieve zorgen verpleegkundigen


Dissertation
Problem solving and engineering design : introducing bachelor students to engineering practice
Authors: ---
ISBN: 9789460182372 Year: 2010 Publisher: Leuven Katholieke Universiteit Leuven


Book
't Scharnier: studieondersteuning aan huis : een evaluatie
Authors: --- ---
ISBN: 9789055504565 Year: 2008 Publisher: Leuven Katholieke Universiteit Leuven. Hoger Instituut voor de Arbeid


Book
Veldtekening cultuureducatie : beschrijvende studie met evaluatieve SWOT-analyse
Authors: --- ---
ISBN: 9789088360299 Year: 2011 Publisher: Leuven Katholieke Universiteit Leuven. Hoger Instituut voor de Arbeid

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Welke spelers buiten het formele onderwijs bieden cultuureducatie aan en hoe doen zij dat? In antwoord op die vraag brengen de onderzoekers de gangbare cultuureducatieve praktijk in kaart. Het onderzoek focust niet alleen op cultuur- en jeugdorganisaties die cultuureducatie als kernopdracht of zelfs enige opdracht hebben, maar ook op organisaties die slechts zijdelings of sporadisch met cultuureducatie bezig zijn. In het sociaal-cultureel volwassenenwerk vinden we bij de vier werksoorten enkele organisaties die gespecialiseerd zijn in cultuureducatie. De meeste organisaties uit die sector combineren echter een culturele en educatieve functie zonder dat ze zich daar expliciet op profileren. De onderzoekers stellen vast dat er in Vlaanderen een goede voedingsbodem is voor educatie rond kunst, erfgoed, media en andere culturele uitingen. Ze noteren een toename van het cultuureducatieve aanbod in de vrije tijd en een toegenomen aandacht van beleidsmakers voor cultuureducatie. Omwille van samenwerking vervagen de schotten tussen vrije tijd en formeel onderwijs in relatie tot cultuureducatie. Veel cultuureducatieve initiatieven worden gedragen door freelancers. Onder impuls van het beleid van de afgelopen jaren zetten heel wat cultuureducatieve initiatieven in op het toeleiden naar cultuur, cultuureducatie als hefboom voor cultuurparticipatie


Book
Waarheid
Authors: --- ---
ISBN: 9789401462280 Year: 2019 Publisher: Leuven Amsterdam Leuven LannooCampus KU Leuven Junior College

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Hoe weet je dat de Mount Everest 8848 meter hoog is? Ben je zeker dat Brussel niet de hoofdstad van Frankrijk is? Hoeveel sterren telt het heelal? Waarheid lijkt belangrijker dan ooit. In de hevige debatten over fake news en hoe dat tegen te gaan, zie je dat de vraag naar juiste kennis enorm leeft in de samenleving. Foute meningen leiden immers snel tot foute beslissingen. Waarheid neemt je mee op een speelse, filosofische reis naar de waarheid en benadert het mysterieuze begrip langs allerlei zijwegen. Zo leer je dat er een belangrijk onderscheid is tussen de waarheid met grote W en kleine w, en begin je zelfs te twijfelen aan het feit dat twee plus twee gelijk is aan vier.


Book
Studiekosten in het secundair onderwijs : wat het aan ouders kost om schoolgaande kinderen te hebben
Authors: --- ---
ISBN: 9789055504541 Year: 2008 Publisher: Leuven Katholieke Universiteit Leuven. Hoger Instituut voor de Arbeid

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Tasan : taalvaardigheidstoets aanvang secundair onderwijs : anderstalige nieuwkomers
Authors: --- --- ---
ISBN: 9075511329 9789075511321 Year: 2003 Publisher: Leuven Steunpunt NT2

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De TASAN gaat na of een anderstalige nieuwkomer voldoende taalvaardig is om de lessen in de eerste graad secundair onderwijs te volgen en op welke vlakken hij nog ondersteuning nodig heeft. De TASAN meet luister-, lees- en schrijfvaardigheid. Spreekvaardigheid is niet opgenomen om praktische redenen. De nadruk ligt vooral op de taalvaardigheid die de leerlingen nodig hebben om te functioneren op school.

From author to reader : challenges for the digital content chain : proceedings of the 9th ICCC international conference on electronic publishing : Leuven, Arenberg Castle, June 8-10, 2005
Authors: --- --- ---
ISBN: 9042916451 Year: 2005 Publisher: Leuven Peeters

Listing 1 - 10 of 26 << page
of 3
>>
Sort by