Listing 1 - 10 of 10 |
Sort by
|
Choose an application
159.93 --- 536.5 --- Kleurenleer --- Zintuiglijk spel --- 159.93 Zintuiglijke waarnemingen --- Zintuiglijke waarnemingen
Choose an application
This comprehensively updated and expanded revision of the successful second edition continues to provide detailed coverage of the ever-growing range of research topics in vision. In Part I, the treatment of visual physiology has been extensively revised with an updated account of retinal processing, a new section explaining the principles of spatial and temporal filtering which underlie discussions in later chapters, and an up-to-date account of the primate visual pathway.Part II contains four largely new chapters which cover recent psychophysical evidence and computational model of early visi
Visual perception. --- Optics, Psychological --- Vision --- Perception --- Visual discrimination --- Psychological aspects --- Visual perception --- Visual Perception --- 159.93 --- 159.93 Zintuiglijke waarnemingen --- Zintuiglijke waarnemingen --- Visual Processing --- Perception, Visual --- Processing, Visual --- Vision, Ocular --- Psychology --- visual perception
Choose an application
Cognitive psychology --- Physiology of nerves and sense organs --- waarneming --- Optics. Quantum optics --- Affective and dynamic functions --- kunst --- psychologie --- intelligentie --- 53.087 --- 612.843.7 --- 159.93 --- 159.937 --- 159.937.3 --- 159.937.5 --- 591.484 --- $?$90/03 --- Kunstbeschouwing ; visuele waarneming --- 7.017 --- visuele waarneming --- 159.931 --- 415.2 --- Visuele waarneming --- Observation. Recording --- Visual perception. Spatial vision. Binocular vision. Stereoscopy --- Zintuiglijke waarnemingen --- Kunst ; optische effecten, perspectief, illusie --- Visuele perceptie --- Visuele perceptie. --- 159.93 Zintuiglijke waarnemingen --- 612.843.7 Visual perception. Spatial vision. Binocular vision. Stereoscopy --- 53.087 Observation. Recording
Choose an application
159.93 --- 159.93 Zintuiglijke waarnemingen --- Zintuiglijke waarnemingen --- Periodicals --- Psychology --- Philosophy of language --- Psycholinguistics --- Thought and thinking --- Language and languages --- Psycholinguistique --- Pensée --- Langage et langues --- Psycholinguistics. --- Thought and thinking. --- Taalpsychologie. --- Langage. --- Philosophie du langage. --- Processus cognitif. --- Psycholinguistique. --- Philosophy --- Philosophie --- Philosophy. --- Mind --- Thinking --- Thoughts --- Educational psychology --- Intellect --- Logic --- Perception --- Self --- Language, Psychology of --- Psychology of language --- Speech --- Linguistics --- Foreign languages --- Languages --- Anthropology --- Communication --- Ethnology --- Information theory --- Meaning (Psychology) --- Philology --- Psychological aspects --- Arts and Humanities --- Social Sciences --- Language & Linguistics --- Behavioral Science (Psychology) and Counselling --- General and Others
Choose an application
Memory and control of action
Social psychology --- Control (Psychology) --- Memory --- Motor ability --- Movement, Psychology of --- Speech --- 159.93 --- 159.95 --- 612.8 --- Agility --- Coordination, Muscular --- Dexterity --- Manual dexterity --- Manual skill --- Motor control (Physiology) --- Motor dexterity --- Motor skill --- Motor skills --- Muscular coordination --- Skills, Motor --- Ability --- Kinesiology --- Mechanical ability --- Motor psychology --- Motion --- Psychophysiology --- Motion study --- Movement education --- Muscular sense --- Retention (Psychology) --- Intellect --- Psychology --- Thought and thinking --- Comprehension --- Executive functions (Neuropsychology) --- Mnemonics --- Perseveration (Psychology) --- Reproduction (Psychology) --- 159.95 Geestelijke functies --- Geestelijke functies --- 159.93 Zintuiglijke waarnemingen --- Zintuiglijke waarnemingen --- Talking --- Language and languages --- Oral communication --- Phonetics --- Voice --- Power (Psychology) --- Emotions --- Senses and sensation --- Zenuwstelsel. Zintuigen. Motorische neurowetenschappen --- Memory. --- Motor ability. --- Movement, Psychology of. --- Speech.
