Listing 1 - 10 of 24 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
In many respects children and youths receiving religious instruction in our culture resemble extraterrestrial beings doing an orientation course. Religion and religiosity are unknown quantities which they have hardly encountered at home. Religion seems something else, something greater. This book is a study of the foundations of religious education, centered around six concepts: religion in a globalizing society, religious tradition, religion, the religious self, learning through participation and interreligious learning.
Religious education --- Globalization --- Religious education (Theology) --- Philosophy. --- Religious aspects. --- 268 --- Religious aspects --- Philosophy --- Catechese. Godsdienstonderwijs --- Religious studies --- Sociology of religion --- Didactics of religion --- Religious education - Philosophy. --- Globalization - Religious aspects.
Choose an application
Religious education --- Religious education of children. --- Holistic education. --- 268.222 --- Education --- Interdisciplinary approach in education --- Children --- Religious education (Theology) --- 268.222 Schoolcatechese. Godsdienstonderwijs--(doelstellingen; inhoud; methodes) --- Schoolcatechese. Godsdienstonderwijs--(doelstellingen; inhoud; methodes) --- Philosophy. --- Didactics of religion --- Educational sciences --- Religious education of children --- Holistic education --- Philosophy
Choose an application
Christian education of adults --- Religious education of adults. --- Moral education. --- 268.913 --- 268.923 --- Character education --- Ethical education --- Child rearing --- Education --- Ethics --- Religious education --- Adult education --- 268.923 Godsdienstsociologie en catechese van de volwassene --- Godsdienstsociologie en catechese van de volwassene --- 268.913 Godsdienstontwikkelingspsychologie en catechese van de volwassene --- Godsdienstontwikkelingspsychologie en catechese van de volwassene --- Didactics of religion --- Adult education. Lifelong learning --- Religious education of adults --- Moral education
Choose an application
In dit boek toont Wiel Smeets hoe jongeren ingewijd kunnen worden in de spiritualiteit van het christelijk geloof. Hij volgt daarbij de kerkvaders van de vroege kerk waarbij de spirituele ervaring vooraf ging aan de geloofsuiting. Het is voor kerkelijke jongernwerkers de kunst om jongeren eerst te 'verleiden' tot deelname aan een mogelijk inspirerende christelijke activiteit. Dit kan een kloosterbezoek zijn, het bekijken van een bijbelse speelfilm, het creatief verwerken van een bijbelverhaal, het zingen van een christelijk died e.d. Vervolgens kan de jongere geholpen worden bij het 'vernnnerlijken' van de opgedane ervaring. Het gaag Smeets vooral om jongeren voor wie christelijk geloof onbekend of ongeloofwaardig is. Zijn doel is om voor die jongere de poort naar het geloof weer te openen. (Bron: covertekst)
Didactics of religion --- Christian spirituality --- Education religieuse de teenagers --- Godsdienstige opvoeding van teenagers --- Religious education of teenagers --- 101214.jpg --- Spiritualiteit --- Mystagogy --- Catholic Church
Choose an application
#GROL:SEMI-268.17 Hand --- #gsdb11 --- S38/1392 --- Works not related to China and the Far East--Religious education of adults --- Christian dogmatics --- C1 --- Kerken en religie
Choose an application
Christian education --- Education --- Religious education --- Theological anthropology --- #PBIB:2001.1 --- Man (Christian theology) --- Religious education (Theology) --- Children --- Education, Primitive --- Education of children --- Human resource development --- Instruction --- Pedagogy --- Schooling --- Students --- Youth --- Civilization --- Learning and scholarship --- Mental discipline --- Schools --- Teaching --- Training --- Christian education (Theology) --- Philosophy --- Religious aspects --- Christianity --- Peukert, Helmut. --- Political philosophy. Social philosophy --- Christian moral theology --- Educational sciences
Choose an application
Er is geen religie die de laatste decennia zo in het licht staat als de islam. Gevreesd en gehaat door sommigen, begeerd door anderen. Zij blijft fascineren en is voortdurend onderwerp van gesprek.Dit boek geeft een uitgebreid overzicht van belangrijke themas en discussies die spelen rond het islamitisch godsdienstonderwijs.Wat zijn de doelstellingen van islamitische geloofsopvoeding en van islamitisch godsdienstonderwijs, in het bijzonder in de Nederlandse en Belgische context? Hoe kunnen deze doelstellingen het beste worden gerealiseerd? Wat betekent dit voor de huidige en volgende generatie moslims en voor de westerse samenleving waarin zij wonen?De auteurs analyseren onder meer diverse knopen in het beleid, ten aanzien van godsdienstonderwijs op school, de belangen van betrokken partijen, de implicaties van afzonderlijke islamitische scholen...Kortom, deze uitgave is van belang voor iedereen die met godsdienstonderricht, levensbeschouwing, onderwijs en opvoeding van moslimjongeren te maken heeft.
