Listing 1 - 10 of 24 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Met Het Voortplantingsboekje bespreek je seksualiteit en relaties met 10- tot 12-jarigen. In het boekje zijn 16 lessen rond verschillende thema's uitgewerkt met tal van leerrijke en leuke werkvormen.De thema's zijn:PuberteitVoortplantingsorganenMenstruatiecyclusVoortplanting en zwangerschapAnticonceptieHygiëneLiefde en relatiesGender en seksuele oriëntatieMediaWeerbaarheid(sensoa.be/materiaal/het-voortplantingsboekje)
Seksualiteit --- Seksuele opvoeding (Seksuele voorlichting) --- Relationele vorming --- Schoolbooks - Didactic material --- Contains audio-visual material --- Voortplanting (biologie) --- Relationele en seksuele vorming --- 5e leerjaar lager onderwijs --- 6e leerjaar lager onderwijs --- 615.51 --- relationele vorming --- seksualiteit --- seksuele voorlichting --- Didactics of social education --- Didactics of medicine --- Didactics of primary education --- voortplanting (mensen) --- lager onderwijs 3de graad (doelgroep) --- puberteit --- seksuele vorming
Choose an application
373.3 --- 371.03 --- #GBIB:IDGP --- #GGSB: Onderwijs --- basisscholen --- relationele opvoeding --- 478.9 --- basisonderwijs --- didactiek --- sociaal-emotionele opvoeding --- Basisonderwijs --- Relationele opvoeding --- Sociale opvoeding --- 474.9 --- Gevoelen --- Intercultureel --- Klas --- Relaties --- Relationele vorming --- Seksuele opvoeding --- Waarden --- Waarnemen --- Zelfbeeld --- Sociale opvoeding ; basisonderwijs --- Relationele vorming : basisonderwijs --- hulp bij de ontwikkeling van relationele vaardigheden bij kinderen --- relationele vorming: didactiek basisonderwijs --- 371.03 Vorming van persoonlijkheid. Algemene ontwikkeling. Karaktervorming --- Vorming van persoonlijkheid. Algemene ontwikkeling. Karaktervorming --- 373.3 Basisonderwijs --- 373.3 Lager onderwijs --- Lager onderwijs --- didactiek basisonderwijs - overige vormingsgebieden --- Overige vormingsgebieden --- Overige onderwerpen --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Kleuteronderwijs --- Onderwijs --- 433.4 --- sociale, relationele en seksuele opvoeding van het kind
Choose an application
Een (ongewenste) dickpick, uitdagende seksuele spelletjes, een dronken kus, #MeToo ... Het maakt allemaal deel uit van de leefwereld van jongeren. Jong zijn is een periode van experimenteren en (wederzijdse) grenzen aftasten. Maar wanneer gaat bepaald seksueel gedrag over een grens? Wanneer is ‘t oké en wanneer niet meer? En wanneer reageer je? Hoe reageer je als omstander op SGG? Het is vaak de aanleiding tot pittige discussies en uiteenlopende meningen. Het interactieve Oké?!-spel brengt uitwisseling tussen jongeren op gang en geef je hen een houvast. Aan de hand van zes criteria van het Sensoa Vlaggensysteem leren de deelnemers seksuele situaties objectief en neutraal in te schatten en gepast te reageren.
spel --- Seksueel geweld --- Seksuele opvoeding --- 615.51 --- seksualiteit --- seksuele opvoeding --- grenzen stellen --- seksuele voorlichting --- Didactics of social education --- Secondary education --- Sociology of the family. Sociology of sexuality --- jeugd --- sociale vaardigheden --- emoties --- communicatievaardigheden --- seksuele vorming --- relationele vorming
Choose an application
Dit boek omvat twee werkmiddelen : een werkboek met interactieve werkvormen en gespreksmethodieken (voor leerkrachten) en een video met gesprekken van jongeren over relaties en seksualiteit (voor leerlingen en leerkrachten). Beide middelen, werkboek en video, zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. De lijn van het interactief en ervaringsgericht sociaal leren wordt in dit werkboek doorgetrokken. Bij elk thema vind je achtergrondinformatie en een aantal werkvormen bij wijze van voorbeeld. Er werd veel aandacht besteed aan mogelijke werkwijzen om leerlingen te laten reflecteren over hun eigen beleving, gedrag en mening aangaande relaties en seksualiteit, en om hierover met de klasgroep en de leerkracht te dialogeren. Leren van elkaar ... Andere methodieken, zoals denkoefeningen, quiz, inlevingsspel, rollenspel zijn gericht op het verwerven van inzichten, houdingen, waarden en op kennis en informatie omtrent relaties en seksualiteit.