Choose an application
Kindermassagekaarten worden ingezet om te leren omgaan met aanraking en het plezier wat je samen beleeft. Massage is goed om te ontspannen, maar ook voor de sociaal emotionele ontwikkeling. De kinderen leren elkaar aanraken, begrijpen wat hard/zacht aanvoelt, moeten elkaar vertrouwen en leren hun grenzen aan te geven. Belangrijke aspecten voor het omgaan met elkaar.Massagekaarten zijn geschikt voor:- Scholen- De buitenschoolse opvang (BSO)- Het gezinDe massagekaarten bestaan uit verschillende massageverhaaltjes. De kaarten geven houvast om de massage met kinderen uit te voeren. De kaarten laten diverse onderwerpen zien, zoals een voorwerp of een plek. Op de voorkant staat een afbeelding en de achterkant is te zien hoe de bijbehorende massage wordt omschreven.Een voorbeeld massageverhaaltje: Je bent een raam. Hoe vies is het? De opdrachten die hierbij horen zijn: raam natmaken (tikken), inzepen (strijken), vlekken verwijderen (wrijven), zeep wegsproeien met water (cirkelen), raam droogmaken met een zeem (strijken), wasemen op het raam (blazen), schrijf iets op het raam (tekenen). Om de drempel te verlagen kunnen kinderen zelf een keuze maken voor een kaartje die zij leuk, grappig of interessant vinden. Dit zorgt ervoor dat de drempel naar aanraken of aangeraakt worden verlaagd.Bron: https://www.semmie.net/Kindermassagekaarten
477.8 --- sport --- bewegingsopvoeding --- yoga --- Games --- Masseren --- Kinderen --- Massage --- Lichaamsmassage --- Bewustzijn --- Aanrakingen --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Ontspanningsoefeningen --- Sociale vaardigheden --- Omgangsvormen --- Bewegingsopvoeding --- Coaching --- Zintuiglijke waarnemingen --- didactiek --- meditatie --- spelotheek --- didactiek basisonderwijs - bewegingsopvoeding --- Yoga : kinderen. --- Kind --- Aanraking --- Ontspanningsoefening --- Omgangsvorm --- Zintuiglijke waarneming --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Sport --- Primary education --- Orthopedagogics --- Welbevinden --- Lichaamsbeweging. --- Kaartspellen. --- Gezelsschapspellen.
Choose an application
Although we spend more than ninety percent of our lives inside buildings, we understand very little about how the built environment affects our behavior, thoughts, emotions, and well-being. We are biological beings whose senses and neural systems have developed over millions of years; it stands to reason that research in the life sciences, particularly neuroscience, can offer compelling insights into the ways our buildings shape our interactions with the world. This expanded understanding can help architects design buildings that support both mind and body. In Mind in Architecture, leading thinkers from architecture and other disciplines, including neuroscience, cognitive science, psychiatry, and philosophy, explore what architecture and neuroscience can learn from each other. They offer historical context, examine the implications for current architectural practice and education, and imagine a neuroscientifically informed architecture of the future. Architecture is late in discovering the richness of neuroscientific research. As scientists were finding evidence for the bodily basis of mind and meaning, architecture was caught up in convoluted cerebral games that denied emotional and bodily reality altogether. This volume maps the extraordinary opportunity that engagement with cutting-edge neuroscience offers present-day architects.
