Listing 1 - 10 of 65 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
#KVHB:Lezen --- #KVHB:Taalbeheersing --- #KVHB:Leesvaardigheid --- Leestechniek --- Leestechniek.
Choose an application
#BSCH: vak: Duits --- schoolboeken --- Duits --- duit 485.2 --- didactiek secundair onderwijs - Duitse taal en letterkunde --- Schoolbooks - Didactic material --- Duitse taal --- leesvaardigheid --- oefeningen --- oefeningen. --- Leesvaardigheid --- Oefeningen.
Choose an application
#KVHB:Leesbegrip --- #KVHB:Leesvaardigheid --- Reading comprehension --- Lecture --- Aspect cognitif --- Aspect cognitif.
Choose an application
Elk kind verdient het om goed te leren lezen. Als je niet geletterd bent, is het vrijwel onmogelijk om in de huidige maatschappij mee te komen. Uiteraard heb je kennis van de wereld en woordenschat nodig om teksten te begrijpen, maar met kennis en woorden alleen kun je geen tekens van papier aflezen.Dit boek beschrijft op praktische wijze waarom goed technisch leesonderwijs van belang is, hoe het proces van technisch leren lezen verloopt en hoe hier in een doorlopende lijn vorm aan kan worden gegeven in de klas.In het Nederlandse onderwijs kan nog veel winst worden behaald door méér leerlingen een goede leesstart te geven. In de groepen 1/2 is aandacht nodig voor mondelinge taalvaardigheid, fonemisch bewustzijn en letterkennis. In groep 3 leren leerlingen 'de code kraken': ze leren om de tekens op papier te vertalen naar woorden en zinnen. Dat proces gaat door in de groepen 4, 5 en 6: het voortgezet technisch lezen. Het is een misvatting om te denken dat het technische leesonderwijs daarmee is afgerond: ook nadat tot en met groep 6 is gewerkt aan (voortgezet) technisch lezen, is in de groepen 7 en 8 onderhoud en herhaling nodig om te voorkomen dat het leesniveau terugzakt. Cruciaal zijn een doorlopende lijn en professionele samenwerking binnen de school.Technisch kunnen lezen is de sleutel tot leesbegripIn dit boek lees je hoe het onderwijs in technisch lezen er in de dagelijkse lessen uit kan zien en hoe binnen de school op professionele wijze kan worden samengewerkt. Hierbij wordt uitgegaan van wat onderzoek ons al jarenlang leert over effectief leesonderwijs. Het is bedoeld voor alle betrokkenen in het basisonderwijs: leerkrachten, intern begeleiders, taal-/leescoördinatoren en schoolleiders.https://www.uitgeverijpica.nl/titels/nieuw/technisch-lezen-in-een-doorlopende-lijn-pica
Technisch lezen --- Basisonderwijs --- Leesvaardigheid --- 475.26 --- technisch lezen --- leesvaardigheid --- basisonderwijs --- didactiek basisonderwijs - Nederlands : lezen --- Didactics of Dutch --- Didactics of primary education --- ontluikende geletterdheid --- leesprocessen --- kleuteronderwijs --- leesvaardigheden --- didactische werkvormen --- leesmethoden --- lager onderwijs --- lezen ; basisonderwijs ; didactiek --- Lager onderwijs --- Leesontwikkeling --- Leerlijnen --- Leerlijn
Choose an application
78
Lerarenopleiding --- Schrijfvaardigheid --- Algemeen. --- Didactiek. --- Didactics of languages --- Onderwijzers, leerkrachten --- Didactiek van de talen --- Schrijven --- Didactiek --- Taalvaardigheid --- #PEDA *2.882 --- #KVHB:Leesvaardigheid --- #KVHB:Taalvaardigheid
Choose an application
#KVHB:Testotheek LA --- #KVHB:Test; lezen --- lezen --- 474.4 --- 475.1 --- Technisch lezen --- toetsen --- Evaluatie --- Elementaire instrumentele vaardigheden --- Schoolbooks - Didactic material --- logopedie --- testmateriaal --- leesvaardigheid
Choose an application
#BSCH: vak: Duits --- schoolboeken --- Duits --- duit 485.2 --- didactiek secundair onderwijs - Duitse taal en letterkunde --- Schoolbooks - Didactic material --- Duitse taal --- Leesvaardigheid --- Oefeningen.
