Listing 1 - 10 of 133 << page
of 14
>>
Sort by

Book
Toolbox voor trainingsacteurs : werkvormen, oefeningen en energizers.
Author:
ISBN: 9789035245495 Year: 2011 Publisher: Amsterdam Reed business

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boek is een gereedschapskist voor trainingsacteurs en een inspiratiebron voor trainers. Wilt u als trainingsacteur meer dan alleen oefenen met praktijksimulaties? Vraagt een trainer regelmatig aan u of 'u nog iets leuks weet?' Wilt u als trainer ideeën opdoen hoe u een acteur anders in kunt zetten in een training? Dan biedt dit boek uitkomst. Hier treft u een verzameling van alle mogelijke extra's waarmee u een training afwisselender, effectiever en energieker kunt maken: 50 werkvormen Alternatieve manieren waarop trainingsacteurs ingezet kunnen worden. Van tempoversnellers tot nabespreekvormen, van het regiemodel tot de clinic. 35 theorieondersteunende oefeningen Oefeningen waarmee u veelvoorkomende theorie op speelse en ervaringsgerichte wijze voelbaar kunt maken. 22 energizers Tussendoortjes waarmee u de zinnen kunt verzetten en mensen in beweging kunt krijgen. Met dit materiaal in uw rugzak bent u een serieuze sparringpartner voor iedere trainer! Het laatste deel van het boek is geheel gewijd aan de STAR-methodiek en de manier waarop u zich als trainingsacteur kunt voorbereiden op trainingen waarin met STARS gewerkt wordt. Dit boek is bestemd voor zowel beginnende als ervaren trainingsacteurs die hun aanbod willen uitbreiden. Voor trainers kan het als inspiratiebron dienen om trainingen anders in te richten en acteurs gevarieerder in te zetten.


Periodical
Tijdschrift voor Medisch Onderwijs
ISSN: 13896555 18765157 Publisher: Houten Bohn Stafleu Van Loghum

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Leerzorgcentrum : ontwikkeling, implementatie en evaluatie van een opleidingsconcept voor verpleegkundigen
Authors: --- ---
ISBN: 9789044129885 Year: 2012 Volume: 3 Publisher: Antwerpen Apeldoorn Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Een leerzorgcentrum (LZC) is een afdeling in een zorgvoorziening waar leren en zorg beter op elkaar worden afgestemd. Een LZC wordt gevormd door een samenwerkingsverband tussen een onderwijspartner en een werkveldpartner. Deze manier van samenwerken focust enerzijds op het verbeteren van de praktijkopleiding en stage van studenten verpleegkunde en anderzijds op het realiseren van een kwaliteitsvolle patiëntenzorg. Zorgen en leren zijn de twee centrale kernprocessen van een LZC. Het leren op de afdeling komt voor zowel studenten als verpleegkundigen van de afdeling meer centraal te staan. Ook de innovatie in zorgprocessen en kwaliteit van de verpleegkundige zorgpraktijk krijgen, meer dan op een klassieke afdeling, bijzondere aandacht. Dit boek beschrijft, naast wat een LZC is en waarom dit ontwikkeld werd, ook de effectieve implementatie in zes ziekenhuizen in Vlaanderen. De evaluatie leidt tot vier kritische succesfactoren voor de ontwikkeling van een leerzorgcentrum en geeft de mogelijkheden en bedreigingen voor het onderwijs en de praktijk.

The trainer's tool kit
Authors: ---
ISBN: 0585040060 9780585040066 0814479448 Year: 1998 Publisher: [Place of publication not identified] AMACOM

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Stageboek verpleegkunde : inspiratie voor studenten, werkveld en onderwijs
Author:
ISBN: 9789463442473 Year: 2017 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Een bachelor in de verpleegkunde haal je niet zomaar. Naast flink wat theorie en het oefenen van vaardigheden in het skillslab loopt elke student tijdens zijn vierjarige opleiding 2300 uur stage in zorg- en welzijnsorganisaties. 2300 uur stage, dat zijn evenveel kansen om op het terrein te groeien van beginnend verpleegkundige tot expert, op maar liefst 14 domeinen in 7 verschillende zorgdomeinen. Een gemotiveerde student creëert kansen door elke stage goed voor te bereiden, doelstellingen te formuleren en zich assertief op te stellen. Zo neemt de student zijn opleiding in eigen handen en stoomt zich klaar voor het echte werk. De stagecoördinatoren, praktijklectoren en docenten van de hogeschool begeleiden en stimuleren de student daarbij, in nauwe samenwerking met het werkveld. Zo kan de student boven zichzelf uitgroeien, zijn kennis en vaardigheden verder aanscherpen en vooral een sterke professional worden, die verantwoordelijkheid opneemt voor elke zorgvrager. De rol van zorg- en welzijnsorganisaties in dit verhaal is erg belangrijk. Zij bieden de student een veilige omgeving, maar ook de ruimte en het vertrouwen om te groeien. Dat vergt heel wat van de mentoren, begeleidingsverpleegkundigen en hoofdverpleegkundigen. Maar wie het slim aanpakt, krijgt er ook veel voor terug! Student, hogeschool en stagevoorziening: het is een triumviraat waarin elk zijn rol speelt. Alleen door de krachten te bundelen kan elke student uitgroeien tot een professionele verpleegkundige. Dit boek biedt de studenten, voorzieningen en hogescholen een kader en praktische handvaten om van elke stage een groeimoment te maken, waarvan iedereen beter wordt. Dit boek is dan ook een must read voor elke student verpleegkunde, elke docent en praktijklector en iedereen die in een zorg- of welzijnsorganisatie werkt waar studenten stage lopen.


Book
De stage als praktijkleerproces.
Author:
ISBN: 9074034721 Year: 1995 Publisher: Dwingeloo KAVANAH

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Smartkit voor verpleegkundigen
Author:
ISBN: 9789045557694 Year: 2016 Publisher: Berchem De Boeck

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Smartkit voor verpleegkundigen is een heel praktisch boek dat in een verstaanbare taal de belangrijkste te verwerven professionele gedragscompetenties van nieuwe verpleegkundigen bundelt. De Smartkit heeft haar wortels in de praktijk, maar is een waardevol didactisch instrument dat de aangeleerde competenties van nieuwe verpleegkundigen omzet naar de dagelijkse patiëntenzorg. Praktische tips, suggesties en feedback zetten de verpleegkundige elke dag opnieuw op de juiste weg.In deze herwerkte editie voegen de auteurs, naast de domeinspecifieke leerresultaten van de opleiding bachelor in de verpleegkunde, ook de acht competenties voor verpleegkunde toe, die sinds januari 2016 de Belgische competenties voor verpleegkunde vormen. Ook het thema feedback komt specifiek aan bod.


Book
The professional teacher educator : roles, behaviour, and professional development of teacher educators
Authors: --- ---
ISBN: 9789462095168 9789462095175 9789462095182 Year: 2014 Publisher: Rotterdam Sense Publishers


Book
Psychiatrie
Authors: --- --- --- --- --- et al.
ISBN: 9023838769 Year: 1999 Publisher: Utrecht ThiemeMeulenhoff

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Listing 1 - 10 of 133 << page
of 14
>>
Sort by