Listing 1 - 10 of 111 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
intercultureel onderwijs --- Nederlands als tweede taal --- allochtonen --- 454.6 --- NT2
Choose an application
Verhalen over de bekende Turkse volksfiguur Nasreddin Hodja. Geschreven in korte zinnen en gemakkelijke woorden. Nasreddin Hodja is een bekende Turkse volksfiguur die alles nét even anders doet dan andere mensen. Verhalen in korte zinnen en gemakkelijke woorden. Met zwart-wittekeningen. Vanaf ca. 12 jaar.
217 --- islam --- volksverhalen --- verhalenbundels --- verhalen --- Nederlands als tweede taal --- NT2 --- Literature --- Dutch literature
Choose an application
Internationale studenten en expats hebben vaak behoefte aan taalhandelingen die zij in korte tijd kunnen toepassen. De communicatieve methode Start.nl voorziet hierin. Start.nl deel 2 sluit naadloos aan op Start.nl deel 1. Dit tweede deel verhoogt het reeds behaalde A1-niveau tot niveau A2 van het Europees Referentiekader voor de Talen. Start.nl deel 2 bestaat uit een zeer uitgebreide website en een werkboek. De methode is gebaseerd op drie pijlers: voorbereiden, uitvoeren en oefenen. Elk hoofdstuk begint met een digitale voorbereiding. Cursisten gaan aan de slag met animatiefilmpjes, audiofragmenten en bijbehorende luister- en spreekopdrachten, en oefenen met grammatica en woordenschat. Vervolgens kunnen ze in de les verder met de opdrachten in het werkboek. Na elke les zijn er oefeningen beschikbaar op de website, om de geleerde grammatica en woordenschat in te slijpen. Het digitale huiswerk omvat onder meer grammatica- en woordenschatoefeningen, een schrijfopdracht en prosodieoefeningen. Elk hoofdstuk sluit af met een test. Niet alleen voor studenten, maar ook voor docenten is dit een zeer prettige, doordachte methode. De onderwerpen zijn aantrekkelijk en actueel en de uitgebreide website is een uitstekende stimulans voor zelfstudie.
NT2 --- Nederlands als tweede taal --- Nederlands voor anderstaligen --- * 838.5 --- Nederlands
Choose an application
Het lessenpakket Auditieve discriminatie voor anderstaligen, als onderdeel van Verstaanbaarheid in de praktijk is opgesteld door 4 logopedisten die binnen het vakgebied NT2 (Nederlands als tweede taal) actief zijn. Hun doelstelling is de verstaanbaarheid bij anderstaligen te verbeteren. Uit de praktijk blijkt dat het aspect verstaanbaarheid bij de cursisten onvoldoende spontaan evolueert. Vanuit het uitgangspunt dat auditieve discriminatie één van de vereisten is om tot een goede verstaanbaarheid te komen, is er gekozen om hiervoor een lessenpakket te ontwikkelen voor lesgevers NT2 of individuele remediëring. De lessen zijn gebruiksklaar, nemen niet veel tijd in beslag (± 15') en zijn meermaals uitgetest met positief resultaat. Dit pakket bestaat uit een Handleiding met uitgewerkte lessen, aangevuld met bijhorende klankplaten en grafeemkaartjes (op de Acco-website). Voor de cursisten is er een Oefenboek voor klassikaal gebruik, inclusief een CD met neerslag waarmee de cursist thuis kan oefenen.Werken aan verstaanbaarheid blijft een vast onderdeel van elke NT2 les en is een voorwaarde voor een vlotte ontwikkeling van de 4 vaardigheden; lezen, schrijven, spreken en luisteren.
anderstaligen --- NT2 (Nederlands tweede taal) --- fonetiek --- Adult education. Lifelong learning --- Didactics of Dutch --- uitspraak --- Nederlands als tweede taal ( NT2 ) --- schoolmethoden NT2 --- 841 --- Anderstalige nieuwkomers --- Auditieve discriminatie --- Nederlands als tweede taal (NT2) --- Nederlands --- Uitspraak --- #KVHB:Nederlands voor anderstaligen --- 838.5 --- NT2 --- Nederlands voor anderstaligen --- verstaanbaarheid --- Uitspraak * --- 838.5 Nederlands voor anderstaligen --- Nederlands als tweede taal --- Taalvaardigheid --- Anderstaligen --- Anderstalige --- Oefening
Choose an application
Lexica --- Lexiques --- Manuels scolaires --- Nederlands --- Néerlandais (langue) --- Schoolboeken --- #BSCH: vak: Nederlands --- Nederlands als tweede taal --- * 838.5 --- NT2 --- Nederlands voor anderstaligen --- Schoolbooks - Didactic material
Choose an application
Behoor je tot de grote, bontgekleurde groep van gevorderde anderstaligen? Is het Nederlands niet je moedertaal maar kun je je toch al aardig redden? Begrijpt iedereen je wel maar heb je toch het gevoel dat je woordenschat en je taalvaardigheid soms tekortschieten? Dan zijn de geactualiseerde Tekstboeken 1 en 2 van Nederlands voor gevorderde anderstaligen voor jou bestemd.In elk Tekstboek vind je tien thema's die samen een zo breed mogelijk intresseveld bestrijken: van sport tot kunst, van bijgeloof tot wetenschap. De thema's behandelen onderwerpen die in de media vaak aan bod komen. De Tips en taken geven je suggesties voor het werken met authentieke teksten.Er zijn twee soorten oefeningen: kennisondersteunende en taakgerichte. Met deze oefeningen kun je zowel je schriftelijke vaardigheden (lezen en schrijven) als je mondelinge vaardigheden (spreken en luisteren) oefenen.Door de twee Tekstboeken lopen als rode draad een volledige cursus Brieven schrijven en Teksten schrijven (met behulp van de Schrijfhulp) en een volledige cursus Conversaties, Telefoneren en Discussies (met behulp van de Spreekhulp). De Spreekhulp en de Schrijfhulp kun je later nog als referentiemateriaal blijven gebruiken.Tekstboek 2 is geactualiseerd en afgestemd op de graad "Effectiveness" van de Raad van Europa: geschikt voor wie een voorkennis heeft van 4 schooljaren naar rato van 6 lesuren per week.
