Narrow your search

Library

KBR (2)

Thomas More Kempen (2)

DocAtlas (1)

Hogeschool Gent (1)

Hogeschool West-Vlaanderen (1)

PXL (1)

UCLL (1)

UHasselt (1)


Resource type

book (2)


Language

Dutch (2)


Year
From To Submit

2015 (1)

2014 (1)

Listing 1 - 2 of 2
Sort by

Book
Ik hoor er ook bij ! : hoe omgaan met problematieken/stoornissen bij kinderen en jongeren op school
Authors: --- --- --- ---
ISBN: 9789048623754 Year: 2015 Volume: *6 Publisher: Brugge Die Keure

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Een kind met leer-,gedrags- of ontwikkelingsstoornis, daar kan elke leerkracht, logopedist of ouder mee geconfronteerd worden.Om een zekere houvast te bieden, hebben Karl Baert en Prof. Dr. Annemie Desoete de handen in elkaar geslagen. Ze brengen in Ik hoor er ook bij! de 10 meest voorkomende stoornissen bij jongeren duidelijk en overzichtelijk in kaart.


Book
Gedragsproblemen in de klas : een praktisch handboek
Authors: ---
ISBN: 9789401417938 Year: 2014 Volume: *1 Publisher: Houten LannooCampus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boek biedt leerkrachten een praktisch overzicht van gedragsproblemen en gedrags- en ontwikkelingsstoornissen die je bij kinderen in de klas kunt tegenkomen en hoe je hiermee kunt omgaan. Het is helder geschreven en direct toepasbaar in de dagelijkse klassenpraktijk. Dit boek laat zien dat het vaak verrassend kleine dingen zijn die kinderen met grote problemen goed kunnen ondersteunen! Zorgplicht en passend onderwijs zijn goede concepten, maar brengen nogal wat te weeg op school. Steeds vaker komen er kinderen met forse gedragsproblemen of gedrags- en ontwikkelingsstoornissen in het regulier basisonderwijs en van leerkrachten wordt verwacht dat ze hier adequaat mee kunnen omgaan. Om les te kunnen blijven geven in een klas waarin steeds meer zorgkinderen zitten die de nodige ondersteuning behoeven, is dit boek geschreven. Gedragsproblemen in de klas begint met het onderscheid tussen gedragsproblemen en gedragsstoornissen. Hierna beschrijft ieder hoofdstuk een gedragsprobleem of gedrags- of ontwikkelingsstoornis die je in de klas kunt tegenkomen, zoals AD(H)D, ASS, depressie, faalangst en pestgedrag. Het beantwoordt vragen als: hoe kun je kinderen ondersteunen die ondanks hun beperkingen moeten functioneren op de gewone basisschool? Wat kun je doen? Wat kun je beter niet doen? Het boek eindigt met een hoofdstuk over executieve functies en hun invloed op gedrags- en ontwikkelingsstoornissen.

Listing 1 - 2 of 2
Sort by