Narrow your search

Library

Thomas More Kempen (8)

UAntwerpen (7)

UCLL (7)

KBR (6)

KU Leuven (6)

Odisee (6)

AP (5)

VIVES (5)

VUB (5)

Hogeschool Gent (4)

More...

Resource type

book (6)

periodical (2)


Language

Dutch (8)


Year
From To Submit

2016 (1)

2014 (1)

2007 (2)

2006 (1)

2004 (1)

More...
Listing 1 - 8 of 8
Sort by

Book
Goed begonnen : startersgids voor succesvol studeren aan hogeschool of universiteit
Authors: ---
ISBN: 9789028986626 Year: 2016 Publisher: Kalmthout Pelckmans

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In het secundair onderwijs heb je een prima opleiding gekregen.Toch gaat het er op een hogeschool of universiteit heel anders aan toe dan je tot nu toe gewend bent. Daar kom je achter tijdens de eerste lesweek: docenten vragen je dingen te doen waarin je nauwelijks geoefend bent. Ze veronderstellen dat je dingen weet waarvan je soms nog nooit hebt gehoord. Ze verlangen dat je een houding aanneemt waar niemand je voor heeft klaargestoomd.Kortom, bij het aanvatten van een hogere studie zijn je kennis, je vaardigheden en je attitude nog pril. Maar niet getreurd; dit boek kan voor jou het verschil maken. Via praktische tips en wijze raad zorgen de auteurs voor een vlotte overgang naar het volgende onderwijsniveau. Ze leggen uit hoe je jezelf kan veranderen van een leerling in een onderzoekende student. Met de juiste ingesteldheid en een paar praktische basisvaardigheden is iedereen in staat om hogere studies aan te vatten met een hoge kans op slagen. Dit boek wijst je de weg. De rest is aan jou.Bron : http://www.pelckmanspro.be


Book
Tertiair onderwijs : een verkenning.
Author:
ISBN: 9789044121629 Year: 2007 Publisher: Antwerpen Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Tussen het hoger onderwijs in de BaMa-structuur en het secundair onderwijs ontbreekt een schakel in de onderwijsstructuur, namelijk een onderwijsaanbod voor mensen die vanuit het secundair onderwijs niet of niet onmiddellijk kiezen voor hoger onderwijs in de BaMa-structuur. In dit grensgebied bestaat nu al een aanbod in het volwassenenonderwijs en in het secundair onderwijs. Maar de plaats van deze opleidingen is onvoldoende duidelijk en het aanbod zelf onvoldoende uitgebreid om van een samenhangend aanbod op dit niveau te kunnen spreken. Dit boek opent het debat. (Bron: www.maklu.be)


Periodical
IVO : Informatie Vernieuwing Onderwijs
Author:
ISSN: 13792075 Year: 1980 Publisher: Antwerpen


Book
SOHO Wiskunde Plantyn : richting academische wiskunde : lineaire algebra 2
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789030143840 9789030143833 9789030143826 9789030149255 9789030150817 9789030150855 Year: 2014 Publisher: Mechelen Plantyn

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Er bestaan veel varianten van het bewijs van de hoofdstelling van de algebra. Gauss, een van de eersten die zich hier grondig mee bezig hield, gaf er een drietal doorheen zijn leven. De auteurs hebben voor een opbouw gekozen die leerlingen laat zien hoe het veralgemenen en abstraheren van gekende begrippen naar steeds complexere situaties in zijn werk gaat. Om een elegant bewijs mogelijk te maken - het beslaat amper een halve bladzijde - worden begrippen uit de analyse van het secundair onderwijs eerst uitgebreid tot de wereld van de complexe getallen en vervolgens tot die van de topologische ruimten. Daarmee is dit boekje wellicht een van de uitdagendste in deze reeks.


Periodical
Didactief : opinie en onderzoek voor de schoolpraktijk
ISSN: 15724085 Year: 2004 Publisher: Meppel

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Het maandblad Didaktief stelt zich ten doel actuele onderzoeksresultaten toegankelijk te maken voor een groot onderwijspubliek. Daarnaast wil het blad het debat voor het onderwijs stimuleren.


Book
Wiskundige basisvaardigheden : een survivalkit voor een succesvolle start in het hoger onderwijs.
Authors: ---
ISBN: 9789054874331 Year: 2007 Publisher: Brussel VUBpress


Book
De overgang van secundair naar hoger onderwijs : een follow-up van 6000 abituriënten. 1 : Uitgangspunten en dataverzameling.
Authors: --- --- --- --- --- et al.
ISBN: 9033415933 9033415925 9033415941 Year: 1986 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Listing 1 - 8 of 8
Sort by