Listing 1 - 8 of 8 |
Sort by
|
Choose an application
boek bevat alle verhalen uit: Er ging geen dag voorbij - Toen niemand iets te doen had - Langzaam, zo snel als zij konden - Het feest op de maan - Misschien waren zij nergens - Bijna iedereen kon omvallen. Met trefwoordenregister (dieren).
Dutch literature --- Dierenverhalen --- Jeugdboeken 07-09 jaar --- Jeugdboeken 10-12 jaar --- Verhalenbundels --- Dieren --- MBE Magazijn beneden --- Verhalen --- Dierenverhaal --- JB TELL --- jeugdliteratuur --- dierenverhalen --- 880 --- littérature jeunesse
Choose an application
Levensverhaal van Nicolaas, bisschop van Myra.
Sint-Nicolaas van Myra (x) --- hagiografie --- illustraties (x) --- jeugdliteratuur --- 245.5 --- Nicolaas van Myra --- heiligen --- katholicisme --- sinterklaas --- 908.3 --- Sint-Nicolaas (heilige) --- Sinterklaas --- MBE Magazijn beneden --- Jeugdliteratuur ; verhalend --- Jeugdliteratuur --- Sint-Niklaas (heilige) ; verhalen --- Sinterklaas ; verhalen --- katholicisme - heiligen --- Kalenderfeesten - Volksfeesten --- Comics
Choose an application
Dit boek biedt een kader om met dood en rouw adequaat om te kunnen gaan binnen de school. Behalve een toelichting van de achtergronden van rouwprocessen bij jongeren bevat het een volledig uitgewerkt draaiboek.
Developmental psychology --- Affective and dynamic functions --- rouwverwerking --- basisonderwijs --- leerlingenbegeleiding --- dood --- schoolmaatschappelijk werk --- kinderen --- rouw --- verdriet --- 418.7 --- Kind en dood --- MBE Magazijn beneden --- Rouwproces --- Zelfmoord --- Dood : begeleiding jongeren --- Rouwproces : jongeren --- stervensbegeleiding, dood, rouw, begeleiding van nabestaanden, zelfmoord --- Psychologie van leven en dood --- Rouw bij kinderen --- Rouwproces ; jeugd --- Verdriet ; kinderen
Choose an application
Wie zich verdiept in het fenomeen tijd zal zich verbazen over de rijkdom aan lesstof die tijd kan opleveren. In veel basisscholen komt de tijd vooral aan de orde bij het leren klokkijken of het meten van tijdsintervallen. Dit boek biedt suggesties om het onderwerp tijd in het onderwijs te verrijken. Het boek is niet bedoeld als een leerplan, maar als bron van voorbeelden waaruit leerkrachten en teams kunnen putten. De suggesties kunnen worden gebruikt voor het opzetten van een project over tijd door de hele school, maar ook om in de eigen groep het onderwerp tijd in een breder kader te plaatsen. De auteur gaat op ritme en tijd, tijd beleven en het meten van de tijd. De inleidingen op deze facetten van tijd vormen steeds de basis voor een introductie die kinderen zal boeien. De beschreven activiteiten zijn gemakkelijk in de praktijk te realiseen en vormen wellicht een inspiratiebron om nog verder op een onderwerp in te gaan. Tijd voor tijd maakt het mogelijk om samen met kinderen te ervaren en te beleven dat leren omgaan met tijd méér is dan alleen leren klokkijken.
