Listing 1 - 10 of 18 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
rapporteren --- NBN-normen --- brieven schrijven --- Standardization --- Normalisatie --- briefwisseling --- verslagen --- departement Lerarenopleiding 07 --- bin-normen --- PHL-Education 12 --- schriftelijke communicatie --- 499.5 --- Brieven --- BIN-normen --- 808.1 --- communicatie --- 844.4 --- 007.2 --- Schriftelijke communicatie --- Auteurschap. Literaire activiteit en techniek --- Belgisch Instituut voor Normalisatie --- Zakelijke communicatie --- Typen --- BIN-norm --- Dactylografie --- Schrijven --- Tekst
Choose an application
#KUPV:EC --- 456.1 --- Nederlands --- jeugdliteratuur --- lezen --- 12+ --- 1e graad s.o. --- 485.1 --- Boek --- Dramatische vorming --- Film --- Leesbevordering --- Leespromotie --- Lezen --- Non-fiction --- Poëzie --- Spreken --- Strip --- Toneel --- Vertellen --- Voorlezen --- 433.7 --- leesopvoeding (ler) --- Jeugdliteratuur secundair onderwijs didactiek --- Jeugdliteratuur secundair onderwijs keuzelijsten --- 484.54 --- Boeken --- Jeugdliteratuur --- Verhalen --- lezen: handboek secundair onderwijs --- didactiek algemeen - Nederlandse taal en letterkunde --- Nederlandse taal- en letterkunde --- Contains audio-visual material --- 1e graad s.o --- leesbevordering --- tieners --- didactische werkvormen --- departement Lerarenopleiding 07
Choose an application
Een onderzoek naar de effecten van schoolkenmerken op de prestaties en het welbevinden op school van tso- en bso-leerlingen De ene school is de andere niet. Tussen scholen bestaan verschillen met betrekking tot de prestaties van hun leerlingen, zelfs als men rekening houdt met achtergrondkenmerken zoals intelligentie en sociale herkomst. Dat is herhaaldelijk vastgesteld in internationaal en Vlaams onderzoek rond schooleffectiviteit. De bedoeling van dit type onderzoek is nagaan wat de ene school 'goed' maakt en de andere school 'minder goed'. Of met andere woorden een antwoord vinden op de vraag welke factoren samenhangen met de verschillen in leerlingprestaties. In deze publicatie wordt gerapporteerd over een onderzoek naar effectieve scholen in het technisch en beroepssecundair onderwijs. Het is uitgevoerd op initiatief van de minister van Onderwijs in het kader van het Onderwijskundig Beleids- en Praktijkgericht Wetenschappelijk Onderzoek. Het heeft gelopen aan de Universiteit Antwerpen in nauwe samenwerking met de Universiteit Utrecht.
Pedagogiek en onderwijskunde --- Didactiek naar onderwijsniveau en leerlingkenmerken. --- School management --- Technical, artistic and vocational education --- Flanders --- #SBIB:316.334.1O225 --- #SBIB:316.334.1O400 --- #A0404A --- 184 Kinderrechten en onderwijs --- beroepsonderwijs --- 774 Beroepsonderwijs en technisch onderwijs --- #KVHB:Beroepsonderwijs --- #KVHB:Onderwijs; Vlaanderen --- #KVHB:Onderwijspsychologie --- #KVHB:Secundair onderwijs --- #KVHB:Technisch onderwijs --- 482 --- BSO --- Leerlingen --- Prestaties --- Schoolkenmerken --- TSO --- Vlaanderen --- Welbevinden --- Organisatie van het onderwijs: doelmatigheid, effectiviteit, efficiëntie --- Leer- en onderwijsgedrag: algemeen --- 371.1 --- Onderwijstypen en onderwijsvormen --- Onderwijsrendement --- Beroepsonderwijs --- Technisch onderwijs --- departement Lerarenopleiding 07 --- kwaliteitszorg --- TSO : technisch secundair onderwijs --- BSO : beroepssecundair onderwijs --- Effectieve scholen --- Schoolprestaties --- Technisch secundair onderwijs --- Beroepssecundair onderwijs --- Onderwijsonderzoek --- Onderwijsbeleid --- Effectieve school --- Schoolprestatie --- Nederland --- Kust
Choose an application
