Listing 1 - 8 of 8 |
Sort by
|
Choose an application
Het tijdperk van het 'Nieuwe Organiseren' lijkt eindelijk aangebroken. Een beweging ontstaat die een zelden gezien enthousiasme over organisatievraagstukken (en vooral -oplossingen) oproept. Een ongemeen boeiende dialoog binnen een divers genootschap van belanghebbenden is aan de gang. Managers, werknemersvertegenwoordigers, consultants en actoren uit het middenveld - zonder onderscheid van sectoren - vinden elkaar plots.De organisatievernieuwers op het terrein signaleren echter een belangrijke nood. Er is behoefte aan instrumenten om de beloftes waar te kunnen maken. Maar hoe begin je daaraan? Hoe kan je iedereen overtuigen? Wat is de Return on Investment? Wat zijn de verschillende mogelijke scenario's? Hoe beweeg je van vandaag naar morgen? Het is slechts een greep uit de vele vragen die de auteurs van dit instrumentenboek voortdurend te horen krijgen. Vertrekkende van wetenschappelijke inzichten ter zake, hebben de auteurs een instrumentenverzameling ontwikkeld die moet bijdragen tot evidence based change. Organisatieverandering gebaseerd op wetenschappelijke inzichten enerzijds en wetenschappelijke vooruitgang op basis van de praktijkervaringen anderzijds. Dat is de innovatieve ambitie. Het is een instrumentenverzameling die de procesfl ow volgt van een project van organisatievernieuwing. Het begint bij het intakeof prospectiegesprek. Instrumenten om de organisatie te scannen volgen
Organization theory --- Organization --- Management --- Psychological aspects --- #SBIB:316.334.2A500 --- 005.7 --- verandermanagement --- Veranderingsmanagement --- Academic collection --- #KVHB:Arbeids- en organisatiepsychologie --- #KVHB:Innovatie --- Organisatiesociologie: algemeen --- organisational management (OM) --- Organisatieleer --- Organisatieveranderingen --- Evidence based management --- Meetinstrumenten --- Personeelsmanagement --- Organisatieverandering --- Evidence-based management --- Meetinstrument --- Meting
Choose an application
De Leuvense Eenzaamheidsschaal voor Kinderen en Adolescenten (LEKA) is het enige meetinstrument in het Nederlandse taalgebied dat specifiek is ontwikkeld om eenzaamheid te meten bij jongeren (tussen 10 en 19 jaar). Dit zelfrapportageinstrument vormt daardoor een belangrijke aanvulling op bestaande metingen van eenzaamheid die specifiek bedoeld zijn voor gebruik bij volwassenen en bejaarden.De LEKA meet eenzaamheid in de relatie met de ouders en de leeftijdgenoten alsook de negatieve en positieve houding tegenover alleen zijn. De vragenlijst laat psychologen, orthopedagogen en kinder- en jeugdpsychiaters toe om sociale en emotionele problemen en met name eenzaamheid vast te stellen bij jongeren. In de handleiding beschrijven de auteurs uitgebreid de uitgangspunten en theoretische achtergrond van het instrument. Ze lichten de verschillende stappen in de constructie van de vragenlijst toe. De handleiding bevat ook duidelijke instructies voor afname en scoring en een set van normtabellen die gebaseerd zijn op 10 000 kinderen en adolescenten uit Vlaanderen en 800 kinderen en adolescenten uit Nederland. De betrouwbaarheid, factorstructuur en correlaties met verwante en niet-verwante instrumenten werden uitgebreid onderzocht in een hele reeks van studies over een lange periode (1993 tot 2012). Uit dat onderzoek blijkt dat de LEKA een zeer degelijke meting is van eenzaamheid bij jongeren.
Eenzaamheid ; kinderen --- Eenzaamheid --- Psychologisch onderzoek --- #PBIB: TEST: Testotheek --- #PBIB: TEST: Eenzaamheid --- eenzaamheid --- 159.98 --- #KVHB:Test; eenzaamheid --- #KVHB:Test; adolescenten --- #KVHB:Testotheek TP --- #KVHB:Test; kinderen --- 159.98 Toegepaste psychologie. Psychologische diagnostiek --- Toegepaste psychologie. Psychologische diagnostiek --- 159.94 --- Psychology --- toegepaste psychologie --- Jeugd --- Kinderen --- Adolescenten --- Meetinstrumenten --- België --- Jongeren --- Metingen --- Nederland --- België --- Kind --- Adolescent --- Meetinstrument --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Meting --- Jongere
Choose an application
Inhoud box : 9 lesboekjes + 1 documapbundel (25 p.)
