Listing 1 - 10 of 58 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Audiovisuele media ; onderwijs --- ICT ; onderwijs --- ICT --- Media-opvoeding --- Mediawijsheid --- 454.52 --- 477.9 --- mediawijsheid --- informatievaardigheden --- Computerondersteund onderwijs (c.o.o.); algemeen
Choose an application
De wereld verandert snel, en de media ook. Ouders staan daardoor voor nieuwe opvoeduitdagingen, scholen ‘moeten’ veranderen. Deze digitale revolutie, die maar voortduurt, veroorzaakt de nodige discussie. Leidt schermgebruik tot digitale dementie? Moeten we kinderen leren programmeren op de basisschool? In die veranderende wereld proberen wij, zonder altijd alles goed te weten, kinderen verstandig met media om te laten gaan. We maken ze mediawijs. We leren ze media in te zetten om hun doelen te bereiken, zonder zichzelf en anderen schade te berokkenen. Maar hoe doe je dat? Ook daar voeren we nog steeds discussie over. Wat is mediawijsheid nou precies? En wat moeten kinderen leren om goed te functioneren in de multimediale samenleving? In het boek ‘Mediawijsheid op de basisschool’ geven 21 leerkrachten antwoord op die vragen. Ze gebruiken media als een middel om hun lessen te verrijken, maar ze leren hun leerlingen ook media te begrijpen, positief te gebruiken en risico's het hoofd te bieden. Hun succesverhalen laten zien hoe rijk ons onderwijs is, en dat er goede vakmensen zijn die met hun tijd meegaan.
Didactics of technology --- Didactics of primary education --- mediawijsheid --- media --- media-educatie --- Mediawijsheid --- Mediaopvoeding --- 477.9 --- 474.23 --- Media --- Sociale media --- ICT ; basisonderwijs --- Audiovisuele media ; onderwijs
Choose an application
Appen is écht het nieuwe roken! Oké, van roken ga je dood en van appen niet (althans zolang je het niet in het verkeer doet) maar verder zijn er ontzettend veel overeenkomsten. Als we op onze smartphone zitten, dan zijn we aan het appen en dat doen we net zo massaal, geobsedeerd en gedachteloos als we rookten in de jaren zestig. Is dat erg? Misschien. Maar als je iemand bent die te veel appt of iemand kent die teveel appt (vast wel!) dan staat dit boek vol tips, ideeën en gedachten die helpen om beter om te gaan met onze smartphones. Immers we zijn met zijn allen ook minder gaan roken en houden meer rekening met elkaar. Dan kunnen we vast veel leren van de geschiedenis van het roken om beter te gaan appen.Appen is het nieuwe roken is een vrolijk boek over mee-appen, een AppWet, smartphone hoes(t)jes, de wetteloosheid van het Sinterklaasjournaal, smartphones die je kunt roken, virtuele asbakken en sjoemelsigaretten. Maar het is vooral een boek dat ons helpt om beter om te gaan met onze smartphones. En als je dat niet wilt, dan is het in ieder geval een heel leuk boek over je favoriete bezigheid. Bron : http://www.bol.com
verslaving --- 474.23 --- mediawijsheid --- 613.8 --- Mediaconsumptie --- Media-effecten --- Smartphones --- Cultuursociologie --- Apps --- Media-effect --- Smartphone --- App
Choose an application
We leven in een wereld vol digitale technologie. Selfies. Big data. Sociale media. Emoji. Netflix. Slimme barbies. Bitcoins. Kunstmatige intelligentie. Biotechnologie. Insta-waardig. Algoritmes. Spotify. Smartphones. Zelfrijdende auto's. Dickpics. Robots. En dat is slechts een niet geheel willekeurige selectie. Zo'n wereld leidt tot allerlei nieuwe vragen. Zoals: Waarom zitten er alleen maar lelijke mannen op Tinder? Waarom wil je winnen van je navigatiesysteem? Waarom lijken je selfies niet op jou? Word je bespioneerd door je slimme stofzuiger? Waarom helpen de aanbevelingen van Netflix niet écht? Waarom wordt je leven niet beter van Buienradar?Rens van der Vorst geeft antwoord op deze belangrijke vragen. Hilarisch, soms kort door de bocht, soms genuanceerd, soms absurd, soms confronterend, maar altijd vol nieuwe inzichten om over na te denken.Bron : http://www.standaardboekhandel.be
