Listing 1 - 10 of 400 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Plickers is zowel een app voor een tablet of smartphone alsook een website. De app geeft je de mogelijkheid om antwoorden van leerlingen vliegensvlug te registreren(scannen). Dit 'antwoorden' door de leerlingen bestaat in het tonen van een afbeelding die lijkt op een QR-code.De leerlingen hebben de keuze om te antwoorden met A, B, C of D naargelang ze de afbeelding kantelen met de keuzeletter bovenaan. De leerkracht scant vanop afstand de omhoog gehouden kaarten en registreert, per leerling,hun antwoord. Op de website www.plickers.com maak je eerst - zoals meestal - een gratis account aan. Zodoende kan je online al je klassen en zelfgemaakt materiaal bewaren, bewerken en beheren. Tevens kan je er de persoonlijke code-antwoordkaart van elke leerlingen downloaden om te printen (deze set). De kaart is gebonden aan een specifieke leerling en kan je het hele schooljaar doorlaten gebruiken!
Choose an application
Als het over taboes in onderwijs ging, stond het thema ?centrale toetsen? lange tijd steevast op nummer één. Het haalde niet altijd een diepgaand discours, want er waren te veel hardnekkige drempels om te overbruggen. Zo waren argumenten als het gevaar voor ?teaching to the test?, ?momentopnames? en ?staatspedagogiek? veelgehoorde argumenten om centrale toetsen in te voeren.Met dit themanummer wil de redactie van ?Beleid voeren in het onderwijs? bijdragen aan het debat in de aanloop van het gebruik van Vlaamse, gevalideerde, gestandaardiseerde en genormeerde toetsen. Het themanummer wil niet polemiseren of sturend opiniëren, maar elementen en stemmen in het debat brengen en daar waar mogelijk onderbouwde antwoorden geven op de eerder vermelde drempels in de discussie.We vertrekken van de vraag: ?Waar willen en kunnen we naartoe met de inbreng van Vlaamse toetsen in de evaluatiepraktijk??. Voor antwoorden op deze vraag konden we een beroep doen op enkele experten en op stemmen van het onderwijsveld zelf.https://www.politeia.be/nl/publicaties/286674-vlaamse+toetsen
Onderwijs --- Vlaanderen --- Evaluatie --- Centraal examen --- Evaluatietechnieken ; onderwijs --- Leraren ; professionalisering --- Didactiek --- evaluatie --- evaluatietechnieken
Choose an application
Inhoud: 1. Stilstaan bij evaluatie; 2. Op zoek naar goede evaluatie; 3. Aandacht voor het evaluatieproces; 4. Alternatieve evaluatievormen geïllustreerd; 5. Aanvangen met alternatieve evaluatievormen.
#SBIB:316.334.1O440 --- #SBIB:37H0 --- 700 Pedagogie --- #KVHA:Evaluatie --- #KVHB: Didactiek --- #KVHB: Evaluatie --- 371.25 --- evaluatie --- portfolio's --- 454.4 --- didactiek --- 450.4 --- didactisch proces --- onderwijs --- Evaluatievormen --- Onderwijs-evaluatie --- 454.4 ) Evaluatie --- assessment --- evaluatie (ler) --- evaluatietechnieken --- Evaluatie --- Onderwijs --- 484.4 --- studentenbegeleiding --- 043468.jpg --- 371.3 --- Onderwijsgedrag: algemeen --- Pedagogie --- Didactische evaluatie --- Onderwijskunde --- Didactic evaluation --- evaluatie (onderwijs) --- Evaluatietechnieken ; onderwijs --- Assessment-center-methode --- Evaluatietechnieken --- Portfolio's --- Assessment --- Attitudes --- Vaardigheidstraining --- Kwaliteit --- #BSCH: vak: didactiek --- Evaluatietechniek --- Portfolio --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Attitude --- Kwaliteit (proceskenmerk)
Choose an application
Evalueren is meer dan een cijfer geven Waarom is het nuttig om leerlingen mee te laten evalueren?Wat is een kindgesprek en hoe pas je het toe?Hoe kun je evalueren zonder punten?Evalueren in het onderwijs is meer dan een cijfer geven. Het is kijken naar leerlingen met hun verschillende talenten en mogelijkheden, en op basis van die observaties gerichter handelen.Wetenschappelijk onderbouwd en gericht op de praktijk schetst Breed evalueren in het basisonderwijs met 6- tot 12-jarigen de verschillende aspecten van evaluatie: feedback geven, leerlingen betrekken, krachtig rapporteren, nieuwe manieren om te communiceren met ouders, een schooleigen evaluatiebeleid uitbouwen ...Met concreet didactisch materiaal biedt dit boek je meteen de mogelijkheid om je evaluatiemethodes als leraar uit te diepen.https://www.lannoo.be/nl/breed-evalueren-0
