Listing 1 - 10 of 17 << page
of 2
>>
Sort by

Book
Enquête research.
Authors: ---
ISBN: 9001163610 Year: 2002 Publisher: Groningen Wolters-Noordhoff

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Basisboek enquêteren : handleiding voor het maken van een vragenlijst en het voorbereiden en afnemen van enquêtes
Authors: --- ---
ISBN: 9789001764418 Year: 2010 Publisher: Groningen ; Houten : Noordhoff,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

'Basisboek enquêteren' is een handleiding voor het ontwerpen van een vragenlijst, en het voorbereiden en afnemen van enquêtes. Het boek is geschreven voor hbo- en universitaire studenten en voor (aankomende) professionals die voor hun werk een enquête moeten samenstellen. Er is geen voorkennis vereist. 'Basisboek enquêteren' nodigt u uit een enquête voor te bereiden, te ontwerpen en af te nemen. De volgende onderwerpen komen aan de orde: - Wanneer gebruik ik een enquête? - Wanneer gebruik ik een face-to-face, telefonische, schriftelijke of online enquête? - Hoe vertaal ik een abstract begrip als motivatie in meetbare termen? - Hoe construeer ik enquêtevragen? - Hoe construeer ik daarbij antwoordmogelijkheden? - Hoe ontwerp ik een vragenlijst? - Wat moet ik allemaal regelen voor een vragenlijstonderzoek? Elk hoofdstuk begint met de onderwerpen en begrippen die in het betreffende hoofdstuk aan de orde komen. Stapsgewijs behandelen de auteurs het ontwerpen en afnemen van een vragenlijst. Door de opdrachten te maken, leert u een eigen vragenlijst te ontwikkelen en een vragenlijstonderzoek op te zetten en uit te voeren. In deze nieuwe editie wordt extra veel aandacht besteed aan het ontwerpen en uitvoeren van websurveys. De mondelinge afname van gestructureerde vragenlijsten is niet meer een apart hoofdstuk, maar is als bijlage in het boek opgenomen.

Using social theory
Authors: --- ---
ISBN: 0761943773 0761943765 0857020250 9786611239947 1281239941 1847876684 9781847876683 9780857020253 9780761943761 9780761943778 Year: 2003 Publisher: London Thousand Oaks, Calif. SAGE in association with the Open University

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

As the authors demonstrate, research is not simply 'done', it's got to be thought about and thought through. 'Using Social Theory's' accessible style makes it suitable for anyone wishing to engage with ideas in research in the social sciences and humanities.


Book
Basisboek enquêteren : handleiding voor het maken van een vragenlijst en het voorbereiden en afnemen van enquêtes
Authors: --- ---
ISBN: 9789001700096 Year: 2007 Publisher: Groningen Wolters-Noordhoff

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Het Basisboek Enquêteren: &#13;&#13;geeft aanwijzingen voor het voorbereiden en afnemen van enquêtes &#13;&#13;is geschreven voor studenten hbo en wo, maar is ook interessant voor professionals &#13;&#13;vereist geen specifieke voorkennis. &#13;Het basisboek Enquêteren behandelt de praktische voorbereidingen voor het verzamelen van gegevens via een enquête: &#13;&#13;formuleren van 'goede' vragen en het bedenken van de 'juiste' antwoordalternatieven &#13;&#13;vormgeving en lay-out van een enquête &#13;&#13;specifieke vaardigheden voor het mondeling afnemen van enquêtes. &#13;Didactische opbouw: &#13;&#13;elk hoofdstuk start met de leerdoelen en eindigt met alle begrippen die in dat hoofdstuk zijn behandeld &#13;&#13;de theorie wordt met voorbeelden toegelicht en voorzien van praktische tips &#13;&#13;door de gerichte opdrachten kan de gebruiker stap voor stap aan de opzet van een eigen enquête werken.&#13;&#13;


Book
De vragenlijst
Author:
ISBN: 9789001166267 9001166261 Year: 2000 Publisher: Groningen Wolters-Noordhoff

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De Vragenlijst biedt de lezer, of deze nu studeert of in de praktijk werkt, een groot aantal aandachtspunten, adviezen en waarschuwingen. In elf hoofdstukken, ondergebracht in drie delen, behandelt het boek op systematische wijze alle relevante onderwerpen. Die lopen van de formulering van de vragen en het opstellen van antwoordcategorieën tot het effect van maatregelen om non-respons te bestrijden, van e-mailenquêtes tot interviewtechniek. De vele herkenbare voorbeelden, ontleend aan jarenlange ervaring, laten direct de toepassing in de praktijk zien.


