Narrow your search
Listing 1 - 10 of 40 << page
of 4
>>
Sort by
Saving children at risk : poverty and disabilities
Authors: ---
ISBN: 0803939671 9780803939677 Year: 1992 Volume: 131 Publisher: Newbury Park: Sage,


Book
Samen werken aan samenwerking : vroegtijdige onderkenning van ontwikkelingsstoornissen
Author:
ISBN: 9026616902 Year: 1979 Publisher: Nijkerk Intro


Book
Preventing classroom failure : an objectives approach
Authors: ---
ISBN: 0471275646 Year: 1979 Publisher: Chichester Wiley

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
S'adapter
Author:
ISBN: 9782234089549 2234089549 Year: 2021 Publisher: Paris : Stock,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

"C’est l’histoire d’un enfant aux yeux noirs qui flottent, et s’échappent dans le vague, un enfant toujours allongé, aux joues douces et rebondies, aux jambes translucides et veinées de bleu, au filet de voix haut, aux pieds recourbés et au palais creux, un bébé éternel, un enfant inadapté qui trace une frontière invisible entre sa famille et les autres. C’est l’histoire de sa place dans la maison cévenole où il naît, au milieu de la nature puissante et des montagnes protectrices ; de sa place dans la fratrie et dans les enfances bouleversées. Celle de l’aîné qui fusionne avec l’enfant, qui, joue contre joue, attentionné et presque siamois, s’y attache, s’y abandonne et s’y perd. Celle de la cadette, en qui s’implante le dégoût et la colère, le rejet de l’enfant qui aspire la joie de ses parents et l’énergie de l’aîné. Celle du petit dernier qui vit dans l’ombre des fantômes familiaux tout en portant la renaissance d’un présent hors de la mémoire. Comme dans un conte, les pierres de la cour témoignent. Comme dans les contes, la force vient des enfants, de l’amour fou de l’aîné qui protège, de la cadette révoltée qui rejettera le chagrin pour sauver la famille à la dérive. Du dernier qui saura réconcilier les histoires. La naissance d'un enfant handicapé racontée par sa fratrie. Un livre magnifique et lumineux."


Book
Woordblinde kinderen : wat er aan te doen is.
Authors: ---
ISBN: 9012050456 Year: 1986 Publisher: 's-Gravenhage Staatsuitgeverij

Teaching children with learning problems
Authors: ---
ISBN: 0675089980 Year: 1973 Publisher: Columbus Merrill

Therapists guide to learning and attention disorders
Authors: ---
ISBN: 1417555998 9781417555994 1281186546 9781281186546 9786611186548 6611186549 0080519156 9780080519159 9780122564307 0122564308 Year: 2003 Publisher: Amsterdam ; Boston : Academic Press,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Practitioners seeking the most current advances in the field of ADHD and LD must often bridge the gap between research and practice. The Therapist's Guide to Learning and Attention Disorders provides that bridge through the authors, who are both researchers and practitioners with extensive experience in providing direct services to children and adults with ADHD and LD. Practitioners are often faced with the choice of reading research or consulting text that suggest strategies or techniques for serving children and adults with ADHD that are not base on research. This book provide

Developmental dyslexia : its nature, assessment and remediation.
Author:
ISBN: 0713164131 Year: 1984 Volume: 7 Publisher: London Arnold

Listing 1 - 10 of 40 << page
of 4
>>
Sort by