Listing 1 - 10 of 252 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Dit is een kleurrijk en creatief boek met als uitgangspunt dat iedereen kan deel nemen aan allerlei praktische vaardigheden, hoe beperkt men ook is. Het boek is ingedeeld in drie hoofdthema's nl: tuinieren, koken en huishoudelijke vaardigheden; en laat zien hoe je op een plezierige en toegankelijke manier met eenvoudige en alledaagse materialen en in kleine stapjes vaardigheden kunt oefenen en uitbreiden. Bedoeld voor jong en oud!
Social policy and particular groups --- Orthopedagogics --- personen met een mentale beperking --- orthopedagogiek --- activiteitenbegeleiding --- personen met een meervoudige beperking --- Praktische opdrachten --- Huishouden --- 615.8 --- Vaardigheden ; verstandelijke beperking. --- ergotherapie --- knutselen
Choose an application
Studieboek op hbo-niveau.
Orthopedagogics --- Psychiatry --- personen met een mentale beperking --- orthopedagogiek --- LVB (Licht Verstandelijke Beperking) --- psychotherapie --- psychopathologie --- hersenletsel --- Social policy and particular groups --- Hulpverlening --- Personen met een verstandelijke beperking --- 376.4 --- mensen met een verstandelijke beperking --- ergotherapie --- Mentaal gehandicapten --- Hulpverlening.
Choose an application
Gehandicapten. --- Social policy and particular groups --- Orthopedagogics --- personen met een mentale beperking --- orthopedagogiek --- personen met een beperking --- voorzieningen voor personen met een beperking --- hersenletsel --- personen met een fysieke beperking --- inclusief beleid
Choose an application
34 kinderen en volwassenen tussen de 6 jaar en 69 jaar geven een kijkje in hun leven met een broer of zus met een handicap, ziekte en/of stoornis, zoals de bekende Nederlandse acteur Barry Atsma. Kleurrijk en magazine-achtig vormgegeven: om in één keer uit te lezen, of er af en toe weer bij te pakken. Wat doe jij het liefst met je broer of zus samen? Hoe reageren jullie op 'vreemde' reacties? Denk jij vaak aan 'later'; of veel aan 'vroeger'? Recent onderzoek van de Belgische orthopedagoge Tinneke Moyson wijst uit dat het uitwisselen van ervaringen direct een positieve invloed heeft op hoe je je als 'brus' voelt: 'Ik ben niet de enige!' Dit boek voorziet hierin - en meer: negen thema's bieden (nieuwe) inzichten. Een onmisbaar boek voor brussen, ouders, en alle (professioneel) geïnteresseerden. Met belangrijke tips voor brussen, en hun ouders!
Social policy and particular groups --- personen met een mentale beperking --- kinderen met een beperking --- broers en zussen --- autisme --- andersvaliden
Choose an application
De vaak complexe etiologie van de verstandelijke beperking en de comorbiditeit op gezondheid en sociaal functioneren, maken patiënten met deze beperking bijzonder kwetsbaar. Omdat het medisch-wetenschappelijk onderzoek naar deze patiëntengroep van recente datum is, krijgen deze mensen nog niet altijd de evidence-based zorg die ze nodig hebben. Dit boek wil graag een helpende hand bieden aan alle zorgprofessionals die in de praktijk met deze patiënten te maken krijgen. In dit zeer complete overzichtswerk wordt in ruim 600 pagina’s geschetst wat bijzonder is aan een patiënt met een verstandelijke beperking en waarin de medische zorg anders is dan anders. Het boek biedt naast uitgebreide, diepgaande achtergrondinformatie praktische handvatten ten behoeve van doelgerichte anamnese, diagnostiek en behandeling in relatie tot deze speciale patiëntengroep.
personen met een auditieve beperking --- hart --- Downsyndroom --- spraakstoornissen --- Psychiatry --- neurologie --- psychiatrie --- gynaecologie --- personen met een mentale beperking --- slaapstoornissen --- communicatie --- oftalmologie --- gastro-enterologie --- Mensen met een verstandelijke beperking --- Diagnostiek --- Hulpverlening --- palliatieve zorgen --- Personen met een handicap --- Mentale beperking --- Verstandelijke beperking --- Persoon met een verstandelijke handicap --- Diagnose --- Oudere --- Gemeenschap --- School --- Buurt
Choose an application
In Basisboek ondersteuning aan mensen met een verstandelijke beperking wordt de hedendaagse visie beschreven op het ondersteunen van mensen met een verstandelijke beperking. Het boek staat vol praktische informatie over de begeleiding van kinderen, volwassenen en ouderen met een verstandelijke beperking. De auteurs schetsen de ontwikkeling in elke levensfase en gaan in op de verschillende vormen van ondersteuning en de methoden die hierbij ingezet kunnen worden. Ook zijn er verdiepende hoofdstukken met belangrijke thema's uit het werkveld, waaronder methodisch werken, kwaliteit en werken als professional in een professionele organisatie.
