Listing 1 - 10 of 62 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Handboek voor docenten in onder- en bovenbouw van het voortgezet onderwijs.
Didactics of languages --- didactiek --- talenonderwijs --- Eindtermen ; vreemdetalenonderwijs ; secundair onderwijs ; Nederland --- Vreemdetalenonderwijs --- 37.026 --- vreemdetalenonderwijs --- 485.2 --- #KVHA:Taalkunde --- #KVHA:Taaldidactiek --- #KVHA:Vreemdetalenonderwijs --- Didactische uitgangspunten. Onderwijskundige beginselen --- Taal en letterkunde; overige talen --- 456.2 --- Didactiek
Choose an application
Phipps and Gonzalez present a variety of ways in which teachers of modern languages can position themselves favourably in a rapidly changing teaching environment. They tackle the specifics of the discipline and offer examples of incidents that reveal generic and particular difficulties in teaching modern languages.
Taal en talen --- Vreemdetalenonderwijs --- Vreemdetalenonderwijs en interculturele communicatie. --- didactiek. --- Didactiek. --- Languages, Modern --- Literature --- Study and teaching (Higher)
Choose an application
Woordenschat aanleren in een vreemde taal biedt leraren en docenten vreemde talen een theoretische achtergrond bij het proces van woordenschatverwerving en een praktijkgerichte benadering in de (taal)lessen. In dit boek maken ze kennis met recente onderzoeksinzichten over hoe je woordenschat kunt aanleren en toetsen. Aan de hand van concrete voorbeelden laat de auteur zien hoe je die inzichten in de lespraktijk kunt omzetten. Dit boek behandelt onder meer:• het verloop van het woordleerproces• technieken om tijdens leesactiviteiten de leerwinst op het vlak van woordenschat te verhogen• technieken om het lexicale profiel van teksten in kaart te brengen• het belang van frasen en collocaties• valkuilen bij oefeningen op collocaties• de woordenschateisen voor lees- en luisteractiviteiten• tests om de woordenschatomvang van leerlingen en studenten te meten• methodes om audiovisueel materiaal optimaal in te zettenVoor iedereen die vreemde talen doceert, is dit een nuttig naslagwerk.
Dutch language --- Study and teaching --- Vreemdetalenonderwijs --- Woordenschat --- Didactiek. --- Vreemdetalenonderwijs ; didactiek --- Taalonderwijs ; didactiek --- vreemdetalenonderwijs --- woordenschat --- taalonderwijs --- #KVHA:Taalkunde --- #KVHA:Taalonderwijs --- #KVHA:Woordenschatonderwijs --- Frans --- 456.2 --- didactiek --- Vreemdetalenonderwijs: didactiek --- NT2 --- didactiek algemeen - taal en letterkunde overige talen --- Didactics --- tweede-taalverwerving --- talenonderwijs --- Didactiek --- Vreemde talen --- Ondertiteling --- Onderwijs --- Didactics of languages --- Vreemde taal --- Nederlands --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
Werkvormen zijn de bouwstenen van een goede vakdidactiek. Zeker sinds de invoering van het Europees Referentiekader (ERK) is kennis over de taal minder relevant. Het doel is dat de leerling de taal kan gebruiken: hij moet deze zelfstandig kunnen lezen, luisteren, schrijven en spreken. Bovendien onthouden leerlingen die iets al doende leren, langer en beter wat ze hebben geleerd.
Teacher education. Teacher's profession --- Didactics of languages --- Didactiek : moderne talen --- vreemdetalenonderwijs --- 456.2 --- Duits --- Engels --- Frans --- 485.2 --- Vreemdetalenonderwijs ; didactiek --- Taal en letterkunde; overige talen --- NT2 (Nederlands tweede taal)
Choose an application
In het eerste deel wordt een theoretisch raamwerk aangeboden waarmee de kwaliteit van testen in kaart kan worden gebracht. De kwaliteitsdimensies die onderscheiden worden, zijn : betrouwbaarheid, validiteit, authenticiteit, interactiviteit, impact en uitvoerbaarheid. Vervolgens worden de verschillende stadia besproken die een ontwerper van een test moet doorlopen om tot een kwalitatief hoogstaand product te kunnen komen. In het tweede deel worden voorbeelden van toetsen voor het testen van de kennis van grammatica en woordenschat, en de beheersing van de vier vaardigheden becommentarieerd in het licht van het theoretische raamwerk. Courant gebruikte toetsvormen werden op hun sterke en zwakken punten getaxeerd. Er worden voorstellen voor verbetering gesuggereerd en alternatieven aangereikt. In het derde deel wordt ingegaan op een aantal recente evoluties op het gebied van testen in het vreemdetalenonderwijs, met name op zelfevaluatie, evaluatie via portfolio en computerondersteund testen. Ook in dit deel wordt ingegaan op basisprincipes en op actuele knelpunten en punten van discussie.
