Listing 1 - 10 of 52 << page
of 6
>>
Sort by

Book
Educatie als animatie : opstellen over de activerende rol van vorming en volwasseneneducatie
Authors: --- ---
ISBN: 9035218914 Year: 1997 Publisher: Utrecht Tijdstroom

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Adult Education in Communities : Approaches From A Participatory Perspective
Author:
ISBN: 9789463000437 9463000437 9789463000413 9789463000420 Year: 2015 Publisher: Rotterdam : SensePublishers : Imprint: SensePublishers,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Participation can be a double-edged sword in that it can be used to bind people into agendas and policies they have little control over or it can help enable them to give voice to real and significant issues. Drawing on the work of Raymond Williams, genuine participation has to be an open and democratic process which enables all to contribute to the creation of meanings. Adult education in communities can then be involved in the process of creating ‘really useful knowledge’, that is, knowledge which enables people – individuals and collectivities who experience systematic forms of oppression, domination and exploitation – to think about, analyse and act on their situation individually and severally. By drawing on contemporary accounts of emancipatory action and participatory research the author elaborates on the role of adult educators in this context. (From the Preface) This book tries to reflect on adult education and its close relationships with communities. It is a modest attempt to maintain adult education in the scope of the community life against the growing schooling, the focus on employability, and on the labour market. In the last years it seems that adult education has become a kind of provider of diplomas, skills and competences and has forgotten its role to enlighten individuals and help them to share their community life with an abundance of richness, diversity, sadness and happiness. Adult Education is intrinsically connected to daily life, and the life that individuals constantly edify in their interactions. If adult education is connected to daily life, one of the major tasks is to recover this feeling and to link daily life and education. I think that at present time, in a moment of intense reductionism, reality is usually presented as very plain, losing its complexity and diversity that are related to the fact that life is being lived everyday by men and women as creators and relational beings.

From teaching to mentoring : principle and practice, dialogue and life in adult education
Authors: ---
ISBN: 1134501234 1134501242 1282566261 9786612566264 0203464435 9780203464434 9781134501236 9780415266185 0415266181 9780415266178 0415266173 0415266181 0415266173 9781134501243 9781282566262 6612566264 9781134501199 Year: 2004 Publisher: London ; New York : RoutledgeFalmer,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

What is mentoring? What makes a teacher a mentor?From Teaching to Mentoring is an argument for the power, practicality and the basic good of a simple educational idea. The authors advocate a sound, comprehensive and lifelong education, shifting the emphasis of the learning process to the needs of the student. Whilst heeding traditional criteria of educational excellence, they ask for profound educational and political transformations:* Teachers become collaborative inquirers with their students* Students become skilled and lifelong independent learners* Academic instit


Book
Resultaatgericht doceren. Een studieboek met praktijkoefeningen voor (aanstaande) docenten & cursusleiders in het voortgezet onderwijs en de volwasseneneducatie
Author:
ISBN: 9060928156 Year: 1996 Publisher: Alphen aan den Rijn Samsom HD Tjeenk


Book
Blijven leren : de toekomst! Volwassenen stimuleren om te leren : een strategische verkenning
Authors: --- --- --- ---
ISBN: 9789033496073 9033496070 Year: 2014 Publisher: Brussel Leuven Vlaamse Onderwijsraad Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Afgelopen decennia is er heel wat geïnvesteerd in het leren van volwassenen. Toch is Vlaanderen nog steeds geen samenleving waarin leren voor alle volwassenen een evidentie is. Vanuit de overtuiging dat vooruitgang mogelijk en noodzakelijk is, organiseerde de Vlaamse Onderwijsraad (VLOR) een strategische verkenning over het stimuleren van het leren van volwassenen. Daarmee wil de Vlor het debat voeden over hoe het leren van volwassenen in de komende tien jaar nog krachtiger dan voorheen kan gestimuleerd worden


Book
Leren en veranderen bij volwassenen. Een nieuwe benadering
Author:
ISBN: 906283177X 9789062831777 Year: 2001 Publisher: Bussum Coutinho

