Listing 1 - 10 of 32 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Art --- Artists --- Art, Senegalese --- Art, Modern --- Dak'art (Exhibition)
Choose an application
"In 1967, the North Vietnamese launched a series of offensives along the border with South Vietnam. A series of engagements known as "the border battles" followed, with the principle action taking place at Dak To. This book merges official history with the recollections of those who were there, revealing previously unpublished details of these decisive battles"--
Dak To, Battle of, Vietnam, 1967. --- Vietnam War, 1961-1975 --- Campaigns.
Choose an application
De moessonregens blijven uit. Het land verdort. Ravi en zijn ouders besluiten om van het platteland naar de stad te verhuizen. Daar aangekomen behoren ze tot de vele duizenden die op zoek zijn naar werk en onderdak. Als de regen dan toch komt verandert ze de stad in een grote modderpoel. Ravi trekt erop uit om geld te verdienen...
genre-thema"">
Choose an application
This study investigates the controversial motion pictures written and directed by the independent filmmaker Kim Ki-duk, one of the most acclaimed Korean auteurs in the English-speaking world. Propelled by underdog protagonists who can only communicate through shared corporeal pain and extreme violence, Kim's graphic films have been classified by Western audiences as belonging to sensationalist East Asian "extreme" cinema, and Kim has been labelled a "psychopath" and "misogynist" in South Korea. Drawing upon both Korean-language and English-language sources, Hye Seung Chung challenges these misunderstandings, recuperating Kim's oeuvre as a therapeutic, yet brutal cinema of Nietzschean ressentiment (political anger and resentment deriving from subordination and oppression).
K9125.80 --- K9790 --- Korea: Genealogy and biography -- biography -- modern period, postwar period (1945- ) --- Korea: Performing and media arts -- cinema --- Kim, Ki-dŏk, --- Kim, Ki-duk, --- Kim, Ki Dak, --- Gim, Gideok, --- Kim, Kiduk, --- 김 기덕, --- 김기덕, --- 金 基徳, --- Criticism and interpretation. --- Motion picture producers and directors. --- Directors, Motion picture --- Film directors --- Film producers --- Filmmakers --- Motion picture directors --- Moviemakers --- Moving-picture producers and directors --- Producers, Motion picture --- Persons --- Ki-duk, Kim,
Choose an application
Fotograaf Clem Willems en journaliste Veerle Beel op bezoek bij de straatkinderen van India * In samenwerking met Broederlijk Delen Ze is het eerste kind dat ik in India ontmoet, al loop ik haar die ochtend bijna achteloos voorbij. Tegen een pilaar geleund, op de harde grond gezeten. Een oude vrouw geeft haar een zetje wanneer ik eraan kom. Aarzelend komt Priya in haar vuile jurkje en op haar blote voetjes uit de schaduw om mij alles te geven wat een vijfjarig slumkind in India heeft : een glimlach, twee handjes tegen elkaar, een buiging ... en dan snel weer in de veilige armen van haar grootmoeder. Een vondeling is ze. Of liever, een afdankertje. Weggegeven, misschien wel omdat ze een meisje is. De oude vrouw en haar familie zijn apetrots op haar: nooit laten ze haar nog gaan. Een paar uur later schrik ik van hun krot, tegen de buitenmuur aangeleund van de school waar ik logeer. Blote voetjes die over bergen afval heen klauteren. Veel meer kinderen nu, met warrig haar en vuile snoetjes. Ik zie bergen problemen, en mijn reis is nog niet eens goed begonnen. Zij zien lachtende Priya die ooit als een geslagen hond over het asfalt kroop. Straks mag ze voor het eerst naar school. Een klein, blij lied van arme, trotse mensen in India.
