Listing 1 - 10 of 49 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
43013437
leiderschap --- teamwork --- zelfbeoordeling --- communicatie --- motivatie --- Zelfkennis --- Training --- Vaardigheidstraining
Choose an application
De kloof tussen theorie en praktijk is van alle tijden en van alle domeinen. Of het nu het zorgdomein betreft, het MKB of de ICT-sector: allen spreken over een lastig te overbruggen afstand tussen enerzijds het tastbare, concrete en direct toepasbare en anderzijds het theoretische en abstracte en de hierdoor moeilijker te verhapstukken informatie. De vermeende kloof heeft tot gevolg dat innovaties hun weg naar de praktijk maar mondjesmaat vinden. Dit is jammer en bovendien niet nodig! Met de introductie van het concept ZorgInnovatieCentrum wordt binnen het zorgdomein een richting aangegeven die succesvol blijk te zijn in het dichten van deze kloof. Tien jaar ervaring wordt gebundeld in dit boek waarbij de beginselen, methodieken en onderwijskundige en onderzoeksmatige ankerpunten van het ZorgInnovatieCentrum door verschillende belanghebbenden op een praktische wijze worden toegelicht. Laat uzelf overtuigen van het concept door kennis te nemen van dit praktische boek vol inzichten om zelf met het ZorgInnovatieCentrum aan de slag te gaan.
Verpleegkunde --- Zorginnovatiecentrum --- 613.3 --- innovatie --- leerzorg --- verpleegkundige opleiding --- Innovatie --- Zorg --- 604.63 --- Vaardigheidstraining --- Werkplekleren --- nurse practitioner --- stage --- stagebegeleiding --- vaardigheidstraining --- verpleegkunde --- werkplekleren --- Beroep en opleiding
Choose an application
1. Inleiding 2. Inventarisatie van observatiegegevens tijdens een neuropsychologische vaardigheidstraining 3. Concrete oefeningen 4. Een kritische noot betreffende computerondersteunde vaardigheidstraining
neuropsychologie --- cognitieve therapie --- Physiology of nerves and sense organs --- 612.8 --- #KVHB:Neuropsychologie --- #KVHB:Vaardigheden --- 616.89 --- Neuropsychologie --- Vaardigheidstraining --- Zenuwstelsel. Zintuigen. Motorische neurowetenschappen --- Neuropsychologie. --- 419 --- medische psychologie (gez) --- neuropsychologie (gez) --- observeren (gez) --- vaardigheidstraining (gez)
Choose an application
613.21 --- continuïteit --- coördinatie van zorg --- gezondheidszorg --- skillslabmethode --- stage --- vaardigheidstraining --- verpleegkunde --- verpleegkundige interventies --- verpleegplan --- zorgprogramma --- continuïteit van zorg --- verpleegkundige opleiding --- zorgcoördinatie --- Basisverpleegkunde - Verpleegkundige interventies --- Verpleegkunde --- Verpleegkundige interventies --- Vaardigheidstraining --- Training --- Multidisciplinair team --- Rollenspel --- Verpleegkundige interventie
Choose an application
Didactic strategies --- intervisie --- Social welfare methods --- Intervisie --- Vaardigheden --- Consulting --- supervisie --- kwaliteitsbewaking (audit) --- 321.3 --- 371.39 --- Groepen --- Leren --- Opleidingen --- Vaardigheidstraining
Choose an application
'Behandelend trainen' beschrijft 3 behandelprogramma's - sociale vaardigheidstraining, cognitieve vaardigheidstraining en agressieregulatietraining - gericht op het verbeteren van sociale en cognitieve vaardigheden bij kinderen met ontwikkelingsproblematiek, zoals ADHD en PDDNOS. De term behandelprogramma verwijst daarbij naar het behandelende karakter van de trainingen. Daarin ligt ook het verschil met andere boeken over vaardigheidstrainingen: in deze uitgave zijn de geprotocolleerde behandelingen ingebed in het totale behandelplan van het individuele kind. Kern hierbij is het actief betrekken van ouders en leerkrachten bij de behandeling om generalisatie van het geleerde naar het handelen in de dagelijkse situatie te bevorderen.Alle 3 de vaardigheidstrainingen worden apart beschreven, van de theoretische verantwoording tot en met de praktische uitvoering. De cd-rom bevat het per behandelprogramma gerubriceerde, printklare werkmateriaal (een draaiboek voor de trainers, de oefenmap voor het kind en een ondersteuningsmap voor ouders en de leerkracht). Zo zijn de behandelprogramma's direct bruikbaar maar het gebruik ervan is alleen mogelijk met gedegen kennis van het beschreven cognitieve gedragstherapeutische kader van technieken en procedures die worden toegepast in de trainingen
