Listing 1 - 10 of 17 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
enquêtes --- steekproeven --- Qualitative methods in social research --- vragenlijsten --- Market research --- Enquêtes --- #KVHB:Enquete --- #KVHB:Marketing --- marktonderzoek --- sociaal wetenschappelijk onderzoek --- 300.6 --- 658.8 --- Marktonderzoek --- Projectonderwijs --- Enquêtes
Choose an application
'Basisboek enquêteren' is een handleiding voor het ontwerpen van een vragenlijst, en het voorbereiden en afnemen van enquêtes. Het boek is geschreven voor hbo- en universitaire studenten en voor (aankomende) professionals die voor hun werk een enquête moeten samenstellen. Er is geen voorkennis vereist. 'Basisboek enquêteren' nodigt u uit een enquête voor te bereiden, te ontwerpen en af te nemen. De volgende onderwerpen komen aan de orde: - Wanneer gebruik ik een enquête? - Wanneer gebruik ik een face-to-face, telefonische, schriftelijke of online enquête? - Hoe vertaal ik een abstract begrip als motivatie in meetbare termen? - Hoe construeer ik enquêtevragen? - Hoe construeer ik daarbij antwoordmogelijkheden? - Hoe ontwerp ik een vragenlijst? - Wat moet ik allemaal regelen voor een vragenlijstonderzoek? Elk hoofdstuk begint met de onderwerpen en begrippen die in het betreffende hoofdstuk aan de orde komen. Stapsgewijs behandelen de auteurs het ontwerpen en afnemen van een vragenlijst. Door de opdrachten te maken, leert u een eigen vragenlijst te ontwikkelen en een vragenlijstonderzoek op te zetten en uit te voeren. In deze nieuwe editie wordt extra veel aandacht besteed aan het ontwerpen en uitvoeren van websurveys. De mondelinge afname van gestructureerde vragenlijsten is niet meer een apart hoofdstuk, maar is als bijlage in het boek opgenomen.
Enquêteren. --- Enquêtes. --- marktonderzoek --- enquêtes --- Methods in social research (general) --- vragenlijsten --- #KVHB:Enquete --- #KVHB:Vragenlijsten --- Enquête --- Enquêteren --- Bevragen --- statistiek --- Wetenschappelijk onderzoek --- 303.62 --- 303.62 Enqueteren. Interviews. Ondervragen --(sociaal onderzoek) --- Enqueteren. Interviews. Ondervragen --(sociaal onderzoek) --- Sociologische onderzoeksmethoden (algemeen) --- departement Algemeen 10 --- enquête --- Methodologie --- Technieken --- Onderzoek --- Enquêtes --- Enquêtes en evaluaties : Enquêtes --- Enquêtes et évaluations : Enquêtes --- Ontwikkeling --- Leerlijn --- Onderzoek (wetenschap)
Choose an application
As the authors demonstrate, research is not simply 'done', it's got to be thought about and thought through. 'Using Social Theory's' accessible style makes it suitable for anyone wishing to engage with ideas in research in the social sciences and humanities.
#SBIB:303H12 --- #SBIB:303H32 --- #SBIB:043.IOS --- Methoden en technieken: sociale wetenschappen --- Waarneming en participerende waarneming, gecontroleerde observatie, groepsdiscussie (vragenlijsten, interviews, experimenten) --- Social sciences --- Social science research --- Research --- Action research. --- Social action --- Research.
Choose an application
Het Basisboek Enquêteren: geeft aanwijzingen voor het voorbereiden en afnemen van enquêtes is geschreven voor studenten hbo en wo, maar is ook interessant voor professionals vereist geen specifieke voorkennis. Het basisboek Enquêteren behandelt de praktische voorbereidingen voor het verzamelen van gegevens via een enquête: formuleren van 'goede' vragen en het bedenken van de 'juiste' antwoordalternatieven vormgeving en lay-out van een enquête specifieke vaardigheden voor het mondeling afnemen van enquêtes. Didactische opbouw: elk hoofdstuk start met de leerdoelen en eindigt met alle begrippen die in dat hoofdstuk zijn behandeld de theorie wordt met voorbeelden toegelicht en voorzien van praktische tips door de gerichte opdrachten kan de gebruiker stap voor stap aan de opzet van een eigen enquête werken.
