Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|
Choose an application
Einde maart '98 vonden een colloquium en een studiedag plaats onder de titel 'Glokale kunst in Vlaanderen', een debat over kunst en globalisering. In dit dossier werden de bijdragen opgenomen van de vier internationale sprekers. Daarnaast werd aan de verschillende participanten (uit de kunstenwereld, de interculturele wereld en de ontwikkelingssamenwerking) gevraagd om hun visie op papier te zetten.
Art --- anno 1900-1999 --- Flanders --- 7.01 --- Kunst . Vlaanderen --- Multiculturele samenleving --- #abib:aleo --- Ontwikkelingssamenwerking --- kunst --- 700.7 --- cultuur --- kunst en beleid --- kunst en politiek --- globalisering --- twintigste eeuw --- 792.23 --- Vlaanderen --- podiumkunsten --- België --- noord-zuiddialoog --- ontwikkelingslanden --- sociologie, cultuur --- cultuur, politiek --- cultuur, beleid --- duurzame ontwikkeling --- Esthetica. Kunstfilosofie. Kunsttheorie. Algemene problemen inzake kunst --- interculturele podiumkunsten --- 7.01 Esthetica. Kunstfilosofie. Kunsttheorie. Algemene problemen inzake kunst --- diversiteit --- multiculturaliteit
Choose an application
In juni 2009 zal het 10 jaar geleden zijn dat Bert Anciaux de eed aflegde als Vlaams minister van Cultuur en Jeugd. De cultuur- en jeugdsector veranderden de voorbije 10 jaar spectaculair. Het aanbod verbreedde, de kwaliteiten ervan groeiden, de verspreiding in Vlaanderen nam toe. Meer en diversere publieken worden beoogd en bereikt. Daarmee zijn we geëvolueerd tot een Europese koploper. De Vlaamse overheid heeft daartoe bijgedragen, want in dat voorbije decennium zijn beide sectoren opvallend gegroeid en uitgedijd. De middelen, in het bijzonder de subsidies, zijn verdubbeld. Ze ondersteunen zowel de plaatselijke dynamiek als een uitgebreid veld van Vlaamse instellingen, diensten en projecten. Het bereiken van een zo ruim mogelijk publiek wordt gekoppeld aan een volgehouden aanpak van drempels en van de achterstelling van kansengroepen. Bij dit alles vormt kwaliteit de ultieme toets. Dit boekt maakt een balans van het voorbije decennium. Het biedt geen systematische opsomming of een volledige inventaris, maar vertelt grote en kleine verhalen. Zo is deze publicatie vooral een eerbetoon aan de honderdduizenden deelhebbers en deelnemers aan het cultuur- en jeugdbeleid. Het vormt een levendige erehaag voor de makers en de smakers die in Vlaanderen cultuur- en jeugdprojecten inhoud en vorm geven met het oog op een hoopvolle toekomst
cultuur --- jeugd --- cultuurbeleid --- Vlaanderen --- Sociale agogiek --- jeugdwerk- en beleid. --- Cultuurbeleid --- Jeugdbeleid --- Vlaanderen. --- cultuurparticipatie --- Age group sociology --- Sociology of cultural policy --- jeugdbeleid --- anno 2000-2009 --- Flanders --- #SMV:museum --- #SMV:beleid --- #SBIB:316.7C313 --- #FARO gidsen_beleid --- 601 Cultuurbeleid --- 663.1 Jeugdbeleid --- #PBIB:+115.11 --- 497.3 --- België --- 008 --- 351.85 --- 374.3 --- Cultuurbeleid . Vlaanderen --- Cultuurbeleid: regionaal --- Cultuur : Beleid --- cultuurbeleid - in landelijk verband --- Cultuur --- Jeugdwerk --- Overzicht --- Toerisme --- Beleidsplan
Choose an application
Op basis van het kwantitatieve luik van dit onderzoeksproject werden een aantal knelpunten geïdentificeerd met betrekking tot de schoolloopbanen van holebi-jongeren. In het bijzonder bleek dat biseksuele jongeren en lesbische meisjes zich van respectievelijk homo/lesbische jongeren en van homojongens onderscheiden op vlak van (mentale) kwetsbaarheid en schoolprestaties. Omdat er een verband is tussen een negatief mentaal welbevinden en het behoren tot een gestigmatiseerde groep willen we in dit kwalitatief luik nagaan in welke mate er daadwerkelijk verbanden zijn tussen het ervaren van minderheidsstress, stigma-, discriminatie- en zichtbaarheidmanagement (als vormen van 'coping') en een negatief welbevinden. Aan de hand van minimum 20 tot maximum 32 diepte-interviews (afhankelijk van het saturatiepunt) gaan we na hoe de schoolomgeving door holebi-jongeren wordt ervaren, op welke manier zij met hun seksuele identiteit (op school)omgaan en hoe zij conflicten of problemen hanteren die te maken hebben met hun seksualiteit (verschillen in copinggedrag). Bijzondere aandacht wordt besteed aan genderrelevante dynamieken en seksuele identiteitsprocessen die een rol kunnen spelen bij de hantering van een seksuele identiteit en stigmamanagement
Sociologie van het gezin. Sociologie van de seksualiteit --- Sociologie van het onderwijs --- schoolcultuur --- sociaal-wetenschappelijk onderzoek --- schoolprestaties --- holebi's --- onderwijssociologie --- heteroseksualiteit --- Vlaanderen --- Academic collection --- #KVHB:Arbeids- en organisatiepsychologie --- #KVHB:Genderverschillen --- Cultuur 008 --- Diversiteit --- Ministerie van de Vlaamse Gemeenschap 353.11 --- Overheid 354 --- Vrouwenproblematiek 396 --- 315.2 --- 329 --- gender --- Vlaamse Gemeenschap / Gewest --- arbeid, vrouwen --- bestuur, gemeenschappen --- cultuur, beleid --- emancipatie --- gelijke kansenbeleid --- 316.344 --- 331.102 --- Gelijke kansenbeleid . Vlaanderen --- Genderverhoudingen : sectoren --- Gelijke kansen --- S20090021.JPG --- cultuur --- Vrouwenemancipatie; Belgie --- Sociaal Beleid --- 301.17 --- 008 --- 159.91 --- GENDERVERHOUDINGEN -- 361 --- E-books --- Gender --- Cultuurbeleid --- Kansenongelijkheid --- Holebi's --- Onderwijs --- Schoolloopbaan --- Vergelijking --- Jeugd --- Holebi --- Vergelijking (wiskunde) --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Vergelijking (onderscheid) --- Jongere
Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|