Listing 1 - 10 of 133 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Dit boek is een gereedschapskist voor trainingsacteurs en een inspiratiebron voor trainers. Wilt u als trainingsacteur meer dan alleen oefenen met praktijksimulaties? Vraagt een trainer regelmatig aan u of 'u nog iets leuks weet?' Wilt u als trainer ideeën opdoen hoe u een acteur anders in kunt zetten in een training? Dan biedt dit boek uitkomst. Hier treft u een verzameling van alle mogelijke extra's waarmee u een training afwisselender, effectiever en energieker kunt maken: 50 werkvormen Alternatieve manieren waarop trainingsacteurs ingezet kunnen worden. Van tempoversnellers tot nabespreekvormen, van het regiemodel tot de clinic. 35 theorieondersteunende oefeningen Oefeningen waarmee u veelvoorkomende theorie op speelse en ervaringsgerichte wijze voelbaar kunt maken. 22 energizers Tussendoortjes waarmee u de zinnen kunt verzetten en mensen in beweging kunt krijgen. Met dit materiaal in uw rugzak bent u een serieuze sparringpartner voor iedere trainer! Het laatste deel van het boek is geheel gewijd aan de STAR-methodiek en de manier waarop u zich als trainingsacteur kunt voorbereiden op trainingen waarin met STARS gewerkt wordt. Dit boek is bestemd voor zowel beginnende als ervaren trainingsacteurs die hun aanbod willen uitbreiden. Voor trainers kan het als inspiratiebron dienen om trainingen anders in te richten en acteurs gevarieerder in te zetten.
Communicatie. --- Gesprekstechnieken. --- Rollenspel. --- #KVHB:Training --- #KVHB:Opleidingen
Choose an application
verpleegkundige opleiding --- Didactics of medicine --- medische opleidingen --- tijdschriften verpleegkunde
Choose an application
Een leerzorgcentrum (LZC) is een afdeling in een zorgvoorziening waar leren en zorg beter op elkaar worden afgestemd. Een LZC wordt gevormd door een samenwerkingsverband tussen een onderwijspartner en een werkveldpartner. Deze manier van samenwerken focust enerzijds op het verbeteren van de praktijkopleiding en stage van studenten verpleegkunde en anderzijds op het realiseren van een kwaliteitsvolle patiëntenzorg. Zorgen en leren zijn de twee centrale kernprocessen van een LZC. Het leren op de afdeling komt voor zowel studenten als verpleegkundigen van de afdeling meer centraal te staan. Ook de innovatie in zorgprocessen en kwaliteit van de verpleegkundige zorgpraktijk krijgen, meer dan op een klassieke afdeling, bijzondere aandacht. Dit boek beschrijft, naast wat een LZC is en waarom dit ontwikkeld werd, ook de effectieve implementatie in zes ziekenhuizen in Vlaanderen. De evaluatie leidt tot vier kritische succesfactoren voor de ontwikkeling van een leerzorgcentrum en geeft de mogelijkheden en bedreigingen voor het onderwijs en de praktijk.
Verpleegkunde ; onderwijs --- verpleegkundig beroep --- 613.3 --- verpleegkundige opleidingen --- verpleegkundig onderzoek --- stages --- leerzorg --- leerzorgcentra --- verpleegkundig onderwijs --- innovatie --- verpleegkundige opleiding --- Verpleegkunde ; opleidingen --- Verpleegkundig beroep --- 604.64 --- leerzorgcentrum --- verpleegkunde - beroep en opleiding --- Beroep en opleiding --- Nursing --- werkplekleren --- opleidingen --- verpleegkunde --- zorg
Choose an application
Employees --- Marketing & Sales --- Commerce --- Business & Economics --- Training of --- E120305.jpg --- Opleidingen
Choose an application
Een bachelor in de verpleegkunde haal je niet zomaar. Naast flink wat theorie en het oefenen van vaardigheden in het skillslab loopt elke student tijdens zijn vierjarige opleiding 2300 uur stage in zorg- en welzijnsorganisaties. 2300 uur stage, dat zijn evenveel kansen om op het terrein te groeien van beginnend verpleegkundige tot expert, op maar liefst 14 domeinen in 7 verschillende zorgdomeinen. Een gemotiveerde student creëert kansen door elke stage goed voor te bereiden, doelstellingen te formuleren en zich assertief op te stellen. Zo neemt de student zijn opleiding in eigen handen en stoomt zich klaar voor het echte werk. De stagecoördinatoren, praktijklectoren en docenten van de hogeschool begeleiden en stimuleren de student daarbij, in nauwe samenwerking met het werkveld. Zo kan de student boven zichzelf uitgroeien, zijn kennis en vaardigheden verder aanscherpen en vooral een sterke professional worden, die verantwoordelijkheid opneemt voor elke zorgvrager. De rol van zorg- en welzijnsorganisaties in dit verhaal is erg belangrijk. Zij bieden de student een veilige omgeving, maar ook de ruimte en het vertrouwen om te groeien. Dat vergt heel wat van de mentoren, begeleidingsverpleegkundigen en hoofdverpleegkundigen. Maar wie het slim aanpakt, krijgt er ook veel voor terug! Student, hogeschool en stagevoorziening: het is een triumviraat waarin elk zijn rol speelt. Alleen door de krachten te bundelen kan elke student uitgroeien tot een professionele verpleegkundige. Dit boek biedt de studenten, voorzieningen en hogescholen een kader en praktische handvaten om van elke stage een groeimoment te maken, waarvan iedereen beter wordt. Dit boek is dan ook een must read voor elke student verpleegkunde, elke docent en praktijklector en iedereen die in een zorg- of welzijnsorganisatie werkt waar studenten stage lopen.