Enquêtes. --- marktonderzoek --- enquêtes --- Methods in social research (general) --- vragenlijsten --- 303.62 --- #KVHB:Enquete --- #KVHB:Vragenlijsten --- 301.08 --- enquête --- vragenlijst --- 300.6 --- 499.4 --- sociaal wetenschappelijk onderzoek --- Enquêtes --- Interview --- 303 ) Methode in de sociale wetenschappen --- Onderzoek --- onderzoek --- 311.21 --- S20080043.JPG --- 303.62 Enqueteren. Interviews. Ondervragen --(sociaal onderzoek) --- Enqueteren. Interviews. Ondervragen --(sociaal onderzoek) --- Sociologische onderzoeksmethoden (algemeen) --- Sociaal-wetenschappelijk onderzoek --- Mondelinge communicatie --- Shipping --- scheepvaart --- Kwantitatief onderzoek --- Wetenschappelijk onderzoek --- Methodologie --- Technieken --- Enquête --- Natuurwetenschappen --- Ontwikkeling --- Leerlijn --- Onderzoek (wetenschap)
Choose an application
De Vragenlijst biedt de lezer, of deze nu studeert of in de praktijk werkt, een groot aantal aandachtspunten, adviezen en waarschuwingen. In elf hoofdstukken, ondergebracht in drie delen, behandelt het boek op systematische wijze alle relevante onderwerpen. Die lopen van de formulering van de vragen en het opstellen van antwoordcategorieën tot het effect van maatregelen om non-respons te bestrijden, van e-mailenquêtes tot interviewtechniek. De vele herkenbare voorbeelden, ontleend aan jarenlange ervaring, laten direct de toepassing in de praktijk zien.
onderzoeksmethoden --- sociaal-wetenschappelijk onderzoek --- Qualitative methods in social research --- vragenlijsten --- enquêtes --- Enquêtes --- 303 --- #KVHA:Heuristiek --- #KVHA:Methodologie --- #KVHA:Onderzoeksmethodologie --- #KVHA:Vraagstellingstechnieken --- #KVHB:Enquete --- #KVHB:Interview --- #KVHB:Vragenlijsten --- enquête --- 300.6 --- sociaal wetenschappelijk onderzoek --- 305.7 --- interview --- meetinstrumenten --- sociologie --- steekproeven --- enquêtetechnieken --- maatschappijwetenschappen, methoden --- 073082.jpg --- 303 Methoden bij sociaalwetenschappelijk onderzoek --- Methoden bij sociaalwetenschappelijk onderzoek --- Sociaal-wetenschappelijk onderzoek --- Openbare mening --- departement Onderzoek 08 --- onderzoek --- Enquête --- Enquêtes
Choose an application
Interviews are a frequent and important part of empirical research in political science, but graduate programs rarely offer discipline-specific training in selecting interviewees, conducting interviews, and using the data thus collected. Interview Research in Political Science addresses this vital need, offering hard-won advice for both graduate students and faculty members. The contributors to this book have worked in a variety of field locations and settings and have interviewed a wide array of informants, from government officials to members of rebel movements and victims of wartime violence, from lobbyists and corporate executives to workers and trade unionists.The authors encourage scholars from all subfields of political science to use interviews in their research, and they provide a set of lessons and tools for doing so. The book addresses how to construct a sample of interviewees; how to collect and report interview data; and how to address ethical considerations and the Institutional Review Board process. Other chapters discuss how to link interview-based evidence with causal claims; how to use proxy interviews or an interpreter to improve access; and how to structure interview questions. A useful appendix contains examples of consent documents, semistructured interview prompts, and interview protocols.Contributors: Frank R. Baumgartner, The University of North Carolina at Chapel Hill; Matthew N. Beckmann, University of California, Irvine; Jeffrey M. Berry, Tufts University; Erik Bleich, Middlebury College; Sarah M. Brooks, The Ohio State University; Melani Cammett, Brown University; Lee Ann Fujii, University of Toronto; Mary Gallagher, University of Michigan; Richard L. Hall, University of Michigan; Marie Hojnacki, Pennsylvania State University; David C. Kimball, University of Missouri, St. Louis; Beth L. Leech, Rutgers, the State University of New Jersey; Julia F. Lynch, University of Pennsylvania; Cathie Jo Martin, Boston University; Lauren Maclean, Indiana University; Layna Mosley, The University of North Carolina at Chapel Hill; Robert Pekkanen, University of Washington; William Reno, Northwestern University; Reuel R. Rogers, Northwestern University
Science --- Qualitative methods in social research --- Interviewing --- Political science --- Administration --- Civil government --- Commonwealth, The --- Government --- Political theory --- Political thought --- Politics --- Science, Political --- Social sciences --- State, The --- Questioning --- Counseling --- Focus groups --- Interviews --- Social case work --- Methodology --- #SBIB:303H13 --- #SBIB:303H32 --- Methoden en technieken: politieke wetenschappen --- Waarneming en participerende waarneming, gecontroleerde observatie, groepsdiscussie (vragenlijsten, interviews, experimenten) --- Interviewing - Congresses --- Political science - Methodology - Congresses