Didactics of religion --- Islam --- Teaching --- Enseignement religieux islamique --- Islamic religious education --- Islamitisch godsdienstonderwijs --- Islamitisch onderwijs --- 297 (492) --- 297 <493> --- 456.8 --- Islam. Mohammedanisme--Nederland --- Islam. Mohammedanisme--België --- Vormingsgebieden (oa godsdienstonderwijs) --- Child rearing --- Religious aspects
Choose an application
Didactics of religion --- #GSDBP --- -Ethical education --- -Catechese. Godsdienstonderwijs --- Enseignement religieux protestant. (Mélanges) --- Godsdienstonderwijs (Protestantse). (Versch. onderwerpen) --- 268 --- Religious education --- Theological education --- Catechese. Godsdienstonderwijs --- Addresses, essays, lectures --- Education --- Moral education --- #gsdbP --- -Addresses, essays, lectures
Choose an application
Overzicht van de actuele discussies binnen het vakgebied van de godsdienstpedagogiek.
Didactics of religion --- Religious education --- Christian education --- 268.22 --- Education, Christian --- Theology, Practical --- Spiritual formation --- Theology --- Ethical education --- Theological education --- Education --- Moral education --- 268.22 Geloofsopvoeding op school--(algemeen) --- Geloofsopvoeding op school--(algemeen) --- Study and teaching
Choose an application
Au IXe siècle, la vie monastique semble à tous être le modèle de vie chrétienne par excellence. Un haut dignitaire laïc, le comte d'Orléans Matfrid, demande à l'évêque Jonas comment il peut plaire à Dieu dans sa vie d'homme laïc marié. Jonas répond par cette longue réflexion : nous avons là l'un des premiers traités du Moyen Âge à l'usage des laïcs, qui s'inspire de la tradition des traités antiques d'éducation, tout en s'adaptant au contexte nouveau de la société carolingienne. Il valorise le statut du laïc, qu'il appelle à la vie spirituelle, à la pratique des sacrements... et au mariage, dont il a plaisir à dire la valeur. Les manuscrits nous ont transmis deux versions du traité, car Jonas a retravaillé son œuvre. La présente édition, pour la première fois, permet au lecteur de lire le texte dans sa version définitive, tout en mettant en évidence les modifications apportées au cours de la réécriture, ainsi que les nombreuses sources patristiques utilisées. Ces deux volumes (SC 549 et 550) offrent donc à la fois un texte novateur et important au grand public, et un outil de travail aux spécialistes.
Laïcat --- Education religieuse --- Vie chrétienne --- Christian laity --- Laymen --- Church polity --- Lay ministry --- Laïcat --- Vie chrétienne --- Laity --- Religious education --- Christian life --- Ethical education --- Theological education --- Education --- Moral education --- #GGSB: Latijnse patrologie (tekst) --- Classical Latin literature --- Christian spirituality --- Early works to 1800. --- Early works to 1800 --- Ouvrages avant 1800 --- Latijnse patrologie (tekst) --- Laity - Early works to 1800 --- Religious education - France - Early works to 1800 --- Christian life - Early works to 1800
Listing 1 - 10 of 24 | << page >> |
Sort by
|