Listing 1 - 8 of 8 |
Sort by
|
Choose an application
In het secundair onderwijs heb je een prima opleiding gekregen.Toch gaat het er op een hogeschool of universiteit heel anders aan toe dan je tot nu toe gewend bent. Daar kom je achter tijdens de eerste lesweek: docenten vragen je dingen te doen waarin je nauwelijks geoefend bent. Ze veronderstellen dat je dingen weet waarvan je soms nog nooit hebt gehoord. Ze verlangen dat je een houding aanneemt waar niemand je voor heeft klaargestoomd.Kortom, bij het aanvatten van een hogere studie zijn je kennis, je vaardigheden en je attitude nog pril. Maar niet getreurd; dit boek kan voor jou het verschil maken. Via praktische tips en wijze raad zorgen de auteurs voor een vlotte overgang naar het volgende onderwijsniveau. Ze leggen uit hoe je jezelf kan veranderen van een leerling in een onderzoekende student. Met de juiste ingesteldheid en een paar praktische basisvaardigheden is iedereen in staat om hogere studies aan te vatten met een hoge kans op slagen. Dit boek wijst je de weg. De rest is aan jou.Bron : http://www.pelckmanspro.be
Hoger onderwijs ; studeren. --- Study methods --- studiebegeleiding --- studeren --- Higher education --- HO (hoger onderwijs) --- 371 --- Studeren --- Studievaardigheden --- overgang secundair onderwijs hoger onderwijs --- hoger onderwijs --- Overgang secundair onderwijs - hoger onderwijs --- 489.52 --- 489.51 --- 489.59 --- didactiek --- studiekeuze --- studievaardigheden --- 371 Onderwijs. Schoolwezen --- Onderwijs. Schoolwezen --- 378 --- Studiebegeleiding --- Overgangsproblematiek secundair onderwijs-hoger onderwijs --- hoger onderwijs - overige onderwerpen, stages --- Studiemethodiek --- Hoger onderwijs. Universitair onderwijs --- PXL-Central Office 2017 --- overgang secundair-hoger onderwijs --- informatievaardigheden --- Studiemethoden --- Hoger onderwijs --- Studiemethode
Choose an application
Tussen het hoger onderwijs in de BaMa-structuur en het secundair onderwijs ontbreekt een schakel in de onderwijsstructuur, namelijk een onderwijsaanbod voor mensen die vanuit het secundair onderwijs niet of niet onmiddellijk kiezen voor hoger onderwijs in de BaMa-structuur. In dit grensgebied bestaat nu al een aanbod in het volwassenenonderwijs en in het secundair onderwijs. Maar de plaats van deze opleidingen is onvoldoende duidelijk en het aanbod zelf onvoldoende uitgebreid om van een samenhangend aanbod op dit niveau te kunnen spreken. Dit boek opent het debat. (Bron: www.maklu.be)
onderwijsbeleid --- School management --- onderwijsonderzoek --- onderwijsvernieuwing --- Flanders --- 713 Beroepsopleiding en beroepsomscholing --- 780 Hoger onderwijs --- Bouw 69 --- Hoger onderwijs 378 --- Onderwijs 37 --- Technisch onderwijs / beroepsonderwijs 378:662 --- hoger onderwijs --- overgang secundair-hoger onderwijs --- 489.32 --- 489.51 --- Deeltijds leren --- HBO --- Onderwijs voor sociale promotie --- Overgang secundair onderwijs - hoger onderwijs --- Tertiair onderwijs --- deeltijds onderwijs --- hoger onderwijs sociale promotie --- tertiair onderwijs --- volwassenenvorming --- Beroepsonderwijs --- Secundair onderwijs --- 489.1 --- hoger onderwijs (gez) --- 489.12 --- Hoger beroepsonderwijs --- 101156.jpg --- België (Politiek, wetgeving en organisatie, hoger onderwijs) --- Overgangsproblematiek secundair onderwijs-hoger onderwijs --- Overgangsproblematiek secundair onderwijs - hoger onderwijs --- Hoger onderwijs --- België --- Hoger beroepsonderwijs (Nederland) --- Hoger Onderwijs --- Lerarenopleiding --- Vlaanderen --- algemeen --- Vlaanderen. --- algemeen. --- Postsecondary education --- Belgium --- Flanders (Belgium) --- Adult education --- Hoger beroepsonderwijs 5 (Vlaanderen)
Choose an application
Secondary education --- School management --- Enseignement secondaire --- Middelbaar onderwijs --- Périodiques --- Tijdschriften --- C6 --- 720 Onderwijs --- 371.2 --- 373.5 --- Tijdschrift --- onderwijs --- secundair onderwijs --- Onderwijs --- Onderwijsvernieuwing --- 480 --- Onderwijs; Vlaanderen --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- Onderwijsorganisatie --- Secundair onderwijs --- Secundair onderwijs - Hoger onderwijs --- Periodicals
Choose an application
Er bestaan veel varianten van het bewijs van de hoofdstelling van de algebra. Gauss, een van de eersten die zich hier grondig mee bezig hield, gaf er een drietal doorheen zijn leven. De auteurs hebben voor een opbouw gekozen die leerlingen laat zien hoe het veralgemenen en abstraheren van gekende begrippen naar steeds complexere situaties in zijn werk gaat. Om een elegant bewijs mogelijk te maken - het beslaat amper een halve bladzijde - worden begrippen uit de analyse van het secundair onderwijs eerst uitgebreid tot de wereld van de complexe getallen en vervolgens tot die van de topologische ruimten. Daarmee is dit boekje wellicht een van de uitdagendste in deze reeks.
Wiskunde --- Secundair onderwijs en hoger onderwijs --- Groepen (wiskunde). --- Secundair onderwijs. --- Hoger onderwijs. --- Aansluiting. --- Lineaire algebra. --- Didactics of secundary education --- Didactics of mathematics --- secundair onderwijs 3de graad --- wiskunde --- Higher education --- algebra --- Wiskunde ; hoger onderwijs --- Groepen (wiskunde) --- Lineaire algebra --- Getaltheorie --- Getallenleer --- (075)51 --- Wiskunde ; secundair onderwijs ; leermiddelen --- groepentheorie --- 485.3 --- schoolboeken --- aansluiting secundair onderwijs-hoger onderwijs --- 330.4 --- (075)51 $ Schoolbooks mathematics --- Schoolbooks mathematics --- didactiek secundair onderwijs - wiskunde --- wiskundige economie --- Schoolbooks - Didactic material --- handboeken secundair onderwijs --- PXL-Education 2017 --- PXL-Education 2014 --- PXL-Education 2018 --- Aansluiting secundair onderwijs - hoger onderwijs --- 6e leerjaar secundair onderwijs --- 5e leerjaar secundair onderwijs --- Academische vorming --- Getallen --- Getallenkennis --- 3e graad secundair onderwijs --- Algebra --- Getal --- Groepentheorie (wiskunde)
Choose an application
Het maandblad Didaktief stelt zich ten doel actuele onderzoeksresultaten toegankelijk te maken voor een groot onderwijspubliek. Daarnaast wil het blad het debat voor het onderwijs stimuleren.