verpleegkundig beroep --- verpleegkunde --- Nursing --- stages --- stagebegeleiding --- Stages ; verzorging --- Verpleegkunde ; opleidingen --- Stage --- 616.083.5/52 --- 604.64 --- 613.3 --- coaching --- stage --- verpleegkunde - beroep en opleiding --- Nurses (Male and Female) --- Belgium --- PXL-Healthcare 2017 --- verpleegkundige opleiding --- stageconcept --- bacheloropleiding --- Stages --- Verzorging --- Verpleegkunde --- Opleidingen --- Opleiding --- Arbeidsmarkt --- Taalonderwijs --- Beroep --- Adult education. Lifelong learning --- verzorging --- opleidingen
Choose an application
bedrijfsopleidingen --- Didactic strategies --- coaching --- Personnel management --- leidinggeven --- Communicatieve vaardigheden --- Managementvaardigheden --- Coaching --- Groepstrainingen --- Bijscholingen en opleidingen --- Opvoeding en onderwijs --- Personeelsmanagement --- Vorming --- Opleidingen --- Training --- Groepswerk --- #KVHB:Training --- #KVHB:Opleidingen --- #KVHB:Bedrijfsopleidingen --- Formateurs Opleiders --- Formation Opleiding --- Programmes de formation Opleidingsprogramma's --- Qualités (formateurs) Eigenschappen (opleiders) --- Dynamique de groupe Groepsdynamiek --- 658.31 --- Groepstraining --- Professionalisering --- Opvoeding --- Onderwijs --- Opleiding --- Arbeidsmarkt
Choose an application
613.3 --- stagebegeleiding --- stages --- verpleegkunde --- verpleegkundig beroep --- 610 --- didactisch proces --- leerdoelstellingen --- praktijkbegeleiding --- stage --- 616.083 ) Stage --- Nederland --- Opleidingen --- Stages --- Verpleegkunde --- verpleegkunde - beroep en opleiding --- Vroedkunde --- Beroep en opleiding
Choose an application
Smartkit voor verpleegkundigen is een heel praktisch boek dat in een verstaanbare taal de belangrijkste te verwerven professionele gedragscompetenties van nieuwe verpleegkundigen bundelt. De Smartkit heeft haar wortels in de praktijk, maar is een waardevol didactisch instrument dat de aangeleerde competenties van nieuwe verpleegkundigen omzet naar de dagelijkse patiëntenzorg. Praktische tips, suggesties en feedback zetten de verpleegkundige elke dag opnieuw op de juiste weg.In deze herwerkte editie voegen de auteurs, naast de domeinspecifieke leerresultaten van de opleiding bachelor in de verpleegkunde, ook de acht competenties voor verpleegkunde toe, die sinds januari 2016 de Belgische competenties voor verpleegkunde vormen. Ook het thema feedback komt specifiek aan bod.
Verpleegkunde ; opleidingen --- Verpleegkunde --- Competenties --- Feedback --- 604.8 --- verpleegkunde --- gedragscompetenties --- 613.2 --- verpleegkunde - inleidingen --- beroepsbekwaamheid --- verpleegkundig beroep --- Nursing --- competenties --- beroepsbekwaamheid. --- Beroepsbekwaamheid. --- beroepsprofielen --- PXL-Healthcare 2016 --- Competentie
Choose an application
Leraren ; opleidingen --- teacher education --- lerarenopleiding --- 450.7 --- lerarenopleidingen --- opleiding en bijscholing, onderwijsbegeleiding, onderwijswinkels, pedagogisch hoger onderwijs, pedagogische centra, beroep --- Lerarenopleiding --- Leraren hoger onderwijs --- Professionalisering --- Leraar hoger onderwijs
Choose an application
Psychiatrie --- Psychopathologie --- Sociale psychiatrie --- Kinder- en jeugdpsychiatrie --- Forensische psychiatrie --- 606.2 --- psychiatrie --- 616.89 )* PSYCHIATRIE --- angst --- angststoornissen --- dementie --- schizofrenie --- stemmingsstoornissen --- toxicomanie --- opleidingen
Listing 1 - 10 of 133 | << page >> |
Sort by
|