Narrow your search
Listing 1 - 5 of 5
Sort by

Book
Refonder l'enseignement des langues anciennes : Le défi de la lecture
Author:
ISBN: 9782843102615 2843102618 2843103606 Year: 2016 Publisher: Grenoble : UGA Éditions,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Cet ouvrage, issu de recherches universitaires, présente la nécessité de penser une didactique des langues anciennes qui fasse des apprenants des lecteurs de la littérature antique. La réflexion théorique s'appuie sur l'apport d'autres didactiques disciplinaires pour penser une théorie de l'apprentissage. Il s'agit alors moins de transposer au domaine des langues anciennes un modèle emprunté que de réfléchir à la spécificité du champ disciplinaire pour en déduire des principes et une pratique pédagogique, largement appuyée sur l'intégration des technologies modernes, suffisamment cohérente et efficiente pour amener les étudiants à l'appropriation d'une culture par l'assimilation d'une langue. Après avoir fait un état de la situation d'enseignement dans les établissements français, l'auteur propose un parcours d'apprentissage pour faire de l'élève un lecteur actif et autonome. Ces nouvelles orientations fondées sur une étude des processus d'acquisition et des stratégies d'apprentissage sont illustrées par des travaux d'élèves que la pratique du terrain a permis de rassembler.

Five-minute activities : a resource book of short activities
Authors: ---
ISBN: 9780521397810 0521394791 9780521394796 0521397812 Year: 1992 Publisher: Cambridge New York Cambridge University Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Five Minute Activities is a collection of over 100 ideas for the foreign language classroom, all of which can be used effectively with little or no preparation. The collection offers a convenient reference for established activities and an introduction to a large number of new ones. The activities can vary pace and content, provide transitions, and otherwise contribute to the "well-orchestrated" lesson; give an opportunity for brief review and practice of vocabulary or grammar; help students and teacher to get to know each other; and offer extra material when a teacher has to fill in for a colleague at short notice. Though many of the activities are enjoyable and game-like, they are not mere "fillers" but genuine language-learning procedures, whose use can contribute significantly to the learning value of lessons and to the interest and enjoyment of students. The activities can be used at various levels of proficiency.

Picture books plus
Authors: ---
ISBN: 083899900X 9780838999004 9780838908402 0838908403 0838908403 Year: 2003 Publisher: Chicago American Library Association

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In this innovative guide, a children's librarian and a teacher team up to identify the best picture books for addressing specific areas of the curriculum. Filled with extension activities that provide countless teachable moments in the areas of math, science, music, drama, and art, this book also promotes a love of books in young readers. A few of the many activities are:. Expressive drama activities such as improvisation, reader's theater, charades, and magic. Engaging art activities that focus on creativity, not just following instructions. Toe-tapping music activities such as learning rhyth

Listing 1 - 5 of 5
Sort by