Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|
Choose an application
Iedere trainer, coach of scrum master weet hoe handig het vaak is om te werken met associatiekaarten. Foto's raken de verbeelding van mensen waardoor nieuwe ideeën geboren worden en innovatie ineens dichterbij is dan het eerst leek. Associatiekaarten moeten je raken, en dat doen deze echte foto's!De associatiekaarten van Picture This! dagen uit tot nieuwe ideeën, stimuleren creativiteit en inspireren om samen te leren en te innoveren. Kortom, een onmisbare tool in leer- en ontwikkel processen als design thinking, scrum, trainingen en coachsessies.(https://coachkaarten.nl/coachkaarten/picture-this/)
Games --- spelmateriaal --- Educatieve spelen --- Coachen --- Coaching --- Brainstormen --- Teamwork --- Creativiteit --- Zelfontplooiing --- emoties --- 159.92 --- coachen --- Training --- Brainstorming --- Teambuilding --- Veranderingsmanagement --- Associëren --- Kennismakingsspelen --- Groepsdynamiek --- Kennismaken --- Sociale vaardigheden --- Diversiteit --- Fotokaarten --- educatief spelmateriaal --- coaching --- brainstormen --- creativiteit --- teamwork --- zelfontplooiing --- Kennismakingsspel --- Kennismaking --- Musiceren --- Inclusie --- Maatwerk --- Didactics --- Introductie --- Personnel management --- psychologie --- toegepaste filosofie --- organisatiepsychologie --- relationele vorming
Choose an application
Starten. De eerste momenten van een bijeenkomst zijn cruciaal. Het eerste balcontact bepaalt alles ... Breng de bijeenkomst op gang ... In het boek wordt een zeer uitgebreide reeks korte creatieve oefeningen beschreven die een bijeenkomst goed op gang kunnen brengen of als katalysator kunnen werken. Een deel van de oefeningen is gericht op het proces van de groep, met onderwerpen als kennismaking, vertrouwen en creativiteit stimuleren. Daarnaast zijn er warming-ups rondom specifieke thema's als leiderschap en conflicthantering.Inhoud: Deel 1: De warming-up als kunst en kunde - Deel 2: De warming-ups per categorie = 1/Kennismaking - 2/Focussen - 3/Vertrouwen en cohesie - 4/Fysieke energizers - 5/Interactie - 6/Spontaniteit en creatief denken/handelen - 7/Leiderschap - 8/Conflicthantering - 9/Introspectie en persoonlijke ontwikkeling - 10/Teambuilding - 11/Warming-ups voor grote bijeenkomsten - 12/Closures
teamwork --- Primary groups --- groepspsychologie --- groepsontwikkeling --- groepsdynamica --- groepstherapie --- Didactic strategies --- Social psychology --- groepswerk --- Personnel management --- groepstrainingen --- kennismaking --- groepsbegeleiding --- spelactiviteiten --- Mass communications --- #KVHB:Groepstechnieken --- #KVHB:Groepsdynamica --- 361.13 --- Teamverpleegkunde --- Oefenmethoden --- Groepsdynamiek --- Groepswerk --- Teamwerk --- Training --- Werkvormen --- Kennismaken --- Vertrouwen --- Creativiteit --- Leidinggeven --- Conflicthantering --- 493.6 --- coaching --- leidinggeven --- psychologie --- communicatie, mondeling --- managementopleidingen --- leiderschap --- Oefenmethode --- Werkvorm --- Kennismaking --- Leiderschap --- Musiceren --- Introductie --- Didactics of social education --- Groepswerk (maatschappelijk werk)
Choose an application
De Peuterklas van A tot Z in het kort:Leidraad die alle aspecten van de peuterklaswereldbehandeltDegelijke achtergrondkennis vanuit de praktijkDuidelijk omschreven en concrete aanpakHandige stappenplannenBoordevol praktische tipsBron: https://www.plantyn.com/webshop/product/de-peuterklas-van-a-tot-z-9789030129295
Peuterklassen. --- kleuters --- didactische werkvormen --- kleuteronderwijs --- Didactics of Kindergarten --- peuters --- klaspraktijk --- kopieerbladen --- peuterklas --- 471 --- 471.4 --- Ballen --- Ballonnen --- Hoekenwerk --- Jarig zijn (Verjaardag) --- Kalenders --- Klashouden --- Knuffels (Teddyberen) --- Ontdekhoeken (Speelleerhoeken) --- Peuters --- Schoolreizen(Excursies) --- Sinterklaas --- Tussendoortjes --- ballen --- ballonnen --- hoekenwerk --- kalenders --- knuffels --- opvoedende spelen --- Peuterklas: didactiek --- Didactiek; algemeen --- Contains audio-visual material --- PXL-Education 2013 --- didactiek --- 2,5-jarigen --- Kleuteronderwijs --- taalverwerving --- ADL (activiteiten dagelijks leven) --- cognitieve ontwikkeling --- socio-emotionele ontwikkeling --- motoriek --- Kennismaken --- Overgang kinderopvang - kleuteronderwijs --- Speelhoeken --- Symbolen --- Dagindeling --- Weekindeling --- Daglijnen --- Activerende didactische werkvormen --- Verjaardagen --- Schoolreizen --- Observeren --- Knuffels --- Thematisch werken --- 2,5-jarige --- Peuter --- Kennismaking --- Aansluiting kinderopvang - kleuteronderwijs --- Speelhoek --- Symbool --- Kalender --- Verjaardag --- Schoolreis --- Observatie --- Bal (sport) --- Ballon --- Knuffeldier --- Natuur --- Sociaal leren --- Introductie