Lager onderwijs --- 5e leerjaar lager onderwijs --- Wereldoriëntatie --- Technologische opvoeding --- Schrijftechnieken --- Puzzels --- Figuurzagen --- Vlaanderen --- Provincies --- Zonnewijzers --- Koken --- Soepen --- Knutselen met hout --- Bordspelen --- Meetinstrumenten --- Rivieren --- Vogelkooien --- Knutselen --- Kranen --- Voeding --- Voedingsindustrie --- 475.2 --- schoolboeken --- Nederlands --- lezen --- werken --- AVI 8 --- didactiek basisonderwijs - Nederlands --- Schoolbooks - Didactic material --- Leesontwikkeling. --- Lezen --- Niveaulezen. --- Basisonderwijs. --- Schrijftechniek --- Puzzel --- Provincie --- Emigratie --- Zonnewijzer --- Soep --- Groep --- Bordspel --- Hout --- Karton --- Textiel --- Papier --- Piepschuim --- Wegwerpartikel --- Wol --- Drukdrager --- Kleding --- Ontwerpen --- Design --- Meetinstrument --- Rivier --- Vogelkooi --- Activiteit --- Gips --- Kraan (machine) --- Drank --- Gezondheid --- Meting
Choose an application
Emotionele ontwikkeling is een sleutelbegrip in de beeldvorming, assessment en ondersteuning van mensen met een verstandelijke beperking.Anton Do?en ontwikkelde in 1990 een eerste experimenteel Schema voor schatting van het niveau van de Emotionele Ontwikkeling (SEO). Op basis daarvan ontwikkelden Vlaamse experten i.s.m. Steunpunt Expertisenetwerken een volwaardige Schaal voor Emotionele Ontwikkeling - Revised (SEO-R, 2012) en een handleiding. Vervolgens werd de betrouwbaarheid van deze schaal wetenschappelijk onderzocht en werd de SEO-R op basis van feedback van clinici en experten grondig aangepast en bewerkt. Het resultaat is deze nieuwe uitgave van de SEO-R.Bron: http://www.maklu.be/MakluEnGarant/BookDetails.aspx?ID=9789044135848
Orthopedagogics --- personen met een mentale beperking --- emotionele ontwikkeling --- meetinstrumenten (geneeskunde) --- orthopedagogiek --- Emotionele ontwikkeling --- gehandicapten --- 326 --- Sociale problemen van en zorg voor mentaal gehandicapten; algemeen --- Orthopedagogiek --- Didactic evaluation --- adolescenten --- kinderen --- volwassenen --- persoonlijkheidsleer --- testotheek --- Gehandicapten --- Mensen met een verstandelijke beperking --- Beeldvorming --- Assessment --- Meetinstrumenten --- 376 --- Verstandelijke beperking --- Ontwikkelingspsychologie --- mensen met een verstandelijke beperking --- testmateriaal --- ergotherapie --- Persoon met een handicap --- Persoon met een verstandelijke handicap --- Meetinstrument --- ouder --- Oudere --- Gemeenschap --- School --- Buurt --- Meting --- personen met een beperking --- Social policy and particular groups --- LVB (Licht Verstandelijke Beperking)
Choose an application
531/534 --- 371.67 --- 373.5 --- leerboeken --- mechanica --- secundair onderwijs --- tso --- 487 --- schoolboeken --- technologische opvoeding --- 531.8 --- meetmethoden --- meettechnieken --- Mechanica --- 373.5 Middelbaar onderwijs --- 373.5 Middelbare scholen. Voortgezet onderwijs --- Middelbaar onderwijs --- Middelbare scholen. Voortgezet onderwijs --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- 531/534 Mechanics --- Mechanics --- didactiek secundair onderwijs - technisch-technologische vakken, elektriciteit, metaalbewerking, hout, bouw, mechanica --- theorie van machines: toegepaste mechanica --- Schoolbooks - Didactic material --- 640.12 --- Techniek --- Fysica --- Eenheden --- Meten --- Meetinstrumenten --- Eenheid --- Meetinstrument --- Meting
Choose an application
Van jongs af worden kinderen al geconfronteerd met cijfers op hun toetsen en rapporten. In heel wat gevallen bepalen die cijfers al vroeg hoe het met hen verder zal lopen. Cijfers en metingen hebben een grote waarde voor de toekomst van een kind. Ze zijn verleidelijk en ze maken geen compromissen. Maar, cijfers en metingen zijn geen neutrale boodschappen. Ze verhullen vaak de werkelijkheid die erachter schuilgaat. Je kunt immers vragen stellen over ‘wat’ gemeten wordt en wat niet. Ook ‘waarom’ en niet in het minst ‘hoe’ gemeten wordt. Het optimisme, dat we alles kunnen becijferen en meten, is vaak bovenmaats. En dat geldt evenzeer voor het meten van de kwaliteit van scholen en zelfs van de kwaliteit van het onderwijs in een land. In dit boek stelt de auteur indringende vragen over het omgaan met cijfers en indicatoren. Vaak worden cijfers kritiekloos naast elkaar gezet, zonder dat de achterliggende aannames zichtbaar zijn. De signalen van een opkomend technocratisch denken wijzen naar een cultus van meten en cijferen. Vanuit zijn ervaring in het vergelijken van onderwijssystemen, illustreert de auteur de uitwassen daarvan. Tegelijkertijd schetst dit boek een alternatieve visie vanuit het pedagogisch denken over cijfers, metingen en indicatoren. Het resultaat is een samenhangende, pedagogische kijk op meten in het onderwijs. Die visie heeft zowel betrekking op het evalueren van de leerlingen, als op het evalueren van scholen en van onderwijssystemen. Dit meten moet jongeren helpen om hun talenten zo goed mogelijk te ontplooien, terwijl overbodige mislukkingen worden vermeden. Op die wijze kan de opkomende cijfercultus plaats maken voor een cijfercultuur. Het boek vermijdt overbodig jargon, zodat het discussiestof levert voor een breed lezerspubliek van geïnteresseerde ouders, politici en uiteraard onderwijsmensen.
