Listing 1 - 10 of 96 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Romy gaat met mama op bezoek bij opa Bart. Ze is dol op hem, hij is haar liefste opa. Opa Bart woont niet meer in zijn eigen huis. Hij woont in een tehuis. Daar zorgen ze voor hem. Want opa Bart kan niet meer voor zichzelf zorgen. Hij heeft namelijk de vergeetziekte.
dementie --- Didactics of social education --- socio-emotionele opvoeding --- prentenboeken --- wereldoriëntatie --- JB SNOE --- grootouders --- 471.44 --- 605.93 --- Dementie --- Grootouders --- Sociaal-emotionele opvoeding --- 471.44 ) Sociale en emotionele opvoeding --- ouderdomsbepaling --- Dementie ; verhalen --- Multiculturele samenleving --- Ziek- gezond --- 472.9 --- Sociale en emotionele opvoeding --- Ouderdomsziekten (Geriatrie) --- dementie (themawoord fictie) --- Kleuteronderwijs --- Bejaarden --- Oudere --- Gemeenschap --- School --- Buurt
Choose an application
Veerle heeft haar naam gestempeld. Ze krijgt een mooie sticker van de juf. Veerle kijkt begerig naar de andere stickers die nog mooier zijn. In de pauze gaat ze naar het lokaal. Ze pakt stiekem een vel met stickers uit de la van de juf. Later ontdekt de juf dat de stickers zijn verdwenen. Wie heeft dat gedaan?
genre-thema"">
Choose an application
Het (a)sociale talentenspel is een kaartspel bedoeld voor kinderen vanaf de 2e kleuterklas t.e.m. het 2e leerjaar. Het spel sluit aan bij de sociaal-emotionele ontwikkeling van kinderen. Het spel werkt met de acht gedragscategorieën van de methode 'Kinderen en... hun sociale talenten'. Het spel kunnen kinderen klassikaal spelen, in groepjes en individueel. Op elke kaart staat een situatie die herkenbaar is. Verder staan op de kaart vragen voor een (kring)gesprek en een extra verwerkingsvorm, waar de leerkracht mee aan de slag kan met de hele klas.
Didactics of social education --- Didactics of primary education --- lager onderwijs 1ste graad (doelgroep) --- kleuteronderwijs (doelgroep) --- sociale opvoeding --- lager onderwijs --- 471.44 --- basisonderwijs --- didactiek --- educatieve spellen --- kleuteronderwijs --- sociale vaardigheden --- spelmaterialen --- 478.9 --- Relationele opvoeding --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Sociale ontwikkeling --- Sociale opvoeding --- Sociale vaardigheden --- Talenten --- Sociale opvoeding ; onderwijs --- Spelmaterialen --- didactiek kleuteronderwijs - sociale en emotionele opvoeding --- Sociale en emotionele opvoeding --- Overige vormingsgebieden --- Games
Choose an application
Sommige kinderen kunnen moeilijk met anderen samenspelen. Zij maken weinig contact met leeftijdsgenootjes en worden, als ze het toch proberen, vaak afgewezen. Dit is soms al op de kleuterleeftijd het geval. Het kan leiden tot een achterstand in sociale vaardigheden die, als ze wat ouder zijn, maar moeilijk in te halen is. Voor deze kinderen is een programma geschreven om ben op een speelse manier de ontbrekende vaardigheden bij te brengen. Het biedt leerkrachten en begeleiders een methode waarbij kleuters de gelegenheid krijgen zich in de gedachten en gevoelens van anderen in te leven. In rollenspelletjes komen emoties van toenemende complexiteit aan bod, in situaties die voor kleuters gemakkelijk herkenbaar zijn. Door zich te oefenen in het uitbeelden en herkennen van emoties doen zij steeds meer ervaring op in het rekening houden met de gevoelens en gedachten van anderen. Gebleken is dat deze vaardigheid een eerste vereiste is voor een betere sociale interactie. Dit boek is een herziene uitgave van het eerder verschenen Het blauwe boek; rollenspelletjes voor kleuters.
