Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|
Choose an application
'Kinderen kunnen de dag van vandaag niet langer kinderen zijn' is een veel gehoorde klacht van ouders, opvoeders en leerkrachten. In dit boek nemen wij deze klacht serieus, want niet betekent dat we er mee akkoord gaan. We proberen te achterhalen wat voor kijk op kinderen achter deze stelling schuilt en stellen ons vervolgens de vraag of er nog andere manieren zijn om over kinderen na te denken. Een klare kijk op wat kindzijn vandaag is of zou kunnen zijn, moet ons vervolgens toelaten een kritisch perspectief op de commercialisering van de leefwereld van kinderen te ontwikkelen. Dat is noodzakelijk. Alleen al maar om tegen naïeve redeneringen als 'Als de kinderen het leuk vinden, dan is het OK' voldoende weerwerk te kunnen bieden. (Bron: covertekst)
Educational sciences --- Merchandising --- Merchandising. --- Kinderen. --- 37.015.4 --- 181 Kindbeeld en positie van kinderen in de samenleving --- #A0312A --- 663 Jeugd --- 432 )* THEORETISCHE OPVOEDKUNDE --- kinderen en consumptie --- kinderen en gezin --- kinderen en multimedia --- kinderen en school --- kinderen en vrije tijd --- kinderen --- kindzijn --- leefwereld --- 433.9 --- Commercialisering --- Kinderen --- Leefomgeving --- 041173.jpg --- Kind en reclame --- Reclame: kinderen --- Pedagogische sociologie--z.o.{316:37} --- 37.015.4 Pedagogische sociologie--z.o.{316:37} --- 80.36 education and society. --- Kinderspelletjes. --- Opvoeding. --- Vercommercialisering.
Choose an application
What constitutes a 'normal' child? Throughout the nineteenth century public health and paediatrics played a leading role in the image and conception of children. By the twentieth century psychology had moved to the forefront, transforming our thinking and understanding. AndreÌ Turmel investigates these transformations both from the perspective of the scientific observation of children (public hygiene, paediatrics, psychology and education) and from a public policy standpoint (child welfare, health policy, education and compulsory schooling). Using detailed historical accounts from Britain, the USA and France, Turmel studies how historical sequential development and statistical reasoning have led to a concept of what constitutes a 'normal' child and resulted in a form of standardization by which we monitor children. He shows how western society has become a child-centred culture and asks whether we continue to base parenting and teaching on a view of children that is no longer appropriate.
Children --- Child development --- Enfants --- History. --- Histoire --- Développement --- History --- -37 <09> --- 316:37 --- -Child study --- Development, Child --- Developmental biology --- Developmental psychobiology --- Child rearing --- Childhood --- Kids (Children) --- Pedology (Child study) --- Youngsters --- Age groups --- Families --- Life cycle, Human --- Geschiedenis van opvoeding en onderwijs --- Onderwijssociologie. Sociologie van opvoeding en onderwijs--z.o.{37.015.4} --- Development --- -History. --- 316:37 Onderwijssociologie. Sociologie van opvoeding en onderwijs--z.o.{37.015.4} --- 37 <09> Geschiedenis van opvoeding en onderwijs --- -37 <09> Geschiedenis van opvoeding en onderwijs --- Child study --- Développement --- 37 <09> --- Social Sciences --- Sociology --- Children - History --- Child development - History
Choose an application
Public law. Constitutional law --- Educational sciences --- grondwet --- onderwijsrecht --- Belgium --- Constitution --- Enseignement --- Grondwet --- Onderwijs --- 37.014.3 --- 351.851 <493> --- 316:37 --- #SBIB:316.334.1O212 --- onderzoeksrapport --- grondwetsherziening --- onderwijs --- na 1945 (x) --- onderwijswetgeving --- 351.851 --- 37.014 --- 342.2 --- (493) --- $?$90/03 --- 342.733 <493> --- 371.014.5 <493> --- #C9201 --- #A9212A --- recht, onderwijs --- staatshervorming (België) --- 450.2 --- onderwijsstructuur --- Onderwijsrecht --- Schoolpact --- onderwijshervormingen --- Onderwijswetgeving--België --- Onderwijssociologie. Sociologie van opvoeding en onderwijs--z.o.{37.015.4} --- Onderwijsbeleid: nationaal --- Pedagogiek en onderwijskunde --- handboeken en inleidingen --- 316:37 Onderwijssociologie. Sociologie van opvoeding en onderwijs--z.o.{37.015.4} --- 351.851 <493> Onderwijswetgeving--België --- handboeken en inleidingen. --- Educational law and legislation --- Constitution (Law) --- Handboeken en inleidingen. --- staatshervorming (België) --- Onderwijswetgeving--België
Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|