Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|
Choose an application
De sociale economie is een sector waar de mens centraal staat, met zijn mogelijkheden en beperkingen. Medewerkers worden er niet alleen maar tewerkgesteld; ze worden ook intensief opgevolgd en begeleid op de werkvloer. Daarnaast staat de sector ook garant voor een kwaliteitsvolle productie of dienstverlening. Die combinatie, zorgen voor kwaliteitsvol werk én zorgen voor de medewerker, maakt deze sector boeiend en uitdagend. Bij dit voortdurende zoeken naar een optimale balans vormt de monitor of begeleider een spilfiguur. Hij of zij moet ervoor zorgen dat de medewerkers het werk goed uitvoeren, dat ze groeien in hun job en als mens, en dat ze graag komen werken. Dat is een hele opgave, en er komen veel vaardigheiden bij kijken, zowel op technisch vlak als in de omgang met mensen. Een eenduidig profiel van de monitor of begeleider bestaat niet, aangezien de vereiste technische competenties even divers zijn als de bedrijven zelf. Toch hebben alle goede monitoren of begeleiders een aantal competenties gemeen die de specifieke bedrijfscontext overstijgen. Naar die competenties gaat dit boek op zoek. Daarbij gaat het vooral over de nodige competenties voor de omgang met mensen, maar bijvoorbeeld ook over plannen en organiseren. Aan de hand van een aantal thema's wordt het hele coachingsaspect van de job van monitoren en begeleiders in de sociale economie stap voor stap in kaart gebracht.
#SBIB:316.334.2A553 --- #SBIB:33H12 --- #KVHB:Personeelsbeleid --- #KVHB:Beschutte werkplaats --- Sociale economie --- Beschutte werkplaatsen --- Personeelsbeleid --- 349 --- sociale economie --- 330.1 --- S20110606.JPG --- Personeelsbeleid en loonbeleid, functieclassificaties --- Sociale verdediging / sociale economie --- 338.95 --- Arbeids- en organisatiepsychologie --- Arbeids- en organisatiepsychologie. --- Economics --- Sociological aspects --- Sociology of work --- Labour market
Choose an application
Begin 1999 verliet ik Amsterdam voor een reis door Europa die een vol jaar zou duren. Het was een soort laatste inspectie : hoe lag het continent erbij, aan het eind van de twintigste eeuw? Maar het was ook een historische reis : ik volgde letterlijk de sporen van de geschiedenis, door de eeuw en door het continent, beginnend in januari, bij de resten van de Parijse wereldtentoonstelling en het bruisende Wenen, eindigend in december bij de ruïnes van Sarajevo. Dat hele jaar reisde ik zo met de eeuw mee, in een krakeling van routes, langs Londen, Volgograd en Madrid, langs de bunkers van Berlijn, de geparfumeerde kleerkasten van Elena Ceausescu in Boekarest en de speelgoedauto's in een verlaten crèche in Tsjernobyl. En ik praatte met de getuigen : met schrijvers en politici, met verzetsmensen en hoge officieren, met een boer in de Pyreneeën en met de kleinzoon van de Duitse keizer, tientallen Europeanen die hun verhaal vertelden. Dit reisverslag gaat over het verleden, en wat het verleden met ons doet. Het gaat over verscheurdheid en onwetendheid, over historie en angst, over armoede en hoop, over alles wat ons nieuwe Europa scheidt en bindt.
Europa. --- Dutch literature --- geschiedenis --- History of civilization --- Thematology --- reisverhalen (genre) --- anno 1900-1999 --- Europe --- 20e eeuw --- 927.3 --- Europa --- journalistiek --- reisverhalen --- geschiedenis - 20e eeuw --- Mak, Geert --- Mak, Geert Ludzer --- Travel --- Description and travel. --- History --- Description and travel --- 940.5 --- 931 Internationale geschiedenis --- #A0405A --- 940.5 Geschiedenis van Europa--(sinds 1919; 20ste eeuw) (algemeen) --- Geschiedenis van Europa--(sinds 1919; 20ste eeuw) (algemeen) --- departement Handelswetenschappen en Bedrijfskunde --- Journalists --- Netherlands --- Diaries --- Historians --- 20th century --- Geschiedenis --- Europese eenmaking --- Politieke geschiedenis --- sociale economie --- 20ste eeuw --- 94 --- 401 --- 338.95 --- Crisis --- Cultuur --- Geneeskunde --- Techniek (wetenschap) --- Atlas --- Museum
Choose an application
This book, edited by Paul Streeten, examines the ends and means of adjustment, aspects of trade policy, and lessons from the experience of South and East Asia, as well as comparing the debt situations of Asian and Latin American countries.