Evaluatietechnieken --- Onderwijs. --- evaluatie (onderwijs) --- prestatie-indicatoren --- Didactic evaluation --- onderwijsvormen --- pedagogische psychologie --- Research on teaching --- Education --- Belgium --- Evaluation --- Educational evaluation --- Evalueren --- Cijfers --- Meten --- Toetsen --- 450.6 --- Rapporten --- Evaluatie --- meten --- rapporten --- toetsen --- evaluatie --- cijfers --- kwaliteitszorg --- 371.26 --- #PBIB:+110.10 --- #KVHB:Evaluatie --- #KVHB:Toetsen --- 371.26 Beoordeling van leerlingen. Schoolprestaties. Leerprestaties. Onderwijstaxonomie --- Beoordeling van leerlingen. Schoolprestaties. Leerprestaties. Onderwijstaxonomie --- Resultaten en selectie --- 658.5 --- 371.21 --- Onderwijs : Didactiek : Algemeen --- PXL-Central Office 2014 --- onderwijsfilosofie --- onderwijssystemen --- Onderwijsfilosofie --- Kwaliteitszorg --- Meting --- Indicatoren --- Waarden --- Onderwijsbeleid --- Cijfer --- Meetinstrument --- Indicator (economie) --- Waarde (ethiek) --- Nederland --- Kust
Choose an application
In een medisch-professionele context omgaan met ouderen betekent geconfronteerd worden met multipathologie. Het is eigen aan de geriatrische patiënt om zich in een acute situatie op atypische wijze te presenteren. Hierdoor is het dikwijls moeilijk voor de gezondheidswerker om het overzicht te houden. In een meer chronische situatie kan men ook vaak spreken over een algemene achteruitgang van de toestand, zonder dat duidelijk uitlokkende factoren kunnen geïdentificeerd worden. Hier dient men terug te vallen op het brede scala aan screeningsinstrumenten die voorhanden zijn, immers: meten is weten en gissen is missen.In dit cahier is geprobeerd de meest gebruikte en nuttige screeningstesten op een overzichtelijke wijze weer te geven. In deze publicatie zijn een belangrijk aantal nieuwe instrumenten opgenomen met ruime aandacht voor het concept frailty.