relationele vorming --- Educational sciences --- Didactics of social education --- seksualiteit --- intermenselijke relaties --- seksuele vorming (themawoord fictie) --- 433.4 --- opvoedkunde (ler) --- relationele vorming (ler) --- seksualiteit (ler) --- 253:37 --- #GBIB:IDGP --- #GGSB: Catechese (geloofsopvoeding) --- #GGSB: Jongeren --- #PBIB:+108.43 --- #PBIB:2003.4 --- Relaties --- Seks --- C6 --- handleiding --- onderwijs --- relatievorming --- secundair onderwijs (x) --- seksuele opvoeding --- 485.9 --- 601.6 --- 615.51 --- GVO --- Relationele vorming --- Secundair onderwijs --- relationele opvoeding --- voorlichting algemeen --- vrijen --- 456.8 --- 432 --- seksuele vorming (ler) --- vrijen (ler) --- 613.88 --- Jeugd --- Seksualiteit --- Seksuele opvoeding --- Onderwijs --- Relationele opvoeding --- 253:37 Pastoraal voor jeugd en opvoeding --- Pastoraal voor jeugd en opvoeding --- Onderwijs : Opvoeding : Ontwikkelen van sociale vaardigheden : Secundair onderwijs : Relationele en seksuele opvoeding --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- Overige vakken; afzonderlijk --- Gezondheidsvoorlichting en -opvoeding; algemeen --- Seksuele voorlichting --- Vormingsgebieden --- Emoties --- Homoseksualiteit --- Communicatie --- Vriendschap --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Adolescentie --- GSM --- Internet --- Jongen-meisje --- Sms --- Verliefdheid --- Vrijen --- Waarden --- Contains audio-visual material --- Relationele en seksuele vorming --- Catechese (geloofsopvoeding) --- Jongeren
Choose an application
Groei mee met Cas en Lisa helpt uw kleuters te groeien in hun communicatievaardigheden, hun zelfvertrouwen en hun empathisch vermogen.De figuren Cas en Lisa groeien met hen mee, net zoals de steeds terugkerende maandthema's. De thema's zijn verwisselbaar, vormen een rode draad doorheen de kleuterschool en bieden tal van mogelijkheden voor differentiatie. Elk jaar diepen we de maandthema's een stukje verder uit.Een persoonlijke map, die de kleuters gaandeweg aanleggen, stimuleert de samenwerking met de ouders. Bepaalde activiteiten kunnen ook thuis op een eenvoudige manier aan bod komen.Bron: https://www.averbode.be/casenlisa-Info
genre-thema"">
Choose an application
Spiegel jezelf! Kijk met een positieve blik en zie je kwaliteiten. Met het spiegel-jezelf-spel ontdek je spelenderwijs op een spannende manier je sterke eigenschappen. Raak zo snel mogelijk al je kaarten kwijt en hoor wat anderen zo leuk aan je vinden. Je zult zien dat het je verrast!Bron: https://dubbelzesuitgeverij.nl/spiegel-jezelf/
zelfbeeld --- kennismaking --- Social psychology --- Personality development --- zelfvertrouwen --- relationele vorming --- persoonlijkheidsleer --- #PBIB:+105.91 --- Identiteit (Zelfbeeld Zelfkennis) --- Tussendoortjes --- educatieve spellen --- persoonlijkheid --- persoonlijkheidspsychologie --- psychologie --- spelmaterialen --- typologieën --- 417.1 --- welbevinden --- tussendoortjes --- 305.0 --- Onderwijs : Leerlingenbegeleiding : Geestelijke gezondheid van leerlingen : Algemeen --- Spellen --- Persoonlijkheid --- Kwaliteiten --- Coachen --- Zelfreflectie --- Reflectie --- Sociale vaardigheden --- Games --- Zelfvertrouwen --- Persoonlijkheidsleer --- Zelfbeeld --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Positief denken --- Persoonlijkheidsontwikkeling --- Kwaliteit (persoonskenmerk)
