Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|
Choose an application
Mia Leijssen schreef deze gids voor gesprekstherapeuten die in hun dagelijks werk behoefte hebben aan een praktisch houvast bij onder andere:- het eerste gesprek;- het ontwikkelen van een goede professionele relatie;- het werken met heftige emoties als angst, kwaadheid, verdriet , verliefdheid;- het contact maken met de innerlijke gids in de cliënt via focusing en dromen;- het beëindigen van de therapie.De auteur laat met heldere beschrijvingen zien hoe een goed gestructureerd therapieproces eruit kan zien. Talrijke voorbeelden en gespreksfragmenten illustreren het verloop van de therapie. Mia Leijssen geeft aan welke moeilijkheden therapeuten kunnen tegenkomen en hoe zij deze kunnen overwinnen. Zo worden ingewikkelde processen op een concreet niveau beschreven en verhelderd.Niet alleen psychotherapeuten en zij die hiervoor in opleiding zijn, kunnen met de Gids voor gesprekstherapie hun voordeel doen. Ook maatschappelijk werkenden, psychiaters, psychologen en andere geïnteresseerden zullen in deze uitgave veel zinvolle informatie vinden.
Psychotherapie --- Gesprekstherapie --- #KVHB:Gesprekstherapie --- cliëntgericht werken --- therapeutische relatie --- patiënt-therapeut-relatie --- psychotherapie (psychische therapie) --- 15 --- AA / International- internationaal --- 607.3 --- gesprekstherapie --- gesprekstherapie (groepsgesprekstherapie) --- Psychologie. --- Individuele psychotherapie --- Psychiatry --- Psychologie
Choose an application
606.6 --- sociale psychiatrie --- psychiatrie --- crisisinterventie --- geestelijke gezondheidszorg --- (zie ook: geestelijke gezondheidszorg) --- cliëntgericht werken --- sociaal culturele context --- Geestelijke gezondheidszorg --- Psychiatrie --- Sociale psychiatrie --- hulpverlening --- Psychiatry
Choose an application
Didactics --- Educational psychology --- supervisie --- Personnel management --- reflectie (psychologie) --- Supervisie --- Supervision --- Supervisoren (leeromgeving) --- Management --- Maatschappelijk werk --- Reflectie --- Reflecteren --- Begeleiden --- Begeleidingskunde --- #KVHB:Begeleiding --- #KVHB:Coaching --- #KVHB:Supervisie --- 321.3 --- begeleiding --- cliëntgericht werken --- organisaties --- reflectievaardigheid --- 371.39 --- Begeleiding --- Communicatie --- 371.35 --- Methodiek --- Festschrift - Libri Amicorum --- Reflectie (onderdeel leerproces) --- Onderwijs
Choose an application
Dit boek legt uit hoe bestaande modellen te ontrafelen, te vergelijken op gelijke noemers en ze uiteindelijk werkbaar te maken voor de eigen praktijk. Welke diagnose hoort bij welke verpleegkundige opvatting? Welke doelen en interventies maken deel uit van een zelfde model? Wat betekent een en ander voor het verpleegplan? En vooral niet te vergeten : wat betekent het voor de cliënt? Pas wanneer de verpleegkundige op dat soort vragen antwoord kan geven en aan de hand daarvan zijn keuzes kan maken, is hij in staat te werken volgens een verpleegkundig model. Met veel praktische tips.
616-083 --- 613 --- verpleegkunde --- verpleegkundige theorieën --- 613.22 --- Gordon methode --- Leininger-theorie --- Neuman-theorie --- Orem-theorie --- Van den Brink-Tjebbestheorie --- casestudies --- cliëntgericht werken --- gezondheidszorg --- holisme --- theorieën van de verpleegkunde --- verpleegplan --- 616.083.5 --- Systematisch verpleegkundig handelen (verpleegproces, svh) --- Theorieën van de verpleegkunde --- Verpleegplan --- Hypurgy. Care of patient. Hygiene of the sick. Nursing --- Verpleegkundig onderzoek - Theorieën --- 616-083 Hypurgy. Care of patient. Hygiene of the sick. Nursing --- 613.2 --- casestudies (gez) --- systematisch verpleegkundig handelen (gez) --- theorieën van de verpleegkunde (gez) --- verpleegplan (gez)
Choose an application
De methodiek van waaruit een begeleider in de hulpverlening werkt, steunt altijd op visies over mens en samenleving. Deze visies geven aan welke zingeving aan leven en werk gegeven wordt. Ook cliënten hebben een eigen zinbeleving die in schrijnende situaties problematisch kan worden. Zij uiten dit impliciet en expliciet in verhalen waarin hun leven met zijn ervaringen verankerd ligt. Dit betekent voor de professional dat hij zowel inzicht in zijn eigen zinbeleving als een open oor moet hebben voor de ervaringsverhalen van zijn cliënten. Op deze twee fundamenten stoelt zijn deskundig handelen. In de welzijnsliteratuur wordt bij alle nadruk op de methodiek dit aspect van het agogisch handelen vaak onderbelicht. Dit boek voorziet in deze leemte.
Hulpverlening --- Methodiek. --- ethiek --- spiritualiteit --- hulpverlening --- Sociology of social welfare --- Hulpverlening ; methodiek --- toegepaste filosofie --- Zingeving ; filosofie --- welzijnswerk --- sociale ethiek --- S20090453.JPG --- #KVHB:Agogiek --- #KVHB:Begeleiding --- #KVHB:Hulpverlening --- 321.3 --- levensloop --- methodiek --- zingeving --- 659.2.056 --- Patiëntenbegeleiding --- Spiritualiteit --- Welzijnswerk --- 312.3 --- cliënt-hulpverlener-relatie --- cliëntgericht werken --- levensverhaal --- patiëntenbegeleiding (patiëntenvoorlichting) --- waardenbeleving --- 361 --- 172 --- Methodiek --- (zie ook: informed consent) --- Waarden --- Ethiek --- Zingeving --- Waarde (ethiek) --- Godsdienst --- Sport --- Duurzaamheid --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Man --- Cultuur --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Technologie --- Voeding --- Maatschappij --- Verpleegkunde --- Drank --- Gezondheid --- Volwassene
Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|