Book
Interview research in political science
Author:
ISBN: 9780801451942 9780801478635 0801451949 0801478634 0801467969 1322503974 0801467977 9780801467974 9780801467967 Year: 2013 Publisher: Ithaca

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Interviews are a frequent and important part of empirical research in political science, but graduate programs rarely offer discipline-specific training in selecting interviewees, conducting interviews, and using the data thus collected. Interview Research in Political Science addresses this vital need, offering hard-won advice for both graduate students and faculty members. The contributors to this book have worked in a variety of field locations and settings and have interviewed a wide array of informants, from government officials to members of rebel movements and victims of wartime violence, from lobbyists and corporate executives to workers and trade unionists.The authors encourage scholars from all subfields of political science to use interviews in their research, and they provide a set of lessons and tools for doing so. The book addresses how to construct a sample of interviewees; how to collect and report interview data; and how to address ethical considerations and the Institutional Review Board process. Other chapters discuss how to link interview-based evidence with causal claims; how to use proxy interviews or an interpreter to improve access; and how to structure interview questions. A useful appendix contains examples of consent documents, semistructured interview prompts, and interview protocols.Contributors: Frank R. Baumgartner, The University of North Carolina at Chapel Hill; Matthew N. Beckmann, University of California, Irvine; Jeffrey M. Berry, Tufts University; Erik Bleich, Middlebury College; Sarah M. Brooks, The Ohio State University; Melani Cammett, Brown University; Lee Ann Fujii, University of Toronto; Mary Gallagher, University of Michigan; Richard L. Hall, University of Michigan; Marie Hojnacki, Pennsylvania State University; David C. Kimball, University of Missouri, St. Louis; Beth L. Leech, Rutgers, the State University of New Jersey; Julia F. Lynch, University of Pennsylvania; Cathie Jo Martin, Boston University; Lauren Maclean, Indiana University; Layna Mosley, The University of North Carolina at Chapel Hill; Robert Pekkanen, University of Washington; William Reno, Northwestern University; Reuel R. Rogers, Northwestern University


Multi
Designing effective Web surveys
Author:
ISBN: 9780521717946 9780521889452 9780511499371 0521889456 0521717949 9780511454486 0511454481 0511456212 9780511456213 9780511457524 0511457529 051149937X 0511736665 9780511736667 1107201225 9781107201224 9786611944841 6611944842 0511453507 9780511453502 0511455518 9780511455513 128194484X Year: 2008 Publisher: Cambridge : Cambridge University Press,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Designing Effective Web Surveys is a practical guide to designing web surveys, based on empirical evidence and grounded in scientific research and theory. It is designed to guide survey practitioners in the art and science of developing and deploying successful web surveys. The author guides the researcher through the steps involved, from the basic building blocks and suggests ways to increase visual impact and interactivity. Throughout, he considers the importance of layout and design, and attention is also given to the way questions are put together. The book is intended for academic, government, and market researchers who design and conduct web surveys.

International focus group research : a handbook for the health and social sciences
Author:
ISBN: 9780521607803 9780511619458 9780521845618 9780511649400 0511649401 0511619456 0521845610 0521607809 1107175399 0511645317 1282389882 9786612389887 0511365586 0511567707 0511366213 9780511365584 Year: 2007 Publisher: Cambridge : Cambridge University Press,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

A practical and authoritative guide to conducting focus group discussions in health and social science research, with particular emphasis on using focus groups in developing country settings. Monique M. Hennink describes the procedures and challenges of each stage of international focus group research. This book demonstrates how to balance scientific rigour with the challenges of the research context, and guides readers to make informed research decisions. It includes unique field perspectives and case study examples of research in practice. Topics covered include: planning international field research; developing a fieldwork timetable and budget; seeking research permissions; translating research instruments; training a field team; developing a culturally appropriate discussion guide; participant recruitment strategies; conducting focus groups in another language; managing discussions in outdoor locations; group size and composition issues; transcription and translation of the group discussions; data analysis and reporting focus group research.


