Listing 1 - 10 of 27 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Volgende thema's komen aan bod: 1. Ik ben ik! - 2. Mijn lijf - 3. Mijn wereld - 4. Mijn tijd - 5. Mijn taal - 6. Spraaktaal - 7. Als ik later groot ben - 8. Ik in het kort
Taalontwikkelingsstoornissen. --- Taalstoornissen ; kinderen --- Taalstoornissen --- Kinderen --- Taalproblemen --- Zorgverbreding --- Jeugd --- Nederlands --- Communicatie --- taalproblemen --- 475.21 --- Schoolbooks - Didactic material --- Taalstoornis --- Kind --- Taalprobleem --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- communicatie --- taalontwikkelingsstoornis (TOS) --- Jongere
Choose an application
Lita vindt het moeilijk om bepaalde klanken uit te spreken. Daarom gaat ze naar een logopedist. Samen maken ze oefeningen. Dan moet Lita woorden met moeilijke klanken zeggen. Meestal gaat het goed als Lita bij de logopedist is, maar thuis en op school gaat het al eens vaker fout. Iets voor de klas zeggen doet ze dan ook niet graag. Maar dan moeten alle kinderen iets komen vertellen over hun favoriete dier...
Dutch literature --- prentenboeken (genre) --- kinderen --- logopedie --- pediatrische verpleegkunde --- JB BOON --- prentenboeken --- 463.4 --- Logopedie --- Spraakproblemen --- Taalproblemen(Kinderen met taalproblemen, Taalstoornisssen) --- Logopedie ; kinderen --- Prentenboeken ; verhalend --- Prentenboeken --- Spraakproblemen - prentenboek --- Spraak- en taalgebrekkigen
Choose an application
Taalontwikkeling is een continu proces, dat een leven lang duurt. In dit proces is sprake van taalverwerving en taal leren; twee componenten die onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn. Kinderen met taalontwikkelingsproblemen hebben specifieke ondersteuning nodig in het ontwikkelen van taal. Met name reflectie op eigen taalgebruik in communicatie biedt gelegenheid vanuit functioneel taalgebruik inzicht te verwerven in inhoud en vorm van de eigen taal. In dit boek wordt de leerkracht en opvoerder steun geboden in het begeleiden van kinderen met taalontwikkelingsproblemen vanuit de visie: taal leren komt voort uit taalverwerving in communicatie. (Bron: www.garant.be)
Psycholinguistics --- taalverwerving --- Didactics of languages --- taaldidactiek --- taalontwikkeling --- taalontwikkelingsstoornissen --- 475.2 --- Begrijpend lezen --- Communicatie --- Lezen --- Taalbeschouwing --- Taalontwikkeling --- Taalproblemen(Kinderen met taalproblemen, Taalstoornisssen) --- 464 --- Aanvankelijk lezen --- Taalproblemen --- Taalonderwijs; Nederlandse taal --- Kinderen met leerproblemen --- Didactiek --- Orthodidactiek --- Taalverwerving --- Nederlands --- Spraakproblemen --- Logopedie --- Reflecterend taalonderwijs --- Ervaringsgericht onderwijs --- Ontwikkelingsgericht onderwijs --- Taaldidactiek --- 463.4 --- 104389.jpg --- Nederlandse taal ; buitengewoon onderwijs ; didactiek --- Slechthorende kinderen ; onderwijs --- Taalprobleem --- Spraakprobleem --- Reflectie (onderdeel leerproces) --- Basisonderwijs --- Buitengewoon onderwijs --- Hoger onderwijs --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Taalonderwijs --- Onderwijs --- Anderstalige --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie
Choose an application
Lit.Opg.
