Narrow your search

Library

Thomas More Mechelen (65)

VIVES (50)

UCLL (49)

Arteveldehogeschool (41)

Odisee (41)

Hogeschool Gent (39)

Thomas More Kempen (36)

AP (35)

KU Leuven (29)

KBR (21)

More...

Resource type

book (65)

audio (4)

object (2)


Language

Dutch (61)

English (3)

German (1)


Year
From To Submit

2022 (2)

2020 (1)

2018 (2)

2017 (1)

2015 (1)

More...
Listing 1 - 10 of 65 << page
of 7
>>
Sort by

Book
Sneller lezen, goed onthouden : leesvaardigheidstraining met directe resultaten
Author:
ISBN: 9027417458 Year: 1988 Publisher: Utrecht : Het Spectrum,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Was meint der Verfasser ? Übungen zum Textbegriff für die Klassen 4/5 Havo
Authors: ---
ISBN: 9060492552 Publisher: Apeldoorn : Van Walraven,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Developing reading comprehension
Authors: --- --- ---
ISBN: 9781118606759 9781118606766 Year: 2013 Publisher: Hoboken : Wiley-Blackwell,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Technisch lezen in een doorlopende lijn : een praktische leidraad voor de basisschool
Author:
ISBN: 9789492525918 9492525917 Year: 2020 Publisher: Zoetermeer Uitgeverij Pica

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Elk kind verdient het om goed te leren lezen. Als je niet geletterd bent, is het vrijwel onmogelijk om in de huidige maatschappij mee te komen. Uiteraard heb je kennis van de wereld en woordenschat nodig om teksten te begrijpen, maar met kennis en woorden alleen kun je geen tekens van papier aflezen.Dit boek beschrijft op praktische wijze waarom goed technisch leesonderwijs van belang is, hoe het proces van technisch leren lezen verloopt en hoe hier in een doorlopende lijn vorm aan kan worden gegeven in de klas.In het Nederlandse onderwijs kan nog veel winst worden behaald door méér leerlingen een goede leesstart te geven. In de groepen 1/2 is aandacht nodig voor mondelinge taalvaardigheid, fonemisch bewustzijn en letterkennis. In groep 3 leren leerlingen 'de code kraken': ze leren om de tekens op papier te vertalen naar woorden en zinnen. Dat proces gaat door in de groepen 4, 5 en 6: het voortgezet technisch lezen. Het is een misvatting om te denken dat het technische leesonderwijs daarmee is afgerond: ook nadat tot en met groep 6 is gewerkt aan (voortgezet) technisch lezen, is in de groepen 7 en 8 onderhoud en herhaling nodig om te voorkomen dat het leesniveau terugzakt. Cruciaal zijn een doorlopende lijn en professionele samenwerking binnen de school.Technisch kunnen lezen is de sleutel tot leesbegripIn dit boek lees je hoe het onderwijs in technisch lezen er in de dagelijkse lessen uit kan zien en hoe binnen de school op professionele wijze kan worden samengewerkt. Hierbij wordt uitgegaan van wat onderzoek ons al jarenlang leert over effectief leesonderwijs. Het is bedoeld voor alle betrokkenen in het basisonderwijs: leerkrachten, intern begeleiders, taal-/leescoördinatoren en schoolleiders.https://www.uitgeverijpica.nl/titels/nieuw/technisch-lezen-in-een-doorlopende-lijn-pica


Book
Over schrijven geschreven
Authors: ---
ISBN: 9070963442 Year: 1992 Publisher: Gent Communication & cognition

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

78


Book
Leesvaardigheidstests : LVT
Authors: ---
ISBN: 9789491170171 Year: 2015 Publisher: S. l. : VVL,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Zum Kern : tekstbegrip Duits voor bovenbouw VWO
Authors: ---
ISBN: 9060493087 9789060493083 Publisher: Apeldoorn : Van Walraven,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book

Book
AVI binnenstebuiten : veelgestelde vragen over de nieuwe AVI-procedure in Vlaanderen
Author:
ISBN: 9789059327009 Year: 2010 Publisher: Sint-Niklaas Abimo

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In AVI Binnenstebuiten vind je de meest gestelde vragen over de nieuwe AVI-procedure in Vlaanderen, mét antwoorden. De antwoorden leren je hoe de puzzel in elkaar zit en hoe je best kunt omgaan met de vernieuwde DMT en AVI-toetskaarten en met de toetsen Technisch lezen. Het nieuwe systeem wordt hier op een heldere en objectieve manier ontrafeld.


Book
Effectief omgaan met risicolezers : werken aan preventie en beter omgaan met leesproblemen.
Authors: ---
ISBN: 9789065085665 Year: 2006 Publisher: Amersfoort CPS. Onderwijsontwikkeling en advies

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Het is een fundamentele verantwoordelijkheid van elke basisschool dat alle kinderen de school na groep 8 als goede lezers verlaten, zeker in de 'kenniseconomie' van de 21e eeuw. Het is daarom zorgelijk dat zo'n 25 procent van de kinderen aan eht eind van groep 8 geen goede lezer is. In dit boek stelt Dr. K. Vernooy dat scholen dat percentage kunnen verlagen tot 5 procent als zij evidence-based leesonderwijs realiseren. Dat wil zeggen dat scholen werken volgens methoden waarvan wetenschappelijk onderzoek heeft bewezen dat deze effectief zijn. Op basis van onderzoeksresultaten ontkracht Vernooy in dit boek een aantal veel voorkomende misvattingen en mythen over leren lezen, maar geeft hij vooral aan hoe scholen leesproblemen bij risicokinderen kunnen voorkomen en de leesresultaten van zwakke lezers kunnen verbeteren. Het wordt duidelijk dat de deskundigheid van de leerkracht hierbij van cruciale betekenis is. (Bron: covertekst)

Listing 1 - 10 of 65 << page
of 7
>>
Sort by