Narrow your search

Library

Thomas More Kempen (7)

Arteveldehogeschool (6)

KBR (6)

UCLL (6)

Odisee (4)

AP (3)

Hogeschool Gent (3)

Hogeschool West-Vlaanderen (3)

VIVES (3)

EhB (2)

More...

Resource type

book (7)


Language

Dutch (7)


Year
From To Submit

2021 (1)

2019 (1)

2018 (1)

2017 (1)

2009 (1)

More...
Listing 1 - 7 of 7
Sort by

Book
Marketing toegepast
Authors: --- ---
ISBN: 9789400013421 Year: 2021 Publisher: Antwerpen Intersentia

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Marketing Toegepast zet de lezer op weg om op basis van een helder stappenplan een gefundeerd marketingplan en verkoopbeleid uit te stippelen. Bedrijfsvisie, missie, doelstellingen en strategie krijgen heel wat aandacht. Een stevig conceptueel kader en praktische toepassingen maken van dit boek een bron van inspiratie.- Met beproefd stappenplan 'Marketing denken en doen'.- Verkozen door de Belgian Association of Marketing als handboek voor de basisopleidingen marketing.- Bestemd als handige leidraad voor practici en als grondige inleiding voor studenten.www.intersentia.be


Book
Marktgericht management : strategisch werken aan waarde en winst
Authors: ---
ISBN: 9043009997 Year: 2006 Publisher: Amsterdam Pearson Education

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Marktgericht management benadert marketingstrategie op een verfrissende wijze. De auteur heeft bewust gekozen voor een strategische en praktijkgerichte aanpak. Elk hoofdstuk is gebaseerd op specifieke prestaties. De studenten leren niet alleen marketingconcepten te definiëren, maar deze ook toe te passen.Marktgericht management onderscheidt zich door zijn focus op marketingprestatie, de winstgevendheid van marketing en de rol van marketingstrategieën om die winstgevendheid te bereiken. Klantloyaliteit, marketingprestatiemaatstaven, klantrelatiemanan gement en merk- en productlijnstrategieën worden uitgebreid behandeld. Aan het eind van elk hoofdstuk staan interactieve toepassingsproblemen, de bijhorende spreadsheets zijn te vinden op de begeleidende website.


Book
Commerciële budgettering toegepast : een bedrijfseconomische aanpak voor klant- en marktgericht management
Authors: ---
ISBN: 9789400008342 Year: 2017 Volume: *26 Publisher: Mortsel Intersentia

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Het opstellen van een commercieel budget is geen sinecure. Het vergt heel wat inzicht en kunde om een sluitend en goed onderbouwd verkoop- en marketingbudget op te stellen. Iedere commercieel verantwoordelijke ondervindt dagelijks het belang van een gefundeerd commercieel budget. De bedrijfsleiding beseft dat het commercieel plan en budget de fundamenten zijn van de bedrijfsvoering.Commercieel budgetteren toegepast biedt een uitgebreide en praktische leidraad om professioneel een commercieel budget op te maken. Niet alleen wordt een stevig theoretisch kader m.b.t. commerciële budgettering aangereikt, de auteurs beschrijven een stappenplan hoe u in de praktijk een werkbaar commercieel budget kunt uitwerken aan de hand van concreet en gefundeerd cijfermateriaal.Dankzij vele tips en voorbeelden vormt dit handboek een handige checklist voor de bedrijfsleider en voor alle geïnteresseerden die zich willen verdiepen in een gezonde economische bedrijfsvoering.Docenten die dit handboek verplicht voorschrijven aan hun studenten, bieden wij aanvullend les- en oefenmateriaal. Via www.intersentia.be kunnen zij contact opnemen met de uitgeverij om toegang te krijgen tot het elektronische oefenpakket. Met behulp van ons digitale leerplatform kunnen docenten hun studenten de materie op een interactieve manier laten inoefenen.Bron : http://www.intersentia.be


Book
Verkoopmanagement toegepast : basisinzichten in verkooporganisatie, -management en -strategie
Author:
ISBN: 9789400009189 Year: 2018 Publisher: Mortsel Intersentia

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Het handboek maakt naadloos de aansluiting met het strategisch en tactisch ?marketing-denken en doen?. Het is een praktijkgerichte en gestructureerde handleiding om een adequate verkooporganisatie op te bouwen en te managen die aansluit bij de bedrijfsstrategie.Bron : http://www.intersentia.be


Book
Customer innovation : waarom de klant centraal staat in bedrijfsinnovatie
Authors: ---
ISBN: 9789401458795 Year: 2019 Publisher: Leuven LannooCampus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Voor succesvolle organisaties van de toekomst zijn klantgerichtheid en innovatie geen tegenpolen. Om hun strategie te bepalen starten ze vanuit de markt. Succesvolle organisaties scannen voortdurend hun omgeving, alert voor signalen van de klant. Bovendien zien ze innovatie als de enige manier om te overleven op de lange termijn.Customer innovation is het referentiewerk naar een marktgedreven organisatie. Voor managers, ondernemers en iedereen die wil groeien vanuit de noden van klanten. Bron : http://www.bol.com


Book
Handboek verkoopmanagement : basisinzichten in verkooporganisatie, -management en -strategie
Author:
ISBN: 9789050959117 Year: 2009 Publisher: Antwerpen Intersentia

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In dit handboek wordt stapsgewijs uiteengezet hoe je een adequate verkooporganisatie opbouwt. Het volledige commerciële managementspectrum komt aan bod: kwalitatieve en kwantitatieve aspecten, people management, commerciële doelstellingen en verkoopinformatiesystemen en vooral ook de strategische invalshoek van verkopen. Het handboek is zeer praktijkgericht. De jarenlange ervaring van de auteur in het marketing- en verkoopvak wordt geïntegreerd in werkbare professionele concepten. Het is vooral een werkboek dat aanzet om aan de slag te gaan.


Book
Effectieve marketingplanning
Authors: ---
ISBN: 9045508729 Year: 2003 Volume: *1 Publisher: Antwerpen De Boeck

Listing 1 - 7 of 7
Sort by