Narrow your search

Library

Thomas More Mechelen (5)

Arteveldehogeschool (4)

KBR (4)

UCLL (4)

AP (3)

Hogeschool Gent (3)

Odisee (3)

Hogeschool West-Vlaanderen (2)

Thomas More Kempen (2)

VIVES (2)

More...

Resource type

book (5)


Language

Dutch (5)


Year
From To Submit

2014 (1)

2009 (1)

2008 (1)

2005 (1)

2003 (1)

Listing 1 - 5 of 5
Sort by

Book
Account management 3.0 : toegepaste basisconcepten voor klant- en marktgericht account management
Author:
ISBN: 9789033496295 Year: 2014 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Account management 3.0 is een leer- en studieboek om met meer bedrijfseconomisch inzicht professioneel account management toe te passen. Het handboek gaat verder dan 'verkopen': het credo 'We verkopen niet, de klant koopt!' wordt op een inspirerende manier uitgewerkt. Het handboek start daar waar heel wat handboeken over verkoop eindigen. In de praktijk wordt nog te dikwijls neergekeken op commerciële functies. Het besef groeit dat account management een bron van vernieuwing, innovatie en een groot concurrentieel voordeel kan betekenen. Bedrijven zijn op zoek naar accountmanagers met een stevige bedrijfseconomische en commerciële achtergrond. Uitgebreid en praktijkgericht gaat het handboek in op het arsenaal aan vaardigheden en instrumenten voor account management, zoals een accountplan maken, een klantenportfolio evalueren, strategische werkmodellen opstellen en bedrijfseconomische berekeningen maken.Ook recente inzichten in het vakgebied 'inkoop' zijn in het boek geïntegreerd. De accountmanager wordt geconfronteerd met professionele buying centers. Dat vereist een goede kennis, niet alleen van de supply chain; ook de demand chain doorgronden is een professionele must voor de accountmanager. Het handboek richt zich op studenten hoger onderwijs die meer inzicht willen opbouwen in het commerciële beleid van organisaties in een business-to-business context. Ook accountmanagers van business-to-consumer organisaties vinden in het handboek tal van toepassingen om met nieuwe inzichten account management toe te passen. Voor de bedrijfspraktijk is het een vernieuwende kijk op professioneel account management. Er wordt duidelijk gemaakt dat solution selling evolueert naar nieuwe klantenbenaderingen, gebaseerd op insight selling. Het is een uitdagende en boeiende evolutie in het commerciële vakgebied. Organisaties kunnen daar best meteen rekening mee houden. Bij het handboek hoort een e-learning module met praktijkoefeningen en -voorbeelden. Het biedt de gebruiker van het handboek de mogelijkheid om de materie op een interactieve en geactualiseerde manier in te oefenen.Bron : http://www.acco.be


Book
Handboek marketing : klant- en marktgericht ondernemen
Authors: --- ---
ISBN: 9789050957953 Year: 2008 Publisher: Antwerpen Intersentia

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Marketing is vandaag onmisbaar voor iedere organisatie. Handboek Marketing: Klant- en Marktgericht Ondernemen biedt op een zeer praktijkgerichte manier toegang tot het boeiende vakgebied Marketing. Dit handboek reikt een concreet stappenplan aan waarmee managers, bedrijfsleiders en medewerkers van een bedrijf of organisatie meteen aan de slag kunnen. Om de verschillende marketingstappen concreet uit te werken is er ook nood aan een duidelijk geformuleerde bedrijfsvisie, een missie, doelstellingen en strategie. Allemaal onderwerpen die uitgebreid in dit boek aan bod komen. Dit handboek is vooral bestemd voor bachelor en bachelor na bachelor opleidingen, voor niet-bedrijfseconomen die een grondige inleiding in de marketing wensen. Voor de practicus is deze uitgave een handige leidraad bij zijn dagelijkse werkzaamheden.


Book
Marketeers naar de frontlinie ! : naar succesvolle integratie van customer services en marketing
Authors: --- ---
ISBN: 9013026133 Year: 2005 Publisher: Amsterdam Kluwer

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Consumenten zijn kritischer, hoger opgeleid en beter geïnformeerd dan ooit. In de huidige informatie-economie zijn consumenten 'in control': ze willen geïnformeerd worden, de productspecificatie en prijs mee bepalen. De concurrent is slechts een muisklik, e-mail of telefoontje verwijderd. Klantenservice is in veel sectoren doorslaggevend geworden voor de merkbeleving en merkkeuze van consumenten. Marketeers en ook directies van ondernemingen kunnen zich hun huidige beperkte betrokkenheid bij het front office niet langer permitteren. Marketeers zullen de samenwerking met het front office management moeten zoeken, om werkelijk lerende ondernemingen te creëren, met een onderscheidende positionering.


Book
Handboek verkoopmanagement : basisinzichten in verkooporganisatie, -management en -strategie
Author:
ISBN: 9789050959117 Year: 2009 Publisher: Antwerpen Intersentia

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In dit handboek wordt stapsgewijs uiteengezet hoe je een adequate verkooporganisatie opbouwt. Het volledige commerciële managementspectrum komt aan bod: kwalitatieve en kwantitatieve aspecten, people management, commerciële doelstellingen en verkoopinformatiesystemen en vooral ook de strategische invalshoek van verkopen. Het handboek is zeer praktijkgericht. De jarenlange ervaring van de auteur in het marketing- en verkoopvak wordt geïntegreerd in werkbare professionele concepten. Het is vooral een werkboek dat aanzet om aan de slag te gaan.


Book
Effectieve marketingplanning
Authors: --- ---
ISBN: 9045508729 Year: 2003 Volume: *1 Publisher: Antwerpen De Boeck

Listing 1 - 5 of 5
Sort by