#KVHA:Dove kinderen --- #KVHA:Dovencultuur --- #KVHA:Taalkunde; Gebarentaal --- 463.2 --- Dove kinderen --- Taalproblemen --- doofheid --- gezinssociologie --- kinderen --- Doven en slechthorenden --- Kind met een auditieve handicap
Choose an application
In dit boek onderzoekt Olga Bogdashina het effect van verschillende manieren van waarnemen en leren op de ontwikkeling van communicatie en taal bij kinderen met autisme. Ze beoogt hiermee een theoretische basis te ontwerpen om stoornissen bij communicatie en taal bij autisme te begrijpen. Ze benadrukt hoe belangrijk het is om bij ieder individueel persoon met autisme de aard van de nonverbale signalen te onderkennen, met als oogmerk tot een gedeelde manier van verbale communicatie te komen. Zij geeft een verklaring waarom een bepaalde benadering alleen maar werkt bij sommige kinderen met autisme en niet bij andere. (Bron: covertekst)
Taalverwerving ; autisme. --- Neuropathology --- Orthopedagogics --- autisme --- kinderen met een beperking --- Personality development --- communicatie --- personen met een beperking --- Aspergersyndroom --- #PBIB:+105.65 --- #KVHB:Aspergersyndroom --- #KVHB:Autisme --- syndroom van Asperger --- 462.4 --- orthopedagogiek --- Taalproblemen --- taalverwerving --- Autisme --- Autistische kinderen --- Taal --- Onderwijs : Leerlingenbegeleiding : Leerstoornissen : Autisme --- autistische kinderen --- PHL-Healthcare 12 --- Asperger (syndroom van) --- taalproblemen --- 120169.jpg --- Taalverwerving ; autisme --- autismespectrumstoornis (ASS)
Choose an application
planning werkvloer --- werkhoudingsproblemen --- Neuropathology --- Personnel management --- Psycholinguistics --- arbeidsbelasting --- volwassenen --- informatieverwerking --- dyslexie --- #KVHB:Dyslexie --- 464 --- Taalproblemen --- communicatie --- kinderen --- leerproblemen --- leermoeilijkheden --- orthopedagogiek --- 616.8 --- Dyslexie --- Kinderen met leerproblemen --- Werk --- Volwassenen --- Lezen --- Schrijven --- Leesproblemen --- Schrijfproblemen --- Volwassene --- Leesprobleem --- Schrijfprobleem --- Spel
Choose an application
30 liedjes en 10 spreekteksten met begeleidende spelvormen, ondersteund met gebaren. In een peutergroep op een kindcentrum zit gemiddeld één kind met een taalontwikkelingsstoornis (TOS) en ongeveer 7% van de kinderen op de basisschool heeft een TOS. TOS heeft grote impact op het leven van een kind. Het luisteren naar liedjes en zelf muziek maken is niet alleen een leuke activiteit, maar ook goed voor de taalontwikkeling. De liedjes in Kijk! ik ben een kikker zijn door hun opbouw en de thema?s die dicht bij het dagelijks leven staan zeer geschikt voor kinderen met een TOS. In de keuze van de liedjes is gekeken naar wat ze bijdragen aan diverse ontwikkelingsgebieden. Bij elk liedje horen spelactiviteiten, muzikale variaties, combinatietips en ideeën. Ook zijn benodigde materialen en muzieknotatie opgenomen. Daarnaast is er aandacht voor theorie over muziek en taalontwikkeling, en praktijkervaringen.Natuurlijk zijn er, speciaal voor kinderen met TOS, bij alle liedjes de bijpassende gebaren opgenomen uit de Nederlandse Gebarentaal. Op de uitgebreide website kijkikbeneenkikker.nl staan video?s waarop liedjes en spreekteksten uit de bundel gezongen worden, ondersteund met gebaren. Bron: https://www.swpbook.com/boeken/73/muziek-en-liedjesboeken/2183/kijk-ik-ben-een-kikker
Taalontwikkeling --- Muziek --- muzische vorming --- ontwikkelingsstoornissen --- kleuteronderwijs (doelgroep) --- taalverwerving --- gebarentaal --- buitengewoon lager onderwijs --- lager onderwijs --- Taalontwikkelingsstoornissen --- Taalproblemen --- Taalverwerving --- Liederen --- Gebarentaal --- kleuteronderwijs --- muzische opvoeding --- taalontwikkeling --- liedjes --- Didactics of Dutch --- Didactics of Kindergarten --- taalvaardigheid --- Taalontwikkelingsstoornis --- Taalprobleem --- Lied --- Afrika --- Compositie (muziek)
Choose an application
Jongeren met een taalstoornis (ESM, ontwikkelingsdysfasie) hebben veel moeite met taal en dus met communicatie. Hun handicap is onzichtbaar en onbekend. Hun handicap maakt hen onzeker en zwijgzaam. Toch hebben jongeren met een taalstoornis veel te vertellen. Als ze de kans krijgen. Spraaktaal biedt die kans.Spraaktaal is een gids met toegankelijke informatie over het wat, hoe en waarom van taalstoornissen. Spraaktaal is een werkboek dat jongeren en degenen die bij hen betrokken zijn handvatten biedt voor het denken en praten over het leven met een taalstoornis en voor het benoemen en uitbuiten van mogelijkheden en talenten. Spraaktaal maakt jongeren met een taalstoornis zelfbewuster en sterker.