Choose an application
Dit spel is een hulpmiddel bij het onderhouden en verbeteren van relaties. Uitgangspunt van het spel is dat de kwaliteit van een relatie door 2 factoren wordt bepaald: het gedrag naar elkaar toe en de band die je met elkaar hebt, dat wat je met elkaar verbindt. Gedrag is daarbij meer een momentopname terwijl een verbinding stabieler van aard is. Beide factoren beïnvloeden elkaar maar hun belang ten opzichte van elkaar verschilt per relatie en kan ook binnen een relatie door de tijd heen veranderen. Het spel kan zowel zakelijk (collega's, leidinggevenden of klanten) als privé (partner, familieleden, vrienden en bekenden) worden gebruikt. Voor coaching, teambuilding en intervisie is het spel dan ook zeer geschikt.Het spel bestaat uit 2 groepen kaarten: 1. Gedragskaarten; hierbij gaat het om de vraag: Welk gedrag vindt u belangrijk in de relatie met een ander? - 2. Verbindingskaarten; hier staat de vraag centraal: Wat verbindt ons met elkaar?
Didactics of social education --- Social psychology --- zelfkennis --- relationele vorming --- Recreation. Games. Sports. Corp. expression --- intermenselijke relaties --- omgangskunde --- #PBIB:+101.10 --- #PBIB:+108.41 --- Communicatie --- Relaties --- Spel --- Relatie / relatievorming --- spel --- relaties --- Persoonlijkheidsleer --- Teamvorming --- Buiten het onderwijs : Opvoeding : Algemeen --- Onderwijs : Opvoeding : Ontwikkelen van sociale vaardigheden : Secundair onderwijs : Algemeen --- Games --- Communicatieve vaardigheden --- Sociale vaardigheden --- Intervisie --- Coaching --- Teambuilding --- Teamwerk --- Relatie --- Gedrag --- Verbindend werken --- Klantenbinding --- Secondary education
Choose an application
Eerlijk delen. De waarheid spreken. Tegen je verlies kunnen. Met de gevoelens van anderen rekening houden.Welke morele waarden zijn van fundamenteel belang om een vitale, rechtvaardige en vrije samenleving mogelijk te maken? Hoe brengen we kinderen deze waarden zo bij dat ze een leven lang daar vorm aan willen blijven geven? Wat is de rol van emoties?In De morele intuïtie van kinderen verbindt Tom Kroon inzichten uit de ethiek met gegevens uit de ontwikkelingspsychologie en plaatst deze in een pedagogisch kader. Belangrijke waarden komen aan bod, zoals fatsoen en rechtvaardigheid, vrijheid en tolerantie.Naast onmisbare persoons- en burgerschapswaarden worden de daartoe noodzakelijke gezindheden (deugden) aan de orde gesteld. Aparte hoofdstukken zijn gewijd aan de ontwikkeling van het empathisch vermogen, het cultiveren van gevoelens als compassie, verontwaardiging en spijt en de betekenis van disciplineren. De auteur wijst ook op het belang van een gezond geweten voor de vrije en verantwoordelijke mens. In het slothoofdstuk komen in vogelvlucht enkele grenzen aan bod waar opvoeders door de moderne samenleving en door de specifieke aanleg van sommige kinderen op stuiten.Tom Kroon geeft tal van adviezen voor (aanstaande) (ped)agogische hulpverleners, werkers in het onderwijs, het vormingswerk en het jeugdwerk en geïnteresseerde ouders. Daarnaast verdiept hij met dit boek het (ped)agogisch inzicht.Tom Kroon is wijsgerig en historisch pedagoog. Hij gaf les in het basis-, voortgezet en hoger beroepsonderwijs. Eerder publiceerde hij de theoretische toelichting bij een methode morele vorming en stelde hij een brochure voor ouders samen (Zo zijn onze manieren). Hij maakt ook deel uit van de redactie van Pedagogiek in Praktijk Magazine (PIP).(Bron: https://www.swpbook.com/boeken/80/opvoeden/1763/de-morele-intuitie-van-kinderen)