Study methods --- leren --- studiebegeleiding --- Leren --- Studievaardigheden ; secundair onderwijs --- 371.67 --- 371.322.6 --- 373.5 --- leerboeken --- leren leren --- secundair onderwijs --- 450.8 --- schoolboeken --- studiemethoden --- Algemeen secundair onderwijs --- Huiswerk --- Leren leren --- Secundair onderwijs --- Studiemethoden --- 1e graad s.o. --- Studeren --- leren leren (ler) --- Leerstrategieën --- 484.23 --- student-tutoring --- 373.5 Middelbaar onderwijs --- 373.5 Middelbare scholen. Voortgezet onderwijs --- Middelbaar onderwijs --- Middelbare scholen. Voortgezet onderwijs --- 371.322.6 Leren studeren --- Leren studeren --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- methodiek van het studeren, huiswerk, maken van scripties, snellezen --- Methodiek van het studeren --- Schoolbooks - Didactic material --- 1e graad s.o --- departement Lerarenopleiding 07 --- handboeken secundair onderwijs --- Studiemethode
Choose an application
371.67 --- 372.833 --- 373.5 --- #BSCH: vak: economie --- 340.9 --- Economie --- Handel --- 485.8 --- 4e leerjaar s.o. --- Handboek/cursus --- handboek --- Economie ; secundair onderwijs --- 486.1 --- 373.5 Middelbaar onderwijs --- 373.5 Middelbare scholen. Voortgezet onderwijs --- Middelbaar onderwijs --- Middelbare scholen. Voortgezet onderwijs --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- 372.833 Economisch onderwijs. Handelswetenschappen. Economie --(niet-universitair onderwijs) --- Economisch onderwijs. Handelswetenschappen. Economie --(niet-universitair onderwijs) --- Theoretische economie ; Inleidingen - Hand- en leerboeken --- Economie - Recht --- (zie ook: beroepseconomie) --- Schoolbooks - Didactic material --- 4e leerjaar s.o --- economie --- handboeken secundair onderwijs --- handel : didactiek --- departement Lerarenopleiding 07
Choose an application
Dit oefenboek hoort bij het Handboek Spraakkunst, maar kan er ook los van gebruikt worden. Het richt zich tot iedereen die de traditionele spraakkunst wil inoefenen. Dat betekent dat het vooral gaat om oefeningen in het benoemen van de woorden naar de woordsoort (woordleer) en het ontleden van zinnen in zinsdelen (zinsleer). Daarnaast zijn er ook oefeningen in het ontleden van constituenten en oefeningen in verband met algemene verschijnselen, zoals de woordvolgorde. Van alle oefeningen zijn de correcte oplsossingen te vinden op de website van de uitgeverij, zodat dit werkboek uiterst geschikt is is voor zelfwerkzaamheid.
Nederlandse spraakkunst. --- Spraakkunst. --- Nederlandse taal --- Grammatica --- Oefeningen. --- Didactics of Dutch --- Grammar --- Nederlandse spraakkunst --- Dutch language --- Néerlandais (Langue) --- Textbooks for foreign speakers. --- Composition and exercises. --- Manuels pour allophones --- Composition et exercices --- departement Lerarenopleiding 07 --- handboeken secundair onderwijs --- spraakkunst --- 837.1 --- Grammatica (Spraakkunst) --- Nederlands --- RELKT-140023 --- RELLT-SEA --- Spraakkunst --- gratis exemplaar --- oefeningen --- spraakkunst (grammatica) --- 485.1 --- 800.11 --- Handboek/cursus --- Nederlands 837.1 --- Nederlands, grammatica --- constituenten --- handboek --- nevenschikking --- samentrekking --- secundair onderwijs --- woord --- zinsontleding --- spraakkunst (ler) --- Nederlandse spraakkunst ; secundair onderwijs ; leermiddelen --- Spraakkunst; algemeen * --- Nederlandse taal- en letterkunde --- Spraakkunst; algemeen --- Oefening --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie
Choose an application
#PBIB:+105.50 --- Nederlands --- Lezen --- Leerhulp --- 485 --- lezen --- vakoverschrijdend werken --- didactiek --- secundair onderwijs --- schoolboeken --- studiemethode --- Onderwijs : Leerlingenbegeleiding : Hulp bij leren --- didactiek secundair onderwijs - algemeen vormende vakken --- Contains audio-visual material --- departement Lerarenopleiding 07 --- taalbeleid --- secundair onderwijs eerste graad --- Vakoverschrijdend werken --- Taalgericht vakonderwijs --- Secundair onderwijs --- Didactiek --- Nederlands als tweede taal --- Beroepssecundair onderwijs --- 450.8 --- Vragen --- 837.7 --- 844.6 --- Zakelijke teksten --- Methodiek van het studeren --- Tekstverklaring * --- Taalgebruik - Taalbeheersing - Taalzuivering * --- Schoolbooks - Didactic material --- #BSCH: vak: Nederlands --- NT2 --- Schrijven --- Spel --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie
