Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|
Choose an application
Voor autistische mensen is autisme een manier van leven. Alles is ervan doordrongen, het kleurt iedere ervaring, iedere gewaarwording, gedachte, emotie, kortom elk facet van het bestaan (Sinclair, 1993). Ze reageren niet op een manier die we verwachten, omdat ze een ander systeem van waarneming en communicatie hebben. Natuurlijk is het heel moeilijk om te communiceren met iemand die zich van een andere 'taal' bedient (en autistische mensen zijn in iedere cultuur 'buitenlanders'). Maar het is even verkeerd om niet-autistische methoden te gebruiken om autistische kinderen te onderwijzen en te behandelen. Dat is een garantie voor mislukking en het kan ze soms zelfs voor het leven beschadigen. Door het gehele boek heen worden voorbeelden gegeven om verschillende verschijnselen te illustreren. Uit de inhoud: Zintuiglijke stoornis of andere zintuiglijke beleving? - Waarneming - Mogelijke zintuiglijke ervaringen bij autisme - Stijlen van waarneming - Cognitieve stijlen - Andere zintuiglijke aandoeningen - Behandeling - Profiel zintuiglijke waarneming Over de auteur(s): Olga Bogdashina publiceert regelmatig over autisme en informatieverwerking. Ze treedt in vele landen op als gastspreker. Als ervaringsdeskundige is nauw betrokken bij het onderwerp. Olga Bogdashina vertaal in dit boek die 'andere zintuiglijke wereld' en brengt die daarmee dichter. Onmisbare informatie voor iedereen die persoonlijk of professioneel betrokken is bij mensen met autisme.
Autisme. --- autisme --- waarneming --- Psychiatry --- zintuigelijke indrukken --- Aspergersyndroom --- Orthopedagogics --- Neuropathology --- #KVHB:Aspergersyndroom --- #KVHB:Autisme --- 462.4 --- orthopedagogiek --- waarnemen --- zintuigen --- 376.44 --- Autisme --- Behandelingen --- Sensorische stoornissen --- Waarneming --- Zintuigen --- Zintuigstoornissen --- 616.2 --- Autistische kinderen --- autismespectrumstoornis (ASS) --- Syndroom van Asperger --- Zintuig --- Autismespectrumstoornis
Choose an application
Autism. --- Autism --- Asperger's syndrome. --- Mind and body --- Body and mind --- Body and soul (Philosophy) --- Human body --- Mind --- Mind-body connection --- Mind-body relations --- Mind-cure --- Somatopsychics --- Brain --- Dualism --- Philosophical anthropology --- Holistic medicine --- Mental healing --- Parousia (Philosophy) --- Phrenology --- Psychophysiology --- Self --- Autistic disorder --- Autism spectrum disorders --- Hyperlexia --- AS (Psychiatry) --- Asperger syndrome --- Asperger's disorder --- Autistic psychopathy --- High-functioning autism --- Psychopathy, Autistic --- Syndromes --- Health aspects. --- Psychological aspects
Choose an application
Bogdashina explores theories of sensory perception and communication in autism. Drawing on linguistics, philosophy, neuroscience, psychology, anthropology and quantum mechanics, she looks at how the nature of the senses inform an individual's view of the world, and how language both reflects and constructs that view.
Autism. --- Interpersonal communication. --- Senses and sensation.
Choose an application
Choose an application
0-441-2378-4
Autisme. --- Orthopedagogics --- Neuropathology --- Psychiatry --- autisme --- orthopedagogiek --- Autism --- Asperger's syndrome --- Miscellanea --- Mind and body --- Health aspects --- Psychology --- Parents --- Medical personnel --- Patients --- departement Gezondheidszorg 08 --- Asperger (syndroom van) --- theory of mind --- #KVHB:Autisme --- #KVHB:Aspergersyndroom --- Autisme --- Aspergersyndroom --- Kinderen met gedragsproblemen --- autismespectrumstoornis (ASS)
Choose an application
In dit boek onderzoekt Olga Bogdashina het effect van verschillende manieren van waarnemen en leren op de ontwikkeling van communicatie en taal bij kinderen met autisme. Ze beoogt hiermee een theoretische basis te ontwerpen om stoornissen bij communicatie en taal bij autisme te begrijpen. Ze benadrukt hoe belangrijk het is om bij ieder individueel persoon met autisme de aard van de nonverbale signalen te onderkennen, met als oogmerk tot een gedeelde manier van verbale communicatie te komen. Zij geeft een verklaring waarom een bepaalde benadering alleen maar werkt bij sommige kinderen met autisme en niet bij andere. (Bron: covertekst)
Taalverwerving ; autisme. --- Neuropathology --- Orthopedagogics --- autisme --- kinderen met een beperking --- Personality development --- communicatie --- personen met een beperking --- Aspergersyndroom --- #PBIB:+105.65 --- #KVHB:Aspergersyndroom --- #KVHB:Autisme --- syndroom van Asperger --- 462.4 --- orthopedagogiek --- Taalproblemen --- taalverwerving --- Autisme --- Autistische kinderen --- Taal --- Onderwijs : Leerlingenbegeleiding : Leerstoornissen : Autisme --- autistische kinderen --- PHL-Healthcare 12 --- Asperger (syndroom van) --- taalproblemen --- 120169.jpg --- Taalverwerving ; autisme --- autismespectrumstoornis (ASS)
Choose an application
People with mental disabilities --- Autism spectrum disorders --- Intellectually disabled persons --- Mental disabilities, People with --- Mentally deficient persons --- Mentally disabled persons --- Mentally disordered persons --- Mentally handicapped --- Mentally retarded persons --- People with intellectual disabilities --- Retarded persons --- People with disabilities --- Intellectual disability --- Mentally ill --- Religious life. --- Religious aspects. --- Religious life --- Religious aspects --- People with mental disabilities - Religious life --- Autism spectrum disorders - Religious aspects
Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|