474.4 --- evaluatie --- Basisonderwijs --- Lager onderwijs --- Evaluatie --- Didactic strategies --- basisonderwijs --- evaluatie (onderwijs) --- feedback --- evalueren --- Evaluatietechniek --- Onderwijs --- Feedback --- 454.4 --- Didactic evaluation
Choose an application
De auteurs gaan op basis van de resultaten van een internationaal onderzoek na hoe het hoger secundair onderwijs - en meer specifiek de tweede graad en de derde graad secundair onderwijs - er in Vlaanderen uitziet, onder meer in vergelijking met andere EU-landen. Ze openen als het ware de 'black box' van het 'hoger' secundair onderwijs, en belichten de processen die zich daar afspelen. Concreet worden er indicatoren besproken die betrekking hebben op actuele thema's die de onderwijsbetrokkenen rechtstreeks aanbelangen: beschikbaarheid, gebruik, ontwikkeling van en samenwerking op het vlak van informatie- en communicatietechnologie (ICT); relevante karakteristieken van leerkrachten die lesgeven in dat onderwijsniveau; het gevoerde schoolbeleid ten aanzien van leerlingen in de laatste jaren van het secundair onderwijs; en ten slotte de ondersteuning die scholen ontvangen, zowel op financieel vlak als in de vorm van feedback. (Bron: covertekst)
Secondary education --- SO (secundair onderwijs) --- Flanders --- Secundair onderwijs --- Evaluatie --- Vlaanderen.
Choose an application
Despite the current need for reliable and valid test instruments to monitor the sign language acquisition of Deaf children in different countries, very few tests offering strong evidence for their psychometric properties are commercially available. A German Sign Language (DGS) test that focuses on linguistic structures acquired in preschool- and school-aged children (4-8 years old) is urgently needed. The present study uses as a template a test which has sound psychometric properties and has been standardized on another sign language as a starting point for tests of sign languages that are less documented, such as DGS.This book makes a novel contribution to the field by examining linguistic, cultural, methodological, and theoretical issues in the process of the adaptation from the source language test to the target language test, and by providing a model for future test adaptations. It also includes concrete steps for the test development and adaptation process.Adaptation and Evaluation of a German Sign Language Test addresses students and researchers alike who are involved in sign language test development and adaptation. It also provides a comprehensive summary in German.
#KVHA:Taalkunde; Gebarentaal --- #KVHA:Taalonderwijs; Gebarentaal --- #KVHA:Evaluatie; Gebarentaal --- Language
Choose an application
Didactic evaluation --- evaluatie (onderwijs) --- #KVHB:Toetsen --- #KVHB:Examen --- #KVHB:Onderwijspsychologie --- 371.25 --- 454.4 --- Toetsen --- Didactische evaluatie
Choose an application
Translation science --- talenonderwijs --- Lexicology. Semantics --- vertalen --- evaluatie (onderwijs) --- Didactics of languages --- Traduction. --- Techniques d'évaluation. --- 82.035 --- #KVHA:Evaluatie; Vertalen --- #KVHA:Vertaaldidactiek --- #KVHA:Vertaalwetenschap --- 807 --- evaluatietechnieken --- 371.26 --- 378.1 --- 81'25 --- didactiek --- evaluatie --- 800.3 --- Evaluatietechnieken --- Taalonderwijs : evaluatie --- Vertalen --- Literatuur. Algemene literatuurwetenschap. Vertalen --- organisatie van het hoger onderwijs --- vertaaltheorie --- evaluatie. --- Techniques d'évaluation.