Spraakstoornissen. --- Orthopedagogics --- spraakstoornissen --- kinderen met een beperking --- taalstoornissen --- Taalstoornissen ; jongeren --- Language disorders in children --- Exercises --- Handbooks, manuals, etc. --- Jongeren --- 464 --- #KVHB:Taalstoornissen; kinderen --- Taalstoornissen ; kinderen --- jongeren --- 376 --- Taalstoornissen --- Communicatieproblemen --- Kinderen met een handicap --- 463.4 --- Spraakstoornissen ; kinderen --- communicatie --- communicatiestoornissen --- Spraak- en taalgebrekkigen --- PXL-Education 2016 --- taalproblemen --- dysfasie --- Taalproblemen --- Jeugd --- Kinderen en jeugd --- Ernstige Spraakmoeilijkheid --- Taalprobleem --- Taalstoornis --- Kind --- Ernstige spraak- en taalmoeilijkheden --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Jongere
Choose an application
Een vol hoofd is een hoofd waar niks meer bij kan. Met een vol hoofd lukt het niet goed meer om na te denken of op te letten. Bovendien word je er sneller moe en boos van en verhindert het om goed uit te leggen wat je wilt zeggen. Ook samenwerken of samen spelen worden er een stuk lastiger door. Er zijn hoofden die van binnen zo in elkaar zitten dat ze wel heel snel vol raken. In dit boek worden dat snel vollopende hoofden genoemd.Het boek is speciaal geschreven voor kinderen vanaf 8 jaar en voor betrokken volwassenen die met zon snel vollopend hoofd te maken hebben. Op kindniveau wordt concrete uitleg gegeven over informatieverwerkingsproblemen in de hersenen en de impact ervan op de sociaal emotionele ontwikkeling en het zelfbeeld van kinderen. Korte lontjes, starheid, onoplettendheid, afleidbaarheid, vergeetachtigheid, impulsiviteit en een vertraagde reactiesnelheid in het gedrag van kinderen, kunnen ook grote bronnen van ergernis voor de omgeving worden. Dit onbegrepen gedrag veroorzaakt zo dikwijls misverstanden in communicatie, strijd en wederzijds onbegrip.In dit boek wordt daarom de nadruk gelegd op psycho-educatie: Hoe zorg ik goed voor mijzelf nu ik weet dat het zo werkt in mijn hoofd, en hoe kunnen anderen mij hierin ondersteunen. Het voorziet ruimschoots in voorbeelden en metaforen van kinderen en volwassenen uit de praktijk. De combinatie van uitleg met ondersteunende tekeningen, tips, (invul)oefeningen en proefjes maken het boek tot een speelse uitnodiging om de inhoud aan eigen ervaring te koppelen. Door het laagdrempelige en praktische karakter zal dit boek een bron van inspiratie, bemoediging en (h)erkenning zijn voor zowel ervaringsdeskundigen als professionals uit het onderwijs en de zorg.Door het nieuwe formaat biedt deze herziene uitgave meer ruimte en rust om de oefeningen nóg beter te kunnen maken.