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Mensen leren voortdurend. Niet alleen op school, maar veel meer nog daarbuiten. Soms is leren een geleidelijke verandering, soms is het een ingrijpende herziening van opvattingen en handelwijzen. De ene keer gaat leren en veranderen bijna onopgemerkt, dan weer is het een zeer bewust ondernomen activiteit.Dit boek gaat in op de vraag wat leren nu eigenlijk is, welke manieren van leren er zijn, hoe eerdere leerprocessen de capaciteit en de motivatie beïnvloeden en welke invloed de sociaal-culturele omgeving op de lerende heeft. Bij de bespreking van deze thema's verwijst de auteur steeds naar diverse leertheorieën. Zo worden nieuwe ideeën over leren en veranderen verbonden met eerder verworven inzichten. Ook de recente inzichten met betrekking tot informeel leren zijn in het boek verwerkt, evenals die op het gebied van contacten tussen verschillende (sub)culturen.Leren en veranderen bij volwassenen is ten eerste bestemd voor hen die in hun werk mensen motiveren en begeleiden bij leren en veranderen: opleiders, docenten en trainers. Een tweede groep bestaat uit personeelsconsulenten, managers beoordelaars bij assessment en bemiddelaars bij bijvoorbeeld arbeidsbureaus of outplacementbureaus. Een derde, deels overlappende groep bestaat uit managers, organisatieadviseurs en opleidingshoofden die hun beleid willen baseren op een visie op leren en veranderen bij volwassenen.


Book
Verhalen verbinden : ruimte voor vertellen op school
Authors: --- ---
ISBN: 9789065085689 Year: 2007 Publisher: Amersfoort CPS onderwijsontwikkeling en advies

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Mensen en verhalen zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Kinderen groeien door verhalen. Zo leren zij de wereld om zich heen kennen. Waar ruimte wordt gemaakt voor vertellen, ontstaat een plek waar jongeren leren van ervaringen van elkaar of van ouderen. Verhalen zijn geen informatiedragers, maar voertuigen van praktische wijsheid die het leven richting geven. Iedereen, jong of oud, draagt verhalen met zich mee die het verlangen naar een goed en echt leven wekken. Dit boek wil de kunst van het vertellen als instrument voor het delen van ervaringskennis weer terugbrengen in het hart van de school. Het is geschreven voor leraren die dagelijks in het contact met leerlingen en met elkaar gestalte geven aan zinvol en levensecht onderwijs. Zij vertellen elke dag kleine en grote verhalen die zij verweven in hun lessen. Dit praktijkboek wil hen ondersteunen in het scheppen van een klimaat waarin verhalen van leerlingen en leraren elkaar kunnen raken zodat iedereen in de klas leert aan en met elkaar. Hoe roep je de verhalen van de leerlingen wakker? Hoe sluit je als leraar met een verhaal aan bij situaties die zich voordoen in de klas? Daarover gaat dit boek. Leraren in het voortgezet onderwijs, het beroepsonderwijs en de bovenbouw van het primair onderwijs worden met een keur aan verhalen en voorbeelden wegwijs gemaakt in de wonderlijke wereld van verhalen en vertellen. (Bron: www.cps.nl)


Book
Initiatie Word : MS Word 2010
Author:
ISBN: 9789045542560 Year: 2013 Publisher: Antwerpen De Boeck


Book
Microsoft Excel 2010
Authors: ---
ISBN: 9789035612501 9789035612549 9789035612624 Year: 2011 Publisher: Geel Campinia Media

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

hoort bij het boek Microsoft Excel 2010 1/3

Conflicting paradigms in adult literacy education : in quest of a U.S. democratic politics of literacy
Author:
ISBN: 1135622671 1282379003 9786612379000 141061185X 9781410611857 0805846239 0805846247 9781135622626 9781135622664 9781135622671 9780805846232 9780805846249 Year: 2005 Publisher: Mahwah, N.J. : L. Erlbaum Associates,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

The book provides a historical overview of adult literacy theory, policy, practice, and research from the mid-1980's to the present. The main focus is a descriptive analysis of three distinctive schools of literacy: the Freirean-based participatory literacy movement grounded in oppositional politics and grass-roots community activism; the British-based New Literacy Studies that focuses on the ways in which diverse students utilize various literacy practices in their daily lives; and the U.S. federal government's focus on functional literacy linked to a 45-year policy emphasis on workforce readi

Listing 1 - 10 of 52 << page
of 6
>>
Sort by