Choose an application
Inhoud: Deel 1: Op zoek naar alternatieve evaluatievormen: 1. Stilstaan bij evaluatie; 2. Kenmerken van alternatieve evaluatie; 3. Aandacht voor het evaluatieproces; Deel 2: Alternatieve evaluatievormen geïllustreerd: 4. Vaardigheidsevaluatie; 5. Authentieke evaluatie; 6. De betrokkenheid van leerlingen; 7. Het gebruik van portfolio's; Deel 3: Aan de slag met alternatieve evaluatievormen.
Evaluatietechnieken --- Pedagogiek en onderwijskunde --- Secundair onderwijs. --- Handboeken en inleidingen. --- Didactic evaluation --- evaluatie (onderwijs) --- didactiek --- #PBIB:2002.4 --- #KVHA:Evaluatie --- #KVHB:Evaluatie --- #KVHB:Onderwijs --- #KVHB:Pedagogie --- 371.25 --- evaluatie --- leerlingenbegeleiding --- zelfstandig leren --- 450.2 --- leren --- onderwijs --- onderwijsbeleid --- 454.21 --- 454.4 --- 484 --- Evaluatie --- assessment --- begeleid zelfstandig leren --- didactisch proces --- portfolio's --- 483 --- 484.4 --- Betrokkenheid --- Evaluatie (Beoordeling) --- Evaluatie van leerlingen (klassenraad, schoolrapport, toetsen) --- Onderwijsvernieuwing --- Portfolio's --- Secundair onderwijs --- Vaardigheden --- 454.4 ) Evaluatie --- alternatieve evaluatievormen --- authentieke evaluatie --- evaluatie (ler) --- evaluatie-instrumenten --- leerlingbetrokkenheid --- vaardigheidsevaluatie --- 371.27 --- 484.2 --- Zelfstandig studeren --- Lerarenopleiding : CVO --- lerarenopleiding cvo --- #gsdbP --- Didactische evaluatie --- onderwijs - politiek, wetgeving en organisatie --- Didactische werkvormen --- Didactiek --- Vernieuwing van het secundair onderwijs --- (zie ook: Schoolrapporten) --- Onderwijs --- Assessment --- Leerlingen --- examinering --- 371.26 --- Portfolio --- Leerling --- Evaluatietechniek --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Jongere --- Vlaanderen --- Emigratie
Choose an application
Zorgt voor efficiëntere tijdsbesteding in de lesWat heeft James Bond met onderwijs te maken?Hoe krijg je een neus voor sterke doelen?Waarom is groeien in leren belangrijker dan presteren?Je werk als leraar is oneindig interessant en vaak oneindig omvangrijk. Enerzijds wil je dat je leerlingen duurzaam leren en zo goed mogelijk je doelen bereiken. Anderzijds wil je de zelfsturende vaardigheden van je leerlingen stimuleren en een goed zicht krijgen op waar ze staan in hun leren. Wat gebeurt er als je die noodzakelijke bouwstenen op unieke wijze vermengt? Dan krijg je De O van onderwijs.De O van onderwijs brengt je via de praktijk tot krachtiger lesgeven en evalueren. Je leert op voorhand na te denken over wat je leerlingen wilt leren en op welke manier je dat zichtbaar maakt en begeleidt. Dit kleurrijke werkboek brengt je dichter bij je leerlingen, leert je kritisch kijken naar feedback- en evaluatievormen en helpt je de doelen effectiever te realiseren.https://www.lannoocampus.be/nl/de-o-van-onderwijs
Lesgeven --- Evalueren --- Evaluatievormen --- Feedback --- 371.39 --- Evaluatietechnieken ; onderwijs --- Leraren ; professionalisering --- 371.26 --- Didactic strategies --- Didactics --- Educational sciences --- onderwijs --- evaluatie (onderwijs) --- Didactiek --- Evaluatie --- Toetsen --- Evalueren. --- Secundair onderwijs --- Didactiek. --- Onderwijs --- Formatieve evaluatie --- Leraar --- Professionalisering --- lesgeven --- evalueren --- Teacher education. Teacher's profession --- onderwijsbegeleiding
Listing 1 - 10 of 400 | << page >> |
Sort by
|