Listing 1 - 10 of 36 << page
of 4
>>
Sort by

Book
In goede en kwade koersdagen : het huwelijk tussen wielersport en marketing.
Authors: ---
ISBN: 9789054721574 905472157X Year: 2011 Publisher: Nieuwegein Arko sports media

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Wat hebben wielersport en marketing met elkaar? Heel wat. Al bij de allereerste prehistorische wielerkoersen ontdekten brouwers, kranten en fietsconstructeurs de wielersport als een interessant platform om hun product te profileren. Het profiel van sponsors en andere commerciële belanghebbenden veranderde met de jaren, maar het belang van marketing in de wielersport bleef altijd prominent aanwezig. In In goede en kwade koersdagen schetst Marko Heijl de geschiedenis van het huwelijk tussen wielersport en marketing. Met alle rechten en plichten, met alle wederzijdse voor- en nadelen, met de klassieke sponsorverhalen, maar ook met de vele, sappige anekdotes. (Bron: covertekst)


Book
Sportsponsoring
Authors: ---
ISBN: 9789043016254 Year: 2009 Publisher: Amsterdam Pearson Education Benelux

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

V, 248 p. : ill.

Integrated marketing communications : a primer
Authors: ---
ISBN: 0415314208 0415314216 Year: 2004 Publisher: London Routledge


Book
Succesvol sport sponsoren : praktische, juridische en fiscale aspecten van sportsponsoring : ten behoeve van sportclubs, sportorganisatoren, atleten en sponsors
Author:
ISBN: 9789078158004 Year: 2010 Publisher: Antwerpen F&G Partners


Book
Sport et médias

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Sport et medias semblent s’inscrire dans une histoire partagée, entre mariage de raison et passion pour les spectacles de masse. Dès 1903, le journal L’Auto créait de toute pièce le Tour de France, événement appelé à devenir historique mais aussi à doper ses tirages de manière exponentielle ! Comment les vedettes et les événements sportifs sont-ils fabriqués ? Quel est le rôle des supporters ? Nouveaux médias et innovations techniques participent-ils d’une mutation, voire d’une uniformisation des pratiques ? Les contributions rassemblées ici interrogent les influences réciproques et ambiguës entre acteurs et médias, le rôle du sponsoring, les relations entre dopage et « engrenage médiatique », ou encore l’engouement pour les e-sports. Elles montrent que le sport est un terrain d’observation privilégié des évolutions complexes en cours dans notre société d’information et de communication aujourd’hui mondialisée.


Book
Beyond the movie theater : sites, sponsors, uses, audiences
Author:
ISBN: 9780520391512 9780520391505 0520391500 0520391519 Year: 2023 Publisher: Oakland, California : University of California Press,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

A free ebook version of this title is available through Luminos, University of California Press's Open Access publishing program. Visit www.luminosoa.org to learn more.Beyond the Movie Theater excavates the history of non-theatrical cinema before 1920, exploring where and how moving pictures of the 1910s were used in ways distinct from and often alternative to typical theatrical cinema. Unlike commercial cinema, non-theatrical cinema was multi-purpose in its uses and multi-sited in where it could be shown, targeted at particular audiences and, in some manner, sponsored. Relying on contemporary print sources and ephemera of the era to articulate how non-theatrical cinema was practiced and understood in the US during the 1910s, historian Gregory A. Waller charts a heterogeneous, fragmentary, and rich field that cannot be explained in terms of a master narrative concerning origin or institutionalization, progress or decline. Uncovering how and where films were put to use beyond the movie theater, this book complicates and expands our understanding of the history of American cinema, underscoring the myriad roles and everyday presence of moving pictures during the early twentieth century.


Book
Sportsponsors : niet zoeken maar vinden ! : slimme stappen voor het aan boord halen en houden van sportsponsors
Authors: --- ---
ISBN: 9059468805 Year: 2005 Publisher: Brugge Vanden Broele

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Deze laagdrempelige handleiding leert u hoe u nieuwe sponsors aantrekt en tevreden stelt. In dit boek worden de verschillende aspecten van sponsorwerving op een planmatige wijze beschreven. Telkens wordt ook stilgestaan bij een aantal praktische voorbeelden. Dit boek bevat een aantal werkbladen die op een gestructureerde wijze helpen bij het opstellen van een sponsorplan op maat. (Bron: www.uitgeverij.vandenbroele.be)


Book
Sportsponsorgids : succesvol werven en behouden van sponsors voor clubs, individuele sporters en evenementen
Authors: ---
ISBN: 9054720018 9789054720010 Year: 2006 Publisher: Nieuwegein Arko Sports Media


Multi
Basisboek marketingcommunicatie
Authors: --- --- --- ---
ISBN: 9789046905227 9789046966402 9046966402 9046905225 Year: 2016 Publisher: Bussum Coutinho

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boek gaat over de marketingcommunicatie van het bedrijf naar zijn klanten. Aan de orde komen reclame, sales promotions, interactiemarketing (nieuw in deze druk), persoonlijke verkoop, public relations, winkelcommunicatie, evenementen en sponsoring. Met aandacht voor het marketingcommunicatieplan, consumentengedrag, mediaplanning en kosten van marketingcommunicatiemiddelen. Bevat voorbeelden en illustraties. Bevat tevens online studiemateriaal dat gedurende achttien maanden geraadpleegd kan worden; het boek bevat daarvoor een toegangscode. Beide auteurs hebben veel ervaring in het vakgebied. De ene auteur is docente marketing aan de Haagse Hogeschool en de andere auteur is strateeg bij Stroom Mediacommunicatie. Het boek is bedoeld voor studenten aan hbo-opleidingen op het gebied van marketing en communicatie en geeft een goed overzicht van alle basisbegrippen van marketingcommunicatie. © NBD Biblion


Book
Sportbusineness in de mondiale markt
Authors: ---
ISBN: 9077072349 Year: 2003 Publisher: Nieuwegein Arko Sports Media

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Hans Westerbeek en Aaron Smith onderzochten hoe aspecten als politiek, economie, cultuur en commercie de toekomst van sport beïnvloeden. Zij behandelen de opkomst van sport als business, profileren de psychologie van de fan, ontvouwen de architectuur van het mondiale sportsysteem en brengen in kaart hoe technologische ontwikkelingen ervoor gezorgd hebben dat sport het meest waardevolle goed van de media- en entertainmentindustrie is geworden. (Bron: covertekst)

Listing 1 - 10 of 36 << page
of 4
>>
Sort by