Narrow your search

Library

Thomas More Kempen (7)

VIVES (7)

Odisee (6)

UCLL (6)

AP (5)

Arteveldehogeschool (5)

EhB (5)

DB (4)

Hogeschool West-Vlaanderen (4)

KDG (4)

More...

Resource type

book (7)


Language

Dutch (5)

German (1)

Norwegian (1)


Year
From To Submit

2021 (2)

2020 (1)

2018 (2)

2016 (2)

Listing 1 - 7 of 7
Sort by

Book
Brand Content und Brand Image : Experimentelle Studie über Die Wirkung Von Brand Content Auf Imagedimensionen
Author:
ISBN: 3658357118 365835710X Year: 2021 Publisher: Wiesbaden : Springer Fachmedien Wiesbaden GmbH,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In diesem Open-Access-Buch schlägt Matthias Albisser eine Konzeptualisierung von Brand Content als Botschaften der Unternehmenskommunikation vor, die gleichberechtigt eine Unternehmensperspektive (Imageaufbau) und eine Userperspektive (Mehrwert für User) einnehmen. Anhand einer experimentellen Umfrage wird der Einfluss von informativem (Tipps und Tricks) und unterhaltendem (Memes) Brand Content auf das funktionale und das emotionale Markenimage analysiert.


Book
Meaningful marketing : het antwoord op het schisma tussen merk en consument
Author:
ISBN: 9789401456005 Year: 2018 Publisher: Leuven LannooCampus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

74 procent van de merken mag zomaar verdwijnen zonder dat de consument dat erg zou vinden.Reclamespots worden massaal doorgespoeld en meer dan 20 procent van ons heeft een adblocker.Is het dan game over voor merken? Gelukkig niet. Op voorwaarde dat ze zich op een andere manier gaan gedragen en consumenten meerwaarde bieden. Geven in plaats van te vragen. Meaningful Marketing is de enige manier om het vertrouwen te herstellen én een langetermijnrelatie op te bouwen.Dit boek gaat dieper in op de evolutie die tot de grote kloof tussen merken en consumenten geleid heeft, maar focust vooral op hoe de kloof kan gedicht worden. Talrijke voorbeelden maken de filosofie en de verschillende technieken achter Meaningful Marketing tastbaar. Bron : http://www.lannoocampus.be


Book
Innholdsmarkedsføring : konsept, forretningsmodeller, juss, etikk og praksis
Authors: --- --- ---
Year: 2016 Publisher: Cappelen Damm Akademisk/NOASP (Nordic Open Access Scholarly Publishing)

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

This book describes the concept of content marketing in a Norwegian context. Its subtitle, meaning “concept, business models, legal aspects, ethics and practice”, is comprised of key words for each chapter. The concept chapter includes trends and historical roots, as well as a discussion of the definition of ‘content marketing’. The book is concerned about the practice of content marketing in a context where media are digitalized, and how digitalization is linked to changes in business models for the media. However, content marketing practices are challenging the legal framework as well as ethical restrictions in several ways. One example is freedom of expression concerning commercial content. Another is the debate on content marketing as native advertisements in editorial products, and the risk of mixing such commercial content with journalism. This book is the first to be published on this topic in the Norwegian language based on scientific research and including many examples from Norwegian practices.


Book
Dit is contentmarketing : hoe met straffe content je business doen groeien
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789401472357 Year: 2020 Publisher: Leuven LannooCampus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Marketeers hebben het niet onder de markt. Tussen de oude manier van denken over reclame en de mondige consument is een diepe kloof geslagen. Wakkere merken willen echter de knop omdraaien. De oplossing heet content marketing. Het maakt jou als marketeer tot een moderne uitgever die durft denken over de informatie die jouw doelgroep echt nodig heeft.Sterke content vertrekt vanuit de informatiebehoefte van de consument en werkt net daarom veel minder intrusief dan reclame. Dat valt in de smaak van de nieuwe kritische consument.Dit boek neemt de lezer mee door alle stappen om als organisatie content marketing te omarmen en structureel in te zetten.Bron : http://www.standaardboekhandel.be


