Listing 1 - 8 of 8 |
Sort by
|
Choose an application
'Help, ik verdrink in de informatie die op me afkomt!' Deze noodkreet van lezers wordt steeds sterker. Ze willen kernachtige teksten waarbij de boodschap vooraan staat. Steeds meer organisaties kiezen daarom voor piramideschrijven. Vaste piramidestructuren voor bijvoorbeeld offertes en rapportages bieden medewerkers bovendien houvast bij het schrijven.Piramideschrijvers geven gehoor aan de roep van de lezer. Ze beginnen hun tekst met de kernboodschap, die ze dan toelichten of onderbouwen. Ze redeneren vanuit de behoefte van de lezer en vanuit de vragen die hun hoofdboodschap bij de lezer oproept. Zo houden zij hun teksten helder en compact. De kracht van het piramideprincipe leert u de kunst van het piramideschrijven, stap voor stap. Praktische tips en voorbeeldteksten helpen u de techniek direct in uw werk toe te passen. De voordelen? U bereikt bij uw lezers een groter effect met uw teksten. Daarbij zal het schrijven u minder tijd kosten.Eline Janssen en Marita van Hasselt geven al jaren schrijftrainingen aan adviseurs en andere schrijvende professionals. Hun praktische benadering van piramideschrijven is gebaseerd op het Pyramid Principle dat de Amerikaanse organisatieadviseur Barbara Minto voor McKinsey ontwikkelde.
schriftelijke communicatie --- zakentaal --- Mass communications --- #KVHB:Schrijfvaardigheid --- Piramideschrijven --- Schrijven --- Schriftelijke communicatie --- Zakelijke communicatie --- Nederlandse taal --- Piramideschrijven. --- Schrijven. --- Nederlandse taal. --- PHL-Business 12 --- schriftelijke vaardigheden
Choose an application
Persoonlijke Verkoop is een boek uit de reeks 'Science of Sales'. Het boek richt zich op de technieken die verkopers in de zakelijke markt gebruiken om waarde toe te voegen. Want dat is waar het vandaag de dag om gaat: de klant uitdagen om samen tot oplossingen te komen die meer waarde toevoegen dan de beschikbare standaardoplossingen.De klant is tegenwoordig zelf in staat om standaard producten en diensten te kopen via het internet. Ook is er geen tijd om zonder zakelijke argumenten relaties omwille van de relaties te onderhouden. Hierdoor worden verkopers die omschreven kunnen worden als wandelende brochures steeds zeldzamer. De moderne verkoper is alleen succesvol als deze zich aan de wetten van de consultatieve verkoop houdt.In dit boek wordt aan de hand van wetenschappelijke inzichten een uiteenzetting gegeven van het gedrag dat bij deze manier van verkopen hoort. De tekst is niet nodeloos ingewikkeld gemaakt, maar zaken worden ook niet te eenvoudig voorgesteld. Op die manier is het boek toegankelijk voor nieuwkomers in het vakgebied, en tegelijkertijd zeer informatief voor mensen met de nodige ervaring.Bron : http://www.business-economics.be
Marketing --- Distribution strategy --- verkooptechniek --- Social aspects --- 658.85 --- Verkooptechniek. Verkoopkunde --- PHL-Business 12 --- verkoopmarketing --- verkoopkunde --- Verkoop --- Persoonlijke verkoop --- Waardecreatie --- Sales management --- Verkooptechnieken --- 369.3 --- verkooptechnieken --- verkoopkunde, vertegenwoordigers --- Salesmanagement --- Verkooptechniek
Choose an application
Uit onderzoek blijkt dat slechts 13 % van alle familiebedrijven de derde generatie overleeft. Bron : http://www.boekenbank.be
Family-owned business enterprises --- Management --- Handbooks, manuals, etc. --- 360.9 --- bedrijfseconomie --- familiebedrijven --- Familiebedrijven --- bedrijfseconomie voor verschillende soorten van bedrijven --- PHL-Business 12 --- bedrijfsbeheer --- bedrijfsmanagement --- Kleine of Middelgrote Onderneming --- Professionalisering --- Organisatieleer --- Bedrijfseconomie --- Bedrijven, management --- Familie --- Familiebedrijf --- KMO
Choose an application
'Statistiek. Samen Leven en Werken in cijfers' is een toepassingenboek waarin de lezer actief en creatief aan de slag gaat met cijfers om beter te kunnen rapporteren over zijn werk- of leefomgeving. De competentie om gegevens te rapporteren en te interpreteren is immers in de hedendaagse werkcontext een onmiskenbaar voordeel en leidt uiteindelijk tot een meer doordacht en meer gewaardeerd beleid in organisaties
