Listing 1 - 10 of 20 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Nienke is dertien. Oud genoeg om haar moeder de post voor te lezen dus. Of een artikel dat in de krant staat. Of een formulier dat haar zusje uit school meebrengt. Maar natuurlijk is mam heel vaak in haar eentje als ze iets moet lezen of schrijven. Als ze naar het gemeentehuis gaat bijvoorbeeld. Of als een buurman langs komt met een petitie. Dan doet mam eigenaardige dingen. Ze zegt dat haar bril kapot is, of ze gaat naar het gemeentehuis met een hand in het verband. Er mankeert niets aan die hand. Mam doet alsof. Omdat iedereen begrijpt dat je met een gebroken hand niet kunt schrijven ... Waarom doet mam dat? Het heeft lang geduurd voordat Nienke het begreep.
Dutch literature --- Analfabetisme --- Jeugdboeken 10-12 jaar --- 82-93 --- Analfabetisme ; verhalen --- Jeugdliteratuur ; verhalend --- Jeugdliteratuur --- 920550.jpg --- 82-93 Kinderliteratuur. Jeugdliteratuur --- Kinderliteratuur. Jeugdliteratuur
Choose an application
Until about two decades ago, the study of writing systems and their relationship to literacy acquisition was sparse and generally modeled after studies of English language learners. This situation is now changing. As the worldwide demand for literacy continues to grow, researchers from different countries with different language backgrounds have begun examining the connection between their writing systems and literacy acquisition. This text, which derives from a NATO sponsored conference on orthography and literacy, brings together the research of 70 scholars from across the world?the largest assemblage of such experts to date. Their findings are grouped into three parts, as follows: Part I, Literacy Acquisition in Different Writing Systems, describes the relationship between orthography and literacy in twenty-five orthographic systems. This section serves as a handy reference source for understanding the orthographies of languages as diverse as Arabic, Chinese, English, Icelandic, Kannada, and Kishwahili. Part II, Literacy Acquisition From a Cross-Linguistic Perspective, makes direct comparisons of literacy acquisition in English and other orthographic systems. The overall conclusion that emerges from these eight chapters is that the depth of an orthographic system does influence literacy acquisition primarily by slowing down the acquisition of reading skills. Even so, studies show that dyslexic readers can be found across all orthographic systems whether shallow or deep, which shows that dyslexia also has internal cognitive and biological components. Part III, Literacy Acquisition: Instructional Perspectives, explores literacy acquisition from developmental and instructional perspectives and ends with a look into the future of literacy research. This Handbook is appropriate for scholars, researchers, and graduate students in such diverse fields as cognitive psychology, psycholinguistics, literacy education, English as a second language, and communication disorders.
Psycholinguistics --- Orthography --- Language acquisition --- Literacy --- Language and languages --- Orthography and spelling --- Language and languages - Orthography and spelling --- Spelling --- Analfabetisme
Choose an application
Choose an application
analfabetisme --- Sociology of education --- Adult education. Lifelong learning --- Belgium --- alfabetisering --- sociaal-cultureel werk, allochtonen --- KVH-BOM --- 372.4 <493> --- #KVHB:Analfabetisme --- 375 --- 374.7 --- Historische en vergelijkende pedagogiek --- Lerarenopleiding --- Orthopedagogiek --- Pedagogiek en onderwijskunde --- Sociale agogiek --- algemeen --- leermoeilijkheden --- didactische principes --- permanente vorming en volwasseneneducatie --- Historische en vergelijkende pedagogiek. --- algemeen. --- leermoeilijkheden. --- didactische principes. --- permanente vorming en volwasseneneducatie. --- E-books
Choose an application
BMLIK
Didactics of languages --- analfabetisme --- #SBIB:309H518 --- #SBIB:303H12 --- #A0403A --- 711 Basiseducatie --- Verbale communicatie: sociologie, antropologie, sociolinguistiek --- Methoden en technieken: sociale wetenschappen --- Theses --- Pedagogiek en onderwijskunde --- --onderwijsbeleid --- Pedagogiek en onderwijskunde --. --- onderwijsbeleid. --- Onderwijsbeleid.
