Listing 1 - 10 of 29 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
478.9 ) Sociale opvoeding --- basisonderwijs --- relationele vorming --- 478.8 --- Relationele vorming : basisonderwijs --- Lager onderwijs --- Emoties --- Zelfbeeld --- Omgangsvormen --- Groepsgedrag --- Waardevorming --- Interculturele opvoeding --- Seksuele opvoeding --- Sociaal-agogische vaardigheden --- Emotie --- Omgangsvorm --- Relationele en seksuele vorming --- Sociaal-agogische vaardigheid --- Jongere
Choose an application
Een boekje onmisbaar voor tienerjongens of voor al wie hen beter wil leren kennen. Voor wie een antwoord wil op de volgende vragen: waarom hebben jongens zoveel zakken in hun broek? Kunnen jongens minder goed stilzitten dan meisjes? Wanneer moet je je voor het eerst scheren? Houden alle jongens van voetbal? Is het cool om deo te gebruiken, of juist niet? Jongens in allerlei maten en gewichten zoals de stoere binken, de deftige jongemannen, de vlotte kerels, brave koorknapen, sexy venten, hippe boys en andere coole gasten vinden in dit boekje een stukje van zichzelf, een originele tip of een grappig weetje.
Sexology --- verliefdheid (themawoord fictie) --- lager onderwijs 3de graad (doelgroep) --- puberteit --- seksualiteit --- relationele vorming --- Jongens --- Seksuele opvoeding --- Adolescentie --- 433.4 --- Boys --- Love --- Puberty --- Relationships --- Sexuality --- Book
Choose an application
In deze handige gids voor meisjes krijgen we een antwoord op prangende vragen als: waarom hebben meisjes een handtas en jongens niet? Babbelen vrouwen altijd zo veel. En waarover? Wanneer moet je voor het eerst een beha dragen? Houden meisjes altijd van strikjes, bloemetjes en roze kleren? Kan jij mascara opdoen zonder spiegel? Meisjes en jongens verschillen aan de binnenkant en aan de buitenkant. De auteur heeft het in deze gids over de bijzondere en typische kenmerken van het vrouwelijke geslacht. Van hippe chick tot brave meiskes. Elk meisje vindt in dit boek een stukje van zichzelf, een originele tip of een grappig weetje.
Sexology --- verliefdheid (themawoord fictie) --- lager onderwijs 3de graad (doelgroep) --- puberteit --- seksualiteit --- relationele vorming --- Meisjes --- Seksuele opvoeding --- Adolescentie --- 433.4 --- Love --- Girls --- Puberty --- Relationships --- Sexuality --- Book
Choose an application
Met Het Voortplantingsboekje bespreek je seksualiteit en relaties met 10- tot 12-jarigen. In het boekje zijn 16 lessen rond verschillende thema's uitgewerkt met tal van leerrijke en leuke werkvormen.De thema's zijn:PuberteitVoortplantingsorganenMenstruatiecyclusVoortplanting en zwangerschapAnticonceptieHygiëneLiefde en relatiesGender en seksuele oriëntatieMediaWeerbaarheid(sensoa.be/materiaal/het-voortplantingsboekje)
Seksualiteit --- Seksuele opvoeding (Seksuele voorlichting) --- Relationele vorming --- Schoolbooks - Didactic material --- Contains audio-visual material --- Voortplanting (biologie) --- Relationele en seksuele vorming --- 5e leerjaar lager onderwijs --- 6e leerjaar lager onderwijs --- 615.51 --- relationele vorming --- seksualiteit --- seksuele voorlichting --- Didactics of social education --- Didactics of medicine --- Didactics of primary education --- voortplanting (mensen) --- lager onderwijs 3de graad (doelgroep) --- puberteit --- seksuele vorming
Choose an application
