Narrow your search

Library

Thomas More Kempen (949)

UCLL (860)

Odisee (691)

VIVES (655)

KU Leuven (627)

Thomas More Mechelen (551)

Arteveldehogeschool (518)

Hogeschool Gent (491)

UGent (446)

AP (421)

More...

Resource type

book (874)

periodical (72)

object (55)

audio (53)

digital (50)

More...

Language

Dutch (747)

English (164)

French (26)

Undetermined (11)

Multiple languages (1)


Year
From To Submit

2023 (24)

2022 (28)

2021 (8)

2020 (11)

2019 (17)

More...
Listing 1 - 10 of 949 << page
of 95
>>
Sort by

Book
Slaap
Author:
ISBN: 9023230469

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Studieroute 1: Kleuren in de spiegel. Eerste kennismaking met de multi-etnische samenleving en de consequenties voor het onderwijs, zowel in witte als in multi-etnisch samengestelde groepen. Studieroute 2. Vaardig in gelijkwaardig. Verdieping van vaardigheden, verschillende opvattingen over taken en verantwoordelijkheden van onderwijs in een multiculturele samenleving.

Research-Based Methods of Reading Instruction, Grades K-3.
Authors: ---
ISBN: 141660068X 1280933038 1416602216 9786610933037 9781416600688 9781416602217 1416600698 0871209462 9780871209467 1416615881 9781280933035 6610933030 9781416615880 Year: 2004 Publisher: Alexandria : Association for Supervision & Curriculum Development,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

What does research tell us about how teachers can most effectively help young students learn to read? In Research-Based Methods of Reading Instruction, Grades K-3, Sharon Vaughn and Sylvia Linan-Thompson explore the research on reading, providing a comprehensive overview of the five core instructional areas and how each affects student achievement: Phonemic awareness Phonics and Word Study Fluency Vocabulary Comprehension The authors include dozens of reading activities and lesson plans that teachers can use immediately, all of which have worked in actual classrooms and are grounded in solid research. A glossary and annotated resource lists will help you better understand key reading concepts and find reliable resources, including relevant Web sites. Whether your students have special needs or show no apparent learning difficulties, this book will expand your repertoire of teaching strategies and help you put students on the road to literacy. Sharon Vaughn is the director and H.E. Hartfelder/Southland Corporation regent's chair of the University of Texas Center for Reading and Language Arts in Austin. Sylvia Linan-Thompson is an assistant professor in special education at the University of Texas at Austin.


Periodical
Fons : tijdschrift voor leraren Nederlands in het Vlaamse basis- en secundair onderwijs
Year: 2015 Publisher: Brugge Die Keure

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

Nederlands --- KHK --- lerarenopleiding

Disclosing the treasure within : towards schools as learning communities
Authors: ---
ISBN: 9044114875 Year: 2003 Volume: 9 Publisher: Antwerpen Apeldoorn Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

1-1487-5


Book
Vormende lerarenopleidingen.
Authors: --- ---
ISBN: 9066652772 Year: 1998 Publisher: Utrecht SWP

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

11


Book
Zing! : tips en tricks om je stem juist te gebruiken
Authors: --- ---
ISBN: 9789463831277 Year: 2020 Publisher: Antwerpen Van Halewyck

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Hou je van zingen, maar schiet je stem soms nog alle kanten op? Zit je tijdens het zingen met je ademhaling in de knoop? Heb je na een aantal liedjes last van een pijnlijke keel? Of zing je vaak en wil je je stem blijven ontwikkelen? Dan heb je met dit boek een goede gids gevonden (die je van deze problemen afhelpt)! Goed en juist zingen is in de eerste plaats een kwestie van techniek en training. In dit boek geeft zangeres en actrice Ann Van den Broeck je een sterke basis om met je stem aan de slag te gaan. Van het ontdekken van je zangstem tot het toonvast zingen, van leuke opwarmingsoefeningen tot het overwinnen van plankenkoorts. Of je nu droomt van een carrière als professionele zanger(es) of je het liever houdt op zingen onder de douche: Zing! zet je op weg om je stem juist te gebruiken. En voor je `t weet zing je zonder enige moeite de pannen van het dak! Ann Van den Broeck staat al 20 jaar als zangeres op de planken en voor de camera. Haar stem is haar instrument. In dit boek deelt ze alle technieken en tips die ze al die jaren heeft geleerd en zelf dagelijks toepast.