Didactics of social education --- Didactics of sciences --- Didactics of primary education --- WO (wereldoriëntatie) --- Wereldorientatie: tijdsbesef --- 475.4 --- 476.1 --- didactiek --- kloklezen --- tijd --- tijdmeting --- wereldoriëntatie --- wiskunde --- Basisonderwijs --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- MBE Magazijn beneden --- Tijd --- Tijdmeting --- Tijdsbegrip --- Tijdsbeleving --- basisonderwijs : didactiek : wero (ler) --- Rekenen ; basisonderwijs --- Tijd ; filosofie --- Tijdsmeting --- Wiskunde ; basisonderwijs --- Wiskundige initiatie ; kleuteronderwijs --- 476.14 --- Tijd : basisonderwijs --- didactiek basisonderwijs - wiskunde --- didactiek basisonderwijs - wereldoriëntatie --- Wiskunde --- Wereldoriëntatie; algemeen
Choose an application
Enseignement --- Législation --- Onderwijs --- Wetgeving --- 351.851 --- 371.5 --- 451.2 --- MBE Magazijn beneden --- Onderwijs (België) --- Onderwijs (rechtspraak) --- Ouderparticipatie --- Ouders --- School (verzekeringen) --- V.Z.W. --- 450.2 ) Onderwijsrecht --- schoolrecht (ler) --- onderwijs en recht --- schoolrecht --- 13.02 --- Onderwijswetgeving --- Ordehandhaving. Discipline. Schoolreglement. Schoolstraffen. Prijzen. Schoolverzuim. Rechtspositie van scholieren. Gezagsuitoefening in het onderwijs --- Politiek, wetgeving en organisatie --- Wettelijke en contractuele aansprakelijkheid ; Derden --- 371.5 Ordehandhaving. Discipline. Schoolreglement. Schoolstraffen. Prijzen. Schoolverzuim. Rechtspositie van scholieren. Gezagsuitoefening in het onderwijs --- 351.851 Onderwijswetgeving --- V.Z.W
Choose an application
57
Didactics of secundary education --- Didactics of sports and games --- basketbal --- SO (secundair onderwijs) --- Basketbal --- 796.323 --- 619.22 --- Foutenanalyse --- Lesplannen --- Spelregels --- Techniek --- 796.323 Basketbal. Korfbal --- Basketbal. Korfbal --- (zie ook: rolstoelbasketbal) --- C6 --- handleiding --- lichamelijke opvoeding --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- Leerkrachten --- #BSCH: vak: lichamelijke opvoeding --- C7 --- sport en ontspanning --- secundair onderwijs --- #SMV:basketbal --- #SMV:111000 --- #SMV:agogiek --- #SMV:categorie0 --- bewegingsopvoeding --- didactiek --- 477.8 --- Balvaardigheid --- Spel; opvoeding --- didactiek M.O. --- volleybal --- Jeugd en sport --- didactiek basisonderwijs - bewegingsopvoeding --- Schoolbooks - Didactic material --- MBE Magazijn beneden --- Lichamelijke opvoeding --- Sport --- Secundair onderwijs --- didactiek M.O --- Technologie --- Voeding --- Maatschappij --- Drank --- Gezondheid
Choose an application
33 flexibele verhaallijnen als uitgangspunt voor eigen scenario's, met concrete tips om de pop als didactisch en motiverend middel te hanteren in klas en jeugdbeweging.
Poppenkast. --- Kookboeken --- Voedingsleer. --- Kleuters. --- Dutch literature --- Theatrical science --- Didactics of the arts --- Didactics of Kindergarten --- poppenspel --- Didactics of primary education --- #PBIB:+110.59 --- 433.6 --- 794.31 --- MBE Magazijn beneden --- Poppenkast --- Poppenspel --- 792.9 --- poppenkastverhalen --- poppenspelen --- Poppenspel ; scenario's --- Onderwijs : Didactiek : Lager onderwijs : Andere --- Kind, spel en speelgoed --- kleuteronderwijs --- poppentheater --- poppenkast --- didactiek --- koken --- 478.4 --- 629.2 --- Aardappelen --- Basisonderwijs --- Chocolade --- Feesten --- Fruit --- Italië --- Kerstfeest --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Koken met kinderen --- Marokko --- Mexico --- Paasrecepten --- Paddenstoelen --- Recepten --- Rijst --- Vaderdag --- Voeding --- Gerechten --- Kinderkookboeken --- gerechten --- Gezondheidseducatie --- Algemene kookboeken --- (zie ook: Kalenderfeesten) --- dramatische expressie --- 792.97 --- 477 --- Handboek/cursus --- Muzische Opvoeding --- poppenspel, poppenkast --- Poppenspelen --- Poppenkastspel --- Scenario's --- Koken --- Poppenkasten --- Kookboek --- Scenario ((film)) --- Groep --- Scenario (film) --- Orthopedagogics --- 881 --- kookboek voor kinderen --- jeugdliteratuur non fictie --- littérature jeunesse non-fiction