Technologie --- Technologie en maatschappij --- Sociale media --- Data --- Artificiële intelligentie --- Trends --- Trendwatching --- technologie --- mediawijsheid --- Trend --- Maatschappij
Choose an application
Many of us, particularly young consumers, are constantly connected online and increasingly informed by digital media. For the first time, Australians’ use of online news has surpassed traditional offline news sources. In this confusing age of misinformation, how do we make sense of media messages? Media literacy and education are essential tools; we need to be able to tell fact from fiction in news that is rapidly and pervasively generated by multiple sources via websites and digital platforms, including social media. This book is a timely guide aimed at teachers and students, featuring expert advice on how to promote the necessary skills to access, understand, question, critically analyse and evaluate digital media. If we are to be well-informed and entertained by online content, it is important that we understand the news media environment and our engagement with it, in all of its factual, social and ethical dimensions. How is ‘fake news’ spread, and how can you detect it? What sources should you trust, and why?
Mass communications --- kritisch denken --- mediawijsheid --- online nieuwsmedia --- informatievaardigheden --- Media literacy --- Broadcast journalism. --- Mass media
Choose an application
De invloed van de sociale media is vandaag de dag niet meer weg te denken uit het dagelijks leven. Het is aan de volwassenen om kinderen te begeleiden om met media om te gaan. Het spel MediJA Praat is bedoeld voor iedereen die met kinderen in gesprek wil gaan over (sociale) media.Net zoals in het dagelijks leven, doen kinderen ook online positieve en negatieve ervaringen op. Het is belangrijk om over deze online gebeurtenissen te praten. Want juist als het normaal is om hierover te praten, zullen zij hun negatieve ervaringen eerder delen en niet wachten tot hun ouders er zelf achter komen of tot de situatie uit de hand is gelopen.Iedereen kan het spel MediJA Praat op zijn eigen manier gebruiken en invullen. Om je op weg te helpen zijn enkele spelvormen in de handleiding opgenomen. Ook lees je in de handleiding tips om door te vragen op de antwoorden die kinderen geven. De kaarten zijn gemaakt voor kinderen vanaf 10 jaar. De oranje kaartjes kunnen gebruikt worden vanaf 10 jaar en ouder, de roze kaartjes zijn geschikt voor kinderen vanaf 13 jaar.BRon: https://www.lotana.be/medija-praat
games --- mediawijsheid --- sociale media --- Didactiek --- gesprekstechnieken --- Sociale media --- Mediawijsheid --- #PBIB:+117.50 --- Muzische vorming : Media & ICT --- Games --- Didactics --- Communicatie --- Mediaopvoeding --- Kinderen --- Jeugd --- Preventie --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Media --- Kind --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Jongere
Choose an application
Het nieuwe boek Kritisch zoeken, denken en evalueren combineert op unieke en effectieve wijze kritisch denken en informatievaardigheden. Studenten leren efficiënt informatie te zoeken, vinden, gebruiken en te beoordelen. Hiermee sluit het boek uitstekend aan op de 21st century skills.Waarom kiezen voor Kritisch zoeken, denken en evalueren?* Het enige studieboek dat kritisch denken en informatievaardigheden combineert;* praktische didactiek, leren door te doen;* geeft concrete vorm aan mediawijsheid.