Choose an application
Het portfolio is in het onderwijs mogelijk een van de meest besproken instrumenten van de laatste jaren. Het is een informatiebundel met een specifieke inhoud en vorm. Naargelang de functie waarvoor het gebruikt wordt, zijn er drie soorten portfolio's: Het portfolio als een verzamelmap. In dit geval heeft het portfolio vooral een bundelende functie. Wanneer het portfolio gebruikt wordt bij het beoordelen van opleidings- of beroepsspecifieke kennis, vaardigheden en/of attitudes, noemen we het een prestatieportfolio. Het omvat dan een selectie van het 'beste werk'. Een derde type portfolio is gericht op het beoordelen van leercompetenties zoals zelfstandig leren, plannen en reflecteren. Dit wordt dan weer een 'ontwikkelingsportfolio' of 'leerportfolio' genoemd. Een school of opleiding kan uiteraard de verschillende functies combineren in n portfolio of meerdere portfolio's in dezelfde opleiding hanteren. Belangrijk bij het werken met een portfolio is in ieder geval dat de lerende zlf Verantwoordelijk is voor het leerproces. Dit instrument sluit dan ook aan bij de zelfgestuurde kennisopbouw van leerlingen en studenten. Dit cahier biedt een beschrijving van twaalf portfolioprojecten uit het secundair onderwijs, het volwassenenonderwijs, de gentegreerde lerarenopleiding, de hogescholen (respectievelijk de opleiding grafische en digitale media, logopedie, podologie en verpleegkunde) en de universitaire opleidingen. In het laatste hoofdstuk schetst de auteur een kader waarin hij de verschillende portfolioprojecten ten opzichte van elkaar situeert. Hier wordt duidelijk dat 'het portfolio' niet bestaat. Elke leerkracht of docent die met portfolio?s wil werken, zal zelf moeten zoeken naar een geschikte vorm en werkwijze. Toch is het niet nodig dat hij van nul begint. De verschillende portfolioprojecten die in dit cahier beschreven worden, bieden uitdagende ideen voor al wie in het onderwijs met portfolio's wil starten of wie lopende projecten wil bijsturen. Dit cahier is Een inspiratiebron voor wie met portfoliowerk het leerproces meer wil toevertrouwen aan de lerende zelf Inhoudsopgave : 1. Inleiding 2. Op naar de werkvloer: herkennen en erkennen. Portfolio binnen Project Algemene Vakken 3. Rapporteren van een handelingsplan via een blog. Portfolio binnen Maatschappelijke Vorming 4. Werken aan individuele tekorten. Portfolio in het tweedekansonderwijs 5. Een voorzichtig onthaal van een nieuw instrument. Portfolio in het talenonderwijs 6. Metawerk en portfolio: een weg naar zelfsturing?! Portfolio in de gentegreerde lerarenopleidingen 7. Een nieuw curriculum, een nieuwe leerlijn. Portfolio in de lerarenopleiding kleuteronderwijs 8. Competenties in beeld brengen om te solliciteren. Portfolio in Grafische en Digitale media 9. Professionele ontwikkeling ondersteunen. Portfolio in de logopedie 10. Begeleiden, sturen en beoordelen van het leerproces. Portfolio in de podologie 11. Groeien naar beroepsbekwaamheid. Portfolio in de verpleegkunde 12. Een digitaal Ondersteunend leerproces hand in hand met supervisie. Portfolio in de academische specifieke lerarenopleiding 13. Elektronische opvolging van de stage. Portfolio in de Lichamelijke Opvoeding 14. What's in a name? Portfolioprojecten in grote verscheidenheid
Lerarenopleiding --- Portfolio --- Vlaanderen. --- Hoger onderwijs. --- Didactic strategies --- didactiek --- portfolio's --- 454.5 --- leermiddelen --- 454.21 --- 489.4 --- Begeleid zelfstandig leren --- Hoger onderwijs --- Leerprocessen --- Portfolio's --- competenties --- hoger onderwijs --- lerarenopleiding --- lichamelijke opvoeding --- logopedie --- onderwijskunde --- project algemene vakken --- tweedekansonderwijs --- verpleegkunde --- 454.23 --- Competentie (competentiemanagement) --- Handelingsplannen --- Leerkrachten, opleiding --- Leerlingenbegeleiding (Centra voor Leerlingenbegeleiding, CLB, schoolmaatschappelijk werk) --- Onderwijs --- Volwasseneneducatie (Volwassenenvorming) --- leermiddelen (ler) --- portfolio (ler) --- Volwassenenvorming --- 454.2 --- leerlingenbegeleiding --- portfolio --- studentenbegeleiding --- zelfstudie --- Lerarenopleiding : CVO --- Portfolio ; hoger onderwijs --- Portfolio ; secundair onderwijs --- Portfolio-evaluatie --- 371.26 --- onderwijs- en leermiddelen --- Didactische werkvormen --- Didactiek (hoger onderwijs) --- Didactiek --- Didactische principes --- departement Lerarenopleiding 07 --- begeleid zelfstandig leren --- Evaluatie --- Zelfsturend leren --- Lesgeven --- Didactische werkvorm --- Sport --- Internationalisering
Choose an application
371.67 --- 372.833 --- 373.5 --- 485.8 --- economie --- handel --- schoolboeken --- Economie --- Secundair onderwijs --- boekhouden --- handboek --- secundair onderwijs --- 485.7 --- Handboek/cursus --- Economie secundair onderwijs --- 486.1 --- Economie: handboek secundair onderwijs --- #BSCH: vak: economie --- 373.5 Middelbaar onderwijs --- 373.5 Middelbare scholen. Voortgezet onderwijs --- Middelbaar onderwijs --- Middelbare scholen. Voortgezet onderwijs --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- 372.833 Economisch onderwijs. Handelswetenschappen. Economie --(niet-universitair onderwijs) --- Economisch onderwijs. Handelswetenschappen. Economie --(niet-universitair onderwijs) --- didactiek secundair onderwijs - economie, bedrijfshuishoudkunde, boekhouden, recht --- Economie - Recht - Boekhouden --- Economie - Recht --- (zie ook: beroepseconomie) --- Schoolbooks - Didactic material --- Contains audio-visual material --- Economie ; secundair onderwijs --- handboeken secundair onderwijs --- handel : didactiek --- departement Lerarenopleiding 07
Choose an application
Wie in het onderwijs werkt, krijgt in zijn loopbaan te maken met agressief gedrag van leerlingen of ouders. Een verwijt, een vernederende blik, een opgestoken vinger, ... tot regelrechte criminele feiten. Het is niet gemakkelijk om in zulke situaties gepast te reageren. Extreme of uitzonderlijke agressie-incidenten kunnen leiden tot een gevoel van onmacht of zelf onveiligheid. Het eigen professioneel functioneren kan een flinke knauw krijgen. Daarom is het belangrijk die onmacht om te buigen in weerbaarheid. Alleen wie zich rustig en zelfverzekerd voelt in confrontatie met agressie, kan gepast reageren.
Agressie --- Leerlingen. --- agressie --- Primary education --- gedragsstoornissen --- leerlingenbegeleiding --- geweldbeheersing --- Personality development --- Pupil counseling. Pupil guidance --- schoolproblemen --- 37.015.31 --- geweld --- Agressie: onderwijs --- 071018.jpg --- 371.212 --- 454.9 --- onderwijs --- scholen --- 37 --- 455.9 --- 454.22 --- 465 --- 467 --- Conflicten --- Conflicthantering --- Gedragsproblemen --- Gesprekstechnieken --- Onderwijs --- Relatie leraar - leerling --- Sociaal-agogische vaardigheden --- Sociaal-emotionele opvoeding --- agressiviteit --- angst --- emoties --- gedrag --- geweld op school --- Agressie (geweld, woede) --- Conflictbeheersing --- Leerkracht-leerling --- School --- agressie (ler) --- 416.5 --- agressiviteit (agressie) --- leerkracht --- veiligheid --- Leerlingbegeleiding --- 301.15 --- Didactische beginsituatie --- schoolmoeheid, spijbelen, pesten en overige onderwerpen --- Overige onderwerpen --- Onderwijsstijlen --- Kinderen met socio-educatieve belemmeringen --- Kinderen met psychosociale en emotionele problemen --- Didactiek ; algemeen ; overige onderwerpen --- (zie ook: teleonderwijs) --- (zie ook: criminaliteit) --- Aggressiveness in children --- Handbooks, manuals, etc. --- Aggressiveness (Psychology) management --- #PBIB:+105.91 --- Onderwijs : Leerlingenbegeleiding : Geestelijke gezondheid van leerlingen : Algemeen --- Geweld --- reactiestrategieën --- departement Lerarenopleiding 07 --- Gesprekstechniek --- Gedragsprobleem --- Sociaal-agogische vaardigheid --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Listing 1 - 10 of 18 | << page >> |
Sort by
|