Choose an application
Deze publicatie bevat energizers en leerspelen voor workshops en lessen in sociale vaardigheden. De doelgroep van de bijeenkomsten is mensen van 10 tot 99 jaar. Deze speelse werkvormen stimuleren leerprocessen rond de thema's: Kennismaken - Creëren van een positief groepsklimaat - Communicatie - Samenwerken - Problemen/conflicten oplossen - Evalueren - Plezier maken in leergroepen.Met duidelijke aanwijzingen, tips en instructies voor beginners en professionele trainers
Groepsspelen. --- evaluatie (onderwijs) --- probleemoplossend denken --- Didactics of social education --- sociale opvoeding --- communicatie --- samenwerking --- kennismaking --- secundair onderwijs --- groepswerk --- sociale vaardigheden --- kennismaken --- groepsklimaat --- spelletjes --- groepsdynamica --- #KVHB:Groepsdynamica --- #KVHB:Sociale vaardigheden --- #KVHB:Spel --- 622.1 --- Communicatie --- Conflicthantering --- Evaluatie (Beoordeling) --- Spelen --- Groepswerk --- Kennismakingsspelen --- Samenwerking --- Groepsdynamiek --- Samenwerken --- Conflicthantering : werkvormen --- Secundair onderwijs --- Didactische werkvormen --- 484.21 --- Kinder- en gezelschapsspelen --- (zie ook: Schoolrapporten) --- Rollenspel --- Bewegingsspelen --- Bewegingsopvoeding --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Sociaal-emotionele vaardigheden --- Groeperingsvormen --- Groepsspelen --- Teamwerk --- Spelletjes --- Evaluatie --- Pesten --- Zelfvertrouwen --- Sociale vaardigheden --- Emotionele intelligentie --- Projectwerking --- Training --- Begeleiding --- Werkvormen --- Spel --- Bewegingsspel --- Sociaal-emotionele vaardigheid --- Groeperingsvorm --- Groepsspel --- Kennismakingsspel --- Werkvorm --- spellen --- Groepswerk (maatschappelijk werk)
Choose an application
Hé, doe je mee? biedt de actieve begeleider in het basisonderwijs of het jeugdwerk een waaier aan speelse werkvormen om interactief en ervaringsgericht met kinderen aan de slag te gaan. Spelen en actief bezig zijn is volgens Leefsleutels de meest natuurlijke manier om sociale vaardigheden in te oefenen.
Sociale vaardigheden ; basisonderwijs --- #PBIB:+108.31 --- basisonderwijs --- sociale vaardigheden --- 433.4 --- 183.2 Participatie - Methode en praktijk --- sociale opvoeding --- 305.8 --- 478.9 --- 622.1 --- Afscheid --- Bosspelen --- Buitenhuisspelen (Buitenspelen) --- Groepering --- Groepsspelen --- Kennismakingsspelen --- Kringgesprek --- Ontspanningsoefeningen (Relaxatietechnieken) --- Samenwerking --- Sociale vaardigheden --- Spelen(Kinderspelen) --- Verdriet --- 471.4 --- 474.21 --- Afscheid nemen --- Afspraken --- Beweging --- Bewegingsspelen --- Buitenspelen --- Gesprekken --- Groepsdynamica --- Groepsspel --- Groepswerk --- Interactieve werkvormen --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Kringactiviteiten --- Kringgesprekken --- Kringspelletjes --- Lager onderwijs --- Leefsleutels --- Meningsuiting --- Ontspanningsoefeningen --- Ontspanningstechnieken --- Rust --- Samenspel --- Samenwerkingsspelen --- Samenwerkingsvormen --- Spelen --- afscheid (ler) --- groepsvorming --- kennismaken --- kringgesprek --- ontspannen --- spel --- 37.032 --- Ervaringsgericht werken ; kleuteronderwijs --- Ervaringsgericht werken --- Groepen --- Groepsactiviteiten --- Handboek/cursus --- Werkvormen --- 478.8 --- Didactische werkvormen --- Sociale opvoeding; ba.o --- Buitenspelletjes --- Groepspsychologie --- Kennismaken --- Sociale vaardigheden ; basisonderwijs ; didactiek --- Toeka --- Onderwijs : Opvoeding : Ontwikkelen van sociale vaardigheden : Lager onderwijs : Algemeen --- sociale, relationele en seksuele opvoeding van het kind --- Communicatie ; algemeen --- Overige vormingsgebieden --- Kinder- en gezelschapsspelen --- Sociale-, relationele en seksuele opvoeding van het kind --- Didactiek; algemeen --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Jeugdwerk --- Teamwerk --- Klassengesprekken --- Evaluatiegesprekken --- Reflectie --- Spreken --- Luisteren --- Kennismakingsspel --- Spel --- Klassengesprek --- Evaluatiegesprek --- Reflectie (onderdeel leerproces) --- Gedrag --- Onderwijs --- Ontspanningsoefening --- Bosspel
Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|