Choose an application
PAV (project algemene vakken) --- Didactics of languages --- PAV --- Project algemene vakken ; leermiddelen --- Communicatie --- #BSCH: vak: PAV - project algemeen vakken --- Schoolbooks - Didactic material --- 3e graad secundair onderwijs --- Taal --- Analfabetisme --- Beroepssecundair onderwijs --- Project algemene vakken --- Therapie --- Kleuter --- Geschiedenis --- Spraaktechnologie
Choose an application
Sociology of the family. Sociology of sexuality --- Adult education. Lifelong learning --- Third World: economic development problems --- Alfabetisering --- Alphabétisation --- Analfabetisme --- Analphabétisme --- Aptitude à lire et écrire --- Geletterdheid --- Illiteracy --- Lire et écrire [Aptitude à ] --- Literacy --- Women --- Education --- Economic development --- Effect of education on --- Women - Education. --- Literacy. --- Economic development - Effect of education on. --- Developing countries: economic development problems
Choose an application
In dit boek wordt verslag gedaan van ontwikkelingsonderzoek op het gebied van remediaal handelen. Inzichten uit verschillende wetenschappelijke disciplines zijn vertaald naar de onderwijspraktijk. In het inleidende gedeelte wordt ingegaan op het belang van wetenschappelijk onderzoek bij het opzetten, uitvoeren en evalueren van praktijktrajecten. In de daaropvolgende hoofdstukken worden afzonderlijke thema's behandeld zoals: effecten van rolwisselend leren, effecten van computertraining en tutor-interventies, handelingsgerichte diagnostiek in de praktijk van het basisonderwijs, taal en taalleerproblemen, behandelprogramma's voor leerlingen met gedragsproblemen, motivationele problemen bij kinderen met ernstige leesproblemen, en remediëren en anderstalige volwassenen en analfabete cursisten. (Bron: covertekst)
Motivatie --- Onderwijs. --- Orthopedagogics --- Research on teaching --- Personality development --- Pupil counseling. Pupil guidance --- #KVHB:Remedial teaching --- #KVHB:Leerlingbegeleiding --- #KVHB:Orthopedagogie --- #KVHB:Leesstoornissen --- #KVHB:Leerstoornissen --- leerproblemen --- kinderen met leerproblemen --- remediaal handelen --- remedial teaching --- 023229.jpg --- Leerstoornissen --- Remedial teaching --- Orthodidactiek --- Studentenbegeleiding --- Spelling --- Lezen --- Leesstoornissen --- Onderzoek --- Studiemethoden --- Gesprekstechnieken --- Agressiviteit --- Linguïstiek --- Analfabetisme --- Leesstoornis --- Leerstoornis --- Studiemethode --- Gesprekstechniek --- Schrijven --- Spel --- Nederlands --- Zinsleer --- Ontwikkeling --- Leerlijn --- Onderzoek (wetenschap)
Choose an application
#SBIB:309H510 --- #SBIB:309H518 --- Literacy --- Written communication --- -711 Basiseducatie --- Analfabetisme --- Written discourse --- Written language --- Communication --- Discourse analysis --- Language and languages --- Visual communication --- Illiteracy --- Education --- General education --- Verbale communicatie: algemene werken --- Verbale communicatie: sociologie, antropologie, sociolinguistiek --- Study and teaching --- Written communication - Study and teaching --- Didactics --- Sociolinguistics
Choose an application
geletterdheid --- volwasseneneducatie --- alfabetisering --- Sociology of education --- Adult education. Lifelong learning --- Flanders --- Flandre --- Maatschappij --- Sociologie --- Société --- Vlaanderen --- #A9712A --- #KVHB:Taalvaardigheid --- #KVHB:Rekenen --- #KVHB:Alfabetisering; Vlaanderen --- Onderwijs 37 --- 450.6 --- Onderwijs: Vlaanderen --- Taal --- Taalverwerving --- Rekenproblemen --- Wiskunde --- Analfabetisme --- Functional literacy --- Numeracy --- Lerarenopleiding --- Pedagogiek en onderwijskunde --- Vergelijkende pedagogiek --- algemeen --- onderwijsbeleid --- monografieën --- algemeen. --- onderwijsbeleid. --- monografieën. --- 371 --- onderwijs - school --- Algemeen. --- Onderwijsbeleid. --- Monografieën. --- Adult literacy --- Functional illiteracy --- Life skills --- Literacy --- Mathematical ability --- Mathematics --- Statistics
Listing 1 - 10 of 20 | << page >> |
Sort by
|