471.44 --- 622.1 --- emotionele ontwikkeling --- kleuters --- rollenspel --- sociale vaardigheden --- spelen --- Sociale en emotionele opvoeding --- rollenspelen --- spellen --- Didactics of Kindergarten --- Bewegingsopvoeding --- Relationele opvoeding --- Rollenspel --- Sociale en emotionele opvoeding. --- Kleuteronderwijs. --- Kinderen. --- #PBIB:+108.21 --- emotionele opvoeding --- kleuteronderwijs --- sociale opvoeding --- opvoeding --- didactiek --- Agressieve kinderen --- Angst --- Boosheid --- Emoties (Gevoelens) --- Handboek/cursus --- Ik en de anderen --- Jaloersheid --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Sociale vaardigheden --- kleuterschool: didactiek --- kleuterschool: rollenspel --- Onderwijs : Opvoeding : Ontwikkelen van sociale vaardigheden : Kleuteronderwijs : Algemeen --- didactiek kleuteronderwijs - sociale en emotionele opvoeding --- (zie ook: Anders zijn) --- Social psychology --- vakoverschrijdende thema's --- motivatie --- hechting (psychologie) --- socio-emotionele ontwikkeling
Choose an application
Recreation. Games. Sports. Corp. expression --- spellen --- Baby- en kleuterspelen --- 471.44 --- peuters --- kleuters --- sociaal-emotionele opvoeding --- didactiek --- C3 --- spelmateriaal --- didactiek kleuteronderwijs - sociale en emotionele opvoeding --- Kunst en cultuur --- Games
Choose an application
Vernemen dat mama kanker heeft, kan een beangstigende ervaring zijn voor een kind. Het jongetje in dit boek vraagt zich af of het zijn fout is dat zijn mama kanker heeft. Hoe anders zal het leven voor hem en zijn familie zijn?
471.44 --- Kanker (Leukemie) --- Prentenboeken --- Sociale vaardigheden --- Ziek zijn --- angst bij kinderen: prentenboek --- verdriet: prentenboek --- ziekte ouders: prentenboek --- JB MOOR --- prentenboeken --- ziek zijn --- kanker --- afscheid nemen --- ouders --- Sociale en emotionele opvoeding --- afscheid --- Affective and dynamic functions --- Primary education --- Orthopedagogics
Choose an application
Maarten wil weg, nu! Hij wil naar tante Nettie want daar is een nest babypoesjes. Maarten mag er eentje uitzoeken! Maar mama is nog bezig. Maarten moet wachten ... Als Maarten een zwart poesje met witte vlekjes heeft uitgezocht, wil hij het meteen meenemen naar huis. Maar dat kan niet. Maarten moet weer ... wachten!
JB STAR --- dieren --- geduld hebben --- katten --- prentenboeken --- 471.44 --- Geduld --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Tijdsbesef --- 472.9 --- Geduld hebben : kinderen --- Sociale en emotionele opvoeding --- Didactics of social education --- socio-emotionele opvoeding --- wachten
Choose an application
Guido is boos omdat hij vanmorgen zijn mooie nieuwe laarzen niet aan mocht van mama. In de klas is hij boos omdat hij niet in de bouwhoek kan spelen. In een gesprek met juf leert Guido dat je niet altijd je zin kunt krijgen. En dat boos worden daarover niet helpt. Maar als Gwen, het kleine zusje van Guido, wordt geplaagd door een paar grote jongens wordt Guido pas echt boos. En hij niet alleen : juf is ook boos. Helpt boos zijn nu wel?
prentenboeken --- boosheid --- JB SNOE --- 471.44 ) Sociale en emotionele opvoeding --- boos zijn --- kleuters --- sociaal-emotionele ontwikkeling --- 472.9 --- Boos zijn : kinderen --- Didactics of social education --- socio-emotionele opvoeding --- boosheid (themawoord fictie)
Choose an application
Jacco en Simon zijn vriendjes. Simon komt woensdag graag bij Jacco spelen. Die middag ontdekken Jacco en Simon dat sommige regels en afspraken bij de één thuis anders zijn dan bij de ander. Handen wassen voor het eten, zelf de hagelslag op het brood strooien, speelgoed meteen opruimen, wachten bij oversteken, wat mag en moet wel, wat mag of hoeft niet?
Didactics of social education --- socio-emotionele opvoeding --- regels --- wereldoriëntatie --- prentenboeken --- afspraken --- opvoeding --- JB STAR --- 471.44 ) Sociale en emotionele opvoeding --- dagelijks leven --- Dagelijks leven --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Afspraken maken --- Regels --- 472.9 --- luisteren (themawoord fictie) --- Omgangsvormen --- Omgangsvorm --- Afspraak
Choose an application
Romy ligt in bed. Papa heeft haar een heel hoofdstuk voorgelezen, zij heeft hem verteld wat ze het leukst heeft gevonden die dag ... en nu moet Romy gaan slapen. Maar Romy kan niet slapen. Nu eens zoemt er een vlieg door haar kamer, dan weer moet ze een plas. En wat is het warm in bed! Bovendien bewegen de gordijnen zo raar heen en weer, zou er een griezelig spook achter zitten? Als Romy eindelijk slaapt als een roos wordt ook duidelijk waarom ze eerst maar niet in slaap kon vallen!
Didactics of social education --- socio-emotionele opvoeding --- slaap (themawoord fictie) --- prentenboeken --- slapen --- slapeloosheid --- JB STAR --- 471.44 ) Sociale en emotionele opvoeding --- kleuters --- sociaal-emotionele ontwikkeling --- Slapen --- Sociale opvoeding --- Gevoelens- gedrag --- 472.9 --- Slapengaan : kleuteronderwijs --- Sociaal-emotionele opvoeding
Listing 1 - 10 of 96 | << page >> |
Sort by
|