Listing 1 - 9 of 9
Sort by

Book
Marketing your institution internationally.
Author:
ISBN: 9789074721295 Year: 2008 Publisher: Amsterdam EAIE (European Association for International Education)

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

1. Introduction 2. Sustainable success 3. The Implementation 4. Forward and upward! 5. Case studies


Book
Panorama op toerisme : handboek toerisme management in een internationaal perspectief.
Author:
ISBN: 9053508694 Year: 1999 Publisher: Leuven Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boek geeft een inventariserend overzicht van nagenoeg alles wat met toerisme te maken heeft: wie, wat, waar, wanneer, hoe, waarom? Ook de attracties, het bronnenmateriaal en de organisaties in verband met toerisme worden uitgebreid geanalyseerd


Book
Internationaal ondernemen : een inleiding.
Authors: ---
ISBN: 9789001792244 Year: 2011 Publisher: Groningen Noordhoff uitgevers

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Het open karakter van de economie en de internationalisering van het bedrijfsleven hebben geleid tot een groeiende behoefte aan goed opgeleide studenten met een brede kennis op het gebied van internationaal ondernemen. In Internationaal ondernemen worden de basisbeginselen van het internationaal ondernemen behandeld. Duidelijk wordt gemaakt dat internationaal ondernemen niet alleen maar bestaat uit abstracte theorieën, maar dat de werkelijkheid van elke dag ook een belangrijke rol speelt. Bij deze uitgave zit de Campuz Creditcard met een persoonlijke toegangscode. Deze code geeft je toegang tot digitale ondersteuning op de website behorend bij het boek. Het boek is geschreven voor opleidingen waarin internationaal ondernemen, internationale handel, internationaal management en globalisering een onderdeel vormen van het curriculum. Ter verduidelijking van de leerstof zijn praktijkkaders, feiten en cijfers opgenomen. Aansprekende foto's laten de wereld van het internationaal ondernemen echt tot leven komen.

Tourism principles and practice.
Author:
ISBN: 027368406X 9780273684060 Year: 2005 Publisher: S.l. FT Prentice Hall

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Companion website includes an instructor's manual and Powerpoint slides for the tutor ; self-assessment questions, weblinks and a glossary of key terms for the student. This text introduces the fundamental principles of tourism and provides a framework that effectively integrates theory and practice. A global and diverse spread of examples shows the impacts and influences of this fast-changing industry on its environment and vice versa.


Book
Intercultural Skills for International Business and International Relations
Author:
ISBN: 9789033480539 Year: 2010 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

You work and live in our 'global village', so you are bound to have multiple contacts with people whose cultural background is different from your own. Intercultural failures cost companies millions: negotiations are broken off, deals do not work out as expected, expatriates return home prematurely, joint ventures may collapse. Add to that the emotional stress to the individuals involved! Yet intercultural encounters can turn out to be among the most enriching experiences in your life, provided you prepare for them carefully. This book will help you in doing so. Its main emphasis is on awareness and understanding. Why do negotiations take so long in Japan? Why do your French associates appear arrogant to many? You will move from misunderstanding and irritation towards a positive interpretation and appreciation of the other person's culturally defined communication style. After reading this book, you will have become a better 'intercultural communicator'. The author bridges the gap between intercultural research and practical advice. He will help you examine your own cultural assumptions and values at the deepest level, and appreciate those of others, but he does not shy away either from advising you on the colour of the gift you intend to bring to an elderly lady in China...