Educational sciences --- didactiek --- #PEDA:TSCAT --- onderwijs --- kleuteronderwijs --- lager onderwijs --- secundair onderwijs --- LO --- 450 --- 470 --- 480 --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Onderwijs --- Opvoeding --- Secundair onderwijs --- 450.2 --- Basisonderwijs --- Didactiek (didactische werkvormen) --- Didactiek --- Onderwijsbeleid --- Onderwijspolitiek (onderwijsbeleid) --- Leerlingenbegeleiding --- pedagogiek --- Onderwijs; algemeen --- Secundair onderwijs - Hoger onderwijs --- Politiek, wetgeving en organisatie --- Periodicals --- tijdschriften --- tijdschriften. --- Tijdschriften. --- Pedagogiek --- tijdschriften lerarenopleiding --- E-journals --- Netherlands --- tijdschriften lerarenopleiding onderwijs --- Onderwijs & Pedagogie --- Onderwijs & Pedagogie
Choose an application
vaardigheidsonderwijs --- basiscompetenties --- Didactics of mathematics --- Mathematics --- wiskunde --- Higher education --- Mathématiques Wiskunde --- algebra --- analyse --- goniometrie --- kanstheorie --- logica --- meetkunde --- reële functies --- statistiek --- 510.2 --- functies --- kansrekenen --- lineaire algebra --- oefeningen --- verzamelingen --- 510 --- Wiskunde --- Aansluiting secundair onderwijs - hoger onderwijs --- Universitair onderwijs --- Algebra --- Meetkunde --- Goniometrie --- Reële functies --- Analyse --- Logica --- Verzamelingenleer --- Statistiek --- Academisch onderwijs --- Reële functie --- Logica (redeneerkunst) --- Statistiek (theorie) --- Logica (wiskunde)
Choose an application
Secundair onderwijs en hoger onderwijs aansluiting Vlaanderen --- 373.512.127 --- #SBIB:316.334.1O290 --- #SBIB:316.334.1O410 --- Academic collection --- C6 --- onderzoeksrapport --- secundair onderwijs --- verslaggeving --- 489.51 --- hoger onderwijs --- onderwijs --- overgangsproblematiek --- 489.51 )* Overgangen binnen hoger onderwijs --- overgang s.o.-h.o. --- Aansluiting secundair onderwijs - hoger onderwijs --- Abiturienten --- Evaluatie: secundair onderwijs --- Studiekeuze: hoger onderwijs --- studieresultaten --- leerlingen --- vrij onderwijs --- selectie van leerlingen --- studiekeuze --- Schoolloopbaan middelbaar onderwijs --- Studiebegeleiding en beroepsoriëntering: algemeen --- Leergedrag: cognitief gedrag, studieresultaten: algemeen --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- Overgangsproblematiek secundair onderwijs-hoger onderwijs --- 371.21 --- 371.1 --- Lerarenopleiding --- algemeen --- algemeen. --- 373.512.127 Schoolloopbaan middelbaar onderwijs --- Algemeen. --- universitair onderwijs --- studenten --- Studiesucces: hoger onderwijs --- Secundair onderwijs en hoger onderwijs ; aansluiting ; Vlaanderen --- wetenschappelijk onderzoek --- 378 --- #SBIB:013.GIFT --- pedagogiek --- Secondary education --- HO (hoger onderwijs) --- Sociology of education --- Higher education --- SO (secundair onderwijs) --- Pedagogiek en onderwijskunde --- Handboeken en inleidingen. --- overgang s.o.-h.o --- Studiebegeleiding en beroepsoriëntering: algemeen
Choose an application
Studiebegeleiding --- Studietrajectbegeleiding --- Hoger onderwijs. --- studiebegeleiding --- Higher education --- Pupil counseling. Pupil guidance --- HO (hoger onderwijs) --- Studiebegeleiding ; hoger onderwijs --- hoger onderwijs --- 489.51 --- 489.52 --- Hoger onderwijs --- Omgaan met verschillen --- Studiekeuze --- allochtonen --- anderstaligen --- buitenland --- diversiteit --- examen --- flexibilisering --- gehandicapten --- onderwijs --- student --- studietraject --- vluchtelingen --- werken --- 489.52 ) Studiebegeleiding --- studiekeuze --- $a378 --- Flexibilisering --- Studiekeuzebegeleiding --- Hoger onderwijs ; didactiek --- S2006796.JPG --- allochtone jongeren --- multiculturele samenleving --- studenten --- studieadvies --- Academic collection --- Overgangsproblematiek secundair onderwijs - hoger onderwijs --- Studiebegeleiding (hoger onderwijs) --- 325 --- 378 --- 371.21 --- Diversiteit --- Zoek --- Trajectbegeleiding --- Flexibiliteit --- Inclusie --- Maatwerk --- Trajectbegeleiding (onderwijs)
Listing 1 - 8 of 8 |
Sort by
|