Listing 1 - 10 of 194 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Herziene editie 2020 ism de Stichting Davis Dyslexia Association Nederland. Veel van 's werelds succesvolste mensen danken dat succes aan dezelfde gave die hen verhindert goed uit een boek te kunnen leren.Dit is de stelling van auteur Ron Davis. Zoals zovele dyslectici werd ook hij gezien als een dommerdje thuis en als achterlijk op school. Uiteindelijk werd hij een geslaagd ingenieur, zakenman en beeldhouwer. Op zijn 38e ontdekte hij een manier om een heel boek in slechts een paar uur tijd te lezen. Dit was de inspiratie voor zijn methode, die miljoenen mensen in tientallen landen heeft geholpen om gewoon te kunnen lezen, schrijven en studeren.Een doorbraak in de behandeling van dyslectici.
leerstoornissen --- Orthopedagogics --- Psycholinguistics --- dyslexie
Choose an application
33460678
464 --- Leermoeilijkheden --- Kinderen met leerproblemen --- Leerstoornissen --- Gezinspedagogiek --- Leerstoornis
Choose an application
Dit boek is speciaal bedoeld voor kinderen die ook rekenproblemen ervaren. Het verhaal biedt aanknopingspunten voor het kind en de ouder/leerkracht om het gesprek op gang te brengen. Het personage Tygo vertelt op een positieve en luchtige manier wat hij van dyscalculie weet en waar hij tegenaan loopt op school en in het dagelijks leven.In de aparte hoofdstukken achter in het boek staat wetenschappelijk onderbouwde informatie over wat we weten over dyscalculie, voor kinderen die er net iets meer over willen weten of voor hun ouders en leerkrachten.
Dyscalculie --- Rekenproblemen --- Basisonderwijs --- Orthopedagogics --- orthopedagogiek --- leerstoornissen --- leerproblemen --- dyscalculie
Choose an application
Onze kinderen krijgen steeds vaker etiketten opgeplakt: rekenstoornis, leesstoornis, leerstoornis, ontwikkelingsstoornis... Maar is dat wel terecht? Kinderen zijn niet anders dan pakweg 30 jaar geleden, toch krijgen ze steeds sneller een stoornis toegeschreven. Waarom? De overdiagnosticering dreigt uit de hand te lopen. Steeds vaker krijgen kinderen een etiket zonder dat aan alle diagnostische criteria is voldaan of zelfs zonder een consultatie bij gespecialiseerde hulpverlening. Regelmatig komt deze overetikettering voort uit de drang om elk kind het beste te gunnen. Voorzichtigheid is echter geboden, want etiketten zijn moeilijk te verwijderen: ze laten sporen na, bij de ouders, bij de leerkrachten en vooral bij de kinderen zelf. En ook voor kinderen met echte stoornissen is overdiagnosticering lastig, omdat hun behoeftes en kansen hierdoor verloren dreigen te gaan in de grote massa. Normale kinderen roept op tot een maatschappelijk debat over overdiagnosticering en tot voorzichtigheid. Het is tevens een warme oproep aan volwassenen om meer vertrouwen te hebben in de kracht van kinderen om het beste in zich naar boven te halen en hen de tijd te gunnen om zichzelf waar te maken.
Diagnostiek --- Leerstoornissen --- 464 --- 460.2 --- PXL-Education 2016 --- gedragsstoornissen --- leerstoornissen --- kinderen --- diagnostiek --- maatschappijnormen --- Educational psychology --- Teaching --- Orthopedagogics
Choose an application
Een boek vol herkenbare situaties en onmiddellijk bruikbare tips over leerstoornissen in het dagelijkse leven.
