Narrow your search
Listing 1 - 8 of 8
Sort by

Book
De kracht van het piramideprincipe : gids voor helder denken en schrijven.
Authors: ---
ISBN: 9789052618012 Year: 2011 Publisher: Den Haag Academic Service

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

'Help, ik verdrink in de informatie die op me afkomt!' Deze noodkreet van lezers wordt steeds sterker. Ze willen kernachtige teksten waarbij de boodschap vooraan staat. Steeds meer organisaties kiezen daarom voor piramideschrijven. Vaste piramidestructuren voor bijvoorbeeld offertes en rapportages bieden medewerkers bovendien houvast bij het schrijven.Piramideschrijvers geven gehoor aan de roep van de lezer. Ze beginnen hun tekst met de kernboodschap, die ze dan toelichten of onderbouwen. Ze redeneren vanuit de behoefte van de lezer en vanuit de vragen die hun hoofdboodschap bij de lezer oproept. Zo houden zij hun teksten helder en compact. De kracht van het piramideprincipe leert u de kunst van het piramideschrijven, stap voor stap. Praktische tips en voorbeeldteksten helpen u de techniek direct in uw werk toe te passen. De voordelen? U bereikt bij uw lezers een groter effect met uw teksten. Daarbij zal het schrijven u minder tijd kosten.Eline Janssen en Marita van Hasselt geven al jaren schrijftrainingen aan adviseurs en andere schrijvende professionals. Hun praktische benadering van piramideschrijven is gebaseerd op het Pyramid Principle dat de Amerikaanse organisatieadviseur Barbara Minto voor McKinsey ontwikkelde.


Book
Persoonlijke verkoop in de zakelijke markt
Author:
ISBN: 9789048612413 Year: 2011 Volume: *1 Publisher: Brugge Die Keure

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Persoonlijke Verkoop is een boek uit de reeks 'Science of Sales'. Het boek richt zich op de technieken die verkopers in de zakelijke markt gebruiken om waarde toe te voegen. Want dat is waar het vandaag de dag om gaat: de klant uitdagen om samen tot oplossingen te komen die meer waarde toevoegen dan de beschikbare standaardoplossingen.De klant is tegenwoordig zelf in staat om standaard producten en diensten te kopen via het internet. Ook is er geen tijd om zonder zakelijke argumenten relaties omwille van de relaties te onderhouden. Hierdoor worden verkopers die omschreven kunnen worden als wandelende brochures steeds zeldzamer. De moderne verkoper is alleen succesvol als deze zich aan de wetten van de consultatieve verkoop houdt.In dit boek wordt aan de hand van wetenschappelijke inzichten een uiteenzetting gegeven van het gedrag dat bij deze manier van verkopen hoort. De tekst is niet nodeloos ingewikkeld gemaakt, maar zaken worden ook niet te eenvoudig voorgesteld. Op die manier is het boek toegankelijk voor nieuwkomers in het vakgebied, en tegelijkertijd zeer informatief voor mensen met de nodige ervaring.Bron : http://www.business-economics.be


Book
Hoe succesvol is uw familiebedrijf ? : over professionalisering en uitdagingen van morgen
Authors: ---
ISBN: 9789045542157 Year: 2012 Publisher: Berchem De Boeck

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Uit onderzoek blijkt dat slechts 13 % van alle familiebedrijven de derde generatie overleeft. Bron : http://www.boekenbank.be


Book
Statistiek : samen leven en werken in cijfers
Author:
ISBN: 9789045542164 Year: 2012 Publisher: Berchem De Boeck

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

'Statistiek. Samen Leven en Werken in cijfers' is een toepassingenboek waarin de lezer actief en creatief aan de slag gaat met cijfers om beter te kunnen rapporteren over zijn werk- of leefomgeving. De competentie om gegevens te rapporteren en te interpreteren is immers in de hedendaagse werkcontext een onmiskenbaar voordeel en leidt uiteindelijk tot een meer doordacht en meer gewaardeerd beleid in organisaties