Book
Stagebegeleiding
Authors: ---
ISBN: 902760570X Year: 1985 Volume: vol 310 Publisher: Meerhout Infoboek

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Het actief orgeniseren van eigen oefening, samen met de stagebegeleider, kan het rendement van een schoolstage aanmerkelijk vergroten. Voor de studenten betekent het om nietvooral te mikken op succesvolle lesuitvoeringen, maar op activiteiten die de gelegenheid geven juist die dingen te oefenen, en daardoor te leren, die ze nog niet zo goed kunnen.De normale behoefte aan applaus aangevulde met de actieve instelling om zoveel mogelijk leerwinst te behalen.


Periodical
Van twaalf tot achttien : VAKblad voor het voortgezet onderwijs.
ISSN: 13804731 Publisher: Meppel : School BV,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Inhoudsopgave : en korte samenvatting. Voortgezet onderwijs is een uitdagend en maatschappelijk gezien cruciaal werkterrein. Het vraagt om docenten die volledig geïnformeerd zijn over alle zaken die betrekking hebben op hun beroepspraktijk. Het onderwijsvakblad Van twaalf tot achttien sluit aan bij die behoefte. Aan de pedagogische en didactische kwaliteit van docenten worden hoge eisen gesteld. Elk beroep is onderheving aan constante herdefiniering. Voor alle docenten, ook voor leraren die hun vak verstaan, blijken de noodzakelijk te maken veranderingen een enorme uitdaging. Het vraagt om flexibiliteit, didactische kennis en nieuwe vaardigheden, om samenwerking door en over alle geledingen in de schoolorganisatie heen. Informatie speelt in dat proces een cruciale rol. Van twaalf tot achttien volgt de veranderingen op de voet en kiest maandelijks die onderwerpen die in het brandpunt van de aandacht staan. In compacte en vlot geschreven artikelen wordt de vertaalslag gemaakt van nieuwe beleidsinzichten naar de praktijk van het klaslokaal. Inspiratie, motivatie en leren van vakgenoten zijn de principes waarop de redactionele formule van het blad gebaseerd is. Onder de knop 'verschenen artikelen' op de website:


Book
Opeens weet je het... je wordt leraar! : praktische leidraad voor zij-instromers en starters in het onderwijs
Author:
ISBN: 9789493209329 Year: 2022 Publisher: Huizen Uitgeverij Pica

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Voor zij-instromers en andere starters is het onderwijs vaak een nieuwe wereld, waarin er ontzettend veel op hen af komt. Waarom zou je daarvoor kiezen? En hoe kun je alle ballen – van werk, (deeltijd)studie en privéleven – hooghouden? Dit boek is bedoeld voor iedereen die overweegt het onderwijs in te gaan of er net in is begonnen. Marjolein Mantelaers schetst een eerlijk beeld van – zoals ze zelf zegt – ‘het leven als leraar’. Het doel: (potentiële) zij-instromers en starters zo goed mogelijk voorbereiden op een baan in het onderwijs en hun een steuntje in de rug geven. Ze geeft veel concrete handvatten: van inzichten in hoe je je perfectionisme kunt laten varen tot studie(keuze)tips en hulp bij het inrichten van je eerste lessen. Ook komen (ervarings)deskundigen aan het woord: studenten, startende leraren, ervaren leraren en teamleiders. Marjolein beschrijft het vak van leraar zoals het is: een fantastisch beroep, maar niet altijd makkelijk om je staande in te houden. Ze geeft een optimistisch, maar realistisch beeld, zodat jij als starter de juiste keuzes kunt maken.


Book
De pedagogiek terug naar school.
Authors: ---
ISBN: 9023229797 Year: 1995 Publisher: Assen Van Gorcum

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

2-2979-7

Listing 1 - 10 of 949 << page
of 95
>>
Sort by