Social policy and particular groups --- India --- Regional documentation --- Poor children --- Street children --- 308 <540> --- armoede --- C5 --- fotoboek --- India [land in werelddeel Azië] --- kinderen --- 478.1 --- #GGSB: Derde wereld --- #gsdb13 --- #SBIB:004.GIFTSOC --- #SBIB:316.8H12 --- #SBIB:327.4H10 --- Children of the streets --- Street kids --- Children --- Children of the poor --- Economically disadvantaged children --- Social conditions --- Maatschappelijke organisaties en maatschappelijk leven --- Welzijns- en sociale problemen: sociaal gehandicapten (thuislozen, bijzondere jeugdzorg) --- Ontwikkelingsproblematiek: algemeen --- Economic conditions --- Thuislozen --- Kinderen --- Dak- en thuisloosheid --- Kind --- Godsdienst --- Kunst --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Autisme --- Cultuur --- Samenleving --- Technologie --- Wetenschap --- Historische kritiek --- Maatschappij --- Geschiedenis --- Voorlichting --- Derde wereld
Choose an application
In zorg en welzijn is er verschuiving gaande van instrumentele zorg naar relationele zorg. De relatie tussen professional en cliënt vormt de bedding voor goede zorg. Hierbij wordt persoonsgerichte zorg ingebed in de betekenis van sociale netwerken. Daarnaast is het belangrijk dat de samenleving de mogelijkheden biedt om mee te tellen en mee te doen. Individuele dienstverlening richt zich ook op maatschappelijk functioneren en sociale inclusie. Dit handboek belicht al deze facetten. In de methodiek Steunend Relationeel Handelen worden deze uitgangspunten uitgewerkt. Deze methodiek is gebaseerd op inzichten uit:integrale rehabilitatiebenadering,presentietheorie,positieve psychologie,krachtgericht werken,sociale inclusieherstel- en ervaringskennis.Steunend Relationeel Handelen richt zich op mensen in kwetsbare posities. Centraal in het handelen van de professionals staan vier kernhandelingen: verbinden, verstaan, verzekeren en versterken. Het eerste deel van het boek bevat een theoretische uitwerking. Vervolgens gaat het over praktische toepassingen, zoals in de ggz, maatschappelijke opvang, verslavingszorg, jeugdzorg, forensische zorg en zorg voor ouderen en vluchtelingen. Ook is er aandacht voor mensen met autisme, niet aangeboren hersenletsel en een verstandelijke beperking. Daarnaast wordt ingegaan op kwartiermaken, arbeidsreïntegratie, zelfhulp, mantelzorg, complexe situaties en een gezonde leefstijl.https://www.swpbook.com/boeken/1/geestelijke-gezondheidszorg/2066/handboek-steunend-relationeel-handelen
welzijnswerk, methoden --- 361.1 --- Welzijnswerk --- kracht --- kwetsbaarheid --- ervaringsdeskundigheid --- 364.0 --- 364.044 --- Social welfare methods --- ADL (activiteiten dagelijks leven) --- rehabilitatie --- participatie --- geestelijke gezondheidszorg --- Psychosociale hulpverlening --- Levenskwaliteit --- GGZ (geestelijke gezondheidszorg) --- Geestelijke gezondheidszorg --- Rehabilitatie --- Methodische hulpverlening --- Herstelgericht werken --- Systeemtherapie --- Sociale welzijnszorg --- Relatie cliënt --- Veiligheid patiënt --- Diversiteit --- Empowerment --- Inclusie --- Ervaringsgericht werken --- Stigmatisering --- Gespreksvoering --- Presentie-benadering --- Systematisch Rehabilitatiegericht Handelen --- Samenwerken --- Mantelzorg --- Zelfhulp --- Veerkracht --- Gezinstherapie --- Jeugdzorg --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Autisme --- Verslaving --- Vluchtelingen --- Trauma --- Thuislozen --- Housing First --- Reclassering --- Ouderenzorg --- Gezondheidsbevordering --- Creativiteit --- Arbeidsrehabilitatie --- Re-integratie --- Mensen met een verstandelijke beperking --- Niet-aangeboren hersenletsels --- Maatschappelijk werk --- Methodiek --- Stigma --- Presentiebenadering --- Samenwerking --- Veerkracht (fysica) --- Vluchteling --- Psychotrauma --- Dak- en thuisloosheid --- Gezondheidspromotie --- Persoon met een verstandelijke handicap --- Niet-aangeboren hersenletsel --- Musiceren --- Digitale kloof --- Perinatale zorg --- Gokken --- Ondersteuning --- Samenleving --- Internet --- Oudere --- Maatwerk --- Gemeenschap --- School --- Buurt --- Veerkracht (weerbaarheid) --- Persoonsgerichte zorg --- Steunend Relationeel Handelen (SRH-methodiek) --- Autismespectrumstoornis --- Relationeel werken
Choose an application
Thema's: 1.Welkom - 2.mijn ^school - 3.zoveel dieren dicht bij mij - 4.mijn ouders werken - 5. we vieren feest - 6.lezen is fijn, maar kijken en luisteren ook - 7. Onder dak - 8. Dieren hebben ze ook - 9. Help, ik weeet niet wat ik voel - 10. Op de boerderij - 11. Door weer en wind - 12. Een winkelkar vol
