Listing 1 - 10 of 10
Sort by
Hoe reclame echt werkt : bevindingen uit empirisch onderzoek
Author:
ISBN: 9026718276 Year: 1993 Publisher: Deventer : Kluwer bedrijfswetenschappen,


Book
Reclame : een andere kijk op een merkwaardig maatschappelijk fenomeen
Authors: ---
ISBN: 9062839061 Year: 1993 Volume: 19 Publisher: Bussum Coutinho


Book
Influencers : Wie zijn ze, waar vind je hen en hoe ontsteken ze de vlam ?
Author:
ISBN: 9789401441032 9401441030 Year: 2017 Publisher: Leuven LannooCampus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Influencer marketing is trending. Marketingplannen die inzetten op mond-tot mondreclame genereren twee keer zo veel verkoopresultaten. Maar niet alle aanbevelingen die circuleren, zijn relevant. Want wat in Amerika werkt, geldt niet zomaar in België en Nederland.INFLUENCERS is het eerste boek dat het totaalplaatje van influencer marketing schetst. Het laat iedere CEO, CMO en potentiële trendsetter inzien hoe je een boodschap kan verspreiden en geeft je een stappenplan om te beslissen over het soort magnetische content, het tijdstip en het type influencer waarop je het best inzet.Dit boek toont je hoe je een vernieuwde marketing- en communicatiestrategie kan ontwerpen die de basis vormt van het Influencer Marketing Canvas. Dit Canvas plaatst je doelen, acties en influencers op een tijdlijn en helpt je aan een helikopterblik voor de interne stakeholders.Bron : http://www.lannoocampus.be


Book
The design of everyday things: revised and expanded edition
Author:
ISBN: 9780465050659 9780465003945 Year: 2013 Publisher: Basic Books

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Design doesn't have to complicated, which is why this guide to human-centered design shows that usability is just as important as aesthetics.Even the smartest among us can feel inept as we fail to figure out which light switch or oven burner to turn on, or whether to push, pull, or slide a door.The fault, argues this ingenious -- even liberating -- book, lies not in ourselves, but in product design that ignores the needs of users and the principles of cognitive psychology. The problems range from ambiguous and hidden controls to arbitrary relationships between controls and functions, coupled with a lack of feedback or other assistance and unreasonable demands on memorization.The Design of Everyday Things shows that good, usable design is possible. The rules are simple: make things visible, exploit natural relationships that couple function and control, and make intelligent use of constraints. The goal: guide the user effortlessly to the right action on the right control at the right time.The Design of Everyday Things is a powerful primer on how -- and why -- some products satisfy customers while others only frustrate themhttps://www.amazon.com/Design-Everyday-Things-Revised-Expanded/dp/0465050654/ref=pd_lpo_3?pd_rd_i=0465050654&psc=1


Book
De conversation manager : de kracht van de hedendaagse consument, het einde van de traditionele adverteerder.
Author:
ISBN: 9789081516303 9081516302 Year: 2010 Publisher: Leuven LannooCampus


Book
Consumensjes : over kinderen, reclame en communicatie
Author:
ISBN: 9789020969375 Year: 2007 Publisher: Leuven LannooCampus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Kinderen worden op jonge leeftijd geconfronteerd met én aangesproken door merkproducten en reclame. Dit boek is in de eerste plaats geschreven voor iedereen die met kidscommunicatie te maken heeft: adverteerders, reclamebureaus, media-adviseurs, de culturele en wetenschappelijke dienstensector. Maar ook voor ouders, leerkrachten en opvoeders is het interessant om de mechanismen achter deze communicatie te ontdekken. In 4 hoofdstukken overlopen we de consumensjes van nu, de evolutie van mensje tot consumensje, hun ouders, het veroveren van deze consumensjes. Elk hoofdstuk wordt afgesloten met tips. In het laatste deel komen een aantal cases en keuzes aan bod. Enkele voorbeelden: "Vriend van het regenwoud - reclame én scholenactie" en handelt over bananen, Bozar Family - multi-inzetbaar icoon, Oona voor UnicefKIDS - ludieke spreekbuis.


Book
Reclame is ... inclusief nieuwe wetgeving op de handelspraktijken
Authors: ---
ISBN: 9034105113 Year: 1991 Publisher: Antwerpen MIM