Book
Financieel management toegepast : hoe financier ik mijn onderneming ?
Author:
ISBN: 9789400002425 Year: 2012 Volume: *4 Publisher: Antwerpen Intersentia

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Wie zich in het financiële management wil verdiepen moet meestal zijn gading vinden in financiële turven, doorspekt met de meest ingewikkelde wiskundige formules. Deze boeken zijn zeer nuttig, en een aanrader, vooral voor topspecialisten of toekomstige topspecialisten in financieel management. Vaak zijn zij echter theoretisch en minder bruikbaar voor het bijstaan van de financiële manager in zijn dagdagelijkse beheer of voor studenten die een basiskennis financieel management willen verwerven die niet enkel theoretisch is.In tegenstelling tot deze academische benadering, heeft de auteur gekozen voor een praktisch boek waarbij de theorie telkens wordt geïllustreerd door cases. Vandaar de titel van dit boek: financieel management toegepast. Deze ambitie vertaalt zich in de structuur van dit boek. Het boek is opgedeeld in tien hoofdstukken. Na een beschrijving van het banken- en ondernemingslandschap, bespreekt het handboek de basisconcepten van het financieel management. In het tweede deel neemt de auteur het business plan en het financieel plan als werkinstrument in de zoektocht naar de optimale financiering en in de bepaling van de waarde van een onderneming. Alle vormen van schuldfinanciering komen aan bod. Daarbij wordt de nadruk gelegd op de vijf belangrijkste bronnen die de financiering van de onderneming beheersen; zijnde winstinhouding, leverancierskredieten, kaskredieten, voorschotten en investeringskredieten. Vervolgens behandelt de auteur de mezzaninefinanciering vooraleer te buigen over formeel en informeel risicokapitaal. Deze vereist een andere lectuur van het business plan. Niet langer de terugbetalingscapaciteit, maar de potentiële meerwaarde op de investering staat hier centraal. Dit geldt ook vanzelfsprekend voor de beursintroducties die nadien aan bod komen. Het boek eindigt met de bespreking van de Bazelakkoorden, vanuit het standpunt van de ondernemer. De auteur wil op die manier bedrijfsleiders munitie aanreiken indien bankiers of risicokapitalisten stellen dat iets niet kan omwille van Bazel.Het glossarium op het einde van het boek definiëren de belangrijkste financiële begrippen om een vlotte lectuur toe te laten. In eenzelfde filosofie dienen de opgenomen tabellen met annuïteitfactoren de investeringsanalyse te vergemakkelijken. Bron : http://www.intersentia.be


Book
Digitale marketing en communicatie in de praktijk : twintig professionals aan het woord
Authors: --- --- --- ---
ISBN: 9789044128833 Year: 2012 Publisher: Antwerpen Apeldoorn Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Digitale marketing en communicatie wordt alsmaar belangrijker voor bedrijven. Steeds meer producten zijn tegenwoordig digitaal: artikels, boeken, magazines, apps… Hoe kun je als marketeer je digitale aanbod verbeteren, om zo de concurrent voor te blijven? Trendwatchers geven hun visie.


Book
Handboek financieel beheer
Authors: --- ---
ISBN: 9050952488 9789050958219 9789050952484 9050958214 Year: 2009 Publisher: Antwerpen : Intersentia,


Book
Mensen als merken : hoe u voor uzelf een solide personal brand uitbouwt aan de hand van de O4 methode.
Author:
ISBN: 9789020993431 Year: 2010 Publisher: Leuven LannooCampus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In 'Mensen zijn de nieuwe merken' legt imagoconsulent Stef Verbeeck u haarfijn uit hoe mensen sterke merken worden. Aan de hand van concrete tips, beproefde methodes en significante cases ontdekt u welke aspecten een impact hebben op uw imago. Door aan de slag te gaan met de in dit boek beschreven O4-methode bouwt u zelf actief en bewust aan de manier waarop anderen u ervaren en kan u sneller en efficiënter uw doelen waarmaken

Listing 1 - 8 of 8
Sort by