Orthopedagogics --- Psycholinguistics --- leerstoornissen --- Leerstoornissen --- 464 --- dyslexie --- leerproblemen --- orthopedagogiek --- Dyslexie --- Dyscalculie --- Leerproblemen --- Leesproblemen --- Rekenproblemen --- kinderen met leerproblemen --- Leerstoornissen. --- dyscalculie --- getuigenissen --- Leerprobleem --- Kind --- Rekenprobleem --- Spellingsprobleem --- Leerstijl --- Remediëring --- Leesprobleem --- Leerstoornis --- Geheugen --- Intelligentie --- Leerproblemen (Kinderen met leerproblemen, Leerstoornissen) --- Leesproblemen (Kinderen met leesproblemen, Leesstoornissen)) --- Rekenproblemen(Kinderen met rekenproblemen, Dyscalculie) --- computers --- eureka --- kinderen --- leesstoornissen --- motorische stoornissen --- onderwijs --- spelling --- volwassenen --- Huiswerk --- Informatievaardigheden --- Kaartlezen --- Kinderen --- Leerstijlen --- Motoriek --- Organisatie --- Ruimtelijke oriëntatie --- Spellingproblemen --- Tijdsbeleving --- Vreemdetalenonderwijs --- 464 ) Kinderen met leerstoornissen --- kinderen met leerstoornissen --- leerstoornissen (ler) --- 376.5 --- Leren --- Mémoire --- Intelligence --- Kinderen met leerproblemen --- (zie ook: Dyscalculie) --- Leermoeilijkheden --- Leesmoeilijkheden --- 112090.jpg --- Rekenstoornissen --- leermoeilijkheden --- 376 --- #KVHB:Dyslexie --- #KVHB:Leerstoornissen --- #KVHB:Rekenstoornissen --- rekenstoornissen --- spellingproblemen --- Leerstoornissen; kinderen
Choose an application
Deze handleiding is bedoeld voor gedragsdeskundigen die kinderen en jongeren van 9-15 jaar begeleiden die te kampen hebben met dyscalculie of dyslexie, in combinatie met psychosociale problemen zoals faalangst, somberheid en een laag zelfbeeld.De training bestaat uit drie elementen: psycho-educatie over de leerstoornis en bijkomende psychosociale problemen, een cognitief gedragstherapeutisch onderdeel gericht op het verminderen van psychosociale problemen, en het aanleren van copingvaardigheden voor het handig omgaan met de leerstoornis in uitdagende situaties.Deze handleiding voor gedragsdeskundigen biedt een protocollair, wetenschappelijk onderbouwd draaiboek voor de training.De werkboeken 'Wegwijs in omgaan met dyscalculie' en 'Wegwijs in omgaan met dyslexie' zijn onderdeel van de training en apart verkrijgbaar. Deze werkboeken zijn bedoeld voor de kinderen en jongeren zelf.https://www.academiapress.be/nl/wegwijs-dyslexie-en-dyscalculie-handleiding
Dyslexie --- Dyscalculie --- dyslexie. --- kinderen. --- Dyscalculie ; kinderen --- Leerstoornissen ; kinderen --- Developmental psychology --- Didactic strategies --- dyslexie --- leerstoornissen --- dyscalculie --- leerproblemen --- Rekenproblemen --- Leesproblemen --- leesproblemen --- rekenproblemen --- Kinderen met leerstoornissen --- Kinderen met leerproblemen --- Kinderen met leesproblemen
Choose an application
Dit boek kwam tot stand door de samenwerking van verschillende auteurs met een gemeenschappelijk doel: het publiek informeren over de drempels die personen met dyscalculie te overwinnen hebben, en over de diversiteitswaarde die zij bieden. In dit boek tonen de auteurs hoe studenten met dyscalculie hun studies in het hoger onderwijs tot een goed eind kunnen brengen, welke faciliteiten drempelverlagend werken, wat afgestudeerden kan helpen bij sollicitaties en hoe de arbeidsmarkt gesensibiliseerd kan worden.De lezers krijgen algemene informatie aangereikt, maar ook zeer praktische