NT2 --- lezen --- schrijven --- spreken --- luisteren --- Nederlands voor anderstaligen. --- Nederlandse taal --- Taalcursussen. --- * 838.5 --- Nederlands als tweede taal --- Nederlands --- didactiek --- Nederlands voor anderstaligen
Choose an application
#KVHB:Taaltest --- #KVHB:Taalvaardigheid --- #KVHB:Migranten --- logopedie --- testmateriaal --- taalverwerving --- allochtonen --- kinderen --- Nederlands --- Nederlands voor anderstaligen --- Nederlands als tweede taal --- taaltoetsen --- * 838.5 --- 475.21 --- Handboek/cursus --- NT2
Choose an application
Het Grote Puzzel- en Doebboek is speciaal ontwikkeld voor anderstaligen die op een speelse manier met de Nederlandse taal aan de slag willen. De puzzels zijn afwisselend wat betreft vorm, inhoud en moeilijkheidsgraad. De puzzels kunnen zowel tijdens de Nederlandse les worden gedaan als thuis met vrienden of taalmaatjes. De puzzels zijn bedacht door Helga van Loos en Peter Schoenaerts die beiden een ruime ervaring hebben op het gebied van Nederlands als tweede taal.
Didactics of Dutch --- NT2 (Nederlands tweede taal) --- puzzels (themawoord fictie) --- * 838.5 --- NT2 --- Nederlands --- didactiek --- Nederlands voor anderstaligen --- Nederlands als tweede taal --- Beginners --- Gevorderden --- Beginner --- Gevorderde
Choose an application
Hoe organiseer je je klas? Hoe behoud je overzicht? Voor veel NT2-docenten is lesgeven aan een heterogene groep met verschillende instroommomenten en uiteenlopende uitstroomdoelen de alledaagse werkelijkheid. Het geven van passend onderwijs aan zo'n klas kan een grote uitdaging zijn. Door te differentiëren kunt u elke cursist of leerling van passend onderwijs voorzien. In dit NT2-Cahier Differentiëren beschrijven auteurs Vita Olijhoek en Anja Valk in tien eenvoudige en praktische stappen hoe u succesvol kunt differentiëren in uw heterogene klas.Dit boek maakt deel uit van de reeks NT2-Cahiers. Deze reeks is een gereedschapskist voor (beginnende) NT2-docenten waarmee zij kunnen zorgen voor een professionelere aanpak van hun alledaagse lespraktijk.https://www.nt2.nl/nl/101-38_NT2-Cahiers/100-349_NT2-Cahier-Differentieren
NT2 --- differentiëren --- Didactic strategies --- NT2 (Nederlands tweede taal) --- * 838.5 --- Nederlands --- didactiek --- Nederlands als tweede taal --- Nederlands voor anderstaligen --- Didactiek --- Differentiatie
Choose an application
Als NT2-docent merkt u al snel dat het lastig is om alle vragen van cursisten over grammaticale vormen goed te beantwoorden. Die gaan veelal over aspecten van de grammatica waarvan Nederlanders de regels niet kennen, ook als ze Nederlands gestudeerd hebben. Voor ons zijn die vormen bekend vanaf het moment dat we als peuters leren praten. We leren de grammaticale vormen dus ongemerkt en kennen de regels erachter niet.In dit NT2-Cahier Grammatica beschrijft auteur Margreet Verboog in negen hoofdstukken hoe u goede en effectieve keuzes kunt maken bij het aanbieden van grammatica. Wat legt u uit, aan wie en hoe doet u dat? Op die vragen krijgt u in dit cahier een antwoord.Dit boek maakt deel uit van de reeks NT2-Cahiers. Deze reeks vormt een gereedschapskist voor (beginnende) NT2-docenten waarmee zij kunnen zorgen voor een professionelere aanpak van hun alledaagse lespraktijk.https://www.nt2.nl/nl/101-38_NT2-Cahiers/100-367_NT2-Cahier-Grammatica
NT2 --- grammatica --- Didactics of Dutch --- Grammar --- NT2 (Nederlands tweede taal) --- didactiek --- * 838.5 --- Nederlands --- Nederlands als tweede taal --- Nederlands voor anderstaligen --- Beginnende leraren --- Didactiek --- Grammatica --- Beginnende leraar --- Oefening
Listing 1 - 10 of 111 | << page >> |
Sort by
|