Book
Content marketing en community management
Authors: ---
ISBN: 9789043035743 Year: 2018 Publisher: Amsterdam Pearson Education

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Steeds meer merken en organisaties houden zich bezig met het ontwikkelen van content en het managen van community?s. Het aantal contentstrategen, contentmarketeers, socialmediamanagers en community managers neemt snel toe. Contentmarketing en community management leert studenten om met een praktische planmatige aanpak in te spelen op de marketing- en communicatie-uitdagingen van nu!Contentmarketing en community management is het eerste, complete studieboek waarin alle processen van contentmarketing en community management in een cyclus worden doorlopen. In deze ROEM-cyclus komen alle stappen in het proces aan bod, van het formuleren van contentdoelen tot en met het meten en optimaliseren van conversie. Aan iedere stap in deze cyclus is een apart hoofdstuk gewijd, waardoor het zeer overzichtelijk, toegankelijk en gebruiksvriendelijk is voor studenten.Aan de hand van vele praktijkvoorbeelden over aansprekende merken en organisaties, zoals Coca Cola, Ziggo, de Hartstichting, A.S.Adventure en Coolblue, wordt de theorie aan de praktijk gekoppeld. Studenten kunnen ook meteen zelf aan de slag door middel van het online materiaal op MyLab NL.DoelgroepDit boek is geschikt voor hbo- en universitaire opleidingen op het gebied van communicatie, marketing, media en journalistiek. Daarnaast is deze titel ook zeer geschikt voor studenten die een stageverslag of afstudeerscriptie moeten schrijven waarbij zij een content-, social media- of communityplan moeten schrijven. Ten slotte is deze titel geschikt voor iedereen die geïnteresseerd is of zich meer wil verdiepen in contentmarketing en community management.bron : http://www.pearson.nl


Book
Content marketing : van marketeer tot uitgever
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789401438186 Year: 2016 Publisher: Tielt LannooCampus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Consumenten zijn mondiger en kritischer geworden. Ze geloven niet meer in mooie praatjes, maar willen graag geïnformeerd worden. Sterke marketing durft die evolutie te omarmen. De 21e-eeuwse marketeer overtuigt klanten niet op een opdringerige manier, maar gaat zoals een uitgever na aan welke informatie zijn consumenten nood hebben.Maar het succes van content marketing heeft een keerzijde. De concurrentie in de branche stijgt en je moet als marketeer met straffe inhoud voor de dag komen om je verhaal succesvol naar je publiek te communiceren.Content marketing laat je de essentiële elementen binnen het contentmarketingproces ontdekken. Via voorbeelden, cases en praktische tips reikt het boek templates en actieplannen aan die je leren hoe je content marketing structureel kan inzetten in je organisatie.Bron : http://www.lannoocampus.be


Book
Be the story : transmedia storytelling voor contentmakers
Authors: ---
ISBN: 9789401474849 Year: 2021 Publisher: Leuven LannooCampus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Met welke apps en tools giet je verhalen in een straffe vorm? Hoe maak je een grondplan voor een transmediaal verhaal? Waarom is 'transmedia-' niet hetzelfde als 'multimedia-', 'deep media-' of 'klassieke storytelling'?De verhalen van vandaag beleef je langs verschillende kanalen tegelijk. 'Be the story' vertelt je alles wat je moet weten over deze nieuwste vorm van verhalen vertellen. Je komt te weten waarom transmedia zo nauw verbonden is met moderne technologie. En hoe je ook met je smartphone geweldige content maakt. In een constant bewegend en exploderend medialandschap geeft dit boek je alle tips om kijkers en gebruikers continu geprikkeld te houden.https://www.lannoo.be/nl/be-story

Listing 1 - 7 of 7
Sort by