statistiek --- socio-economisch leven --- Statistical science --- levensstandaard --- Mathematical statistics --- Statistiek (theorie) --- Statistische gegevens --- Kansberekeningen --- Statistiek --- Hoger onderwijs --- 301.2 --- statistieken --- 519.22 --- sociale en economische statistiek - theorie en methodiek --- statistiek (economisch, sociaal, wiskundig) --- Theorie en methodiek --- statistische theorie, statistische modellen --- PHL-Business 12 --- statistieken: België --- Kansrekening --- Sport
Choose an application
Wie zich in het financiële management wil verdiepen moet meestal zijn gading vinden in financiële turven, doorspekt met de meest ingewikkelde wiskundige formules. Deze boeken zijn zeer nuttig, en een aanrader, vooral voor topspecialisten of toekomstige topspecialisten in financieel management. Vaak zijn zij echter theoretisch en minder bruikbaar voor het bijstaan van de financiële manager in zijn dagdagelijkse beheer of voor studenten die een basiskennis financieel management willen verwerven die niet enkel theoretisch is.In tegenstelling tot deze academische benadering, heeft de auteur gekozen voor een praktisch boek waarbij de theorie telkens wordt geïllustreerd door cases. Vandaar de titel van dit boek: financieel management toegepast. Deze ambitie vertaalt zich in de structuur van dit boek. Het boek is opgedeeld in tien hoofdstukken. Na een beschrijving van het banken- en ondernemingslandschap, bespreekt het handboek de basisconcepten van het financieel management. In het tweede deel neemt de auteur het business plan en het financieel plan als werkinstrument in de zoektocht naar de optimale financiering en in de bepaling van de waarde van een onderneming. Alle vormen van schuldfinanciering komen aan bod. Daarbij wordt de nadruk gelegd op de vijf belangrijkste bronnen die de financiering van de onderneming beheersen; zijnde winstinhouding, leverancierskredieten, kaskredieten, voorschotten en investeringskredieten. Vervolgens behandelt de auteur de mezzaninefinanciering vooraleer te buigen over formeel en informeel risicokapitaal. Deze vereist een andere lectuur van het business plan. Niet langer de terugbetalingscapaciteit, maar de potentiële meerwaarde op de investering staat hier centraal. Dit geldt ook vanzelfsprekend voor de beursintroducties die nadien aan bod komen. Het boek eindigt met de bespreking van de Bazelakkoorden, vanuit het standpunt van de ondernemer. De auteur wil op die manier bedrijfsleiders munitie aanreiken indien bankiers of risicokapitalisten stellen dat iets niet kan omwille van Bazel.Het glossarium op het einde van het boek definiëren de belangrijkste financiële begrippen om een vlotte lectuur toe te laten. In eenzelfde filosofie dienen de opgenomen tabellen met annuïteitfactoren de investeringsanalyse te vergemakkelijken. Bron : http://www.intersentia.be
Corporate finance --- financieel management --- AA / International- internationaal --- 658.40 --- management --- finances --- 362 --- financieringsleer --- 005.915 --- financiën --- Bedrijfsfinanciering --- 658.15 --- Financieel beheer van de bedrijven: algemeenheden. --- financien --- financieringsleer, financiële vraagstukken --- Private financial management. Financial administration of enterprises --- Financieel management --- Financiering --- Investeerders --- 658.15 Private financial management. Financial administration of enterprises --- Industrial management --- Handbooks, manuals, etc. --- Case studies --- PHL-Business 12 --- financieel beheer --- Financieel beheer van de bedrijven: algemeenheden --- Investering
Choose an application
Digitale marketing en communicatie wordt alsmaar belangrijker voor bedrijven. Steeds meer producten zijn tegenwoordig digitaal: artikels, boeken, magazines, apps… Hoe kun je als marketeer je digitale aanbod verbeteren, om zo de concurrent voor te blijven? Trendwatchers geven hun visie.