Choose an application
De omgang van leerkrachten met migrantenleerlingen is meestal problematisch en leidt maar al te vaak tot misverstanden en zelfs conflicten. Toch is degelijk onderwijs voor allochtone leerlingen een noodzakelijke voorwaarde om zich weerbaar op te stellen in onze samenleving. Even noodzakelijk echter is dat leerkrachten en pedaaagogen inzicht krijgen in de specifieke leefwereld van deze jongeren. Dit boek is gericht op de praktijk van de leerkracht en biedt heel wat pedagogische tips. Maar ook voor professionelen uit het integratiewerk , hulpverleners, medewerkers van interculturele organisaties en geïnteresseerden in de migrantenthematiek is deze handleiding een zinvol hulpmiddel om de kloof tussen allochtonen en autochtonen te verkleinen. (Bron: cover boek)
Pedagogiek en onderwijskunde --- Didactiek naar onderwijsniveau en leerlingkenmerken. --- Intercultureel onderwijs. --- Lerarenopleiding --- Migrantenkinderen --- Algemeen. --- Onderwijs. --- Onderwijs: allochtonen --- Onderwijs: anderstaligen --- Migration. Refugees --- didactische processen --- Didactics --- allochtonen --- communicatie --- Social welfare methods --- interculturele communicatie --- intermenselijke relaties --- migrantenproblematiek --- Belgium --- 450.9 --- 454.6 --- 474.6 --- Allochtone kinderen --- Didactiek (Vakdidactiek) --- Intercultureel onderwijs --- Onderwijs --- Migranten ; onderwijs --- allochtone kinderen, onderwijs --- didactiek --- leerlinggedrag --- onderwijspolitiek --- Overige onderwerpen --- 377 --- 371.3 --- 371.21 --- 371.1 --- #SBIB:316.334.1O340 --- #SBIB:316.334.1O420 --- #SBIB:316.334.1O440 --- #A9701A --- #KVHB:Cross-culturele psychologie --- #KVHB:Migranten --- #KVHB:Onderwijspsychologie --- intercultureel onderwijs --- migrantenonderwijs --- onderwijs aan allochtone groepen --- Basisonderwijs --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- MBE Magazijn beneden --- Migrant-onderwijs --- Migrantenproblematiek --- Migratie --- Onderwijsvoorrangsbeleid --- Persoonlijkheidsontwikkeling --- Sociale vaardigheden --- 376.7 --- Cultuurverschillen --- Islam --- Leerlingen --- Methodiek --- Migranten --- Onderwijs en sociale verandering, onderwijs en samenleving --- Leergedrag: sociaal, communicatief en emotioneel gedrag: algemeen --- Onderwijsgedrag: algemeen --- Methoden van het maatschappelijk werk --- Migratie. Vluchtelingen --- Didactiek --- België --- Marokkanen --- Turken --- 484.6 --- 450.9 ) Onderwijs - overige onderwerpen --- democratisering van het onderwijs --- migranten in het onderwijs --- 813 Methodologie --- 844 Sociale Structuur --- 844.3 Migratie en vluchtelingen --- 846 Identiteit --- 847 Onderwijs --- 884.4 West-Europa --- 454.6 ) Migrantenonderwijs --- migranten --- Opvoeding : migranten --- Transculturele pedagogie --- Sociology of minorities --- Sociology of education --- Allochtonen --- Pedagogiek --- Leraren --- Allochtoon --- Opvoeding --- Statistische gegevens --- Autochtoon --- Sport --- Turkije --- Minderheid --- Oudere --- Migrantenkind --- Leraar --- Directie --- Persoon met een migratieachtergrond --- Immigrant girls --- Boys --- Education --- Book
Listing 1 - 8 of 8 |
Sort by
|