Geriatric nursing --- Geriatrische verpleging --- Mental health nursing --- Mental illness--Nursing --- Psychiatric nursing --- Psychiatrische verpleging --- Soins infirmiers en geriatrie --- Soins infirmiers en psychiatrie --- Geriatrie --- Geriatrische evaluatie --- #KVHB:Geriatrie --- Evaluatie --- 605.93 --- geriatrie --- geriatrische verpleegkunde --- bejaardenzorg --- gerontologie --- meetschalen --- 324 --- tests --- screening --- geriatrische patiënt --- meetinstrumenten --- geriatrische verpleegkunde (gez) --- Screening --- Frailty --- Bejaarden --- ouderdomsziekten, geriatrie --- Ouderdomsziekten - Geriatrie --- Sociale problemen van en zorg voor ouderen; algemeen --- 613.64 --- Activiteiten Dagelijks Leven (ADL) --- bejaarden --- evaluatie --- ouderenzorg --- testen --- Meetinstrumenten --- Geriatrie. --- evaluatie. --- Evaluatie. --- Geriatrics --- Age group sociology --- Diagnosis --- PXL-Healthcare 2014 --- multipathologie --- evaluatietechnieken --- Screening (geneeskunde) --- Meetinstrument --- Meting
Choose an application
Cursorische lesjes van moeilijkere concepten zoals: geschiedenislessen, gas-vloeibaar-vast, de maan draait, evolutie van betaalmiddelen. Activerende werkvormen worden maximaal ingezet.http://www.opverkenning.be/nl/materiaal_themaschriften/leerjaar-3
Communicatie --- Communicatie-audits --- Overheidscommunicatie --- Doelgroepencommunicatie --- Communicatiemanagement --- Wereldoriëntatie --- 3e leerjaar lager onderwijs --- Basisonderwijs --- Lager onderwijs --- België --- Staatsinrichting --- Natuur --- Schoolomgeving --- Provincies --- Kaarten --- Milieubescherming --- Milieuverontreiniging --- Recyclage --- Winkelen --- Schildpadden --- Dierenbescherming --- Lynxen --- Vrijetijdsbesteding --- Meting --- Lichaam --- Gemiddelden --- Lichamelijke ontwikkeling --- Gezondheidsvoorlichting en -opvoeding --- Gehandicaptensport --- G-sport --- Gebouwen --- Constructies --- Grond --- Luchtfotografie --- Plattegronden --- Pretparken --- Fotografie --- Dieren --- Planten --- Vuur --- Lucifers --- Brandwonden --- Uitvindingen --- Knutselen --- Schatkisten --- Goud --- Dozen --- Karton --- Waarden --- Kiezen --- Determineren --- Woonzorgcentra --- Bonen --- Anatomie --- Woningen --- Energie --- Wereldoriëntatie ; basisonderwijs; leermiddelen --- Wereldoriëntatie ; basisonderwijs --- #BSCH: vak: WO - wereldoriëntatie --- 476.1 --- wereldoriëntatie --- lager onderwijs --- leerboeken --- WO --- 476.11 --- 476 --- schoolboeken --- Wereldoriëntatie; algemeen --- didactiek basisonderwijs - wereldoriëntatie --- Schoolbooks - Didactic material --- Contains audio-visual material --- Music sound recording --- Zon --- Familie --- Spanning --- Energiebronnen --- Afval --- Natuurbescherming --- 3e graad lager onderwijs --- Technologie --- Aarde --- Natuur- en milieueducatie --- Geluk --- Morele opvoeding --- Rijkdom --- Seizoenen --- Bomen --- Mollen --- Weer --- Meteorologie --- Huidverzorging --- Zonnebrand --- Samenleving --- Dorpen --- Steden --- Braille --- Brailleschrift --- Alfabet --- Gebarentaal --- Fietsen --- PXL-Education 2016 --- basisonderwijs --- PXL-Education 2017 --- Wereldoriëntatie ; basisonderwijs ; leermiddelen --- Wereldoriëntatie ; basisonderwijs --- wereldoriëntatie --- #BSCH: vak: WO - wereldoriëntatie --- Wereldoriëntatie --- Wereldoriëntatie ; basisonderwijs; leermiddelen --- Wereldoriëntatie; algemeen --- didactiek basisonderwijs - wereldoriëntatie --- Seizoen (jaargetijde) --- Boom --- Klimmen --- Mol (dier) --- Dorp --- Stad --- Examen --- Rijbewijs --- Provincie --- Kaart (geografie) --- Schildpad --- Lynx --- Recreatie --- Meetinstrument --- Menselijk lichaam --- Gemiddelde --- Gezondheidsopvoeding --- Voeding --- Gebouw --- Constructie --- Plattegrond --- Pretpark --- Dier --- Plant --- Beeldhouwkunst --- Geluid --- Naamgeving --- Vervoer --- Sociologie --- Verzorging --- Ecologie --- Motief --- Nomenclatuur --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde --- Beroep --- Lucifer (voorwerp) --- Brandwonde --- Preventie --- Uitvinding --- Activiteit --- Gips --- Hout --- Textiel --- Papier --- Piepschuim --- Wegwerpartikel --- Wol --- Drukdrager --- Kleding --- Ontwerpen --- Design --- Schatkist (voorwerp) --- Doos --- Waarde (ethiek) --- Keuze --- Determinatie (biologie) --- Woonzorgcentrum --- Boon --- Tekenen --- Woning --- Belasting (fiscaal) --- Energiebron --- Spanning (stress) --- Aarde (planeet) --- Maatschappij --- Spanning (verhaalelement) --- Fietsen (werkwoord) --- Wereldoriëntatie ; basisonderwijs ; leermiddelen
Listing 1 - 8 of 8 |
Sort by
|