Wereldoriëntatie --- Lager onderwijs --- 2e leerjaar lager onderwijs --- Schoolleven --- Schoolomgeving --- Verkeersveiligheid --- Scholen --- Begin van het schooljaar --- Schoolgebouwen --- Schoolinrichting --- Veiligheid --- Hygiëne --- Dieren --- Huisdieren --- Beroepen --- Arbeid --- Feesten --- Verjaardagen --- Sinterklaas --- Speelgoed --- Mediaopvoeding --- Technologie --- Beelden --- Geluiden --- Boeken --- Boekdrukkunst --- Boekbinden --- Thuis --- Thuislozen --- Bouwen --- Architectuur --- Zintuigen --- Emoties --- Lichaamstaal --- Boerderijen --- Weer --- Seizoenen --- Temperatuur --- Winkelen --- Vakantie --- Muzische vorming --- Beeldopvoeding --- Muzikale opvoeding --- Dramatische vorming --- Bewegingsopvoeding --- Eerste schooldag --- Werken --- Kijken --- Luisteren --- Stripverhalen --- Dak- en thuisloosheid --- Zintuig --- Emotie --- Boerderij --- Seizoen (jaargetijde) --- Archief --- Digitalisering --- Godsdienst --- Cultuur --- Beeldeducatie --- Dier --- Zien --- Beroep --- Feest --- Verjaardag --- Boek --- Stripverhaal --- Waardering --- Onderwijs --- Industrie --- Beeldhouwkunst --- Geluid --- Naamgeving --- Vervoer --- Sociologie --- Verzorging --- Muziek --- Voorlichting --- Reclame --- Spionage --- Gedrag --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Sport --- Verpleegkunde --- Communicatietheorie --- Buitenland --- 371.67 --- 373.5 --- Bakkers --- Bewegingsexpressie --- Boodschappen doen (Winkelen) --- Dagindeling --- Dieren op de boerderij --- Dierenartsen --- Emoties(Gevoelens) --- Geboorte --- Honden --- Huizen --- Jarig zijn (Verjaardag) --- Kappers --- Kinderliederen (Liedjes) --- Letters --- Media(Communicatiemedia) --- Schoolboeken --- Schoonheid (Mooi zijn) --- Stripverhalen (Strips) --- Telefoneren --- Verbale expressie --- Weer (Metereologie) --- Wereldoriëntatie --- Werken met poëzie (Werken met gedichten) --- Wonen --- Woningbouw --- Zelfportretten --- Ziek zijn --- 2e leerjaar l.o --- 476.1 --- Chanoeka --- Handboek/cursus --- Offerfeest --- Pasen --- Pesach --- Voeding --- afspraken --- bakker --- beeldopvoeding --- beroepen --- bewegingsopvoeding --- boerderij --- bouwen --- brand --- brood --- carnaval --- chronologisch ordenen --- dieren --- dierenarts --- dokter --- dramatische vorming --- droom --- evacuatie --- feest --- geboorte --- geschiedenis --- gevoelens --- handboek --- huis --- huisdieren --- jaarfries --- kerstmis --- klas --- kriebelbeestjes --- lezen --- muzikale opvoeding --- muzische vorming --- naam --- neerslag --- netheid --- oversteken --- plattegrond --- school --- speelgoed --- strips --- suikerfeest --- supermarkt --- telefoneren --- telefoon --- temperatuur --- veiligheid --- verjaardag --- verkeer --- verkleden --- voedingsdriehoek --- voetganger --- weer --- welkom --- werken --- wero --- winkelen --- wonen --- zelfportret --- ziek zijn --- zintuigen --- zon --- 476 WERELDORIENTATIE O.N --- 477 ) * MUZISCHE OPVOEDING - O.N --- 477 --- Documentatiemap --- Wero --- eerste graad --- muzische opvoeding --- wereldorientatie --- wero (ler) --- Muzische vorming ; basisonderwijs --- Wereldoriëntatie ; basisonderwijs --- 476 --- 476.11 --- 477.7 --- Muzische vorming; ba.o --- Wereldoriëntatie; ba.o --- Muzische vorming: handboek lagere school --- Wereldoriëntatie: handboek lagere school --- Wereloriëntatie: handboek lagere school --- #BSCH: vak: muziek --- #BSCH: vak: WO - wereldoriëntatie --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Lager en basisonderwijs --- Wereldoriëntatie; algemeen --- (zie ook: sportvoeding) --- Schoolbooks - Didactic material --- Contains audio-visual material
Choose an application
The book contains four studies that compare experiences from countries with similar legal traditions and examine how the Convention on the Rights of the Child has been integrated and harmonized with national legislation in specific countries. The book demonstrates how the CRC can be implemented in different country contexts in an effort to achieve children's rights uniformly across widely divergent legal traditions. It highlights key developments, identifies trends, and draws general conclusions that provide insight into the legal traditions at issue for advocacy in relationship to the implementation of the CRC, as well as to encourage practical actions. The book proposes a framework for enhancing compatibility of national legislation with human rights instruments and with the CRC in particular. The book endeavors to emphasize the CRC's ideology of indivisibility of rights, solidarity, and partnership in realizing children's rights. The book is a powerful advocacy tool for supporting the implementation of the CRC and Convention on the Elimination of all Forms of Discrimination Against Women (CEDAW).
