Listing 1 - 2 of 2
Sort by

Book
De aanpak van depressie door de huisarts : een handboek voor de praktijk
Authors: --- --- --- ---
ISBN: 9789020967258 Year: 2007 Publisher: Leuven LannooCampus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De impact van depressie wordt vaak onderschat. De invloed op de levenskwaliteit, met beperkingen zowel op fysiek als op psychosociaal gebied, zijn uitgesproken en groter dan bij veel andere chronische aandoeningen. Tevens wordt depressie vaak geassocieerd met somatische aandoeningen of andere stoornissen, zoals angststoornissen en middelenmisbruik. Nu is de huisarts vaak de eerste of de enige die een patiënt met depressie te zien krijgt. Om die reden is een optimalisering van de kennis over en van de competenties in de aanpak van depressie een must voor elke huisarts. Dit is nu juist wat dit handboek biedt. De huisarts wordt hier handvatten aangereikt om als poortwachter zelf depressieve klachten te ontdekken en te behandelen en/of de patiënt te leiden door het landschap van de geestelijke gezondheidszorg. Het boek vertrekt specifiek vanuit de ervaringen en vragen in verband met de aanpak van depressie bij de huisartsen. De bedoeling is niet enkel kennis over te dragen maar het toepassen van de principes en hulpmiddelen in de praktijk te ondersteunen. De theorie is zorgvuldig gedocumenteerd met schema's, kaders en overzichten. De richtlijnen worden aangevuld met antwoorden op veel voorkomende vragen, met concrete aanbevelingen en bruikbare instrumenten. Er wordt ook uitdrukkelijk stilgestaan bij de knelpunten (communicatief, organisatorisch, ...) die de huisarts daarbij kan ervaren. Dit handboek is dus in eerste instantie bedoeld voor huisartsen. Het is echter ook interessante lectuur voor andere artsen en voor wie in de geestelijke gezondheidszorg met de huisartsen samenwerkt. Het boek steunt op de ervaringen opgedaan door de auteurs in de projecten 'Tussen de lijnen' (2000-2003) en 'Stepped Care' (2004-2005), twee regionale actieprojecten rond de aanpak van depressie in de huisartsenpraktijk.


Book
Het merk mens : consumenten grijpen de macht
Author:
ISBN: 9789077442128 Year: 2007 Publisher: Leuven LannooCampus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De moderne consument wacht niet meer tot bedrijven zijn behoeften bepalen. De consument grijpt de macht. De mens wordt zelf het merk. Bedrijven en organisaties vragen zich terecht af welke rol voor hen morgen is weggelegd. In 'Het Merk Mens' gaat Fons Van Dyck op zoek naar aanleidingen en oorzaken van deze nieuwe tijdsgeest. Hij beschrijft de drijfveren die het gedrag van consumenten, werknemers en burgers bepalen. En wat brengt de toekomst ons? Dit alles is rijkelijk geïllustreerd met praktijkvoorbeelden. Een BMW op de parking van een Aldi winkel. Een jong kaderlid dat zijn overuren wil laten betalen door zijn bedrijf. Klanten die zelf reclamespots maken. De wereld rondom ons lijkt vol paradoxen. De moderne consument, werknemer en burger wacht niet meer tot bedrijven zijn behoeften bepalen. De consument grijpt de macht. De mens wordt zelf het merk. Bedrijven en organisaties vragen zich terecht af welke rol voor hen morgen is weggelegd. In Het Merk Mens gaat Fons Van Dijck op zoek naar aanleidingen en oorzaken dan deze nieuwe tijdgeest. Hij beschrijft de drijfveren die het gedrag van consumenten, werknemers en burgers bepalen. En wat brengt de toekomst ons? Dit alles is rijkelijk geïllustreerd met praktijkvoorbeelden. (Bron covertekst)

Keywords

Marktonderzoek. --- Merken. --- Merkenmanagement. --- Verkooptechnieken. --- Consumentengedrag. --- Marketing. --- Merken --- Psychologie. --- merkbetrokkenheid --- maatschappijkritiek --- merken --- Marketing --- consumentengedrag --- cultuurfilosofie --- Consumer behavior --- Forecasting --- Brand name products --- 330.567 --- Consumptie 330.567.2 --- Internationaal (100) --- Maatschappelijke ontwikkeling 304 --- Technologische innovatie 60:658.012.1 --- Welvaartstaat 364.013 --- consumenten --- 339.320 --- 380.53 --- AA / International- internationaal --- BE / Belgium - België - Belgique --- 366.1/ --- 658.626 --- maatschappelijke ontwikkelingen --- merkenmanagement --- welvaartstaat --- 330.567 Bestedingen. Consumptie. Verbruik. Overconsumptie. Onderconsumptie. Koopkracht. Bestedingsmotieven. Huishoudelijke uitgaven. Gebruik van diensten --- Bestedingen. Consumptie. Verbruik. Overconsumptie. Onderconsumptie. Koopkracht. Bestedingsmotieven. Huishoudelijke uitgaven. Gebruik van diensten --- Consumptie: algemeenheden. Wet van de vraag in verband met de consumptie. Consumptiebehoefte. Behoeftetheorie. --- Analyse van de markten en verkooppolitiek. Handelsvooruitzichten. Marketing. --- merkproducten --- 693 Handelsreclame --- Société Maatschappij --- Prospérité Welvaart --- Perspectives Vooruitzichten --- 366 consumentenaangelegenheden --- 3 sociaal-economische situatie --- .001.5 onderzoek --- merkenbeleid --- marketing --- 369.1 --- 658.89 --- Consumentengedrag --- 658.89.013 --- 338.2 --- Consumenten --- E080076.jpg --- marketing, marktonderzoek, marktanalyse --- Consumentengedrag. Koopgewoonten. Psychologie van de consument --- #KVHA:Kennisnetwerken --- #KVHA:Marketing --- 130 --- 148 --- 658.81 --- 658.8 --- consument --- merkenbinding --- merkenpsychologie --- Cultuurfilosofie. Cultuurpsychologie --- Filosofische antropologie --- In- en verkoopsorganisatie en -techniek --- Trends --- Psychologie van de consument --- Consumptie: algemeenheden. Wet van de vraag in verband met de consumptie. Consumptiebehoefte. Behoeftetheorie --- Analyse van de markten en verkooppolitiek. Handelsvooruitzichten. Marketing --- Trend --- Consument --- Consumentenpsychologie --- Merk --- Financiewezen

Listing 1 - 2 of 2
Sort by