Book
Culturele waarden en communicatie in internationaal perspectief
Authors: ---
ISBN: 9789046903049 9046903044 Year: 2013 Publisher: Bussum Coutinho

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Cultuur en communicatie zijn zo nauw met elkaar verweven dat verschillen in cultuur automatisch leiden tot verschillen in communicatie. In dit boek wordt een overzicht gegeven van theorieën over cultuurverschillen en de verschillen in communicatie die daaruit voortvloeien (zowel in verbale als non-verbale communicatie). Uitgangspunt daarbij is een vergelijking tussen Nederland en Vlaanderen, twee gebieden die wel dezelfde taal maar niet dezelfde cultuur hebben. De verschillen tussen beide culturen worden vervolgens vergeleken met andere Europese culturen en Aziatische, Arabische en Afrikaanse culturen. Ook intercultureel management komt aan bod, waarbij cultuurverschillen in een zakelijke context besproken worden.De talrijke voorbeelden en oefeningen in Culturele waarden en communicatie maken je bewust van je eigen cultuur en van de problematiek van interculturele communicatie. Hierdoor leer je de communicatie van andere culturen beter te begrijpen en zelf effectiever intercultureel te communiceren. Culturele waarden en communicatie is bedoeld voor iedereen die in zijn opleiding of beroep te maken heeft met mensen uit andere cultuurgroepen. Het boek stimuleert docenten en studenten na te denken over de eigen (interculturele) communicatie. Ook voor professionals die werken in internationaal opererende organisaties of in organisaties die met lokale diversiteit te maken hebben is het boek onmisbaar


Book
De essentie van China : communicatie, cultuur, commitment.
Author:
ISBN: 9062834965 Year: 2006 Publisher: Bussum Coutinho

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boek helpt mensen die China willen doorgronden op gang. In het eerste deel wordt ingegaan op de Chinese cultuur en maatschappij : onderwerpen als geografie en bevolking, geschiedenis, taal, cultuurverschillen met het Westen, filosofie en politiek worden besproken. Het tweede deel gaat over zaken doen met China. Aan de orde komen de Chinese bedrijfscultuur, economie en wetgeving, informatie en media. Verder gaat de auteur in op het Chinees strategisch denken, het onderhandelen met Chinezen, de interpersoonlijke contacten en etiquette.

Keywords

Applied marketing --- Economic conditions. Economic development --- internationale handel --- Politics --- interculturele communicatie --- internationale marketing --- China --- Go international --- Chinese cultuur --- International office --- S11/0600 --- S02/0200 --- S02/0154 --- S02/0310 --- S10/0660 --- 338 <51> --- 327 <51> --- 339 <51> --- #SBIB:328H52 --- #SBIB:39A75 --- BPB0804 --- 282 Landbeschrijvingen (sociaal-economisch-cultureel) --- #KVHA:Commitment; China --- #KVHA:Communicatie; China --- #KVHA:Cultuur; China --- 338 --- 915.1 --- cultuur --- cultuurverschillen --- zakendoen --- 338.1 --- communicatie --- cultuurfilosofie --- cultuursociologie --- economie --- Volksrepubliek China --- economische situatiebeschrijvingen --- handel, internationaal --- intercultureel management --- sociologie, cultuur --- China: Social sciences--Customs, etiquette --- China: General works--Civilization and culture --- China: General works--China (and Asia): since 1989 --- China: General works--Intercultural dialogue --- China: Economics, industry and commerce--Business guides to China --- Economische situatie. Economische structuur van bepaalde landen en gebieden. Economische geografie. Economische produktie.economische produkten. Economische diensten--China --- Buitenlandse betrekkingen. Buitenlandse politiek. Internationale betrekkingen. Internationale politiek. Wereldpolitiek--China --- Handel. Internationale economische betrekkingen. Wereldeconomie --binnenlandse als buitenlandse handel; zie ook {339.3} en {339.5}--China --- Instellingen en beleid: China --- Etnografie: Azië --- Economische toestand. Economische ontwikkeling --- Economische situatie. Conjunctuur. Ontwikkeling van de economische structuur. Groei --- China. --- Go international. --- Chinese cultuur. --- International office. --- 327 <51> Buitenlandse betrekkingen. Buitenlandse politiek. Internationale betrekkingen. Internationale politiek. Wereldpolitiek--China --- 338 <51> Economische situatie. Economische structuur van bepaalde landen en gebieden. Economische geografie. Economische produktie.economische produkten. Economische diensten--China --- 339 <51> Handel. Internationale economische betrekkingen. Wereldeconomie --binnenlandse als buitenlandse handel; zie ook {339.3} en {339.5}--China --- Azië


