Narrow your search
Listing 1 - 10 of 10
Sort by

Book
De kleur van de maan : hoe we zien en waarom.
Authors: --- ---
ISBN: 9789026322105 Year: 2009 Publisher: Amsterdam Ambo

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Visual perception : physiology, psychology and ecology
Authors: --- ---
ISBN: 0203427246 9781136917073 1136917071 9780203427248 1841692379 9781841692371 1841692387 9781841692388 9781136917219 1136917217 9781136917141 1136917144 Year: 2003 Publisher: Hove : Psychology Press,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

This comprehensively updated and expanded revision of the successful second edition continues to provide detailed coverage of the ever-growing range of research topics in vision. In Part I, the treatment of visual physiology has been extensively revised with an updated account of retinal processing, a new section explaining the principles of spatial and temporal filtering which underlie discussions in later chapters, and an up-to-date account of the primate visual pathway.Part II contains four largely new chapters which cover recent psychophysical evidence and computational model of early visi

Memory and control of action
Author:
ISBN: 0444865594 9780080866666 0080866662 9786611797621 1281797626 9780444865595 Year: 1983 Publisher: Amsterdam New York New York North-Holland Pub. Co. Sole distributors for the U.S.A. and Canada, Elsevier Science Pub. Co.


Object
Kindermassagekaarten
Authors: ---
ISBN: 9789020213669 Year: 2017 Publisher: Utrecht Ankh Hermes

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Kindermassagekaarten worden ingezet om te leren omgaan met aanraking en het plezier wat je samen beleeft. Massage is goed om te ontspannen, maar ook voor de sociaal emotionele ontwikkeling. De kinderen leren elkaar aanraken, begrijpen wat hard/zacht aanvoelt, moeten elkaar vertrouwen en leren hun grenzen aan te geven. Belangrijke aspecten voor het omgaan met elkaar.Massagekaarten zijn geschikt voor:- Scholen- De buitenschoolse opvang (BSO)- Het gezinDe massagekaarten bestaan uit verschillende massageverhaaltjes. De kaarten geven houvast om de massage met kinderen uit te voeren. De kaarten laten diverse onderwerpen zien, zoals een voorwerp of een plek. Op de voorkant staat een afbeelding en de achterkant is te zien hoe de bijbehorende massage wordt omschreven.Een voorbeeld massageverhaaltje: Je bent een raam. Hoe vies is het? De opdrachten die hierbij horen zijn: raam natmaken (tikken), inzepen (strijken), vlekken verwijderen (wrijven), zeep wegsproeien met water (cirkelen), raam droogmaken met een zeem (strijken), wasemen op het raam (blazen), schrijf iets op het raam (tekenen). Om de drempel te verlagen kunnen kinderen zelf een keuze maken voor een kaartje die zij leuk, grappig of interessant vinden. Dit zorgt ervoor dat de drempel naar aanraken of aangeraakt worden verlaagd.Bron: https://www.semmie.net/Kindermassagekaarten


Book
Mind in architecture : neuroscience, embodiment, and the future of design
Authors: --- ---
ISBN: 0262028875 0262329085 9780262329088 9780262533607 026253360X 9780262028875 0262329093 Year: 2015 Publisher: Cambridge, Massachusetts ; London : The MIT Press,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Although we spend more than ninety percent of our lives inside buildings, we understand very little about how the built environment affects our behavior, thoughts, emotions, and well-being. We are biological beings whose senses and neural systems have developed over millions of years; it stands to reason that research in the life sciences, particularly neuroscience, can offer compelling insights into the ways our buildings shape our interactions with the world. This expanded understanding can help architects design buildings that support both mind and body. In Mind in Architecture, leading thinkers from architecture and other disciplines, including neuroscience, cognitive science, psychiatry, and philosophy, explore what architecture and neuroscience can learn from each other. They offer historical context, examine the implications for current architectural practice and education, and imagine a neuroscientifically informed architecture of the future. Architecture is late in discovering the richness of neuroscientific research. As scientists were finding evidence for the bodily basis of mind and meaning, architecture was caught up in convoluted cerebral games that denied emotional and bodily reality altogether. This volume maps the extraordinary opportunity that engagement with cutting-edge neuroscience offers present-day architects.


Book
Wiebelen en friemelen in de klas : over de invloed van zintuiglijke prikkelverwerking op leren
Authors: ---
ISBN: 9789491806575 9491806572 Year: 2015 Publisher: [Huizen] Pica

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Praktische handreiking aan docenten in het basisonderwijs voor het effectief omgaan met afwijkende zintuiglijke prikkelverwerking van leerlingen met behulp van de ZiP-bril.Drs. A. Schipper MAWiebelen en friemelen in de klas lijkt de trend op de basisschool. Dit gedrag blijkt het gevolg te zijn van zintuiglijke onder- of overprikkeling, waarbij kinderen zelf hun balans proberen te herstellen. Dit boek behandelt de invloed van zintuiglijke prikkelverwerking (ZiP) op het leren. De auteurs, pedagogen/onderwijsadviseurs, maken duidelijk dat dit 'lastige' gedrag direct samenhangt met prikkelverwerking door zeven zintuigen (oog, oor, neus, mond, tast, evenwicht en beweging). Leraren kunnen met een speciale door de auteurs ontwikkelde kijkwijzer (ZiP-bril) afwijkende prikkelverwerking snel herkennen om effectief en begripsvol te kunnen reageren zonder gebruik van therapie of medicijnen. Na een theoretisch deel volgen twee delen met passende handelingsstrategieën en praktische tips, van inrichting en organisatie van de klas tot de juiste didactiek. Het vierde deel biedt voor de leerkracht met ZiP-bril enkele oefeningen. Met literatuur en aanvullende (online-informatie). Aanbevolen ook voor opvoeders.© NBD Biblion