Hoewel mensen ogenschijnlijk lijden aan ontelbare emotionele problemen, kunnen de meeste hiervan volgens Laurence Heller en Aline LaPierre worden teruggeleid naar vijf biologische basisprincipes: de behoefte aan verbinding, afstemming, vertrouwen, autonomie, en liefde en seksualiteit. Ze beschrijven hoe we in reactie op vroegkinderlijk trauma en een niet-toereikende vervulling van deze behoeften in de kindertijd overlevingsstrategieën ontwikkelden, die onze ervaringen in het heden vervormen en leiden tot fragmentatie en vervreemding. Ons vermogen tot verbinding met onszelf en anderen is beschadigd geraakt en de hieruit voortvloeiende verminderde levenskracht en levendigheid is de verborgen dimensie die ten grondslag ligt aan de meeste psychische en veel fysieke problemen.Heller en LaPierre introduceren het NeuroAffective Relational ModelTM (NARM), waarin een niet-traditionele benadering van psychodynamische en lichaamsgerichte psychotherapie en het werken met identiteit worden gecombineerd. Bottom-up- en top-downbenaderingen worden geïntegreerd om het zenuwstelsel te reguleren en identiteitsverstoringen zoals lage eigenwaarde, schaamte en chronische zelfveroordeling die het gevolg zijn van relationeel en ontwikkelingstrauma op te lossen. NARM legt de nadruk op werken in het huidige moment, waarbij de focus ligt op het aanwenden van eigen kracht, hulpbronnen en het herstelvermogen - zonder het verleden te negeren - om zo de ervaring van verbinding te integreren die de fysieke en psychische gesteldheid en het vermogen tot het aangaan en onderhouden van relaties ondersteunt.'In ons allemaal is een spontane beweging naar verbinding, gezondheid en levendigheid. Ongeacht hoe teruggetrokken en geïsoleerd we zijn geraakt of hoe ernstig het trauma is dat we hebben opgedaan, op het diepste niveau, net zoals een plant spontaan naar het zonlicht beweegt, is er in ons allemaal een impuls om naar verbinding en heling te bewegen. Deze organische impuls is de brandstof voor de NARM-benadering.'
psychotherapieën, overige --- 615.88 --- Developmental psychology --- kinderpsychiatrie --- zelfontplooiing --- psychotherapie --- kinderpsychologie --- psychotrauma's --- zelfbeeld --- relationele vorming --- trauma's --- Psychotherapie --- 615.851 --- Hechting --- vertrouwen --- autonomie --- verbinding --- Psychotrauma --- Zelfregulatie --- Zelfbeeld --- Relatie --- Jeugd (levensfase) --- Emotioneel probleem --- Behoefte --- Verbondenheid
Choose an application
Dit boek omvat twee werkmiddelen : een werkboek met interactieve werkvormen en gespreksmethodieken (voor leerkrachten) en een video met gesprekken van jongeren over relaties en seksualiteit (voor leerlingen en leerkrachten). Beide middelen, werkboek en video, zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. De lijn van het interactief en ervaringsgericht sociaal leren wordt in dit werkboek doorgetrokken. Bij elk thema vind je achtergrondinformatie en een aantal werkvormen bij wijze van voorbeeld. Er werd veel aandacht besteed aan mogelijke werkwijzen om leerlingen te laten reflecteren over hun eigen beleving, gedrag en mening aangaande relaties en seksualiteit, en om hierover met de klasgroep en de leerkracht te dialogeren. Leren van elkaar ... Andere methodieken, zoals denkoefeningen, quiz, inlevingsspel, rollenspel zijn gericht op het verwerven van inzichten, houdingen, waarden en op kennis en informatie omtrent relaties en seksualiteit.