Book
Praktijkgericht onderzoek voor reflectieve professionals
Authors: --- ---
ISBN: 9789044127843 Year: 2011 Publisher: Antwerpen Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boek is tot stand gekomen als antwoord op deze nieuwe ontwikkelingen. Het accent ligt op praktijkgericht onderzoek, dat wil zeggen op onderzoek dat ontstaat vanuit de beroepspraktijk met het doel om deze beter te begrijpen en op basis hiervan te komen tot onderbouwde verbetering of vernieuwing. Zo wil het er toe bijdragen om de kloof tussen theorie en praktijk te overbruggen. Het richt zich tot hogeschoolstudenten, begeleiders van deze studenten en professionals in het werkveld. Het boek biedt hen een referentiekader voor het maken van een gedegen onderzoeksontwerp, gebaseerd op beargumenteerde keuzes voor een bepaalde onderzoeksstrategie en onderzoeksmethoden. Het besteedt aandacht aan het zoeken en gebruiken van wetenschappelijke literatuur, de implementatie van een vernieuwing of verbetering en aan het rapporteren van de uitkomsten. (Bron: covertekst) In het afgelopen decennium hebben zich binnen hogescholen grote veranderingen voltrokken. Hogescholen ontwikkelen zich steeds meer tot een belangrijke partner van profit en non-profit organisaties, die producten en diensten aanbieden, waarbij de inbreng van hoogopgeleide professionals onontbeerlijk is. Dit heeft de opleiders van professionals de afgelopen jaren gestimuleerd zich diepgaand te bezinnen op hun taak. De opleiding kan zich steeds minder beperken tot het aanbrengen van een startkwalificatie in de professie, maar moet het fundament leggen voor een levenslang leerproces dat door de nieuwe professionaliteit wordt gevergd. Studenten in het HBO worden nu ook startbekwaam in het zelfstandig opzetten en uitvoeren van praktijkgericht onderzoek.

Keywords

School management --- onderzoeksmethoden --- Methods in social research (general) --- Higher education --- praktijkonderzoek --- sociaal-wetenschappelijk onderzoek --- Onderzoeksvaardigheden ; hoger onderwijs --- 300.6 --- 489 --- beroepsonderwijs --- enquête --- statistiek --- vragenlijsten --- Onderzoeksmethoden --- Vragenlijst --- Actieonderzoek --- informatie, zoekmethode --- kwantitatieve methoden --- maatschappijwetenschappen, methoden --- sociaal-cultureel werk --- Hoger onderwijs --- Professionalisering --- Wetenschappelijk onderzoek --- opleiding --- Niet-universitair hoger onderwijs --- evidence based onderzoek --- sociaal onderzoek --- hoger onderwijs --- Sociaal-wetenschappelijk onderzoek --- Hoger onderwijs; algemeen --- Hoger onderwijs ; algemeen --- 301.08 --- Hoger beroepsonderwijs (Nederland) --- Onderzoek --- Praktijkonderzoek --- Data-analyse --- Benchmarking --- Statistiek --- Observeren --- Interviews --- Enquêtes --- Literatuuronderzoek --- Hoger onderwijs. --- Professionalisering. --- Wetenschappelijk onderzoek. --- beroepsonderwijs. --- enquête. --- hoger onderwijs. --- onderzoeksmethoden. --- opleiding. --- statistiek. --- vragenlijsten. --- Sociaal-wetenschappelijk onderzoek. --- Hoger onderwijs ; algemeen. --- Hoger onderwijs; algemeen. --- 301.08. --- Nederland --- Hoger beroepsonderwijs --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Ontwikkeling --- Leerlijn --- Literatuur --- Statistiek (theorie) --- Observatie --- Interview --- Enquête --- Sociaal leren --- Onderzoek (wetenschap)

People and their opinions : thinking critically about public opinion
Authors: ---
ISBN: 0321078985 9780321078988 9781315663357 131566335X 9781317345862 131734586X 9781317345848 1317345843 9781317345855 1317345851 Year: 2016 Publisher: London [England] ; New York, New York : Routledge,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Utilizing both a critical thinking approach and a comparative perspective throughout the text, Sobel and Shiraev provide comprehensive coverage of public opinion while also teaching students the basic skills necessary for measurement, understanding, and interpreting. Written in an accessible and engaging manner, this text provides a unique and practical introduction to the field of public opinion. The book begins by schooling the reader in how to think critically and then helps students apply those techniques as they encounter the concepts of public opinion. The text also employs a comparative perspective, demonstrating the effect and nature of public opinion in other countries while also placing American public opinion in context.

Listing 1 - 10 of 17 << page
of 2
>>
Sort by