Choose an application
Designing Effective Web Surveys is a practical guide to designing web surveys, based on empirical evidence and grounded in scientific research and theory. It is designed to guide survey practitioners in the art and science of developing and deploying successful web surveys. The author guides the researcher through the steps involved, from the basic building blocks and suggests ways to increase visual impact and interactivity. Throughout, he considers the importance of layout and design, and attention is also given to the way questions are put together. The book is intended for academic, government, and market researchers who design and conduct web surveys.
Social surveys --- Internet surveys --- Surveys --- Methodology --- Technological innovations --- #SBIB:303H32 --- #SBIB:303H4 --- Waarneming en participerende waarneming, gecontroleerde observatie, groepsdiscussie (vragenlijsten, interviews, experimenten) --- Informatica in de sociale wetenschappen --- Government surveys --- Mathematical geography --- Methodology&delete& --- Internet surveys. --- Methodology. --- Technological innovations. --- Methods in social research (general) --- Programming --- Social Sciences --- Sociology --- Social surveys - Methodology --- Surveys - Methodology - Technological innovations
Choose an application
A practical and authoritative guide to conducting focus group discussions in health and social science research, with particular emphasis on using focus groups in developing country settings. Monique M. Hennink describes the procedures and challenges of each stage of international focus group research. This book demonstrates how to balance scientific rigour with the challenges of the research context, and guides readers to make informed research decisions. It includes unique field perspectives and case study examples of research in practice. Topics covered include: planning international field research; developing a fieldwork timetable and budget; seeking research permissions; translating research instruments; training a field team; developing a culturally appropriate discussion guide; participant recruitment strategies; conducting focus groups in another language; managing discussions in outdoor locations; group size and composition issues; transcription and translation of the group discussions; data analysis and reporting focus group research.
Social sciences --- Health --- Focus groups --- Research --- #SBIB:303H30 --- #SBIB:303H32 --- Social science research --- Personal health --- Wellness --- Medicine --- Physiology --- Diseases --- Holistic medicine --- Hygiene --- Well-being --- Focused group interviewing --- Groups, Focus --- Interviewing --- Public opinion --- Kwalitatieve methoden: algemeen --- Waarneming en participerende waarneming, gecontroleerde observatie, groepsdiscussie (vragenlijsten, interviews, experimenten) --- Focus groups. --- Research. --- Social Sciences --- Sociology --- Social sciences - Research --- Health - Research
Choose an application
Dit boek is tot stand gekomen als antwoord op deze nieuwe ontwikkelingen. Het accent ligt op praktijkgericht onderzoek, dat wil zeggen op onderzoek dat ontstaat vanuit de beroepspraktijk met het doel om deze beter te begrijpen en op basis hiervan te komen tot onderbouwde verbetering of vernieuwing. Zo wil het er toe bijdragen om de kloof tussen theorie en praktijk te overbruggen. Het richt zich tot hogeschoolstudenten, begeleiders van deze studenten en professionals in het werkveld. Het boek biedt hen een referentiekader voor het maken van een gedegen onderzoeksontwerp, gebaseerd op beargumenteerde keuzes voor een bepaalde onderzoeksstrategie en onderzoeksmethoden. Het besteedt aandacht aan het zoeken en gebruiken van wetenschappelijke literatuur, de implementatie van een vernieuwing of verbetering en aan het rapporteren van de uitkomsten. (Bron: covertekst) In het afgelopen decennium hebben zich binnen hogescholen grote veranderingen voltrokken. Hogescholen ontwikkelen zich steeds meer tot een belangrijke partner van profit en non-profit organisaties, die producten en diensten aanbieden, waarbij de inbreng van hoogopgeleide professionals onontbeerlijk is. Dit heeft de opleiders van professionals de afgelopen jaren gestimuleerd zich diepgaand te bezinnen op hun taak. De opleiding kan zich steeds minder beperken tot het aanbrengen van een startkwalificatie in de professie, maar moet het fundament leggen voor een levenslang leerproces dat door de nieuwe professionaliteit wordt gevergd. Studenten in het HBO worden nu ook startbekwaam in het zelfstandig opzetten en uitvoeren van praktijkgericht onderzoek.
