Listing 1 - 10 of 3363 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Techniek --- Technologische opvoeding --- 476.6
Choose an application
Hoeft falen altijd negatief te zijn? Kun je opvoeden zonder prestatiedruk centraal te stellen? Moeten kinderen graag naar school gaan? Opvoeden is een beetje als een voetbalmatch: het kind staat op het veld, wij staan er langs om te supporteren (maar dan liefst zonder bulderen of schelden). 'Schoolmeester' en razend populaire jeugdauteur Marc de Bel geeft in dit boekje zijn eigen, authentieke en ludieke kijk op opvoeden. Een persoonlijke getuigenis, maar ook een warme oproep, om te geloven in een positieve benadering van kinderen, waarbij zelfvertrouwen centraal staat en falen voor plezier kan zorgen.Lieve Swinnen gaat in dit boek in dialoog met Marc de Bel en de lezer, vanuit haar expertise als kinder- en jeugdpsychiater.
faalangst --- Educational sciences --- opvoeding --- 433 --- Opvoeding --- Zelfvertrouwen --- Faalangst --- Positieve psychologie --- Opvoeding in de praktijk --- Pedagogiek --- Onderwijs
Choose an application
471.45 ) beeldende opvoeding --- 472.5 --- Beeldende opvoeding: kleuters --- Didactiek --- Plastische opvoeding --- Beeldopvoeding --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs
Choose an application
Geen tropenjaren meer, geen 'team no sleep' meer, geen peuterpuberteit of babysits meer... Heerlijk, een zelfstandig kind in huis dat je niet constant moet entertainen, met wie je interessante gesprekken kan voeren en volwassenere dingen mee kan doen... Helaas! Krijg je gepresenteerd: een heerlijk kopje kakelverse hormonen. Met een werkelijk unieke blend: de TIENER.Wie zijn ze? Wat doen ze? Wat drijft hen? Belangrijke vragen... want dit blijkt allemaal geheel onduidelijk voor hun ouders.Aan de hand van een 50-tal typische doch onbegrijpelijke gedragingen/uitspraken van tieners gaan we op zoek naar antwoorden. Met behulp van experts, uiteraard. Die weten hopelijk meer!Bron: https://www.lannoo.be/nl/ouders-komen-van-mars?utm_campaign=lannoo-bestsellers&utm_source=nieuwsbrief&utm_medium=email&mpid=wZcaZWcrPWu5Ihs-HZFj9IDQKB9Li6G-RjVbVFEIxS3khuS
Ouderschap --- Ouders --- Puber --- Jongere --- Opvoeding --- Opvoeding. --- opvoeding --- Developmental psychology --- pedagogiek --- puberteit --- ouders-kind relatie
Choose an application
?Juf, dat potlood is niet huidskleur. Het is bruin.? ?Meisjes kunnen geen brandweer worden!? ?Waarom is die meneer zo dik??Als jonge kinderen dergelijke uitspraken doen, zijn we geneigd om ze af te wimpelen, de oorzaak bij anderen te leggen of snel en algemeen af te keuren . We veronderstellen dat wanneer we niet praten over diversiteit of menselijke verschillen, kleuters opgroeien tot onbevooroordeelde volwassenen. Maar onderzoek is duidelijk: jonge kinderen zien wel degelijk verschillen. Ze ontwikkelen vooroordelen over onder meer huidskleur, gender, beperkingen en lichaamsbouw. Die zijn niet onschuldig, maar hebben invloed op hun wereldbeeld en zelfbeeld. Nu én in de toekomst.Met wetenschappelijke inzichten, herkenbare voorbeelden, checklists, tools en praktijkgerichte tips helpen we je op weg naar een antiracistische, genderbewuste, inclusieve en body positieve opvoeding.Dit boek is voor (groot)ouders, leerkrachten, kinderbegeleiders, babysits, sportleerkrachten en iedereen die in aanraking komt met jonge kinderen en die werk wil maken van een sociaal rechtvaardige opvoeding.?Juf, dat potlood is niet huidskleur. Het is bruin.? ?Meisjes kunnen geen brandweer worden!? ?Waarom is die meneer zo dik??Als jonge kinderen dergelijke uitspraken doen, zijn we geneigd om ze af te wimpelen, de oorzaak bij anderen te leggen of snel en algemeen af te keuren . We veronderstellen dat wanneer we niet praten over diversiteit of menselijke verschillen, kleuters opgroeien tot onbevooroordeelde volwassenen. Maar onderzoek is duidelijk: jonge kinderen zien wel degelijk verschillen. Ze ontwikkelen vooroordelen over onder meer huidskleur, gender, beperkingen en lichaamsbouw. Die zijn niet onschuldig, maar hebben invloed op hun wereldbeeld en zelfbeeld. Nu én in de toekomst.Met wetenschappelijke inzichten, herkenbare voorbeelden, checklists, tools en praktijkgerichte tips helpen we je op weg naar een antiracistische, genderbewuste, inclusieve en body positieve opvoeding.Dit boek is voor (groot)ouders, leerkrachten, kinderbegeleiders, babysits, sportleerkrachten en iedereen die in aanraking komt met jonge kinderen en die werk wil maken van een sociaal rechtvaardige opvoeding.Bron: https://www.standaardboekhandel.be/p/sssst-dat-mag-je-niet-zeggen-9789072201140https://www.standaardboekhandel.be/p/sssst-dat-mag-je-niet-zeggen-9789072201140
Racisme --- Antiracisme --- Interculturele opvoeding --- Vooroordelen --- Developmental psychology --- Kindergarten --- Educational sciences --- interculturele opvoeding --- ontwikkeling van het kind --- racisme --- vooroordelen --- intercultureel onderwijs --- Discriminatie --- Vooroordeel --- Taalgebruik --- Opvoeding --- Interculturele opvoeding. --- Opvoeding. --- Vooroordelen.