Neurosciences in architecture --- Architecture --- Architectural design --- Design --- Structural design --- Human factors --- Psychological aspects --- ARCHITECTURE/General --- NEUROSCIENCE/General --- Neurosciences en architecture --- Design architectural --- Congresses --- Congrès --- Ergonomie --- Aspect psychologique --- 72.01 --- Architectuurtheorie ; 2015 ; neurowetenschappen en psychologische aspecten in de architectuur --- 159.92 --- 159.93 --- 373.67 --- Architectuur ; theorie, filosofie, esthetica --- Architectuurtheorie --- Architectuur (theorie) --- Omgevingspsychologie --- Zintuiglijke waarnemingen --- Onderzoek (architectuur) --- Theory of knowledge --- Physiology of nerves and sense organs --- architecture [discipline] --- senses --- Arts et neurosciences --- Psychological aspects. --- Facteurs humains --- Aspect psychologique. --- Congresses. --- architectuurfilosofie
Choose an application
Praktische handreiking aan docenten in het basisonderwijs voor het effectief omgaan met afwijkende zintuiglijke prikkelverwerking van leerlingen met behulp van de ZiP-bril.Drs. A. Schipper MAWiebelen en friemelen in de klas lijkt de trend op de basisschool. Dit gedrag blijkt het gevolg te zijn van zintuiglijke onder- of overprikkeling, waarbij kinderen zelf hun balans proberen te herstellen. Dit boek behandelt de invloed van zintuiglijke prikkelverwerking (ZiP) op het leren. De auteurs, pedagogen/onderwijsadviseurs, maken duidelijk dat dit 'lastige' gedrag direct samenhangt met prikkelverwerking door zeven zintuigen (oog, oor, neus, mond, tast, evenwicht en beweging). Leraren kunnen met een speciale door de auteurs ontwikkelde kijkwijzer (ZiP-bril) afwijkende prikkelverwerking snel herkennen om effectief en begripsvol te kunnen reageren zonder gebruik van therapie of medicijnen. Na een theoretisch deel volgen twee delen met passende handelingsstrategieën en praktische tips, van inrichting en organisatie van de klas tot de juiste didactiek. Het vierde deel biedt voor de leerkracht met ZiP-bril enkele oefeningen. Met literatuur en aanvullende (online-informatie). Aanbevolen ook voor opvoeders.© NBD Biblion
Gedragsstoornissen --- Basisonderwijs. --- basisonderwijs --- gedragsontwikkeling --- gedragsstoornissen --- Orthopedagogics --- klasinrichting --- beweging --- orthopedagogiek --- didactische werkvormen --- Didactic strategies --- Didactics of primary education --- Gedragsstoornissen : kinderen --- Leerstoornissen : basisonderwijs --- Zintuigen : basisonderwijs --- ADHD --- Concentratieproblemen --- 464.3 --- Prikkels --- Gedrag --- Klasinrichting --- Sensorische ontwikkeling --- Basisonderwijs --- Zintuigen --- prikkels --- Leerprocessen --- Kinderen met concentratieproblemen --- leerstoornissen (ler) --- concentratieproblemen --- Didactische werkvormen --- Didactiek van het lager onderwijs --- Orthopedagogiek --- PXL-Education 2018 --- gedragsobservatie --- gedragspsychologie --- Zintuiglijke waarnemingen --- Hooggevoeligheid --- Gedragsproblemen --- Leerstoornissen --- Leerpsychologie --- Prikkelverwerking --- Zintuiglijke waarneming --- Hoogsensitiviteit --- Gedragsprobleem --- Leerstoornis --- Concentratieprobleem
Choose an application
'Met eten mag je niet spelen', zegt mama. 'Opruimen, Wardje!' roept papa. Maar Wardje speelt gewoon verder. 'Wardje luistert niet', zucht mama. 'Hij is ook koppig en wil niet praten.' 'Zo'n stout konijn hebben we nog nooit gehad', moppert papa. Of is er iets mis met Wardje? Zo stout als Wardje is, is nog nooit vertoond in huize Konijn. Hij luistert niet, lijkt koppig en wil niet praten. Als hij echter niet reageert op een op de grond donderende pan, begrijpen zijn ouders, dat er iets mis is. Een onderzoek bij de dokter wijst uit, dat Wardje doof is. Een uitvinding van professor Bril (!?) biedt soelaas: Wardje krijgt een pet met veel knopjes op zijn kop (!), waarmee hij horen kan en dus ook leren praten. Maar soms doet hij alsof hij niet kan horen: als hij moet opruimen of naar bed moet. Het prentenboek Wardje is een eerste realisatie en richt zich naar kinderen van 3 tot 6 jaar. Het dompelt ze onder in de leefwereld van een doof konijntje en leert ze hoe technologie toch een normaal leven mogelijk maakt. Dit grappige en prachtig uitgevoerde prentenboek is bedoeld om kinderen vertrouwd te maken met doofheid. Het is zeker voor dit doel geschikt. Het ruime boek heeft meestal grote schilderingen over een dubbele pagina met een grappig collageaccentje. Door de afmeting van de uitvoering ook geschikt om in een groepje voor te lezen, te bekijken en te bespreken.
