Listing 1 - 10 of 13 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Excavations (Archaeology) --- Archaeology, Medieval --- Anglo-Saxons. --- Sculpture, Medieval --- Monuments --- Great Britain |x --- Antiquities.
Choose an application
Si la sculpture bourguignonne est surtout célèbre pour ses grands ensembles romans et l'exceptionnelle statuaire de la fin du Moyen Âge, de nombreux témoignages de l'intense activité artistique que connut la région au xiiie siècle subsistent encore, que la présente étude propose de redécouvrir ou de découvrir grâce à la mise au jour de pièces inédites.À partir d'une étude fine et d'une analyse approfondie de chaque ensemble et élément sculpté, nous découvrons au fil de l'ouvrage les réalisations de deux foyers artistiques majeurs qui se sont succédé sur le territoire bourguignon, l'un autour de l'imposante et prestigieuse église paroissiale Notre-Dame de Dijon et l'autre en plein cœur de l'Auxois.
Sculpture, Medieval - France --- Christian art and symbolism - Medieval, 500-1500 --- Church decoration and ornament - France --- History --- Medieval & Renaissance Studies --- histoire de l’art --- sculpture --- Bourgogne --- histoire médiévale --- Sculpture, Medieval --- Christian art and symbolism --- Church decoration and ornament
Choose an application
Anglo-Saxons. --- Antiquities. --- Archaeology, Medieval --- Archaeology, Medieval. --- Archeologie. --- Excavations (Archaeology) --- Excavations (Archaeology). --- Monumenten. --- Monuments --- Monuments. --- Plastieken. --- Sculpture, Medieval --- Sculpture, Medieval. --- Cramp, Rosemary. --- Great Britain --- Great Britain. --- Great Britain |x
Choose an application
À la fin du Moyen Âge, un type de monument nouveau vient prendre place dans l'église: à l'intérieur d'un riche édicule architectural une véritable mise en scène montre le Christ mort étendu sur son tombeau et les saintes Femmes venues embaumer son corps. C'est ce qu'on appelle le saint sépulcre, dont la forme générale semble se constituer au cours du deuxième quart du xive siècle, mais sa diffusion géographique est limitée au bassin supérieur du Rhin - surtout en Alsace - et à la Souabe. On ne peut comprendre l'importance de ces saints sépulcres monumentaux que si on les replace dans le contexte de la dévotion eucharistique et du culte lié à la Passion, même à la liturgie du temps de Pâques. L'auteur du présent ouvrage a procédé à une étude rigoureuse des œuvres conservées, parvenant grâce à sa sagacité à reconstituer celles qui sont aujourd'hui ruinées, en particulier la plus importante création des années 1340, le saint sépulcre de la cathédrale de Strasbourg qui est peut-être le prototype de tous les autres. Sylvie Aballéa a entrepris l'étude de toutes les sources d'archives, elle a examiné l'authenticité des documents et elle est parvenue à établir un panorama remarquablement documenté et passionnant par ses implications pour l'histoire de l'art, bien sûr, mais aussi pour l'histoire des mentalités religieuses au cours du Moyen Âge finissant. Exemplaire par sa méthode, ce livre, enrichi par de nombreuses illustrations inédites, ouvre aussi des perspectives toutes nouvelles sur la fonction des saints sépulcres monumentaux, sur leurs commanditaires et leur conception d'une image de dévotion monumentale.
Christian art and symbolism --- Sculpture, Medieval --- Art et symbolisme chrétiens --- Sculpture médiévale --- Art et symbolisme chrétiens --- Sculpture médiévale --- Religion --- History --- christianisme --- Alsace --- Europe occidentale --- histoire médiévale --- art plastique
Choose an application
Gothic art finds its roots in the powerful architecture of the cathedrals of northern France. It is a medieval art movement that evolved throughout Europe over more than 200 years.Leaving curved Roman forms behind, the architects started using flying buttresses and pointed arches to open up cathedrals to daylight. A period of great economic and social change, the Gothic era also saw the development of a new iconography celebrating the Holy Mary - in drastic contrast to the fearful themes of dark Roman times. Full of rich changes in all of the various art forms (architecture, sculpture, painting, etc.), Gothic art paved the way for the Italian Renaissance and International Gothic movement.
