Listing 1 - 10 of 288 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Groepsteams vervullen in de residentiële en de semi-residentiële jeugdhulpverlening een belangrijke kernfunctie. De pedagogisch medewerkers die gezamenlijk het groepsteam vormen, zijn verantwoordelijk voor een succesvolle opvoeding en behandeling van de jeugdigen en voor een efficiënte samenwerking met de ouders. Groepsteams zijn samengesteld uit pedagogisch medewerkers die per definitie van elkaar verschillen, wat de samenwerking er niet eenvoudiger op maakt. Goede teamsamenwerking moet geleerd worden! Dit boek beschrijft op praktische wijze een integratief trainingsmodel waarmee het teamfunctioneren kan worden verbeterd. Onderdelen van dit trainingsmodel zijn doelgericht werken, feedbackprocessen stimuleren, de diversiteit van de pedagogisch medewerkers centraal stellen en functionele besluitvormingsprocessen leren. Het model is wetenschappelijk op zijn effectiviteit onderzocht en de onderzoeksresultaten hebben de werking ervan bevestigd. Het boek is bestemd voor professionele pedagogisch medewerkers, diegenen die daarvoor worden opgeleid en alle functionarissen die betrokken zijn bij teamprocessen.
Didactic strategies --- Didactics of higher education --- teamwork --- onderwijs --- groepsontwikkeling --- #KVHB:Teambuilding --- #KVHB:Groepen --- #KVHB:Groepstechnieken --- #KVHB:Residentiele hulpverlening --- Didactic strategies. --- Didactics of higher education. --- Jeugdhulpverlening. --- Teamwork. --- groepsontwikkeling. --- onderwijs. --- teamwork. --- Groepswerk ; jeugdzorg.
Choose an application
Een docentengroep slaagt er niet in prettig samen te werken. Een groep verkopers wil werken aan een betere slagvaardigheid. Collega's vechten in het geniep een onderling conflict uit. In al deze situaties is er werk aan de winkel voor de teamcoach. In dit boek staat beschreven wat teamcoaches doen en welke vaardigheden ze daarvoor nodig hebben. Effectieve leidinggevenden die hun team coachen zorgen ervoor dat hun mensen kunnen focussen op prioriteiten en creatief zijn in het oplossen van problemen. Er wordt onder meer ingegaan op: het coachen van een lerend team; het organiseren van teamcoaching; het zelfcoachende team.
366.47 --- #KVHB:Coachen --- #KVHB:Arbeids- en organisatiepsychologie --- Teamwerk --- Teamwork --- Sociology of work --- Labour market
Choose an application
How do people and institutions manage to bring their different perspectives into an effective and productive interplay? How can we overcome obstacles for the creative potentials of distributed perspectives? Traditionally, the perspectives of people and institutions are considered to be fixed and isolated points of view. In such a picture, the perspectives seem determined in advance by positions and persons seem trapped within their perspectival horizons. In contrast, the new approach of this volume’s contributions focuses on the simple but fundamental fact that people (in their perceiving, speaking, thinking, and acting) always already refer to fellow human beings and coordinate their own perspectives with those of other persons and institutions. The contributions of the present volume concentrate on the structures, mechanisms, and dynamics of the interplays of different perspectives of interacting, communicating, and cooperating persons and institutions. The volume focuses on how the creative potentials as well as the organizational effectiveness of distributed perspectives can be set free.
Perspective (Philosophy) --- Ontology --- Philosophy --- Dynamics of perspectives. --- conflict. --- problem-solving. --- teamwork.
Choose an application
Managementvaardigheden biedt praktisch toepasbare theorieën over managen en leidinggeven met geactualiseerde oefeningen die passen binnen het nieuwe leren. In deze nieuwe editie wordt de student nog meer geprikkeld tot zelfonderzoek en kritisch leren denken en kijken naar het managementvak als ‘mensenvak’. In de geactualiseerde oefeningen en praktijksituaties is aandacht voor het veranderende werkveld en de complexer wordende managementsituatie. Het boek is opgebouwd uit drie delen waarin het managen van jezelf als manager, het managen van medewerkers en het managen van groepen, centraal staat. Wie zichzelf als mens en manager kent, kan de verbinding aangaan met zijn medewerkers en hen tot hogere prestaties, inzetbaarheid en motivatie leiden. Managen van groepen vraagt om het kunnen samenstellen en behouden van effectieve teams, waarmee organisatiedoelen te behalen vallen. - Managementvaardigheden die essentieel zijn voor het veranderend werkveld; - met nieuwe kennis binnen een actuele Nederlandse context; - uniek kader om managementvaardigheden eigen te maken met vaardigheidstraining en zelfonderzoek.