Children --- 180.1 Kinderrechten - internationaal --- Children (International law) --- International law --- Child welfare --- Legal status, laws, etc. --- Law and legislation --- Law --- Convention on the Rights of the Child --- Adong Kwŏlli Hyŏbyak --- CIDE --- CDN --- Convenção sobre os Direitos da Criança --- Convención de los derechos de los niños --- Convención sobre los Derechos del Niño --- Convention des Nations Unies sur les droits de l'enfant --- Convention internationale des droits de l'enfant --- Convention Internationale relative aux droits de l'enfant --- Convention internationale sur les droits de l'enfant --- Convention of the Rights of the Child --- Convention on Rights of the Child --- Convention relative aux droits de l'enfant --- Convenzione internazionale dei diritti del fanciullo --- Convenzione internazionale sui diritti dell'infanzia e dell'adolescenza --- Convenzione sui diritti del fanciullo --- Convenzione sui diritti dell'infanzia e dell'adolescenza --- CRC --- FN's konvention om barnets rettigheder --- Internationaal Verdrag inzake de Rechten van het Kind --- Ittifāqīyat al-Umam al-Muttaḥidah li-Ḥuqūq al-Ṭifl --- IVRK --- Jidō no kenri jōyaku --- Jidō no kenri ni kansusu jōyaku --- Kodomo no kenri jōyaku --- Kodomo no kenri ni kansuru jōyaku --- Konvensi Hak Anak --- Konvensi Hak-Hak Anak --- Konvensjon om barnets rettigheter --- Konvention om barnets rettigheder --- Konventionen om barnets rättigheter --- Konvent︠s︡ii︠a︡ o pravakh rebenka --- Konwencja o prawach dziecka --- Kunvānsiyūn-i Ḥuqūq-i Kūdak --- Lapsen oikeuksien yleissopimus --- Samningur Sameinuðu þjóðanna um réttindi barnsins --- Simiso Semalungelo Ebantfwana --- Übereinkommen über die Rechte des Kindes --- UN Convention on the Rights of the Child --- United Nations Convention on the Rights of the Child --- Convención de los derechos del niño --- Convenția internațională cu privire la drepturile copilului --- Convenția cu privire la drepturile copilului --- Legal status, laws, etc --- Comparative law --- Human rights --- Children (International law). --- General and Others --- Children - Legal status, laws, etc
Choose an application
This volume provides a critical survey from the visions which informed the text agreed in the Convention on the Rights of the Child in1989 to contemporary and ongoing efforts towards implementation. With contributions by leading experts in the field, the book is organised in two parts. The first discusses progress, dilemmas and debates about the CRC as an international instrument. The second examines issues of implementation at national and regional levels.