Sociology of social care --- Social policy and particular groups --- Orthopedagogics --- personen met een mentale beperking --- orthopedagogiek --- LVB (Licht Verstandelijke Beperking) --- hulpverlening --- Mentaal gehandicapten ; hulpverlening --- 326 --- Kinderen met een verstandelijke beperking --- Volwassenen met een verstandelijke beperking --- Ouderen met een verstandelijke beperking --- Hulpverlening --- Methodisch werken --- Mentaal gehandicapten --- Sociale problemen van en zorg voor mentaal gehandicapten; algemeen
Choose an application
Om zich op een positieve manier te kunnen ontwikkelen hebben kinderen met een licht verstandelijke beperking in het passend onderwijs gepaste begeleiding en zorg nodig. Daarvoor is het van groot belang dat schoolbesturen, leerkrachten en interne begeleiders een visie ter ondersteuning formuleren en toepassen. Dit boek biedt concrete handvatten om met de ontwikkeling van zo’n visie aan de slag te gaan. Hierbij gaat ruime aandacht naar de relatie tussen onderzoek en praktijk. De ondersteuning van deze kinderen en hun ouders stoelt op drie pijlers: de vroegsignalering van onderwijsleerproblemen, de waarborging van de positieve effecten van inclusief onderwijs en het mogelijk maken van sociale integratie in de klas en daarbuiten. Jeugdhulp en passend onderwijs moeten worden verbonden, waarbij rekening wordt gehouden met verschillen tussen kinderen, veel waarde wordt gehecht aan de participatie van ouders en vertrouwen wordt gegeven aan de deskundigheid van de leerkracht.
buitengewoon onderwijs --- kinderen met een beperking --- Mentaal gehandicapte kinderen --- Passend onderwijs --- Inclusie --- 462.4 --- autisme --- Orthopedagogics --- Orthopedagogiek --- LVB (Licht Verstandelijke Beperking) --- Kinderen met een verstandelijke beperking --- Inclusief onderwijs --- Kind met een verstandelijke handicap
Choose an application
25 methoden voor zorg en ondersteuning van mensen met een verstandelijke beperkingIn dit handboek staan 25 methoden voor zorg en ondersteuning van mensen met een verstandelijke beperking. Niet alleen bekende methoden als Methode Vlaskamp of Methode Heijkoop maar ook nieuwe methoden als ARGOS, GIrlTalk+, Sterker dan de Kick en Levensverhaal. Elke methode bevat een beschrijving van doelstelling, doelgroep, werkwijze, wetenschappelijk kader en casuïstiek.Voor wie is het Handboek verstandelijke beperking?Handboek verstandelijke beperking biedt professionals van verschillende achtergronden een gemeenschappelijk kader om hun denken en doen te stroomlijnen, zodat de cliënt eenheid van handelen ervaart. Deze volledig herziene editie van het Handboek verstandelijke beperking uit 2014 is een praktisch handboek voor professionals in de vg-zorg, en voor mbo- en hbo-studenten.(bron: https://www.bua.nl/product/100-8316_Handboek-verstandelijke-beperking-herziening)
mentaal gehandicapten --- Social policy and particular groups --- Orthopedagogics --- personen met een mentale beperking --- orthopedagogiek --- personen met een verstandelijke beperking --- methodiek --- hulpverlening --- Mensen met een verstandelijke beperking --- Hulpverlening --- Persoon met een verstandelijke handicap --- Oudere --- Gemeenschap --- School --- Buurt --- Methode Heijkoop
Choose an application
Leerlingen in het basisonderwijs dansen graag. Dans sluit aan bij hun natuurlijke creativiteit, fantasie en bewegingsdrang. Door te dansen zetten ze hun lichaam in als instrument om ideeën, ervaringen en gevoelens vorm te geven. Zo verkennen zij zichzelf, de ander en de wereld. Met DANS! ontdek je de mogelijkheden van dansonderwijs en leer je deze te ontwikkelen en toe te passen in je eigen lessen.DANS! is het eerste handboek dat wettelijke kaders, onderzoeksresultaten, beleidsvorming en jarenlange ervaring vertaalt naar een praktisch leermateriaal. Deze derde druk is grondig herzien en sluit volledig aan op de kerndoelen primair onderwijs en de kennisbasis