Listing 1 - 10 of 196 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Er zijn ouders en kinderen die, samen met hun netwerken, jaren na de scheiding nog in conflicten gevangen zitten. Hun levenskwaliteit en onderlinge relaties worden hierdoor ernstig geschaad. Over deze complexe scheidingen is nog niet veel gepubliceerd, terwijl juist de hulp aan deze groep ouders en kinderen gebaat is bij een uitgewerkte visie op wat er speelt en kan veranderen.Dit boek is bedoeld voor hulpverleners, bemiddelaars en andere professionals die in hun werk met hoog conflict tussen ouders na scheiding op zoek zijn naar een helder kader en werkzame methoden. Het is een coherent en praktijkgericht boek dat handvatten aanreikt om ouders en kinderen te steunen in het omgaan met hun kwetsuren en om hen te laten reflecteren over hoe zij hun toekomst minder conflictueus en draaglijker kunnen maken. Door middel van een samenhangend geheel van systeemtheoretische uitgangspunten wordt getoond hoe men uit het conflict kan blijven en beweging kan brengen in de problematiek van complexe scheiding. Bij alle interventies ligt de klemtoon op het bevorderen van een kwaliteitsvolle ouder-kindrelatie, het emotioneel zorg dragen voor kinderen en het verminderen van contactbreuken.https://interactie-academie.be/producten/bestel/13
Echtscheiding --- Echtscheiding en kinderen --- scheiding --- conflict --- Conflicten --- Relatie ouder - kind --- Gezinsproblemen --- Gezinsbegeleiding --- Systeemtheorie --- Hulpverlening --- Conflict --- Ouderschap
Choose an application
Zonder conflicten geen ontwikkeling : conflicten horen bij het leven en daar moeten kinderen mee leren omgaan. Met deze methode leren kinderen verschillende soorten conflicten te onderscheiden : belangenconflicten, waardenconflicten en machtsconflicten. Kinderen worden geleerd een conflict te analyseren, terug te brengen tot z'n juiste proportie. Ze leren zich te verplaatsen in de situatie van anderen en ontdekken dat win-win oplossingen voor iedereen het meest opleveren.
conflicten --- relationele opvoeding --- sociale opvoeding --- 478.1 --- conflicthantering --- schoolboeken --- vredesopvoeding --- 1e leerjaar lager onderwijs --- 2e leerjaar lager onderwijs --- 3e leerjaar lager onderwijs --- 471.44 --- 4e leerjaar lager onderwijs --- 5e leerjaar lager onderwijs --- 6e leerjaar lager onderwijs --- Basisonderwijs --- Boosheid --- Conflictbeheersing --- Conflicten --- Emoties (Gevoelens) --- Groene spelen (Coöperatieve spelen) --- Handboek/cursus --- Ik en de anderen --- Kind-conflicten --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Lager onderwijs --- Ruzie --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Vredesopvoeding --- 433.4 ) * SOCIALE OPVOEDING EN LEVENSVORMING --- 433.4 --- conflicten: kinderen --- derde graad --- kinderen --- middenbouw --- eerste graad --- onderbouw --- tweede graad --- conflicten: didactiek --- conflicten: didactiek kleuterschool --- conflicten: didactiek lagere school --- vredesopvoeding: didactiek lagere school --- vredesopvoeding kleuterschool --- 478.8 --- Conflicthantering : werkvormen --- didactiek basisonderwijs - mondiale vorming en vredesopvoeding --- Sociale en emotionele opvoeding --- Mondiale vorming en vredesopvoeding --- (zie ook: Ruzie) --- (zie ook: Anders zijn) --- (zie ook: Conflicten) --- Conflicthantering --- Kleuteronderwijs --- Didactics --- Primary education
Choose an application
Beschouwing over de houding van moslims ten opzichte van de vrijheid van meningsuiting en hun woede over kritische boeken en cartoons over de islam.
Islam --- Islam en het Westen --- Rushdie, Salman --- Islam en het Westen. --- vrijheid van meningsuiting --- religieuze conflicten --- racisme --- islam
Choose an application
Civilisation --- oorlogen --- Polemology --- 355.01 --- 327 <100> --- #KVHB:Oorlog --- #KVHB:Conflicten --- #KVHB:Polemologie --- NATO --- defensie --- geschiedenis --- oorlog --- politiek, internationaal --- vrede
Choose an application
Het vieruurtje van de kater is verdwenen. De muis heeft het gedaan, zegt de kater...