Book
De conversation manager : de kracht van de hedendaagse consument : het einde van de traditionele adverteerder
Author:
ISBN: 9789081516327 Year: 2010 Publisher: Culemborg Leuven Van Duuren Management LannooCampus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De voorbije jaren is het internet geëvolueerd van een statisch naar een sociaal platform. Deze evolutie heeft een impact op de manier waarop consumenten communiceren en aankoopbeslissingen nemen. Jammer genoeg zijn de meeste adverteerders blijven stilstaan. Adverteren op de traditionele manier werkt niet langer. Er is nood aan verandering in de dagelijkse manier van werken van elke adverteerder. De kloof tussen de hedendaagse consument en de traditionele adverteerder stijgt dag na dag. Dit tijdperk is niet het einde van de advertentiemarkt, maar is het einde van de adverteerder! Dit boek biedt de oplossing voor deze uitdaging: een veranderingstraject van adverteerder naar Conversation Manager. De Conversation Manager heeft een frisse visie op hoe merken succesvol opereren in samenwerking met de hedendaagse consument. Converseren met consumenten staat daarbij centraal. Luisteren naar en converseren met consumenten is een noodzakelijk talent om u om te scholen tot een Conversation Manager. Het boek beschrijft aan de hand van sprekende voorbeelden en duidelijke concepten hoe een adverteerder zich kan omscholen tot een Conversation Manager. Tijdens het komende decennium zal duidelijk worden dat de meest succesvolle merken door Conversation Managers beheerd worden. Het blijft niet bij een theoretisch denkkader. Het boek biedt eveneens praktische tools om uw veranderingsproces binnen de 48 uur te starten. U vindt hier concrete tips om de bedrijfsstrategie aan te passen in de richting van Conversation Management. U vindt er tal van handige onlinetools die u helpen in uw nieuwe job : de Conversation Manager. Adverteren op de traditionele manier werkt niet langer. Er is nood aan verandering in de dagelijkse manier van werken van elke adverteerder. De kloof tussen de hedendaagse consument en de traditionele adverteerder stijgt dag na dag. Dit tijdperk is niet het einde van de advertentiemarkt, maar is het einde van de adverteerder! Dit boek biedt de oplossing voor deze uitdaging: een veranderingstraject van adverteerder naar Conversation Manager. De Conversation Manager heeft een frisse visie op hoe merken succesvol opereren in samenwerking met de hedendaagse consument. Converseren met consumenten staat daarbij centraal. Luisteren naar en converseren met consumenten is een noodzakelijk talent om u om te scholen tot een Conversation Manager. Het boek beschrijftaan de hand van sprekende voorbeelden en duidelijk concepten hoe een adverteerder zich kan omscholen tot een Conversation Manager. (Bron: covertekst)

Keywords

Marketing --- Marketing en internet. --- Strategieën. --- Advertising. Public relations --- Consumer behavior --- adverteren --- consumentenmarketing --- consumentengedrag --- reclame --- e-business --- Mass communications --- marketing --- marketingplan --- online marketing --- 380.53 --- 650 --- 659 --- AA / International- internationaal --- Consumentengedrag --- Reclame --- Change strategie beleid cultuur verandering success gedrag communiceren social networking --- 369.4 --- 659.1 --- conversation management --- marketingstrategie --- Reclame - Public relations. --- Publicité - Relations publiques. --- Advertising. Public relations. --- 659 Reclame - Public relations. --- 659 Publicité - Relations publiques. --- 659 Advertising. Public relations. --- Analyse van de markten en verkooppolitiek. Handelsvooruitzichten. Marketing. --- Theorieën en grondbeginselen. Management. --- bedrijfseconomie, reclame, algemeen --- Publiciteit, reclame, adverteren --- Management --- Business enterprises --- Computer networks --- Internet advertising --- Analyse van de markten en verkooppolitiek. Handelsvooruitzichten. Marketing --- Theorieën en grondbeginselen. Management --- Reclame - Public relations --- departement Algemeen 10 --- communicatiewijze --- 366 consumentenaangelegenheden --- 658.8 marketing --- 693 Handelsreclame --- 65 management --- 658.8 branding --- e-marketing --- marketingstrategieën --- 369.1 --- 658.811 --- 658.81.5 --- 658.811 Sales management --- Sales management --- marketing, marktonderzoek, marktanalyse --- Reclame. Advertising. Merchandising


Book
Het ontwerp van overtuigende teksten : wat onderzoek leert over de opzet van effectieve reclame en voorlichting
Author:
ISBN: 9062830889 Year: 1998 Volume: 5 Publisher: Bussum Coutinho

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

Overtuigende teksten. --- Reclameteksten. --- Voorlichting. --- Advertising. Public relations --- voorlichtingskunde --- Psycholinguistics --- reclameboodschappen --- reclameteksten --- Mass communications --- Dutch language --- Advertising --- Néerlandais (Langue) --- Publicité --- Written Dutch --- Handbooks, manuals, etc. --- Néerlandais écrit --- Guides, manuels, etc --- #SBIB:303H14 --- #SBIB:309H2821 --- #SBIB:309H519 --- #SBIB:AANKOOP --- #KVHA:Communicatie; Nederlands --- #KVHA:Reclame; Nederlands --- #KVHA:Teksttypologie; Nederlands --- #KVHA:Voorlichting; Nederlands --- #KVHB:Marketing --- #KVHB:Reclame --- #KVHB:Schrijfvaardigheid --- Communicatie --- E090176.jpg --- Public relations --- Reclame --- Taalgebruik --- Voorlichtingskunde --- 305.8 --- 369.4 --- 499.5 --- communicatie --- reclame --- schrijven --- tekstontwerp --- Methoden en technieken van de communicatiewetenschap --- Reclameboodschap: functies, genres, taalgebruik historiek --- Praktische handleidingen i.v.m. schrijven en spreken --- Communicatie ; algemeen --- bedrijfseconomie, reclame, algemeen --- het maatschappelijk verkeer, schriftelijke communicatie --- Tekstschrijven --- Communicatieve vaardigheden --- Geschreven taal --- Taal --- Nederlands --- Schrijven --- Persuasieve communicatie --- Pretesten (teksten, reclame) --- Pretest (communicatie) --- Therapie --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Kleuter --- Geschiedenis --- Spraaktechnologie --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie

Listing 1 - 10 of 10
Sort by