dans en drama. Het centrale didactische uitgangspunt van DANS! is ?leren door doen?. Dit geldt voor de leerling, maar ook voor de leraar. Die vindt in dit handboek een schat aan informatie over dansonderwijs: de contexten van dans, dansdoelen, dansontwikkeling en het creatieve proces. Maar de leraar wordt vooral ook uitgenodigd om met deze theorie aan de slag te gaan. Daartoe biedt DANS! tal van praktische hulpmiddelen, van kant-en-klare voorbeeldlessen en dansactiviteiten tot een volledig uitgewerkte leerlijn DANS!.Op de bijbehorende website staan de uitgeschreven dansactiviteiten en voorbeeldlessen dans. Je vindt er ook videofragmenten voor de lespraktijk en playlists met links naar muziekfragmenten, en aanvullend studiemateriaal.DANS! richt zich op pabostudenten en leraren in het basisonderwijs. Het handboek is ook geschikt voor studenten aan kunstvakopleidingen en opleidingen op het gebied van bewegen en sport.https://www.coutinho.nl/nl/dans-9789046908532
606.2 --- behandelingsmethodes --- samenwerking --- psychiatrie --- Orthopedagogics --- orthopedagogiek --- LVB (Licht Verstandelijke Beperking) --- residentiële hulp --- kinderen met een beperking --- Persoon met een verstandelijke handicap --- Hulpverlening --- Jongere --- dementie --- mensen met een verstandelijke beperking --- Recreation. Games. Sports. Corp. expression --- dansexpressie --- Bewegingsopvoeding --- Basisonderwijs --- Dansen
Choose an application
Emotionele ontwikkeling is een sleutelbegrip in de beeldvorming, assessment en ondersteuning van mensen met een verstandelijke beperking. Anton Došen ontwikkelde in 1990 een eerste experimenteel Schema voor schatting van het niveau van de Emotionele Ontwikkeling (SEO). Op basis daarvan ontwikkelden Vlaamse experten i.s.m. Steunpunt Expertisenetwerken een volwaardige Schaal voor Emotionele Ontwikkeling - Revised (SEO-R, 2012) en een handleiding. Vervolgens werd de betrouwbaarheid van deze schaal wetenschappelijk onderzocht en werd de SEO-R op basis van feedback van clinici en experten grondig aangepast en bewerkt. Het resultaat is deze nieuwe uitgave van de SEO-R.Filip Morisse is als orthopedagoog verbonden aan het P.C. Dr. Guislain en als wetenschappelijk medewerker aan het Expertisecentrum Quality of Life (E-QUAL), Hogeschool Gent. Als fervent voorstander van de ontwikkelingsdynamische benadering en met 25 jaar ervaring in diagnostiek, behandeling en ondersteuning van personen met een verstandelijke beperking met geestelijke gezondheidsproblemen, geeft hij consult/advies en opleiding/vorming in diverse voorzieningen en diensten in Vlaanderen en Nederland. Prof. Em. dr. Anton Došen is (kinder)psychiater en was o.m. bijzonder hoogleraar met opdracht 'Psychiatrische aspecten van verstandelijke handicap' aan de Radboud Universiteit Nijmegen en directeur behandeling van het centrum voor behandeling van psychische en gedragsstoornissen bij mensen met een verstandelijke handicap De Wendel te Oostrum.
Orthopedagogics --- personen met een mentale beperking --- emotionele ontwikkeling --- meetinstrumenten (geneeskunde) --- orthopedagogiek --- Emotionele ontwikkeling --- gehandicapten --- 326 --- Sociale problemen van en zorg voor mentaal gehandicapten; algemeen --- Orthopedagogiek --- Didactic evaluation --- adolescenten --- kinderen --- volwassenen --- persoonlijkheidsleer --- testotheek --- Gehandicapten --- Mensen met een verstandelijke beperking --- Beeldvorming --- Assessment --- Meetinstrumenten --- 376 --- Verstandelijke beperking --- Ontwikkelingspsychologie --- mensen met een verstandelijke beperking --- testmateriaal --- ergotherapie --- Persoon met een handicap --- Persoon met een verstandelijke handicap --- Meetinstrument --- ouder --- Oudere --- Gemeenschap --- School --- Buurt --- Meting --- personen met een beperking --- Social policy and particular groups --- LVB (Licht Verstandelijke Beperking)
Listing 1 - 10 of 252 | << page >> |
Sort by
|