Dutch literature --- doofheid (themawoord fictie) --- prentenboeken (genre) --- Koppig zijn --- Stout zijn --- Slechthorenden --- Doven --- Prentenboeken --- Jeugdboeken 03-06 jaar --- Zintuigen --- Geluiden --- Gehoor --- PXL-Education 2019 --- kleuterdidactiek --- zintuiglijke waarnemingen --- didactisch materiaal --- kinderboek --- prentenboeken --- slechthorenden --- Dove kinderen --- Fiction --- Jeugdboeken --- Slechthorende kinderen --- doofheid --- technologie --- verhalen 4-7 jaar --- Doven en slechthorenden (jeugd) --- Doven en slechthorenden --- Koppig zijn (jeugd) --- Koppig zijn ; verhalen --- Prentenboeken ; informatief --- Prentenboeken ; verhalend --- Stout zijn (jeugd) --- Stout zijn ; verhalen --- Horen : kleuteronderwijs --- 052962.jpg --- JB MINN --- Doofheid. --- Koppig zijn. --- Slechthorendheid. --- Stout zijn. --- Koppigheid --- Slechthorende --- Dove --- Zintuig --- Geluid --- Leesboeken ; kleuters.
Choose an application
Met deze cd-rom kan je naar het verhaal 'Wardje' luisteren. Michael De Cock, Sophie Derycke en Rudi Genbrugge van het Fluistertheather lezen het voor. Maar je kunt ook ervaren hoe Wardje het verhaal hoort via zijn luisterpet! Je kan ook geluiden ontdekken en proberen te herkennen.
371.014 --- 700 Pedagogie --- 771 Kleuteronderwijs --- 772 Basisonderwijs --- 773 Secundair onderwijs --- Onderwijsvernieuwing --- onderwijsvernieuwing --- zorgverbreding --- 451.3 --- onderwijs --- 454 --- 473 --- Competentiegericht onderwijs --- Ervaringsgericht kleuteronderwijs --- Ervaringsgericht onderwijs --- Evaluatie --- Kindvolgsystemen(Leerlingvolgsystemen, Kleutervolgsystemen) --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Ontwikkelingsgericht onderwijs --- Relatie leraar-leerling --- Schoolmanagement --- Schoolmoeheid --- Secundair onderwijs --- 474.23 --- Basisonderwijs --- Evaluatie (Beoordeling) --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Ontwikkeling van kinderen --- Video-interactiebegeleiding --- Zorgbeleid --- 450.46 --- 474.22 --- Onderwijsstijlen --- 061172.jpg --- Didactiek --- 371.014 Onderwijspolitiek --- Onderwijspolitiek --- Didactiek; algemeen --- Vernieuwing van het basisonderwijs --- Didactische principes --- (zie ook: Schoolrapporten) --- #PBIB:+110.40 --- Luisteren --- doofheid --- gehoor --- geluiden --- kleuteronderwijs --- slechthorenden --- zintuigen --- 471.49 --- didactiek --- ervaringsgericht onderwijs --- 415.2 --- 471.43 --- 539.3 --- Dove kinderen --- Ervaringsgericht werken --- Gehoor(Horen) --- Geluid --- Geluiden --- Slechthorende kinderen --- Gehoor --- Handboek/cursus --- Technologische opvoeding --- Wereldoriëntatie --- 471.43 ) Wereldoriëntatie --- CD-ROM 375 --- CD-ROM --- ervaringsgericht kleuteronderwijs --- Doofheid --- Doven en slechthorenden --- Ervaringsgericht werken ; kleuteronderwijs --- Geluiden ; kleuteronderwijs --- Oren --- 472.3 --- Geluiden : kleuteronderwijs --- Horen : kleuteronderwijs --- D100389.jpg --- Technologische opvoeding ; kleuteronderwijs --- Onderwijs : Didactiek : Kleuteronderwijs --- didactiek kleuteronderwijs - huishoudelijk spel, zintuiglijk spel, overige onderwerpen --- Zintuiglijke indrukken en waarnemingen --- Geluidsleer --- Contains audio-visual material --- Teaching --- participatieraden --- participatie --- Didactics of technology --- Didactics of Kindergarten --- Physiology of nerves and sense organs --- vakoverschrijdende thema's --- auditieve waarneming --- luisteroefeningen --- personen met een auditieve beperking --- kleuters --- Nieuwe Leren. --- Didactiek. --- Doofheid. --- Horen. --- Slechthorendheid. --- Kleuteronderwijs. --- Onderwijs --- Zintuigen --- Didactics of the arts --- PXL-Education 2019 --- kleuterdidactiek --- zintuiglijke waarnemingen --- didactisch materiaal --- kinderboek --- D100390.jpg --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Zintuig --- Buitengewoon onderwijs --- Hoger onderwijs
Listing 1 - 10 of 10 |
Sort by
|