Listing 1 - 10 of 598 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
French literature --- Frans toneel --- toneel --- Frans --- fran 885 --- Frans - toneel : c. 1880 --- -French literature --- -Frans toneel
Choose an application
Het leren van de vreemde taal Frans is een complex proces waarbij veel kinderen en jongeren met dyslexie problemen ondervinden. Al gauw stoten zij op de vreemde klank-tekenkoppeling die ze zich eigen moeten maken. Naast de communicatieve taaltaken, die centraal staan in het basisonderwijs, is het verwerven van woordenschat via de drie pijlers uitspraak, betekenis en spelling een essentieel onderdeel voor het leren van de vreemde taal. Momenteel neemt het thematisch verwerven van woordenschat een prominentere plek in dan het systematische aanleren van de Franse spellingregels en -regelmatigheden. Nochtans is er veel winst en motivatie te behalen wanneer deze klank-tekenkoppelingen expliciet worden aangeleerd. In het nieuwe oefenprogramma Frans in un deux trois worden deze Franse klank-tekenkoppelingen, net als in het Nederlandse lees- en spellingonderwijs, vanuit de alfabetische kennis aangebracht. Via een gestructureerd, opbouwend en expliciet aanbod komen kinderen en jongeren via dit oefenprogramma in contact met de link tussen klanken en hun lettersymbolen. Vanuit een multisensoriële integratie worden deze klank-tekenkoppelingen aangeleerd en versterkt, met als doel een minder abstract spellingsysteem. Het oefenprogramma is kant-en-klaar: vanuit de Gemeenschappelijke actieve woordenlijst Frans werden alle woorden geanalyseerd volgens hun klank-tekenkoppelingen. Deze woorden werden overzichtelijk geordend in categorieën en subcategorieën die elkaar letter na letter opvolgen. Het kind of de jongere krijgt de kans om alle koppelingen direct te oefenen in verschillende posities van bekende klank-tekenkoppelingen. Door de voortdurende link tussen uitspraak, betekenis en spelling worden de koppelingen versterkt en de intrinsieke motivatie verhoogd. Met Frans in un deux trois kan je kinderen bewust maken van het feit dat Frans een gestructureerde taal is die je met de juiste aanpak goed kan uitspreken, verstaan en schrijven zonder angst. Zo maken we ook kinderen en jongeren met dyslexie enthousiast voor Frans.
logopedie --- oefenmateriaal Frans --- dyslexie
Choose an application
Aujourd’hui, Arnold passe son après quatre heures tout seul. Ses parents ne sont pas là. Sur ce, il traîne un peu pour rentrer chez lui et prolonge sa balade à vélo. Mais lorsqu’il arrive sur la colline de Guillaume Le Mortel, les choses ne se passent pas comme prévu. Ils y rencontrent une bande assez étrange...
JB VAND --- jeugdliteratuur --- Frans
Choose an application
This richly illustrated study is the first consider the manifold functions and meanings of Hals's distinctive handling of paint. Atkins explores the uniqueness of Hals's approach to painting and the relationship of his manner to seventeenth-century aesthetics. He also investigates the economic motivations and advantages of his methods, the operation of the style as a personal and workshop brand, and the apparent modernity of the artist's style. The book seeks to understand the multiple levels on which Hals's consciously cultivated manner of painting operated for himself, his pupils and assistants, his clients, and succeeding generations of viewers. As a result, the book offers a wholly new understanding of one of the leading artists of the Dutch Golden Age, and one of the most formative painters in the history of art in the Western tradition. It also provides a much needed interrogation of the interrelationships of subjectivity, style, authorship, methods of artistic and commercial production, economic consumption, and art theory in early modernity.
Hals, Frans --- Hals, Frans I --- Painting, Dutch --- Hals, Frans, --- Criticism and interpretation. --- Khalʹs, Frans, --- האלס, פראנס, --- Khalʹs, Frans --- Hals, Frans Fransz. --- stijlstudie
Choose an application
Choose an application
Frans --- Lager onderwijs --- schoolboeken --- 475.34 --- didactiek basisonderwijs - Frans
Choose an application
Comme chaque année, Bouh hante les ruines de son château. Son but: faire peur aux visiteurs nocturnes. Mais, cette année, sa couleur l'ennuie. Il en a marre du blanc obligatoire pour les fantômes! Et s'il testait d'autres couleurs... (covertekst)
JB ROUS --- jeugdliteratuur --- Frans --- spoken
Choose an application
Le refuge de Marie-Jo n'est pas comme les autres refuges : pas de cages, pas de béton, mais de grands enclos d'herbe où Relka et les autres pensionnaires sont chouchoutés. Alors quand Rodrigo s'évade, que Relka se met à grogner et mord le nouveau soigneur, Timothée, Faustine comprend qu'il y a un problème.
JB BERT --- jeugdliteratuur --- Frans --- vriendschap
Listing 1 - 10 of 598 | << page >> |
Sort by
|