Digitale communicatie. --- Online marketing. --- informaticarecht --- marketing --- online advertising --- Marketing --- PR (public relations) --- e-business --- marketingcommunicatie --- communicatiemanagement --- sociale media --- Internet marketing --- Social media --- Management --- #KVHB:Marketing --- #KVHB:E-marketing --- #KVHB:Digitale communicatie --- 658.8:004.738.5 --- digitale communicatie --- Digitale communicatie --- Online marketing --- 369.11 --- internet --- #SBIB:309H2812 --- #SBIB:309H1713 --- internetmarketing --- Marketing, consumentengedrag, consumentisme --- Mediatechnologie: nieuwe toepassingen (abonnee-televisie, electronic mail, desk top publishing, virtuele realiteit...) --- PHL-Business 12 --- digitale marketing --- sociale marketing --- communicatiemedia --- Cybermarketing --- Sociale communicatie --- Internet --- Financiewezen --- Onlinemarketing
Choose an application
financiële analyse --- obligaties --- Corporate finance --- financieel management --- kapitaal --- opties (economie) --- financiële markten --- investeringen --- debiteuren --- financiering --- aandelen --- Financieel management --- Management financier --- 000.1 --- 658.14 --- 658.14/.17 --- financiële planning --- Algemene werken --- Bedrijfsfinanciering --- Financiële aangelegenheden in het algemeen --- Financieel beheer --- Financieel beheer. --- geldhandel --- waardering (economie) --- 461 Bedrijfsleven --- business angel --- 339.42 --- Financiële analyse. --- Business policy --- Finance --- 098 Bedrijfskunde --- corporate governance --- AA / International- internationaal --- BE / Belgium - België - Belgique --- 658.40 --- financieel beheer --- 362 --- financieringsleer --- Financieel beheer van de bedrijven: algemeenheden. --- financieringsleer, financiële vraagstukken --- Accounting --- Handbooks, manuals, etc. --- Business enterprises --- Management --- boekhouden --- resultatenrekeningen --- investeringsbeleid --- PHL-Business 12 --- Financiële analyse --- Financieel beheer van de bedrijven: algemeenheden
Choose an application
In 'Mensen zijn de nieuwe merken' legt imagoconsulent Stef Verbeeck u haarfijn uit hoe mensen sterke merken worden. Aan de hand van concrete tips, beproefde methodes en significante cases ontdekt u welke aspecten een impact hebben op uw imago. Door aan de slag te gaan met de in dit boek beschreven O4-methode bouwt u zelf actief en bewust aan de manier waarop anderen u ervaren en kan u sneller en efficiënter uw doelen waarmaken
bedrijfsimago --- loopbaan --- merkdenken --- personeelsbeoordeling --- sociale netwerken --- merken --- Product strategy --- merkimago --- persoonlijkheidsleer --- Brand name products -- Marketing --- Branding --- Création d'image de marque --- Développement d'image de marque --- Gestion d'image de marque --- Gestion de marque --- Identiteit (Filosofie) --- Identiteit (Filosofisch begrip) --- Identité (Concept philosophique) --- Identité (Philosophie) --- Image de marque [Stratégie d' ] --- Marque [Stratégie de ] --- Merkstrategie --- Même (Philosophie) --- Mêmeté (Philosophie) --- Politique de marque --- Positionnement de marque --- Principe d'identité --- Produits de marque -- Marketing --- Réussite professionnelle --- Stratégie d'image de marque --- Stratégie de marque --- Succes in zaken --- Success in business --- Succès dans les affaires --- Succès en affaires --- Succès professionnel --- Valorisation de marque --- Zakendoen [Succes in ] --- 369.1 --- branding --- merkenbeleid --- 005.966 --- loopbaanplanning --- profesionalisering --- imago --- E110024.jpg --- marketing, marktonderzoek, marktanalyse --- carrière, loopbanen, loopbaanontwikkeling --- marketing --- reclame --- professionalisering --- Human resource management --- Identity (Philosophical concept) --- PHL-Business 12 --- bedrijfspsychologie --- bedrijfssociologie --- personeelsmanagement
Listing 1 - 8 of 8 |
Sort by
|