Choose an application
Drs. Ben DaeterDe othopedagoog Lieke Kalhorn hanteert, gericht op effectief communiceren met kinderen, de zes bouwstenen van de Gordontraining als basis voor deze publicatie: communiceren zonder oordeel; actief luisteren; grenzen aangeven met ik-boodschappen; overschakelen bij verzet; overlegmethode bij conflicten; waarden beïnvloeden. Deze deskundige publicatie omvat een verbinding van dit communicatiemodel van de Amerikaanse psycholoog Thomas Gordon (1918-2002) met de theorie over de ontwikkeling van pubers en motivatie- en studiekeuzetheorieën. Ook wordt het puberbrein besproken. Er komen veel heel herkenbare praktijkverhalen in voor (gebruik van sociale media, gamen, alcoholgebruik, kamer opruimen, huiswerkbegeleiding) en er worden vele zeer bruikbare tips gegeven (ook van jongeren zelf afkomstig). Deze toegankelijke, overzichtelijke, goed leesbare publicatie (ook goed als naslagwerk te gebruiken), met veel dialogen, suggesties (studiekeus), bevordert een positieve benadering van pubers en is bedoeld voor ouders en leerkrachten, hulpverleners, artsen en jongerencoaches. Deze publicatie onderscheidt zich van andere op het gebied van puberbegeleiding omdat deze is gebaseerd op de uitgangspunten van de vermaarde Gordonmethode. Zeer aanbevolen.© NBD Biblion
Pubers --- Opvoeding --- opvoeden --- puberteit --- Geweldloze communicatie --- Geweldloze opvoeding --- Gordon-methode --- Puber --- Onderwijs --- Age group sociology --- jeugd --- opvoeding
Choose an application
Pinksteren --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Godsdienstige opvoeding --- Geloofsopvoeding
Choose an application
"Gezondheid is een kernwaarde in onze samenleving", schrijft het vierde kabinet Balkenende in haar preventievisie. Mooi gezegd, maar wat betekent dat concreet? Wat is gezond en houdt dat begrip wel voor iedereen hetzelfde in? Wat is preventieve gezondheidszorg en wat gezondheidsbevordering? Waar beginnen en eindigen voorlichting en opvoeding? In welke politieke context werk je, in welke machtsconstellatie? Wat zijn de gevolgen van je preventie- en bevorderingswerk? Verwetenschappelijken van het preventiewerk begint met vragen stellen. Doe je de goede dingen, en doe je de dingen goed? Wat is de essentie van preventie? Voorkomen, voorlichten, bevorderen? En wat wil je voorkomen, wat wil je bevorderen?
preventie --- gezondheid --- GVO (gezondheidsvoorlichting en -opvoeding, sanitaire opvoeding) --- gezondheidszorg (gezondheidsbeleid, sociale geneeskunde) --- epidemiologie (prevalentie) --- 601.4 --- Gezondheidszorg --- Preventie --- Voorlichting --- Opvoeding en onderwijs --- Opvoeding --- Onderwijs --- Communicatietheorie
Choose an application
Choose an application
477.8 --- lagere school --- lichamelijke opvoeding
Listing 1 - 10 of 3363 | << page >> |
Sort by
|