Evaluatietechnieken --- Lerarenopleiding --- Onderwijs. --- (vak)didactiek talen. --- anderstaligen --- Didactic evaluation --- talenonderwijs --- evaluatie (onderwijs) --- Didactics of languages --- Vreemdetalenonderwijs ; evaluatietechnieken --- Didactische evaluatie --- Didactiek van de talen --- 371.26 --- #SBIB:37H0 --- Academic collection --- #KVHA:Evalueren --- #KVHA:Taalonderwijs --- evaluatie --- testen --- vreemdetalenonderwijs --- 456.2 --- didactiek --- 484.6 --- 485.210 --- 485.220 --- Didactiek --- Duits --- Engels --- Evalueren --- Frans --- Taalonderwijs --- Testen --- Toetsen --- 371.27 --- 371.31 --- 485.2 --- Evaluatie --- Examineren --- Handboek/cursus --- Hoger onderwijs --- Secundair onderwijs --- Sociale promotie --- Vreemde talen-onderwijs --- Vreemdetalenonderwijs --- computerondersteund testen --- toetsen --- zelfevaluatie --- 456.1 ) Talenpracticum --- hoger onderwijs --- moderne vreemde talen --- onderwijs voor sociale promotie --- secundair onderwijs --- vreemdetalenonderwijs (ler) --- Vreemdetalenonderwijs ; didactiek --- Vreemdetalenonderwijs ; evaluatie --- Vreemdetalenonderwijs: didactiek --- Vreemdetalenonderwijs: evaluatie --- 371.26 Beoordeling van leerlingen. Schoolprestaties. Leerprestaties. Onderwijstaxonomie --- Beoordeling van leerlingen. Schoolprestaties. Leerprestaties. Onderwijstaxonomie --- Pedagogie --- didactiek algemeen - taal en letterkunde overige talen --- Intercultureel onderwijs --- Duits - vakdidactiek --- Engels - vakdidactiek --- Taal en letterkunde; overige talen --- "(zie ook: wiskunde (didactiek; s.o.))" --- Onderwijs voor sociale promotie --- Moderne vreemde talen --- #BSCH: vak: didactiek --- Toets --- Language and languages --- Language teachers --- Examinations --- Evaluation. --- Training of.
Choose an application
didactiek --- taal --- talenonderwijs --- vreemdetalenonderwijs --- 485.2 --- Didactiek --- Vreemdetalenonderwijs --- Leerdoelen --- Moderne vreemde talen --- Taalonderwijs --- Taal en letterkunde; overige talen --- Didactics of primary education --- Didactics of languages --- #KVHA:Taalonderwijs --- #KVHA:Vreemde talenonderwijs
Choose an application
talenonderwijs --- Didactics of languages --- EU --- vreemdetalenonderwijs --- didactiek --- 456.2 --- 720 Onderwijs --- 640 Taal --- didactiek algemeen - taal en letterkunde overige talen --- E-books --- 640 Taal. --- 720 Onderwijs. --- EU. --- didactiek. --- vreemdetalenonderwijs. --- Didactiek algemeen - taal en letterkunde overige talen. --- #KVHA:Taalkunde --- #KVHA:Taalonderwijs
Choose an application
Een inleiding in de achtergronden van het vreemdetalenonderwijs, met onder meer een praktijkgerichte behandeling van de toetsproblematiek. Daarna volgt de didactiek van de vier taalvaardigheden (lezen, luisteren, schrijven en spreken) en van de deelvaardigheden (uitspraak/spelling, woordenschat en grammatica). Ten slotte komen kennis van land en volk en literatuur aan bod. Bij het boek hoort een website met extra voorbeelden van oefeningen uit leergangen Duits, Engels, Frans en Spaans, opdrachten voor verwerking, toepassing en eigen theorieontwikkeling, en een lijst met aanbevolen titels voor verder lezen en links.
