Narrow your search

Library

KU Leuven (3)

Thomas More Kempen (3)

UGent (3)

VUB (3)

KBR (2)

Odisee (2)

UCLL (2)

ULiège (2)

Vlaams Parlement (2)

ACV - CSC (1)

More...

Resource type

book (3)


Language

Dutch (2)

English (1)


Year
From To Submit

2008 (1)

2003 (1)

1989 (1)

Listing 1 - 3 of 3
Sort by

Book
Geen kinderspel : een pedagogische analyse van de vertogen over de commercialisering van de leefwereld van kinderen.
Author:
ISBN: 9038205198 9789038205199 Year: 2003 Publisher: Gent Academia

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

'Kinderen kunnen de dag van vandaag niet langer kinderen zijn' is een veel gehoorde klacht van ouders, opvoeders en leerkrachten. In dit boek nemen wij deze klacht serieus, want niet betekent dat we er mee akkoord gaan. We proberen te achterhalen wat voor kijk op kinderen achter deze stelling schuilt en stellen ons vervolgens de vraag of er nog andere manieren zijn om over kinderen na te denken. Een klare kijk op wat kindzijn vandaag is of zou kunnen zijn, moet ons vervolgens toelaten een kritisch perspectief op de commercialisering van de leefwereld van kinderen te ontwikkelen. Dat is noodzakelijk. Alleen al maar om tegen naïeve redeneringen als 'Als de kinderen het leuk vinden, dan is het OK' voldoende weerwerk te kunnen bieden. (Bron: covertekst)


Book
A historical sociology of childhood
Author:
ISBN: 9780521705639 9780521879774 0521705630 0521879779 9780511489099 0511489099 9780511424137 0511424132 9780511422485 0511422482 1107184002 1281775657 9786611775650 0511423659 0511421826 0511423144 9781107184008 9781281775658 661177565X 9780511423659 9780511421822 9780511423147 Year: 2008 Publisher: Cambridge New York Cambridge University Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

What constitutes a 'normal' child? Throughout the nineteenth century public health and paediatrics played a leading role in the image and conception of children. By the twentieth century psychology had moved to the forefront, transforming our thinking and understanding. André Turmel investigates these transformations both from the perspective of the scientific observation of children (public hygiene, paediatrics, psychology and education) and from a public policy standpoint (child welfare, health policy, education and compulsory schooling). Using detailed historical accounts from Britain, the USA and France, Turmel studies how historical sequential development and statistical reasoning have led to a concept of what constitutes a 'normal' child and resulted in a form of standardization by which we monitor children. He shows how western society has become a child-centred culture and asks whether we continue to base parenting and teaching on a view of children that is no longer appropriate.


Book
De grondwetsherziening van 1988 en het onderwijs : de schoolvrede en zijn toepassing.
Authors: ---
ISBN: 9064396043 9789064396045 Year: 1989 Publisher: Brussel Brussel Story-Scientia CEPESS

Listing 1 - 3 of 3
Sort by