relationele vorming --- Educational sciences --- Didactics of social education --- seksualiteit --- intermenselijke relaties --- seksuele vorming (themawoord fictie) --- 433.4 --- opvoedkunde (ler) --- relationele vorming (ler) --- seksualiteit (ler) --- 253:37 --- #GBIB:IDGP --- #GGSB: Catechese (geloofsopvoeding) --- #GGSB: Jongeren --- #PBIB:+108.43 --- #PBIB:2003.4 --- Relaties --- Seks --- C6 --- handleiding --- onderwijs --- relatievorming --- secundair onderwijs (x) --- seksuele opvoeding --- 485.9 --- 601.6 --- 615.51 --- GVO --- Relationele vorming --- Secundair onderwijs --- relationele opvoeding --- voorlichting algemeen --- vrijen --- 456.8 --- 432 --- seksuele vorming (ler) --- vrijen (ler) --- 613.88 --- Jeugd --- Seksualiteit --- Seksuele opvoeding --- Onderwijs --- Relationele opvoeding --- 253:37 Pastoraal voor jeugd en opvoeding --- Pastoraal voor jeugd en opvoeding --- Onderwijs : Opvoeding : Ontwikkelen van sociale vaardigheden : Secundair onderwijs : Relationele en seksuele opvoeding --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- Overige vakken; afzonderlijk --- Gezondheidsvoorlichting en -opvoeding; algemeen --- Seksuele voorlichting --- Vormingsgebieden --- Emoties --- Homoseksualiteit --- Communicatie --- Vriendschap --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Adolescentie --- GSM --- Internet --- Jongen-meisje --- Sms --- Verliefdheid --- Vrijen --- Waarden --- Contains audio-visual material --- Relationele en seksuele vorming --- Catechese (geloofsopvoeding) --- Jongeren
Choose an application
Groei mee met Cas en Lisa helpt uw kleuters te groeien in hun communicatievaardigheden, hun zelfvertrouwen en hun empathisch vermogen.De figuren Cas en Lisa groeien met hen mee, net zoals de steeds terugkerende maandthema's. De thema's zijn verwisselbaar, vormen een rode draad doorheen de kleuterschool en bieden tal van mogelijkheden voor differentiatie. Elk jaar diepen we de maandthema's een stukje verder uit.Een persoonlijke map, die de kleuters gaandeweg aanleggen, stimuleert de samenwerking met de ouders. Bepaalde activiteiten kunnen ook thuis op een eenvoudige manier aan bod komen.Bron: https://www.averbode.be/casenlisa-Info
genre-thema"">
Choose an application
Didactics of social education --- relationele vorming --- WO (wereldoriëntatie) --- Relaties --- Huwelijk --- Trouwen --- Gezinnen --- 308 --- 433.4 --- 615.5 --- Familie --- Gezin (Ouders) --- Huwelijk (Trouwen) --- Vriendschap --- Gevoelens- gedrag --- Man-vrouw relatie --- Omgangskunde --- 476.13 --- huwelijk --- relaties --- Sociale groepen; afzonderlijk --- Sociale-, relationele en seksuele opvoeding van het kind --- Seksualiteit, huwelijk en gezin; voorlichting en ethiek --- Relatie --- Gezin --- Geschiedenis --- Thuiszorg --- Atlas --- Museum --- Kaart --- Ouderenzorg
Choose an application
Spiegel jezelf! Kijk met een positieve blik en zie je kwaliteiten. Met het spiegel-jezelf-spel ontdek je spelenderwijs op een spannende manier je sterke eigenschappen. Raak zo snel mogelijk al je kaarten kwijt en hoor wat anderen zo leuk aan je vinden. Je zult zien dat het je verrast!Bron: https://dubbelzesuitgeverij.nl/spiegel-jezelf/
zelfbeeld --- kennismaking --- Social psychology --- Personality development --- zelfvertrouwen --- relationele vorming --- persoonlijkheidsleer --- #PBIB:+105.91 --- Identiteit (Zelfbeeld Zelfkennis) --- Tussendoortjes --- educatieve spellen --- persoonlijkheid --- persoonlijkheidspsychologie --- psychologie --- spelmaterialen --- typologieën --- 417.1 --- welbevinden --- tussendoortjes --- 305.0 --- Onderwijs : Leerlingenbegeleiding : Geestelijke gezondheid van leerlingen : Algemeen --- Spellen --- Persoonlijkheid --- Kwaliteiten --- Coachen --- Zelfreflectie --- Reflectie --- Sociale vaardigheden --- Games --- Zelfvertrouwen --- Persoonlijkheidsleer --- Zelfbeeld --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Positief denken --- Persoonlijkheidsontwikkeling --- Kwaliteit (persoonskenmerk)
Choose an application
Gen --- Zin --- Levensbeschouwingen --- Levensbeschouwingen. --- #SBIB:37H0 --- #SBIB:1H10 --- #SBIB:17H10 --- Pedagogie --- Filosofie: inleidingen en algemene overzichten --- Ethiek en moraalfilosofie: algemeen --- Schoolbooks - Didactic material --- Didactics of secundary education --- levensbeschouwelijke opvoeding --- Didactics of philosophy --- General ethics --- zelfontplooiing --- relationele vorming --- SO (secundair onderwijs) --- Ethiek. --- Niet-confessionele zedenleer --- Nederland. --- Secundair onderwijs. --- #BSCH: vak: moraal
Listing 1 - 10 of 29 | << page >> |
Sort by
|