tips en hulpmiddelen om studies in het hoger onderwijs efficiënt aan te pakken. Op die manier willen de auteurs jongeren en jongvolwassenen met dyscalculie een hart onder de riem steken, en tegelijkertijd werkgevers laten zien dat zij riskeren om hidden potentials te missen als zij zich uitsluitend baseren op standaard selectiecriteria. Overigens kunnen ook ouders, leerkrachten en begeleiders van studenten met dyscalculie baat hebben bij dit boek.https://borgerhoff-lamberigts.be/boeken/slagen-met-dyscalculie-in-het-hoger-onderwijs
Dyscalculie --- Hoger onderwijs --- leerstoornissen --- hoger onderwijs --- 376.54 --- dyscalculie --- Orthopedagogics --- Higher education --- HO (hoger onderwijs) --- aansluiting onderwijs-arbeidsmarkt --- zelfhulptechnieken --- hogeschoolstudenten --- Leerstoornissen --- 701 Didactiek --- Rekenproblemen
Choose an application
De voorbije 15 jaar kreeg Sam Peeters, ervaringswerker autisme, heel wat vragen over leven met (een) autisme(spectrumstoornis). Tijdens open voordrachten of lezingen voor organisaties. Bij een vorming of cursus voor (groot)ouders met een (klein)kind met autisme. Op zijn blog Tistje.com of zijn socialemedia (Twitter, Facebook, Instagram, Tumblr?). Of tijdens gastlessen aan secundaire en hogescholen voor hulpverleners en leerkrachten van morgen.In "Gedurfde vragen: de antwoorden die je nog niet eerder kreeg over autisme" beantwoordt Sam Peeters meer dan 50 van deze vragen: rond autisme, rust en onrust, opgroeien en gezinsleven, het dagelijks leven met autisme, op school, samen leven en genieten, vrije tijd en uitgaan, aan het werk en de toekomst.Hij doet dat vanuit eigen ervaringen en kennis, met respect, eerlijk en vooral met nuance. Soms zijn het kritische, praktische, positieve of filosofische vragen. Vaak zijn het ook ongewone, harde, bizarre, ongepaste of gedurfde vragen. Meer dan genoeg stof dus om over na te denken, herkenning te vinden en zelf mee aan de slag te gaan.Sam leeft samen met zijn vrouw Roos en hun kat. Hij is maatschappelijk assistent en schrijft al 12 jaar de succesvolle blog Tistje.com. Hij publiceert regelmatig in tijdschriften over autisme en engageert zich volop als ervaringswerker bij verschillende belangenverenigingen.https://www.standaardboekhandel.be/p/gedurfde-vragen-9789085750857
Teacher education. Teacher's profession --- autismespectrumstoornis (ASS) --- leerstoornissen --- opvoeding --- leraren-leerling relatie --- Autismespectrumstoornis --- Ervaringsdeskundige --- Leefwereld
Choose an application
Waarom maken sommige kinderen niets dan hanenpoten of hebben ze problemen met puzzelen en tekenen? En waarom kunnen ze nooit eens netjes eten met mes en vork? Gedrag dat vroeger 'onhandig' werd genoemd, wijst vaak op een dieper liggende en ernstigere oorzaak: het zijn in vele gevallen deze kinderen die ook kampen met leerproblemen. In Mijn kind is onhandig gaat Wendy Peerlings in op de vraag hoe ouders en begeleiders kinderen kunnen helpen dit soort van visuomotorische problemen te lijf te gaan. Met een uitgebreid praktisch deel vol spelletjes, oefenmateriaal, tips en werkbladen, dat ouders helpt de vaardigheden van hun kinderen beter te ontwikkelen. (Bron: coverteskst)
111536.jpg --- Motoriek ; kinderen --- Onhandigheid --- 464 --- Motoriek --- Leerstoornissen; kinderen --- Ontwikkelingsstoornissen --- Didactics --- Primary education --- Secondary education
Listing 1 - 10 of 194 | << page >> |
Sort by
|