French literature --- helpen (themawoord fictie) --- Conflicthantering --- Geweldloze opvoeding --- Lager onderwijs --- Fabels --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Diefstal --- Ruzie --- Conflicthantering. --- Fabels. --- Pesten --- JB GIRA --- dieren --- fabels --- geweld --- katten --- muizen --- prentenboeken --- 478.1 --- Conflicten --- Schuld --- Vredesopvoeding --- Conflictbeheersing --- Geweld --- Helpen --- Verhalen --- beschuldigen --- conflicten --- verhalen ; +7 jaar --- Katten ; verhalen --- Muizen ; verhalen --- Prentenboeken ; verhalend --- Prentenboeken --- conflictsituaties --- Vredesopvoeding : basisonderwijs --- Mondiale vorming en vredesopvoeding --- (zie ook: Ruzie) --- (zie ook: Conflicten) --- Fabel
Choose an application
#KVHB:Arbeids- en organisatiepsychologie --- #KVHB:Conflicten --- 367.1 --- 415.3 --- Erickson --- Watzlawick --- conflicten --- gedragsproblemen --- onderwijs --- oplossingsgericht --- probleemgedrag --- 316.48 --- Begeleiding --- Conflicten --- Hulpverlening --- Relaties --- 364.4 --- Conflicthantering --- organisatieadvisering --- schoolbeleid --- Leer van de organisatie --- algemene psychologie, uitvoerende functies --- 301.15 --- 65.012 --- 371.2
Choose an application
Een slaperige mol woont aan de voet van een boom waarin drie luidruchtige aapjes leven. Probeer dan maar eens goede buren te zijn!
French literature --- ruzies (themawoord fictie) --- Conflicthantering --- Geweldloze opvoeding --- Lager onderwijs --- Fabels --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Buren --- Ruzie --- Conflicthantering. --- Fabels. --- Ruzies. --- Pesten --- anders zijn --- geweld --- geweldloosheid --- JB GIRA --- apen --- dieren --- fabels --- mollen --- prentenboeken --- 478.1 --- Boos zijn --- Conflicten --- Vredesopvoeding --- Conflictbeheersing --- Geweld --- Verhalen --- conflicten --- ruzie --- verhalen ; +7 jaar --- Apen ; verhalen --- Prentenboeken ; verhalend --- Prentenboeken --- Ruzie ; verhalen --- conflictsituaties --- Vredesopvoeding : basisonderwijs --- Mondiale vorming en vredesopvoeding --- (zie ook: Ruzie) --- (zie ook: Conflicten) --- Fabel --- Buur
Choose an application
Twee wolven maken ruzie over hetzelfde stuk grond... Een probleem, dus. Hoe gaan ze dat oplossen?
French literature --- ruzies (themawoord fictie) --- Conflicthantering --- Geweldloze opvoeding --- Lager onderwijs --- Fabels --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Ruzie --- Conflicthantering. --- Fabels. --- Oorlog en vrede. --- Pesten --- geweldloosheid --- onderhandelen --- oorlog --- vrede --- JB GIRA --- dieren --- fabels --- geweld --- prentenboeken --- wolven --- 478.1 --- Conflicten --- Oorlog en vrede --- Vredesopvoeding --- Conflictbeheersing --- Geweld --- Verhalen --- conflicten --- ruzie --- verhalen ; +7 jaar --- Prentenboeken ; verhalend --- Prentenboeken --- Ruzie ; verhalen --- Wolven ; verhalen --- conflictsituaties --- Vredesopvoeding : basisonderwijs --- Mondiale vorming en vredesopvoeding --- (zie ook: Ruzie) --- (zie ook: Conflicten) --- Fabel
Choose an application
Twee vogels maken ruzie over dezelfde worm. Wie zal er aan het langste eind trekken?
French literature --- Conflicthantering --- Geweldloze opvoeding --- Lager onderwijs --- Fabels --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Ruzie --- Conflicthantering. --- Fabels. --- Geweld. --- Ruzies. --- Pesten --- discussie --- geweld --- geweldloosheid --- JB GIRA --- dieren --- fabels --- prentenboeken --- vogels --- 478.1 --- Conflicten --- Vredesopvoeding --- Conflictbeheersing --- Geweld --- Verhalen --- 471.4 --- conflicten --- vechten --- verhalen ; +7 jaar --- Prentenboeken ; verhalend --- Prentenboeken --- Vogels ; verhalen --- Wormen --- conflictsituaties --- Vredesopvoeding : basisonderwijs --- Onderwijs : Opvoeding : Gedragsproblemen : Pesten --- Onderwijs : Opvoeding : Ontwikkelen van sociale vaardigheden : Lager onderwijs : Algemeen --- Mondiale vorming en vredesopvoeding --- (zie ook: Ruzie) --- (zie ook: Conflicten) --- Fabel
Choose an application
agressie --- agressieve kinderen --- geweld --- 415.3 --- 433.9 --- kinderen --- ruzie --- sociaal-emotionele opvoeding --- vredesopvoeding --- 430.4 --- agressiviteit --- conflicten --- opvoedingsondersteuning --- pedagogiek --- pesten --- ruziemaken --- 433 --- Agressie --- Opvoeding --- Pesten --- Probleemgedrag --- Ruzie --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Sociale vaardigheden --- Straffen --- 376.42 --- Conflicten --- Gedragsstoornissen --- Geweld --- Gezin --- conflicthantering --- kinderpsychologie --- pedagogiek (opvoedkunde) --- Agressie ; kinderen --- Kinderen --- Ouder-kindrelatie --- Ruzies ; kinderen --- agressie, emoties, instinct, motoriek en wil --- jokken, sinterklaas, zakgeld, overige onderwerpen --- Verzamelde opstellen --- Opvoeding in de praktijk --- (zie ook: Conflicten) --- (zie ook: psychologie)
Listing 1 - 10 of 196 | << page >> |
Sort by
|