Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|
Choose an application
Death in art. --- Torture in art. --- Wounds and injuries in art. --- Human beings in art. --- Art, European. --- Art and society --- violence --- martyrs --- History of Europe --- Art --- anno 1400-1499 --- anno 1300-1399 --- anno 1600-1699 --- anno 1500-1599 --- dood
Choose an application
Human beings in art --- Art --- Religious studies --- Human body --- Christian art and symbolism --- Religious aspects --- Christianity --- Congresses --- Human body - Religious aspects - Christianity - Congresses --- Christian art and symbolism - Congresses --- Human beings in art - Congresses --- Art et symbolisme chrétiens --- Personnages dans l'art --- Corps humain --- Congresses. --- Congrès --- Aspect religieux --- Christianisme --- Academic collection --- C3 --- religieuze kunst --- lichamelijkheid (x) --- KADOC (x) --- 7.046 --- 7.041 --- Iconografie ; christelijke ; menselijk lichaam en religie --- 704.9 --- kunst en religie --- lichamelijkheid --- religie --- iconografie --- 7.01 --- kunst --- 7.046 Iconografie: mythologische-, religieuze-, epische voorstellingen. Legenden --- Iconografie: mythologische-, religieuze-, epische voorstellingen. Legenden --- Kunst en cultuur --- Iconografie ; de mens, portretten --- Iconografie ; epische, mythologische, religieuze voorstellingen --- Arts Iconography
Choose an application
Un corps en jeu est un corps qui tient un discours visuel et sonore, se présente et se représente en mobilisant toutes ses capacités motrices (gestuelle, regard, respiration, voix), un corps qui construit un langage où l'apparence, qu'il s'agisse d'un dévoilement ou d'un déguisement, dit, trahit, contredit une vérité humaine, sociale ou politique dans une société donnée. C'est un corps dont les modalités d'exposition s'inscrivent sur un fond de consensus culturel pour produire un sens nouveau, que seul le contexte de la représentation rend déchiffrable. L'objet du colloque international qui s'est tenu à l'université de Toulouse II en octobre 2008 était d'envisager, pour l'Antiquité, cette question, sous ses aspects les plus divers, parfois les plus contradictoires. Un corps en jeu dans l'Antiquité se donnait à voir dans un contexte particulier, qui pouvait être celui de la scène, du stade ou de la cité, dans le cadre de manifestations fondées sur une représentation de soi et des autres, toujours en « s'adressant à » un public. Il ne s'agissait donc pas, à travers les différentes interventions, de disséquer ou de décrypter le sens de gestes, de déguisements ou de postures, mais d'analyser finement la relation établie par le jeu du corps avec un public spectateur, auditeur, lecteur. Les liens complexes et variables qu'entretenaient en effet oralité et écrit (discours de l'orateur, texte des représentations) impliquaient que soient également pris en compte non seulement les documents iconographiques et historiques susceptibles d'éclairer la réflexion, mais aussi les textes, poétiques, rhétoriques, philosophiques proposant une interprétation imagée et toujours orientée, de corps en jeu.
Acting --- Human body --- Human body in literature --- Human beings in art --- Body language --- Corps humain --- Corps humain dans la littérature --- Personnages dans l'art --- Langage du corps --- Social aspects --- History --- Aspect social --- Histoire --- Corps humain dans la littérature --- corps humain --- Antiquité --- histoire des représentations --- histoire du corps
Choose an application
Art --- History of civilization --- anno 1800-1899 --- France --- Etres humains dans l'art --- Human beings in art --- Mensen in de kunst --- Artists' models --- Modèles (Art) --- History --- Histoire --- Modèles (Art) --- Models, Artists' --- Models (Persons) --- Models [Artists' ] --- 19th century --- kunst --- 75.035 --- 741.035 --- negentiende eeuw --- Parijs --- Frankrijk --- modellen --- modeltekenen --- tekenkunst --- schilderkunst --- Artists' models - France - History - 19th century
Choose an application
The life-like depiction of the body became a central interest and defining characteristic of the European Early Modern period that coincided with the establishment of which images of the body were to be considered "decent" and representable, and which disapproved, censored, or prohibited. Simultaneously, artists and the public became increasingly interested in the depiction of specific body parts or excretions. This book explores the concept of indecency and its relation to the human body across drawings, prints, paintings, sculptures, and texts. The ten essays investigate questions raised by such objects about practices and social norms regarding the body, and they look at the particular function of those artworks within this discourse. The heterogeneous media, genres, and historical contexts north and south of the Alps studied by the authors demonstrate how the alleged indecency clashed with artistic intentions and challenges traditional paradigms of the historiography of Early Modern visual culture.