ontwikkelingspsychologie --- ethiek --- 159.98 --- 17 --- emotionele opvoeding --- Educational sciences --- ethische opvoeding --- opvoedingstips --- relationele vorming --- socio-emotionele opvoeding --- pedagogiek --- respect --- PXL-Healthcare 2015 --- opvoedkunde --- ethische aspecten --- Morele opvoeding --- Waarden --- Normen --- Verantwoordelijkheid --- Vrijheid --- Geweten --- Opvoeding en onderwijs --- 476.8 --- filosoferen met kinderen --- didactiek basisonderwijs - geestelijke stromingen --- Waarde (ethiek) --- Norm (standaard) --- Opvoeding --- Onderwijs --- Norm (gedragsregel)
Choose an application
Iedere trainer, coach of scrum master weet hoe handig het vaak is om te werken met associatiekaarten. Foto's raken de verbeelding van mensen waardoor nieuwe ideeën geboren worden en innovatie ineens dichterbij is dan het eerst leek. Associatiekaarten moeten je raken, en dat doen deze echte foto's!De associatiekaarten van Picture This! dagen uit tot nieuwe ideeën, stimuleren creativiteit en inspireren om samen te leren en te innoveren. Kortom, een onmisbare tool in leer- en ontwikkel processen als design thinking, scrum, trainingen en coachsessies.(https://coachkaarten.nl/coachkaarten/picture-this/)
Games --- spelmateriaal --- Educatieve spelen --- Coachen --- Coaching --- Brainstormen --- Teamwork --- Creativiteit --- Zelfontplooiing --- emoties --- 159.92 --- coachen --- Training --- Brainstorming --- Teambuilding --- Veranderingsmanagement --- Associëren --- Kennismakingsspelen --- Groepsdynamiek --- Kennismaken --- Sociale vaardigheden --- Diversiteit --- Fotokaarten --- educatief spelmateriaal --- coaching --- brainstormen --- creativiteit --- teamwork --- zelfontplooiing --- Kennismakingsspel --- Kennismaking --- Musiceren --- Inclusie --- Maatwerk --- Didactics --- Introductie --- Personnel management --- psychologie --- toegepaste filosofie --- organisatiepsychologie --- relationele vorming
Choose an application
De (in de praktijk geteste) kaarten maken thema's bespreekbaar die mensen doorgaans moeilijk onder woorden kunnen brengen. Ze roepen associaties met bijvoorbeeld gevoelens van vrijheid, schuld, afscheid, plezier, woede, geluk op of nog andere emoties ... Ze zijn daarom zeer bruikbaar bij iedere denkbare vorm van training en coaching.Bron: handleiding
Personnel management --- coaching --- organisatiepsychologie --- relationele vorming --- psychologie --- 415.2 --- emoties --- 366.4 --- Emoties --- Spelmateriaal --- Verbondenheid --- management --- 415.3 --- gezicht, gehoor, smaak, reuk, gevoel en lichaamstaal --- gevoelens --- Management --- Games --- toegepaste filosofie --- Training --- Coaching --- Feedback --- Improvisatie --- Teamontwikkeling --- Veranderingsmanagement --- Diversiteit --- Fotokaarten --- Associëren --- Emotie --- Inclusie --- Maatwerk --- Didactics
Listing 1 - 10 of 24 | << page >> |
Sort by
|