Ontwikkelingspsychologie --- Sociale vaardigheden --- Cognitie --- ADHD --- Orthodidactiek --- Orthopedagogiek --- Sociaal-agogische vaardigheden --- PDD-NOS --- Ontwikkelingsproblemen --- Therapie --- DSM-IV --- Cognitieve ontwikkeling --- Agressie --- Kinderen --- Sociaal-emotionele ontwikkeling --- Gedragsstoornissen (gedragsproblemen) --- Cognitieve therapie --- Agressie (geweld, woede) --- Personen met ADHD (ADHD, hyperkinetische kinderen, MBD, minimal brain dysfunction) --- Aandacht / aandachtsstoornissen (concentratiestoornissen) --- Sociale vaardigheidstraining --- Cognitieve vaardigheidstraining --- APOS --- Behandelingen --- 464 --- sociale vaardigheidstraining --- cognitieve vaardigheidstraining --- sociale vaardigheden --- gedragsstoornissen --- Orthopedagogics --- Psychiatry --- kinderpsychiatrie --- orthopedagogiek --- agressie --- ADHD (attention deficit hyperactivity disorder) --- didactische werkvormen --- Cognitieve gedragstherapie --- Ontwikkelingsstoornissen --- Cognitieve gedragstherapie. --- Kinderen. --- Revalidatie --- Sport --- Sociaal-agogische vaardigheid --- Ontwikkelingsprobleem --- DSM-4 --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie
Choose an application
Inhoudsopgave Deel 1: Het leggen van het fundament 1 Wat is hulpverlening? 2 Overzicht van het hulpverleningsproces 3 De hulpverleningsrelatie: waarden in de praktijk Deel 2: De therapeutische dialoog 4 Inleiding in de communicatie en de vaardigheid om zichtbaar af te stemmen op clinten 5 Actief luisteren: de basis voor begrip 6 Empathie overbrengen: begrip tonen en controleren of u de ander goed begrijpt 7 De kunst van het vragen stellen en samenvatten Deel 3: Fase I van het hulpverleningsmodel en gevorderde communicatievaardigheden 8 Stap I-A: "Waar zit ik mee?" - Clinten helpen hun verhaal te vertellen 9 Omgaan met tegenzin en weerstand bij clinten 10 Waar gaat het om bij uitdagen? 11 Stap I-B II: Specifieke vaardigheden voor effectief uitdagen 12 Uitdagen met wijsheid 13 Stap I-C: Hefboomwerking - Help clinten aan de belangrijkste dingen te werken Deel 4: Fase II: Clinten helpen te bepalen wat zij willen en wat zij nodig hebben 14 Inleiding op fase II: "Welke oplossingen zouden Kunnen werken voor mij?" - Clinten helpen doelen te onderkennen, te kiezen en vorm te geven 15 Stap II-A: "Wat wil ik en wat heb ik nodig?" - Mogelijkheden voor een betere toekomst 16 Stap II-B: "Wat wil ik werkelijk?" - Mogelijkheden vertalen in keuzes 17 Zich vastleggen - "Welke prijs ben ik bereid te betalen om te bereiken wat ik wil?" Deel 5: Fase 3: Clinten helpen strategien te ontwikkelen waarmee ze hun doelen kunnen bereiken 18 Fase III-A: Strategien voor actie - "Hoeveel manieren zijn er om te krijgen wat ik wil en wat ik nodig heb?" 19 Stap III-B: "Welke strategien passen het beste bij mij?" 20 Stap III-C: "Welk soort plan is geschikt om te krijgen wat ik wil en nodig heb?" - Help clinten plannen te maken Deel 6: De actiepijl: ervoor zorgen dat het allemaal gebeurt 21 "Hoe krijg ik dit alles voor elkaar?" - Clinten helpen te krijgen wat ze willen en wat ze nodig hebben Gerard Egan presenteert een hulpverleningsmodel middels welke clinten leren problemen effectiever aan te Pakken, hun mogelijkheden beter te ontwikkelen en kansen te benutten. Hij onderscheidt drie fasen in het hulpverleningsproces, te weten: Fase I: identificeren en verhelderen van probleemsituaties, Fase II: stellen van doeleinden, het ontwikkelen van een aantrekkelijk scenario, Fase III: helpen strategien te ontwikkelen om doelen te bereiken. De auteur bespreekt de communicatievaardigheden die nodig zijn voor effectieve hulpverlening. Hij laat zien hoe clinten hun doelen kunnen kiezen en vorm kunnen geven. Hij benadrukt de noodzaak van het verbinden van planning met actie en vice versa. Hij gaat daarbij in op de obstakels die actie in de weg kunnen staan en hij laat zien hoe die obstakels overwonnen kunnen worden.
Hulpverlening --- Methodiek. --- Communicatie --- Vaardigheidstraining --- Onderwijs --- Hulpmiddelen --- 615.851 --- #KVHB:Maatschappelijke hulpverlening --- #KVHB:Hulpverlening --- Psychische therapie (psychotherapie) --- Psychogene training (autogene training) --- Relaties --- Vaardigheidstraining (skillslab) --- 364 --- Cliëntenparticipatie --- Maatschappelijk werk --- Planning --- Therapie --- Psychotherapy. Psychoanalysis as therapy --- 608 --- therapie (behandeling) --- maatschappelijk werk --- communicatie --- hulpverlening --- 364 Maatschappelijke hulpverlening --- Maatschappelijke hulpverlening --- Hulpmiddel --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
#KVHB:Bedrijfsgeneeskunde --- #KVHB:Gezondheidspsychologie --- 614.3 --- GVO (gezondheidsvoorlichting en -opvoeding, sanitaire opvoeding) --- alcoholisme --- arbeidsgeneeskunde (bedrijfsgeneeskunde) --- arbeidsomstandigheden --- arbeidssociologie (bedrijfssociologie) --- beweging --- ergonomie --- roken --- vaardigheidstraining --- voedingshygiëne (voedingsgewoonten) --- Medische psychologie --- gezondheidspsychologie --- gezondheidspsychologie. --- Gezondheidspsychologie.