Art, Gothic. --- Painting, Gothic. --- Sculpture, Gothic. --- Architecture, Gothic. --- Gothic art --- Art, Medieval --- Christian art and symbolism --- Gothic architecture --- Christian antiquities --- Church architecture --- Gothic sculpture --- Sculpture, Medieval --- Gothic painting --- Paintings, Gothic --- Art, Gothic --- Art --- Art, gothic
Choose an application
Here Barbara Freitag examines all the literature on the subject since their discovery 160 years ago, highlighting the inconsistencies of the various interpretations in regard to origin, function and name. By considering the Sheela-na-gigs in their medieval social context, she suggests that they were folk deities with particular responsibility for assistance in childbirth. This fascinating survey sheds new light on a controversial phenomenon, and also contains a complete catalogue of all known Sheela-na-gigs, including hitherto unrecorded or unpublished figures.
Sheela-na-gigs --- Civilization, Celtic. --- Ireland --- Great Britain --- Antiquities, Celtic. --- Celtic civilization --- Celts --- Sheila-na-gigs --- Síle-na-gigs --- Decoration and ornament, Architectural --- Sculpture, Medieval --- Civilization --- Irish Free State --- patrick's --- day --- patricks --- celebrations --- stone --- carving --- fertility --- figures --- british --- isles
Choose an application
Terme entré dans l'usage courant au cours de la première moitié du XIXe siècle, l'art roman distingue, en histoire de l'art, la période qui s'étend entre le début du XIe jusqu'à la fin du XIIe siècle. Révélant une grande diversité d'écoles régionales, chacune démontrant ses spécificités, l'art roman, dans l'architecture comme dans la sculpture, est marqué par ses formes brutes. Par sa riche iconographie, au fil d'un texte captivant, cet ouvrage nous propose de redécouvrir cet art moyenâgeux, encore souvent trop peu considéré face à l'art gothique qui lui succéda.
Architecture, Romanesque. --- Sculpture, Romanesque. --- Christian art and symbolism. --- Romanesque sculpture --- Sculpture, Medieval --- Romanesque architecture --- Architecture, Medieval --- Art, Christian --- Art, Ecclesiastical --- Arts in the church --- Christian symbolism --- Ecclesiastical art --- Symbolism and Christian art --- Religious art --- Symbolism --- Symbolism in art --- Church decoration and ornament --- Art, Romanesque. --- Romanesque art --- Art, Medieval --- Christian art and symbolism
Choose an application
In art history, the term Romanesque art distinguishes the period between the beginning of the eleventh and the end of the twelfth century. This era showed a great diversity of regional schools each with their own unique style. In architecture as well as in sculpture, Romanesque art is marked by raw forms. Through its rich iconography and captivating text, this work reclaims the importance of this art which is today often overshadowed by the later Gothic style.
Architecture, Romanesque. --- Sculpture, Romanesque. --- Christian art and symbolism. --- Art, Christian --- Art, Ecclesiastical --- Arts in the church --- Christian symbolism --- Ecclesiastical art --- Symbolism and Christian art --- Religious art --- Symbolism --- Symbolism in art --- Church decoration and ornament --- Romanesque sculpture --- Sculpture, Medieval --- Romanesque architecture --- Architecture, Medieval
Choose an application
Architecture, Romanesque. --- Sculpture, Romanesque. --- Christian art and symbolism. --- Art, Christian --- Art, Ecclesiastical --- Arts in the church --- Christian symbolism --- Ecclesiastical art --- Symbolism and Christian art --- Religious art --- Symbolism --- Symbolism in art --- Church decoration and ornament --- Romanesque sculpture --- Sculpture, Medieval --- Romanesque architecture --- Architecture, Medieval
Choose an application
Sculpture, English --- Sculpture, Romanesque --- Stone carving --- Themes, motives. --- Thomas, --- Cult --- Canterbury Cathedral. --- Stone sculpture --- Stonework, Decorative --- Carving (Decorative arts) --- Decoration and ornament, Architectural --- Sculpture --- Romanesque sculpture --- Sculpture, Medieval --- English sculpture --- Becket, Thomas à, --- Becket, Thomas, --- Thomas --- Christ Church (Canterbury, England) --- Dean and Chapter of Canterbury Cathedral --- Thomas Cantuariensis
Listing 1 - 10 of 13 | << page >> |
Sort by
|