Didactiek. --- Didaktik. --- Eindtermen --- Fremdsprachenunterricht. --- Taalonderwijs. --- Voortgezet onderwijs --- Voortgezet onderwijs. --- Vreemde talen. --- Vreemde-talenonderwijs. --- Vreemdetalenonderwijs --- Secundair onderwijs. --- Nederland. --- Niederlande. --- talenonderwijs --- didactiek --- Didactics of languages --- 485.2 --- vreemdetalenonderwijs --- Duits --- didactiek : vreemde talen (ler) --- vreemdetalenonderwijs (ler) --- 475.3 --- Didactiek --- Taal --- 37.02 --- Lerarenopleiding : CVO --- 093354.jpg --- Vreemdetalenonderwijs ; secundair onderwijs ; didactiek --- didactiek secundair onderwijs - taal en letterkunde overige talen --- 485.2 Taal en letterkunde; overige talen --- Vreemde-talenonderwijs --- Onderwijs, Vreemde taal --- Onderwijs --- Vreemde taal --- 456.2 --- didactiek algemeen - taal en letterkunde overige talen
Choose an application
Dit boek richt zich zowel tot beginnende taalleerkrachten als tot ervaren taalleerkrachten met belangstelling voor onderwijsvernieuwing en eigenlijk tot iedereen met interesse in tweedetaalverwerving en vreemdetalenonderwijs. Het stelt een brede waaier van stellingen en gewoontes van taallesgevers in vraag en pleit voor een beter geïnformeerde en doordachte taaldidactiek, geënt op wetenschappelijk onderzoek.Heeft het zin om kennis van grammaticaregels te toetsen ? Presenteer je woordenschat best in thematische sets ? Doe je er goed aan je leerlingen te waarschuwen voor valse vrienden en andere verwarrende gevallen ? Hoe reageer je best op fouten ? Waartoe dient luidop lezen ? Wat is een goede taalvaardigheidstoets ? Deze en ettelijke andere kwesties waarover veel taalleerkrachten een uitgesproken mening hebben, worden in dit boekje aangepakt.De genuanceerde antwoorden die worden aangeboden zijn gebaseerd op een rijk gamma aan onderzoeksbevindigen, die hier op een heel toegankelijke manier worden samengevat. Kortom, dit boekje nodigt uit tot reflectie en overleg over een eigentijds vreemdetalenonderwijs.Bron : http://www.acco.be
Vreemdetalenonderwijs. --- Taal en talen --- Didactiek. --- Didactics of secundary education --- talenonderwijs --- taalverwerving --- tweede-taalverwerving --- Didactics of languages --- Didactics of primary education --- Languages [Modern ] --- Study and teaching --- PHL-Education 12 --- taaldidactiek --- vreemdetalenonderwijs --- 456.2 --- didactiek --- 475.32 --- Vreemdetalenonderwijs --- Tweedetaalverwerving --- 485.2 --- vreemdetalenonderwijs (ler) --- 111915.jpg --- 475.3 --- Didactiek --- Taalonderwijs --- didactiek algemeen - taal en letterkunde overige talen --- Engelse taal --- Taal en letterkunde; overige talen --- Moderne vreemde talen --- Engels --- Frans --- Duits --- Taalverwerving --- Onderwijs --- Onderwijsmethoden --- Onderwijsmethode --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
The creation of language tests is-and should be-a craft that is accessible and doable not only by a few language test experts, but also by many others who are involved in second/foreign language education, say the authors of this clear and timely book. Fred Davidson and Brian Lynch offer language educators a how-to guide for creating tests that reliably measure exactly what they are intended to measure. Classroom teachers, language administrators, and professors of language testing courses will find in this book an easy and flexible approach to language testing as well as the tools they need to develop tests appropriate to their individual needs. Davidson and Lynch explain criterion-related language test development, a process that focuses on the early stages of test development when the criterion to be tested is defined, specifications are established, and items and tasks are written. This process helps clarify the description of what is being measured by a test and enables teachers to give input on test design in any instructional setting. Informed by extensive research in criterion-referenced measurement, this book invites all language educators to participate in the craft of test development and shows them how to go about it.
Language and languages --- Langage et langues --- Ability testing. --- Tests d'aptitude --- Vreemdetalenonderwijs --- Tests. --- Language assessment --- Study and teaching
Listing 1 - 10 of 62 | << page >> |
Sort by
|