Children's rights. --- Children --- Legal status, laws, etc. --- Convention on the Rights of the Child --- Barnkonventionen --- Convention on the Rights of the Child. --- Child welfare --- Child rights --- Children's human rights --- Children's rights --- Rights of children --- Rights of the child --- Human rights --- Law and legislation --- Law --- Civil rights --- Adong Kwŏlli Hyŏbyak --- CIDE --- CDN --- Convenção sobre os Direitos da Criança --- Convención de los derechos de los niños --- Convención sobre los Derechos del Niño --- Convention des Nations Unies sur les droits de l'enfant --- Convention internationale des droits de l'enfant --- Convention Internationale relative aux droits de l'enfant --- Convention internationale sur les droits de l'enfant --- Convention of the Rights of the Child --- Convention on Rights of the Child --- Convention relative aux droits de l'enfant --- Convenția internațională cu privire la drepturile copilului --- Convenția cu privire la drepturile copilului --- Convenzione internazionale dei diritti del fanciullo --- Convenzione internazionale sui diritti dell'infanzia e dell'adolescenza --- Convenzione sui diritti del fanciullo --- Convenzione sui diritti dell'infanzia e dell'adolescenza --- CRC --- FN's konvention om barnets rettigheder --- Internationaal Verdrag inzake de Rechten van het Kind --- Ittifāqīyat al-Umam al-Muttaḥidah li-Ḥuqūq al-Ṭifl --- IVRK --- Jidō no kenri jōyaku --- Jidō no kenri ni kansusu jōyaku --- Kodomo no kenri jōyaku --- Kodomo no kenri ni kansuru jōyaku --- Konvensi Hak Anak --- Konvensi Hak-Hak Anak --- Konvensjon om barnets rettigheter --- Konvention om barnets rettigheder --- Konventionen om barnets rättigheter --- Konvent︠s︡ii︠a︡ o pravakh rebenka --- Konwencja o prawach dziecka --- Kunvānsiyūn-i Ḥuqūq-i Kūdak --- Lapsen oikeuksien yleissopimus --- Samningur Sameinuðu þjóðanna um réttindi barnsins --- Simiso Semalungelo Ebantfwana --- Übereinkommen über die Rechte des Kindes --- UN Convention on the Rights of the Child --- United Nations Convention on the Rights of the Child --- Convención de los derechos del niño
Choose an application
This book explores the meaning and implementation of international children’s rights law, as laid down in the United Nations Convention on the Rights of the Child and related international and regional human rights instruments. It considers the application of international children’s rights at the national level and addresses key procedural and institutional matters concerning children’s rights implementation, including monitoring, complaints mechanisms, effective remedies, advocacy and international agenda-setting. The book breaks new ground by analysing a wide range of international children’s rights issues from a legal perspective. It incorporates a comparative perspective on children’s rights law at the international, regional and domestic level and contains information on evidence-based strategies towards the implementation and enforcement of international children’s rights law. The book is targeted at academics, legal and other professionals, and advanced students. It analyses children’s rights law in the following areas: implementation and enforcement; advocacy and standard setting; complaints and remedies; the child and the family; adoption; alternative care; protection from violence; civil rights of the child; economic, social and cultural rights; education; health; migration and refugees; children and the justice system; children with disabilities; deprivation of liberty; children’s rights and digital technologies; war and disaster; sustainable development goals and further contemporary issues.
Social justice. --- Human Rights. --- Social Justice, Equality and Human Rights. --- International Humanitarian Law, Law of Armed Conflict. --- Equality --- Justice --- Children's rights. --- Convention on the Rights of the Child --- Child rights --- Children --- Children's human rights --- Children's rights --- Rights of children --- Rights of the child --- Human rights --- Civil rights --- Law and legislation --- Legal status, laws, etc. --- Adong Kwŏlli Hyŏbyak --- CIDE --- CDN --- Convenção sobre os Direitos da Criança --- Convención de los derechos de los niños --- Convención sobre los Derechos del Niño --- Convention des Nations Unies sur les droits de l'enfant --- Convention internationale des droits de l'enfant --- Convention Internationale relative aux droits de l'enfant --- Convention internationale sur les droits de l'enfant --- Convention of the Rights of the Child --- Convention on Rights of the Child --- Convention relative aux droits de l'enfant --- Convenția internațională cu privire la drepturile copilului --- Convenția cu privire la drepturile copilului --- Convenzione internazionale dei diritti del fanciullo --- Convenzione internazionale sui diritti dell'infanzia e dell'adolescenza --- Convenzione sui diritti del fanciullo --- Convenzione sui diritti dell'infanzia e dell'adolescenza --- CRC --- FN's konvention om barnets rettigheder --- Internationaal Verdrag inzake de Rechten van het Kind --- Ittifāqīyat al-Umam al-Muttaḥidah li-Ḥuqūq al-Ṭifl --- IVRK --- Jidō no kenri jōyaku --- Jidō no kenri ni kansusu jōyaku --- Kodomo no kenri jōyaku --- Kodomo no kenri ni kansuru jōyaku --- Konvensi Hak Anak --- Konvensi Hak-Hak Anak --- Konvensjon om barnets rettigheter --- Konvention om barnets rettigheder --- Konventionen om barnets rättigheter --- Konvent︠s︡ii︠a︡ o pravakh rebenka --- Konwencja o prawach dziecka --- Kunvānsiyūn-i Ḥuqūq-i Kūdak --- Lapsen oikeuksien yleissopimus --- Samningur Sameinuðu þjóðanna um réttindi barnsins --- Simiso Semalungelo Ebantfwana --- Übereinkommen über die Rechte des Kindes --- UN Convention on the Rights of the Child --- United Nations Convention on the Rights of the Child --- Convención de los derechos del niño
Listing 1 - 10 of 32 | << page >> |
Sort by
|