#PBIB:+105.91 --- Onderwijs : Leerlingenbegeleiding : Geestelijke gezondheid van leerlingen : Algemeen --- Concentratiestoornissen --- 467.0 --- Psycho-educatie --- Informatieverwerking --- ASS --- ADHD --- Sociaal emotionele problemen --- 467 --- ADHD (Hyperkinetische kinderen, MBD) --- Autismespectrumstoornissen --- Hoogsensitieve kinderen --- Spraakproblemen(Kinderen met spraakproblemen, Spraakstoornissen) --- Taalproblemen(Kinderen met taalproblemen, Taalstoornisssen) --- autisme --- Kinderen met psychosociale en emotionele problemen --- PXL-Education 2018 --- basisonderwijs --- informatieverwerking --- hoogsensiviteit --- aandachtsstoornissen --- Orthopedagogics --- stress --- ADHD (attention deficit hyperactivity disorder) --- psycho-educatie --- concentratieproblemen --- autismespectrumstoornis (ASS) --- Concentratiestoornis --- Primary education --- Personality development --- gedragsstoornissen --- spraakstoornissen
Choose an application
Babbeldoos is bestemd voor kinderen die taalzwakker zijn, zowel autochtone als allochtone. Ondanks de grote inspanningen die het onderwijs levert met taalmethodes, blijven een aantal kinderen problemen hebben. De bedoeling van Babbeldoos is via spel taal uit te lokken - in interactie - bij de kinderen zonder dat zij zich ervan bewust zijn met taal bezig te zijn. Alle activiteiten ervaren de kinderen als spel en niet als taal leren.
Taalstoornissen --- Kinderen. --- taalvaardigheid --- spelen --- kinderopvang --- taalspelletjes --- NT2 (Nederlands tweede taal) --- Didactics of Dutch --- Didactics of primary education --- remediërend onderwijs --- Taalstoornissen ; kinderen --- #PBIB:+111.18 --- #PBIB:+111.28 --- Buurtwerk --- Nederlands --- Spel --- Spreken --- #KVHB:Nederlands voor anderstaligen --- #KVHB:Taalontwikkeling --- 477.2 --- didactiek --- educatieve spellen --- spelmaterialen --- taalontwikkeling --- taalproblemen --- taalspellen --- 475.2 --- Boeken --- Geluid --- Kunst --- Media(Communicatiemedia) --- Natuur --- Sprookjes (Volkssprookjes) --- Taal --- Taalachterstand --- Taalvaardigheid --- Vervoer --- Voeding --- Vuur --- Water --- Wonen --- Woonomgeving --- Taalonderwijs --- Taalproblemen --- 456.1 --- 475.2 ) * NEDERLANDSE TAAL - O.N --- anderstalige kinderen --- boeken --- kunst --- linguïstiek --- media --- natuur --- sprookjes --- taalachterstand --- taalspelen (ler) --- taalzwakke kinderen --- vervoer --- voeding --- vuur --- water --- woonomgeving --- Kinderen met taalproblemen --- Spelen --- Taalontwikkelingsstoornissen --- Taalverwerving --- 475.1 --- 004021.jpg --- Denkontwikkeling: taal --- Leermoeilijkheden: taal --- NT2 --- didactische set --- Kinderen met lees-en schrijfmoeilijkheden --- Vakdidactiek : Nederlands : Andere --- Vakdidactiek : Nederlands voor anderstaligen : Andere --- didactiek basisonderwijs - dramatische expressie, spel en beweging, verbale expressie --- Taalonderwijs; Nederlandse taal --- Games --- Taalactiveringsprogramma's --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Allochtonen --- Spraaktherapie --- Taalopvoeding --- Taalstimulering --- Allochtoon --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Autochtoon --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie --- Taalontwikkelingsstoornis --- Persoon met een migratieachtergrond
Listing 1 - 10 of 27 | << page >> |
Sort by
|