School management --- onderzoeksmethoden --- Methods in social research (general) --- Higher education --- praktijkonderzoek --- sociaal-wetenschappelijk onderzoek --- Onderzoeksvaardigheden ; hoger onderwijs --- 300.6 --- 489 --- beroepsonderwijs --- enquête --- statistiek --- vragenlijsten --- Onderzoeksmethoden --- Vragenlijst --- Actieonderzoek --- informatie, zoekmethode --- kwantitatieve methoden --- maatschappijwetenschappen, methoden --- sociaal-cultureel werk --- Hoger onderwijs --- Professionalisering --- Wetenschappelijk onderzoek --- opleiding --- Niet-universitair hoger onderwijs --- evidence based onderzoek --- sociaal onderzoek --- hoger onderwijs --- Sociaal-wetenschappelijk onderzoek --- Hoger onderwijs; algemeen --- Hoger onderwijs ; algemeen --- 301.08 --- Hoger beroepsonderwijs (Nederland) --- Onderzoek --- Praktijkonderzoek --- Data-analyse --- Benchmarking --- Statistiek --- Observeren --- Interviews --- Enquêtes --- Literatuuronderzoek --- Hoger onderwijs. --- Professionalisering. --- Wetenschappelijk onderzoek. --- beroepsonderwijs. --- enquête. --- hoger onderwijs. --- onderzoeksmethoden. --- opleiding. --- statistiek. --- vragenlijsten. --- Sociaal-wetenschappelijk onderzoek. --- Hoger onderwijs ; algemeen. --- Hoger onderwijs; algemeen. --- 301.08. --- Nederland --- Hoger beroepsonderwijs --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Ontwikkeling --- Leerlijn --- Literatuur --- Statistiek (theorie) --- Observatie --- Interview --- Enquête --- Sociaal leren --- Onderzoek (wetenschap)
Choose an application
Utilizing both a critical thinking approach and a comparative perspective throughout the text, Sobel and Shiraev provide comprehensive coverage of public opinion while also teaching students the basic skills necessary for measurement, understanding, and interpreting. Written in an accessible and engaging manner, this text provides a unique and practical introduction to the field of public opinion. The book begins by schooling the reader in how to think critically and then helps students apply those techniques as they encounter the concepts of public opinion. The text also employs a comparative perspective, demonstrating the effect and nature of public opinion in other countries while also placing American public opinion in context.
Political socialization. --- Public opinion --- Public opinion. --- Political socialization --- #SBIB:303H13 --- #SBIB:303H32 --- #SBIB:309H271 --- #SBIB:324H50 --- 316.653 --- 316.653 Openbare mening. Publieke opinie --- Openbare mening. Publieke opinie --- Opinion, Public --- Perception, Public --- Popular opinion --- Public perception --- Public perceptions --- Judgment --- Social psychology --- Attitude (Psychology) --- Focus groups --- Reputation --- Socialization, Political --- Political psychology --- Political sociology --- Socialization --- Methoden en technieken: politieke wetenschappen --- Waarneming en participerende waarneming, gecontroleerde observatie, groepsdiscussie (vragenlijsten, interviews, experimenten) --- Politieke communicatie: toepassingsgebieden --- Politieke participatie en legitimiteit (referenda, directe democratie, publieke opinie...)
Listing 1 - 10 of 17 | << page >> |
Sort by
|