Business policy --- managers --- teamwork --- management --- Organization theory --- leidinggeven --- bedrijfskunde --- 366.4 --- bedrijfsleiding, management
Choose an application
communicatievaardigheden --- ICT (informatie- en communicatietechnieken) --- interpersonele communicatie --- kennisoverdracht --- Social psychology --- ICT --- communicatie --- solliciteren --- teamwork --- 005.57 / --- elektronische communicatie --- ict --- wetenschappelijke communicatie --- (zie ook: informatie & communicatie technologie) --- ICT ; marketing --- Informatiemanagement --- Sociale vaardigheden --- Communicatie --- Communicatievaardigheden --- Solliciteren --- Teamwork --- Elektronische communicatie --- Ict --- Wetenschappelijke communicatie
Choose an application
Personnel management --- teamwork --- Organization theory --- Social psychology --- HRM (human resource management) --- sociale psychologie --- Management --- Teamwork --- #KVHB:Arbeids- en organisatiepsychologie --- #KVHB:Teamwerk --- 005.64 --- communicatie --- gift Danny van Rompaey --- interculturele communicatie --- management --- samenwerking --- vaardigheidstraining --- 65.012
Choose an application
Groepsdynamica onderzoekt groepen en de manier waarop individuen in een groep functioneren. Dit boek is zowel theoretisch als praktisch. Eerst worden begrippen als groep en groepsdynamica uitgelegd. Vervolgens gaat het over groepsprocessen en het onderdeel uitmaken van een groep. Vervolgens komt aan bod hoe je een sturende rol kunt vervullen in een groep in hoofdstukken over macht, leiderschap, besluitvorming, controversen en belangenconflicten. Het boek bevat oefeningen om de theorie in praktijk te brengen en diagnostische oefeningen waarmee studenten hun eigen groepsgedrag en hun rol in groepsprocessen kunnen ontdekken. Het boek is voor studenten in het hoger onderwijs in sociale studierichtingen en voor mensen die beroepshalve of vanuit een andere studierichting meer van groepsdynamica willen weten. De auteurs zijn twee Amerikaanse psychologen die al meer dan dertig jaar werkzaam zijn en veel onderzoek en trainingsexperimenten gedaan hebben. Met talrijke foto's, grafieken en tabellen, literatuurlijst, verklarende woordenlijst en register. Uitgave op A4-formaat; lay-out met groene steunkleur. © NBD Biblion
Teamwork. --- Primary groups --- groepsdynamica --- #KVHB:Groepsdynamica --- 305.2 --- diversiteit --- groepen --- macht --- teamontwikkeling --- communicatie --- leiderschap --- teamwork --- S2008309.JPG --- Psychologie van groepen --- 361.13 --- Groepsdynamiek --- Sociale psychologie --- Leidinggeven --- Macht --- Besluitvorming --- Creativiteit --- Conflicten --- Teamwerk --- Groepswerk --- Teamontwikkeling --- Leiderschap --- Conflict --- Musiceren --- Social psychology
Choose an application
In this innovative book Fabio Folgheraiter presents a systematic introduction to networking and reflexive practice in social work. The text explores how the interested parties in social care can acquire a shared power in care planning and decision making and that when this networking occurs, the efficacy of caring initiatives increases.
Communication in social work. --- Social service --- Team work in social service --- Teamwork in social service --- Communication in social service --- Citizen participation. --- Philosophy. --- Practice. --- Teamwork. --- Team work --- Hulpverlening --- Methodiek --- Netwerkbenadering --- Netwerkmethode
Choose an application
organisatiepsychologie --- Organization theory --- teamwork --- Organisatieleer --- Teambuilding --- Teamwerk --- 098 Bedrijfskunde --- management --- arbeidsorganisatie --- groepsdynamica --- organisatieleer --- 366.4 --- bedrijfsleiding, management
Choose an application
ar bijhorende diskette aan balie 99/1007
projectorganisatie --- teamwork --- 454.21 --- projectonderwijs --- didactiek --- 65.014 --- didactische werkvormen, geprogrammeerde instructie, groepswerk, projectonderwijs --- Probleemgestuurd leren --- Teamverpleegkunde --- Sociale vaardigheden
Listing 1 - 10 of 288 | << page >> |
Sort by
|