Listing 1 - 10 of 26 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Humanistica Lovaniensia: Journal of Neo-Latin Studies, published annually, is the leading journal in the field of medieval, Renaissance, and modern Latin. As well as presenting articles on Neo-Latin topics, the journal is a major source for critical editions of Neo-Latin texts with translations and commentaries. Its systematic bibliography of Neo-Latin studies (Instrumentum bibliographicum Neolatinum), accompanied by critical notes, is the standard annual bibliography of publications in the field. The journal is fully indexed (names, mss., Neo-Latin neologisms).
Neo-Latin literature --- Neo-Latin language --- Annuaires --- Jaarboeken --- Humanism --- Latin philology, Medieval and modern --- Humanisme --- Philologie latine médiévale et moderne --- Periodicals --- Périodiques --- Latin literature, Medieval and modern --- Periodicals [from old catalog] --- Humanism. --- Latin philology, Medieval and modern. --- Humanisme. --- Humanisme (cultuurgeschiedenis) --- 873.4 <05> --- 477 --- Humanistisch Latijnse literatuur--Tijdschriften --- Language No Classical Latin --- 873.4 <05> Humanistisch Latijnse literatuur--Tijdschriften --- Philologie latine médiévale et moderne --- Périodiques --- E-journals --- Philosophy --- Classical education --- Classical philology --- Philosophical anthropology --- Renaissance --- Arts and Humanities --- neo-latin --- literature --- philology --- intellectual history --- Linguistics --- Literature --- Humanism (cultural history). --- Philologie latine médiévale et moderne. --- humanism. --- Humanism - Periodicals --- Latin literature, Medieval and modern - Periodicals
Choose an application
Karakter : tijdschrift van wetenschap wil een etalage bieden op recente vernieuwingen in de internationale wetenschap. In korte en toegankelijke essays laten wetenschappers uit diverse disciplines hun licht schijnen over wat grensverleggend, spraakmakend, controversieel of gewoonweg mooi is in hun vakgebied. Karakter verschijnt viermaal per jaar, met in elk nummer acht essays die worden geschreven naar aanleiding van een belangwekkend boek, een opmerkelijk artikel of een vernieuwende tentoonsteling. De redactie bestaat uit een team van wetenschappers uit verschillende disciplines. De auteurs zijn onderzoekers uit België, Nederland of daarbuiten. Karakter is een uitgave van Academische Stichting Leuven.
378.4 <05> --- 05 <493> --- 378.4 <493 KUL> --- 378.4 <493 LEUVEN> --- 91 --- #TS:KOHU --- 040 Varia --- 090 Exacte wetenschappen --- #KVHA:Tijdschriften; Algemeen --- tijdschriften --- wetenschappen --- wetenschap --- KU-Leuven --- universitair onderwijs --- 378.4 <493 KUL> Universiteiten: Katholieke Universiteit Leuven--KUL --- Universiteiten: Katholieke Universiteit Leuven--KUL --- 05 <493> Tijdschriften. Periodieken. Serials--België --- Tijdschriften. Periodieken. Serials--België --- 378.4 <05> Universiteiten--Tijdschriften --- Universiteiten--Tijdschriften --- Universiteiten--België--LEUVEN --- Geography --- 378 --- Higher education --- Louvain
Choose an application
Nursing --- Périodiques --- Tijdschriften --- Verpleegkunde --- Critical Care. --- Nursing. --- gezondheidszorg --- verpleegkunde --- intensieve zorgen --- intensieve zorgen afdeling --- tijdschriften Verpleegkunde --- Tijdschriften GEZ --- intensieve-zorgen afdeling --- intensieve-zorgen afdeling (gez) --- Intensive care --- Nursings --- Surgical Intensive Care --- Intensive Care --- Intensive Care, Surgical --- Care, Critical --- Care, Intensive --- Care, Surgical Intensive --- Emergencies --- intensive care --- Periodicals --- acute zorg --- intensive-care --- evidence based practice --- Intensieve verpleging --- tijdschriften --- Orthopaedics. Traumatology. Plastic surgery --- spoedgevallen --- tijdschriften. --- Tijdschriften. --- Critical Care --- VP --- tijdschriften verpleegkunde --- E-journals
Choose an application
Academic collection --- probleemoplossende techniek --- onderzoek --- wetenschappelijk onderzoek --- wetenschappelijk onderwijs --- Ingenieursopleidingen --- Probleemoplossend denken --- 624 --- 621 <043> --- 621 <043> Mechanical engineering in general. Nuclear technology. Electrical engineering. Machinery--Dissertaties --- Mechanical engineering in general. Nuclear technology. Electrical engineering. Machinery--Dissertaties --- Theses
Choose an application
Choose an application