Human beings in art --- Obscenity (Aesthetics) --- Art, European --- Aesthetics of art --- Iconography --- History of civilization --- obscenity --- nudes [representations] --- visual culture --- lichaam (van de mens) --- anno 1500-1799 --- Europe --- Aesthetics --- Art, Modern --- European art --- Nouveaux réalistes (Group of artists) --- Zaj (Group of artists) --- Humans in art
Choose an application
History of civilization --- Iconography --- anno 1200-1499 --- anno 1500-1599 --- Human beings in art --- Human beings --- Art, Medieval --- Heraldry --- Medieval [European] --- iconography --- folk art [traditional art] --- Peinture et décoration murales médiévales --- Mural painting and decoration, Medieval --- Portraits médiévaux --- Portraits, Medieval --- Présentation de soi --- Self-presentation --- Thèmes, motifs --- Themes, motives --- Dans l'art --- In art --- Portraits médiévaux. --- Thèmes, motifs. --- Dans l'art. --- Themes, motives. --- In art. --- Peinture et décoration murales médiévales --- Portraits médiévaux. --- Présentation de soi --- cultuurgeschiedenis
Choose an application
Iconography --- portretten --- Europa --- 7.041 --- Exhibitions --- Human beings in art --- Portraits --- 7041. --- Exhibitions. --- Art --- wars --- human figures [visual works] --- portraits --- Brancusi, Constantin --- Böcklin, Arnold --- Neuenhausen, Siegfried --- González, Julio --- Beckmann, Max --- Géricault, Théodore --- Siqueiros, David Alfaro --- Pearlstein, Philip --- Fellig, Arthur --- Lissitzky, Eliezer --- Rainer, Arnulf --- Dix, Otto --- David, Jacques-Louis --- Warhol, Andy --- Hamilton, Richard --- Ernst, Max --- Guttuso, Renato --- Bellmer, Hans --- Picasso, Pablo --- Meidner, Ludwig --- Léger, Fernand --- Grosz, Georg --- Klee, Paul --- Szajna, Józef --- Feuerbach, Anselm --- Cézanne, Paul --- Gudmundsson, Sigurdur --- Klein, Yves --- Lehmbruck, Wilhelm --- Lindner, Richard --- Ensor, James --- Serra, Richard --- Manet, Edouard --- Delacroix, Eugène --- Gauguin, Paul --- Ingres, Jean Auguste Dominique --- Boccioni, Umberto --- Daumier, Honoré --- Goya y Lucientes, de, Francisco José --- Mondriaan, Piet --- Dalí, Salvador --- Rodin, Auguste --- Corinth, Lovis --- Bonnard, Pierre --- Bacon, Francis --- Hodler, Ferdinand --- Munch, Edvard --- Klinger, Max --- Hanson, Duane --- Motherwell, Robert --- Turner, Joseph Mallord William --- Courbet, Gustave --- Houdon, Jean Antoine --- Ipousteguy, Jean --- Hofer, Karl --- Russolo, Luigi --- Vostell, Wolf --- Malevitsj, Kasimir --- Canogar, Rafael --- Kantor, Tadeusz --- Kollwitz, Käthe --- anno 1800-1899 --- anno 1900-1999 --- Lissitzky, El --- CDL --- Europa. --- dood
Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|