Book
Allemaal andersdenkenden : omgaan met cultuurverschillen.
Author:
ISBN: 9025469132 9789025469139 Year: 1991 Publisher: Amsterdam Contact

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Inhoud: 1. Cultuur: een ontdekkingreis; 2. Gelijker dan anderen; 3. Ik, Wij en Zij; 4. Man, Vrouw en M/V; 5. Wat anders is, is gevaarlijk; 6. Piramides, machines, markten en families; 7. Waarheid of deugd?; 8. Van modegril tot instrument; 9. Ontmoetingen tussen culturen; 10. Overleven in een multiculturele wereld; 11. Onderzoek naar mentale programma's.

Intercultural communication in business and organisations : an introduction
Author:
ISBN: 9033445344 Year: 2000 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

You work and live in our 'global village', so you are bound to have multiple contacts with people whose cultural background is different from your own. Intercultural failures cost companies millions: negotiations are broken off, deals do not work out as expected, expatriates return home prematurely, joint ventures may collapse. Add to that the emotional stress to the individuals involved! Yet intercultural encounters can turn out to be among the most enriching experiences in your life, provided you prepare for them carefully. This book will help you in doing so. Its main emphasis is on awareness and understanding. Why do negotiations take so long in Japan? Why do your French associates appear arrogant to many? You will move from misunderstanding and irritation towards a positive interpretation and appreciation of the other person's culturally defines communication style. After reading this book, you will have become a better 'intercultural communicator'. The author bridges the gap between intercultural research and practical advice. He will help you examine your own cultural assumptions and values at the deepest level, and appreciate those of others, but he does not shy away either from advising you on the colour of the gift you intend to bring to an elderly lady in China…

Keywords

Business communication --- Business etiquette. --- Communication in organizations. --- Intercultural communication. --- Interpersonal communication --- Go International. --- Interculturele communicatie. --- International office. --- Bedrijfscommunicatie --- Management en interculturele communicatie. --- Zakelijke etiquette. --- interculturele communicatie. --- taalgebruik --- Sociology of culture --- Organization theory --- internationale handel --- bedrijfscommunicatie --- Economic relations. Trade --- interculturele communicatie --- Mass communications --- Intercultureel management --- Interculturele bedrijfscommunicatie --- Business etiquette --- Communication in organizations --- Intercultural communication --- BPB0512 --- communicatie --- intercultureel management --- management, internationaal --- organisatieleer --- psychologie, bedrijven --- sociologie, cultuur --- 305.81 --- intercultureel zakendoen --- #SBIB:309H023 --- #SBIB:309H251 --- 301.173 --- 339 --- 658.01 --- 659.3 --- #KVHA:Interculturele communicatie --- Cross-cultural communication --- Communication --- Culture --- Cross-cultural orientation --- Cultural competence --- Multilingual communication --- Technical assistance --- Organizational communication --- Organization --- Office etiquette --- Etiquette --- Interpersonal relations --- Administrative communication --- Communication, Administrative --- Communication, Business --- Communication, Industrial --- Industrial communication --- interculturele communicatie, intercultureel zakendoen, cultuurverschillen en interculturaliteit --- Interculturele en internationale communicatie --- Interne communicatie en organisatie --- Sociologie van de cultuur --- Economische betrekkingen. Handel --- Organisatieleer --- Massacommunicatie --- Anthropological aspects --- #SBIB:309H250 --- Interne en externe communicatie: algemene werken --- Interculturele communicatie --- Organisatieculturen --- Interculturele verhoudingen --- Communicatie --- Cultuur --- Organisatiecultuur --- Interculturaliteit --- Toerisme --- Verpleegkunde

Listing 1 - 9 of 9
Sort by