Choose an application
Lezen. --- Schrijven. --- schrijven --- Dutch language --- zakentaal --- lezen --- Mass communications --- Schrijven --- Communicatieve vaardigheden --- Nederlands --- Communicatie --- 803.93 -06 --- 643 Taalzorg --- #KVHA:Taalvaardigheid; Nederlands --- #KVHA:Leesvaardigheid; Nederlands --- #KVHA:Schrijfvaardigheid; Nederlands --- Leesvaardigheid --- Nederlands 843 --- Schrijfvaardigheid --- 803.93 -06 Nederlands: taalzuiverheid; taalbeheersing --- Nederlands: taalzuiverheid; taalbeheersing --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie
Choose an application
In AVI Binnenstebuiten vind je de meest gestelde vragen over de nieuwe AVI-procedure in Vlaanderen, mét antwoorden. De antwoorden leren je hoe de puzzel in elkaar zit en hoe je best kunt omgaan met de vernieuwde DMT en AVI-toetskaarten en met de toetsen Technisch lezen. Het nieuwe systeem wordt hier op een heldere en objectieve manier ontrafeld.
Didactics of Dutch --- Didactics of primary education --- AVI (analyse van individualiseringsvormen) --- technisch lezen --- Lezen --- Niveaulezen --- AVI --- Lager onderwijs --- AVI-niveaus --- Basisonderwijs --- #KVHB:Lezen --- Vlaanderen --- leren lezen --- lezen --- 475.26 --- Toetsen --- Avi-niveaus --- Leesvaardigheid ; basisonderwijs --- Lezen ; basisonderwijs --- 111534.jpg --- AVI ; Vlaanderen --- Lezen : basisonderwijs --- (zie ook: Leesvaardigheid) --- AVI-leesniveau --- Schrijven --- Spel --- Didactics --- Primary education --- Secondary education
Choose an application
Het is een fundamentele verantwoordelijkheid van elke basisschool dat alle kinderen de school na groep 8 als goede lezers verlaten, zeker in de 'kenniseconomie' van de 21e eeuw. Het is daarom zorgelijk dat zo'n 25 procent van de kinderen aan eht eind van groep 8 geen goede lezer is. In dit boek stelt Dr. K. Vernooy dat scholen dat percentage kunnen verlagen tot 5 procent als zij evidence-based leesonderwijs realiseren. Dat wil zeggen dat scholen werken volgens methoden waarvan wetenschappelijk onderzoek heeft bewezen dat deze effectief zijn. Op basis van onderzoeksresultaten ontkracht Vernooy in dit boek een aantal veel voorkomende misvattingen en mythen over leren lezen, maar geeft hij vooral aan hoe scholen leesproblemen bij risicokinderen kunnen voorkomen en de leesresultaten van zwakke lezers kunnen verbeteren. Het wordt duidelijk dat de deskundigheid van de leerkracht hierbij van cruciale betekenis is. (Bron: covertekst)
Leesstoornissen. --- Lezen. --- Leesonderwijs --- Lezen --- Nederland. --- Basisonderwijs. --- Orthopedagogics --- Didactics of Dutch --- leesproblemen --- leesopvoeding --- leesvaardigheden --- 464.1 --- Begrijpend lezen --- Leesbegeleiding --- Leesproblemen (Kinderen met leesproblemen, Leesstoornissen)) --- Leesvaardigheid --- Preventie --- Technisch lezen --- Zorgverbreding --- 471.41 --- 475.26 --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Lager onderwijs --- Leesproblemen --- 071381.jpg --- Leesstoornissen ; kinderen --- Kinderen met lees- en schrijfproblemen --- Taal en verbale expressie --- (zie ook: Leesvaardigheid) --- #PBIB:+111.14 --- #KVHB:Lezen --- #KVHB:Leesstoornissen --- Begrijpend lezen ; basisonderwijs --- Kinderen met leerproblemen ; basisonderwijs --- Zorgverbreding ; basisonderwijs --- Vakdidactiek : Nederlands : Lager onderwijs --- PXL-Education 2018 --- basisonderwijs --- leesvaardigheid --- leesbevordering --- didactiek van de talen
Listing 1 - 10 of 65 | << page >> |
Sort by
|