Book
Wardje !
Authors: ---
ISBN: 905838327X 9789058383273 Year: 2005 Publisher: Wielsbeke De Eenhoorn

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

'Met eten mag je niet spelen', zegt mama. 'Opruimen, Wardje!' roept papa. Maar Wardje speelt gewoon verder. 'Wardje luistert niet', zucht mama. 'Hij is ook koppig en wil niet praten.' 'Zo'n stout konijn hebben we nog nooit gehad', moppert papa. Of is er iets mis met Wardje? Zo stout als Wardje is, is nog nooit vertoond in huize Konijn. Hij luistert niet, lijkt koppig en wil niet praten. Als hij echter niet reageert op een op de grond donderende pan, begrijpen zijn ouders, dat er iets mis is. Een onderzoek bij de dokter wijst uit, dat Wardje doof is. Een uitvinding van professor Bril (!?) biedt soelaas: Wardje krijgt een pet met veel knopjes op zijn kop (!), waarmee hij horen kan en dus ook leren praten. Maar soms doet hij alsof hij niet kan horen: als hij moet opruimen of naar bed moet. Het prentenboek Wardje is een eerste realisatie en richt zich naar kinderen van 3 tot 6 jaar. Het dompelt ze onder in de leefwereld van een doof konijntje en leert ze hoe technologie toch een normaal leven mogelijk maakt. Dit grappige en prachtig uitgevoerde prentenboek is bedoeld om kinderen vertrouwd te maken met doofheid. Het is zeker voor dit doel geschikt. Het ruime boek heeft meestal grote schilderingen over een dubbele pagina met een grappig collageaccentje. Door de afmeting van de uitvoering ook geschikt om in een groepje voor te lezen, te bekijken en te bespreken.


Book
Oortjes gespitst ! : Klets - boem - beng : doe-boekje
Authors: ---
ISBN: 907734392X 9789077343944 9077343946 9077343938 9077343954 Year: 2006 Publisher: Leuven Cego Publishers

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Met deze cd-rom kan je naar het verhaal 'Wardje' luisteren. Michael De Cock, Sophie Derycke en Rudi Genbrugge van het Fluistertheather lezen het voor. Maar je kunt ook ervaren hoe Wardje het verhaal hoort via zijn luisterpet! Je kan ook geluiden ontdekken en proberen te herkennen.

Keywords

371.014 --- 700 Pedagogie --- 771 Kleuteronderwijs --- 772 Basisonderwijs --- 773 Secundair onderwijs --- Onderwijsvernieuwing --- onderwijsvernieuwing --- zorgverbreding --- 451.3 --- onderwijs --- 454 --- 473 --- Competentiegericht onderwijs --- Ervaringsgericht kleuteronderwijs --- Ervaringsgericht onderwijs --- Evaluatie --- Kindvolgsystemen(Leerlingvolgsystemen, Kleutervolgsystemen) --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Ontwikkelingsgericht onderwijs --- Relatie leraar-leerling --- Schoolmanagement --- Schoolmoeheid --- Secundair onderwijs --- 474.23 --- Basisonderwijs --- Evaluatie (Beoordeling) --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Ontwikkeling van kinderen --- Video-interactiebegeleiding --- Zorgbeleid --- 450.46 --- 474.22 --- Onderwijsstijlen --- 061172.jpg --- Didactiek --- 371.014 Onderwijspolitiek --- Onderwijspolitiek --- Didactiek; algemeen --- Vernieuwing van het basisonderwijs --- Didactische principes --- (zie ook: Schoolrapporten) --- #PBIB:+110.40 --- Luisteren --- doofheid --- gehoor --- geluiden --- kleuteronderwijs --- slechthorenden --- zintuigen --- 471.49 --- didactiek --- ervaringsgericht onderwijs --- 415.2 --- 471.43 --- 539.3 --- Dove kinderen --- Ervaringsgericht werken --- Gehoor(Horen) --- Geluid --- Geluiden --- Slechthorende kinderen --- Gehoor --- Handboek/cursus --- Technologische opvoeding --- Wereldoriëntatie --- 471.43 ) Wereldoriëntatie --- CD-ROM 375 --- CD-ROM --- ervaringsgericht kleuteronderwijs --- Doofheid --- Doven en slechthorenden --- Ervaringsgericht werken ; kleuteronderwijs --- Geluiden ; kleuteronderwijs --- Oren --- 472.3 --- Geluiden : kleuteronderwijs --- Horen : kleuteronderwijs --- D100389.jpg --- Technologische opvoeding ; kleuteronderwijs --- Onderwijs : Didactiek : Kleuteronderwijs --- didactiek kleuteronderwijs - huishoudelijk spel, zintuiglijk spel, overige onderwerpen --- Zintuiglijke indrukken en waarnemingen --- Geluidsleer --- Contains audio-visual material --- Teaching --- participatieraden --- participatie --- Didactics of technology --- Didactics of Kindergarten --- Physiology of nerves and sense organs --- vakoverschrijdende thema's --- auditieve waarneming --- luisteroefeningen --- personen met een auditieve beperking --- kleuters --- Nieuwe Leren. --- Didactiek. --- Doofheid. --- Horen. --- Slechthorendheid. --- Kleuteronderwijs. --- Onderwijs --- Zintuigen --- Didactics of the arts --- PXL-Education 2019 --- kleuterdidactiek --- zintuiglijke waarnemingen --- didactisch materiaal --- kinderboek --- D100390.jpg --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Zintuig --- Buitengewoon onderwijs --- Hoger onderwijs

Listing 1 - 10 of 10
Sort by