Welke spelers buiten het formele onderwijs bieden cultuureducatie aan en hoe doen zij dat? In antwoord op die vraag brengen de onderzoekers de gangbare cultuureducatieve praktijk in kaart. Het onderzoek focust niet alleen op cultuur- en jeugdorganisaties die cultuureducatie als kernopdracht of zelfs enige opdracht hebben, maar ook op organisaties die slechts zijdelings of sporadisch met cultuureducatie bezig zijn. In het sociaal-cultureel volwassenenwerk vinden we bij de vier werksoorten enkele organisaties die gespecialiseerd zijn in cultuureducatie. De meeste organisaties uit die sector combineren echter een culturele en educatieve functie zonder dat ze zich daar expliciet op profileren. De onderzoekers stellen vast dat er in Vlaanderen een goede voedingsbodem is voor educatie rond kunst, erfgoed, media en andere culturele uitingen. Ze noteren een toename van het cultuureducatieve aanbod in de vrije tijd en een toegenomen aandacht van beleidsmakers voor cultuureducatie. Omwille van samenwerking vervagen de schotten tussen vrije tijd en formeel onderwijs in relatie tot cultuureducatie. Veel cultuureducatieve initiatieven worden gedragen door freelancers. Onder impuls van het beleid van de afgelopen jaren zetten heel wat cultuureducatieve initiatieven in op het toeleiden naar cultuur, cultuureducatie als hefboom voor cultuurparticipatie
Academic collection --- #SBIB:316.7C313 --- #SBIB:316.7C331 --- #SBIB:303H34 --- Cultuurbeleid: regionaal --- Culturele animatoren, vormingswerkers, cultuurfunctionarissen --- Kwalitatieve methoden: grondige gevallenstudie, casework, social work --- 601 Cultuurbeleid --- 663 Jeugd --- Sociaal-cultureel werk --- Cultuur --- Cultuureducatie --- Vrije tijd --- Education --- Aims and objectives --- Cross-cultural studies --- Culture --- Study and teaching --- Belgium
Choose an application
Hoe weet je dat de Mount Everest 8848 meter hoog is? Ben je zeker dat Brussel niet de hoofdstad van Frankrijk is? Hoeveel sterren telt het heelal? Waarheid lijkt belangrijker dan ooit. In de hevige debatten over fake news en hoe dat tegen te gaan, zie je dat de vraag naar juiste kennis enorm leeft in de samenleving. Foute meningen leiden immers snel tot foute beslissingen. Waarheid neemt je mee op een speelse, filosofische reis naar de waarheid en benadert het mysterieuze begrip langs allerlei zijwegen. Zo leer je dat er een belangrijk onderscheid is tussen de waarheid met grote W en kleine w, en begin je zelfs te twijfelen aan het feit dat twee plus twee gelijk is aan vier.
Filosofie --- Waardevorming --- Waarheid --- 141.2 --- 171 --- Philosophy --- toegepaste filosofie --- wetenschapsleer --- 161.25 --- 161.25 Voorwaarden tot geldigheid van een oordeel. Waarheid en valsheid (onwaarheid)van oordelen --- Voorwaarden tot geldigheid van een oordeel. Waarheid en valsheid (onwaarheid)van oordelen
Choose an application
Secondary education --- Flanders --- Academic collection --- #SBIB:316.334.1O240 --- Democratisering van, in en door onderwijs: algemeen --- E-books --- Education [Secondary ] --- Belgium --- Costs
Choose an application
De TASAN gaat na of een anderstalige nieuwkomer voldoende taalvaardig is om de lessen in de eerste graad secundair onderwijs te volgen en op welke vlakken hij nog ondersteuning nodig heeft. De TASAN meet luister-, lees- en schrijfvaardigheid. Spreekvaardigheid is niet opgenomen om praktische redenen. De nadruk ligt vooral op de taalvaardigheid die de leerlingen nodig hebben om te functioneren op school.
Didactics of secundary education --- Didactic evaluation --- Didactics of Dutch --- #KVHB:Test; secundair onderwijs --- #KVHB:Testotheek TP --- #KVHB:Test; taalniveau --- #PBIB:+111.25 --- Evaluatie --- Nederlands --- #KVHB:Taaltest --- #KVHB:Taalvaardigheid --- #KVHB:Anderstaligen --- taalvaardigheid --- taalvaardigheidstoetsen --- onthaalklas --- secundair onderwijs --- anderstaligen --- 485.15 --- Nederlands als tweede taal --- Vakdidactiek : Nederlands voor anderstaligen : Secundair onderwijs --- Didactic evaluation. --- Didactics of Dutch. --- Didactics of secundary education.
Choose an application
Colloques --- Colloquia --- Edition électronique --- Elektronische uitgave --- Digitale content --- 007 --- Electronic publishing --- Scholarly electronic publishing --- Libraries and electronic publishing --- Communication in learning and scholarship --- Technological innovations --- Electronic scholarly publishing --- Learning and scholarship --- Scholarly publishing --- Communication in scholarship --- Scholarly communication
Listing 1 - 10 of 26 | << page >> |
Sort by
|