Information systems --- zoekmachines --- bronnenstudie --- media --- nieuwe media --- zoekmethoden --- documentaire informatie --- informatievaardigheden --- wetenschappelijke publicaties --- 450.8 --- informatie --- Mediawijsheid --- kritisch denken --- 001.891 --- informatieverwerking --- mediawijsheid --- Onderzoeksvaardigheden --- Scripties --- soft skills --- Methodiek van het studeren
Choose an application
Enter for kids bestaat uit een werkboek voor de leerlingen waarin de zes thema?s aan bod komen:1. Mijn computer2.Op stap in www3. samen sterk4.mooi in beeld5.presenteren6. aan de slag met je tekstVerder bevat het werkboek:- een verklarende woordenlijst met moeilijke woorden die frequent in de digitale omgeving voorkomen - instructiefilmpjes- concrete doe-opdrachten aan de computer of tablet- een digitale handleiding op Kabashttps://www.diekeure.be/nl-be/educatief/lager-onderwijs/enter-for-kids/structuur-opbouw#edumethod-content
ICT --- ICT-vaardigheden --- Mediaopvoeding --- Mediawijsheid --- informatica --- 527 --- Internet --- Presenteren --- Lager onderwijs --- Didactics of primary education --- Primary education --- Computer. Automation --- ICT (informatie- en communicatietechnieken) --- mediawijsheid --- interactieve media --- AVM (audiovisuele materialen) --- media-educatie --- mediagebruik --- elektronische media --- 3e graad lager onderwijs --- digitale geletterdheid
Choose an application
Praktische gids voor ouders en opvoeders om hun kinderen op een gezonde manier te leren omgaan met digitale media en communicatie. Sociale media, appjes, en gamen verstoren vaak de aandacht die nodig is om taken geconcentreerd te kunnen uitvoeren. Theo Compernolle biedt in dit boek een onderbouwd én praktisch antwoord op vragen zoals: hoeveel schermtijd is gezond voor een kind? En hindert gamen en gebruik van sociale media het leervermogen? Met de juiste aanpak kunnen ouders het brein van hun kind bevrijden, en hen in staat stellen beter hun eigen creatieve oplossingen te bedenken. 'Ontketen het brein van je kind' is nuchter en toegankelijk geschreven en is zowel informatief als onderhoudend. Het boek bevat enkele ondersteunende schema's en illustraties en is geschikt voor een brede lezersgroep van ouders en opvoeders. Theo Compernolle (1946) is auteur, neuropsychiater en consultant, (team)coach, trainer en keynote speaker. Voorheen was hij onder andere afdelingshoofd van de Kinder- en jeugdpsychiatrie van de KU Leuven en professor aan de Vrije Universiteit Amsterdam.© NBD Biblion
Kinderen en internet --- Kinderen en media --- 000.0 --- 477.9 --- Ethics and addiction --- Age group sociology --- digitalisering --- sociale media --- mediawijsheid --- internet --- jeugd --- Internet --- Jongere --- Media --- Mediaopvoeding --- Sociale media --- Schermgebruik --- Mediawijsheid
Choose an application
Tegenwoordig is het verkrijgen van waardevol beeldmateriaal redelijk eenvoudig; een opname is in een handomdraai gemaakt, bekeken en doorgestuurd. Dit gemak opent een wereld van nieuwe mogelijkheden voor iedereen die werkzaam is in het onderwijs. De leraar in beeld beschrijft de meest effectieve methoden om beeldcoaching toe te passen in de dagelijkse onderwijspraktijk. Goed onderwijs is een samenspel van verschillende factoren en handelingen die voor leraren vaak onbewust zijn. Door gerichte beeldopnames te maken en deze op de juiste manier te bestuderen, krijg je inzicht in het samenspel tussen leraar en groep. Je ervaart bijvoorbeeld welk effect lichaamshouding, mimiek en gedrag van de leraar kunnen hebben, én hoe je dit gedrag kunt bijsturen. Dit boek is in eerste instantie gericht op onderwijsbegeleiders, maar kan ook andere professionals – onder wie (aankomende) leraren – ondersteunen bij:- intervisie en collegiale consultatie;- teamontwikkeling;- zelfreflectie;- het begeleiden van leerlingen. Ook leerlingen zelf kunnen veel leren van het maken en analyseren van opnames. Werken met beeld kent talloze toepassingen; laat je door dit praktische handboek inspireren en kies de manier die bij jou past.
Listing 1 - 10 of 58 | << page >> |
Sort by
|