Choose an application
In dit losbladige werk wordt een groot aantal technische verpleegkundige verstrekkingen stapsgewijs beschreven op maat van studenten. Ze zijn overlegd met ervaringsdeskundigen uit het werkveld en beroepsorganisaties. Elke stap wordt uitvoerig toegelicht met verklaringen en aandachtspunten opdat de studenten hun aandacht zouden richten op de correcte uitvoering van elke verstrekking en kritisch zouden leren nadenken over het waarom ervan. Het communicatieve aspect, dat essentieel is, wordt wel vermeld maar niet uitgediept. Bij een stappenplan hoort ook een checklist waarin de belangrijkste deelhandelingen staan opgesomd. Daarbij wordt duidelijk aangegeven welke deelhandelingen breekpunten zijn om tot een correct eindresultaat te komen. Deze checklists worden niet alleen gebruikt bij het inoefenen, maar ook tijdens de vaardigheidstoetsen. Daarom zijn bepaalde - toch wel belangrijke - aspecten die in een simulatie echter niet te realiseren zijn, niet als breekpunten opgenomen. Dit werk is tot stand gekomen dankzij de intensieve medewerking en het veelvuldige overleg tussen docenten en de medewerkers van het skillslab van Thomas More Kempen, Campus Lier en het St. Aloysius- instituut voor Verpleegkunde te Lier. De docenten en de medewerkers van het skillslab zijn dagelijks intensief bezig met het vaardigheidsonderwijs, in overleg met ervaringsdeskundigen uit het werkveld en beroepsorganisaties.
verpleegkundige interventies --- Nursing --- verpleegplannen --- verpleegkunde --- verpleegkundige handelingen --- 613.2 --- Losbladig werk --- Verpleegkunde --- Verpleegkundige handelingen --- 616.083 ) Verpleegplannen --- standaardverpleegplan --- verpleegplan --- verpleegprocedures --- Opleidingen --- verpleegkunde - inleidingen --- Vaardigheidstraining --- Verpleegkundige vaardigheden --- Verpleegkundige verstrekkingen --- stappenplan
Choose an application
Met Interactieve vaardigheden in de zorg leert de verpleegkundige in opleiding haar belangstelling voor de patiënt op een professionele wijze vorm te geven. Aan de hand van een stapsgewijze methodiek wordt de student vertrouwd gemaakt met: * luisterend helpen * motiverende en oplossingsgerichte gespreksvoering * het omgaan met de belangen van zorgvragers * richtinggeven aan gesprekken met de sociale omgeving van zorgvragers Deze nieuwe editie van Interactieve vaardigheden in de zorg omvat twee delen: Boek I: Communicatie in het perspectief van herstel en Boek II: In gesprek met het gezin. Bij dit boek is MyLab | Nederlandstalig beschikbaar. Op deze leeromgeving wordt Boek ii aangeboden. MyLab bevat eveneens 'Jezelf als instrument'; een instrument voor zelfrefl ectie en zelfontwikkeling. Daarnaast is er casuïstiek te vinden met aansprekende praktijkvoorbeelden voor het oefenen in een trainingssituatie. Interactieve vaardigheden in de zorg is primair geschreven voor studenten aan de verpleegkundeopleidingen in het hoger onderwijs en is afgestemd op het verpleegkundig beroepsprofi el 2020. Het kan echter voor andere zorggerelateerde beroepen een waardevolle inleiding zijn in de communicatie met zorgvragers die op weg zijn naar herstel. Okko Brunklaus was als hogeschooldocent verbonden aan de gezondheidszorgopleidingen van Avans Hogeschool. Zijn expertise is de relatie tussen de persoonlijkheid van de verpleegkundige en de manier waarop zij in de dagelijkse praktijk de zorg vormgeeft.
Nursing --- patiënt-verpleegkundige relatie --- luisteren --- sociale vaardigheden --- verpleegplannen --- verpleegkunde --- gesprekstherapie --- Sociology of social care --- SPH (socio-pedagogische hulpverlening) --- coping --- communicatievaardigheden --- verpleegkundige-patiënt-relatie --- PXL-Healthcare 2016 --- Vaardigheidstraining --- Luisteren --- Gesprekstechnieken --- Verpleegkunde --- Communicatie --- 604.87 --- communicatie --- motiveren --- zorgverlening --- verpleegrelatie opbouwen --- Gesprekstechniek --- Gedrag
Listing 1 - 10 of 49 | << page >> |
Sort by
|