Economic stabilization --- 338.95 --- 338.340 --- ASI / Asia - Azië - Asie --- NBB congres --- Proceedings of a conference held in Bombay in December 1986 --- 338.22 <5> --- 339.92 <5> --- Adjustment, Economic --- Business stabilization --- Economic adjustment --- Stabilization, Economic --- Economic policy --- 339.92 <5> Economische samenwerking en integratie. Tolunie--Azië --- Economische samenwerking en integratie. Tolunie--Azië --- 338.22 <5> Economische organisatieleer. Economisch beleid. Economische politiek--Azië --- Economische organisatieleer. Economisch beleid. Economische politiek--Azië --- Congresses --- Algemene ontwikkeling in de Derde Wereld --- Asia --- Asian and Pacific Council countries --- Eastern Hemisphere --- Eurasia --- Congresses. --- Foreign economic relations --- Economic policy and planning (general) --- International finance --- International economic relations --- Korea, Republic of
Choose an application
Dit boek biedt een volledig uitgewerkt stappenplan met opdrachten en werkinstrumenten. De auteurs gaan in op concrete vragen als : hoe realiseer ik duurzame tewerkstelling voor kansengroepen? Hoe implementeer ik een cultuur van competentiemanagement? Hoe stel ik een POP - Persoonlijk OntwikkelingsPlan op met medewerkers uit de kansengroepen? Hoe kan ik waarderend werken met kansengroepen? Hoe leid ik werkleiders op tot professionele coaches? Hoe verander ik ongewenst gedrag? Alles wordt gestaafd met tal van praktijkvoorbeelden, voorbeelden en tips.
doelgroepenbeleid --- competentiemanagement --- Personnel management --- sociale participatie --- Competentiemanagement --- Human Resource Management --- Sociale werkgelegenheid --- Sociale werkplaatsen --- #KVHB: Competentiemanagement --- #KVHB: Arbeids- en organisatiepsychologie --- 097 Personeelsbeleid --- Gestion des compétences Competentiemanagement --- Appréciation des prestations du personnel Prestatiebeoordeling --- Orientation du personnel Personeelsorientatie --- Gestion des ressources humaines Personeelsbeleid --- 658.31 --- 658.315 --- 331.108 --- kansengroepen --- HRM --- 367.2 --- S2007756.JPG --- S2007774.JPG --- sociale economie --- tewerkstelling van kansarmen --- Relations between employers and employees. Industrial relations (labour relations) --- Relations between management and workforce within the firm --- Personeelsorganisatie. Human Resources --- human resources management --- personeelsbeleid, HRM --- 338.95 --- 331.63 --- Contains audio-visual material --- Competentiemanagement. --- Human Resource Management. --- Sociale werkgelegenheid. --- Sociale werkplaatsen. --- 331.108 Personeelsorganisatie. Human Resources --- 658.315 Relations between management and workforce within the firm --- 658.31 Relations between employers and employees. Industrial relations (labour relations) --- Personeelsbeleid --- Sociale economie --- competentie-management --- management --- People with social disabilities --- Employment --- Belgium --- werklozen --- tewerkstelling
Choose an application
Het Social Profit Jaarboek 2010-2011 presenteert de laatste nieuwigheden op het vlak van management, overheidsbeleid, innovatie en maatschappelijk verantwoord ondernemen.De social profit blijft een boeiende sector, waar duizenden geëngageerde en deskundige professionals en vrijwilligers instaan voor een dienstverlening van hoge kwaliteit. Het is ook een uitdagende sector voor gedreven managers en leidinggevenden die zich een meester tonen in het vinden van creatieve oplossingen op het vlak van personeelsbeleid, innovatieve dienstverlening en financiële leefbaarheid. De bijdragen in dit jaarboek zijn een uitstekende kennismaking met deze diverse en levendige sector. Voor wie als ondernemer of professional aan de slag is in de sector is het jaarboek ongetwijfeld een inspiratiebron in de zoektocht naar innovatieve ideeën en strategieën die onze maatschappij warmer, menselijker en dus rijker maken
058 <493>
---
36
---
#SBIB:316.8H30
---
#SBIB:35H202
---
#SBIB:35H300
---
#SBIB:35H511
---
gezondheid
---
sociale dienstverlening
---
sociale zekerheid
---
welzijnszorg
---
zorgverlening
---
338.901.2
---
660 Welzijn
---
Non-profitsector
---
#KVHB:Arbeids- en organisatiepsychologie
---
#KVHB:Non-profitorganisatie
---
#KVHB:Socialprofit
---
301.5
---
347.72
---
658.1
---
België
---
maatschappelijk werk
---
non-profit
---
social profit-sector
---
201
---
361
---
BE / Belgium - België - Belgique
---
005.7
---
331
---
366.4
---
competentie-management
---
jaarboeken
---
management
---
personeelsbeleid
---
sociaal-economisch overleg
---
social profit
---
social profitorganisaties
---
stress
---
welzijnswerk
---
werkgeversorganisaties
---
318
---
Management in de non-profitsector
---
Management in de welzijnsinstelling
---
Non-profit sector
---
Social profitorganisaties
---
321
---
Vlaanderen
---
coöperatieve verenigingen
---
dienstensector
---
management in de welzijnsinstelling
---
Beleid
---
Innovatie
---
Ondernemen
---
Onderzoek en ontwikkeling
---
S20100180.JPG
---
Strategisch management
---
quartaire sector
---
sociale economie
---
vennootschap met sociaal oogmerk
---
tewerkstellingspolitiek
---
36 Maatschappelijk werk
---
Maatschappelijk werk
---
058 <493> Jaarboeken. Adresboeken--
Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|