Listing 1 - 10 of 99 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
464 ) Kinderen met leerproblemen --- leermoeilijkheden --- Educational psychology
Choose an application
Orthopedagogics --- orthodidactiek --- zorgverbreding --- remediërend onderwijs --- leerproblemen --- orthopedagogiek --- 464 --- 464 ) Remedial teaching --- kinderen met leerproblemen
Choose an application
Orthopedagogics --- Lecture --- Lezen --- Nederlands --- Néerlandais (langue) --- #PEDA *6.542 --- #KVHB:Leerstoornissen --- #KVHB:Leesstoornissen --- 464 --- Dyslexie --- Leerproblemen --- Leesmoeilijkheden --- 464 ) Kinderen met leerproblemen --- leermoeilijkheden --- leesmoeilijkheden --- Kinderen met leerproblemen --- Leesstoornissen. --- Orthopedagogics.
Choose an application
Dutch literature --- Leerproblemen --- Jeugdboeken 07-09 jaar --- Leerprobleem
Choose an application
1. De kinderlijke ontwikkeling verloopt stap voor stap 2. Leerproblemen, wat zijn dat ? 3. Ontwikkelingsstoornissen 4. Leerproblemen op school 5. De relatie tussen leerproblemen en gedragsstoornissen 6. Pedagogische aanpak van de persoonlijkheid in wording 7. Reduceren of opheffen van belemmerende factoren 8. Enkele voorbeelden uit de praktijk 9. Wegwijzer voor hulp
Gedragsstoornissen --- Kinderen. --- leerproblemen --- leesproblemen --- gedragsstoornissen --- leerstoornissen --- Educational psychology --- kinderen --- Leerproblemen --- Gedragsproblemen --- 464 --- leermoeilijkheden --- gedragsproblemen --- orthopedagogiek --- hulpverlening --- ontwikkelingsproblemen --- (kind) --- 376.5 --- Gedragsstoornissen (probleemgedrag) --- Leermoeilijkheden --- kinderen met leerproblemen --- Kinderen met leerproblemen --- Orthopedagogiek --- Ontwikkelingsproblemen --- #KVHB:Leerstoornissen --- #KVHB:Gedragsstoornis --- #KVHB:Orthopedagogie --- Leerprobleem --- Gedragsprobleem --- Ontwikkelingsprobleem
Choose an application
Sociology of social care --- Educational psychology --- psychodiagnostiek --- opvoedingsproblemen --- leerproblemen
Choose an application
In dit boek wordt ingegaan op de visie van de verschillende scholen op de opvang van kinderen met leerproblemen, de klaspraktijk en het pedagogisch-didactisch handelen, het leerlingvolgsysteem, het signaleren en diagnosticeren van de leerproblemen en het remediëren. Voorts wordt ook stilgestaan bij de vernieuwingsarrangementen binnen elke school, het soort overlegstructuren, de samenwerking met CLB, met externen en met ouders en, ten slotte, de effecten van al deze initiatieven op het kind en de school. In dit boek wordt ingegaan op de visie van de verschillende scholen op de opvang van kinderen met leerproblemen, de klaspraktijk en het pedagogisch-didactisch handelen, het leerlingvolgsysteem, het signaleren en diagnosticeren van de leerproblemen, en het remediëren. Voorts wordt ook stilgestaan bij de vernieuwingsarrangementen binnen elke school, het soort overlegstructuren, de samenwerking met CLB, met externen en met ouders, en, ten slotte, de effecten van al deze initiatieven op het kind en de school. (Bron: covertekst)
Leerstoornissen --- Zorgverbreding --- Basisonderwijs. --- Orthopedagogics --- leerproblemen --- leermoeilijkheden --- orthopedagogiek --- zorgverbreding --- #PBIB:2003.4 --- #PBIB:gift 2003 --- Academic collection --- #A0406A --- 733 Onderwijsbegeleiding, onderwijsinspectie --- #KVHB:Leerlingbegeleiding --- #KVHB:Leerstoornissen --- #KVHB:Onderwijspsychologie --- basisonderwijs --- inclusief onderwijs --- 464 --- België --- Vlaanderen --- 474.23 --- Inclusief onderwijs --- Leerproblemen (Kinderen met leerproblemen, Leerstoornissen) --- Basisonderwijs --- CLB (Centra voor leerlingbegeleiding) --- Differentiatie --- Integratie buitengewoon - gewoon onderwijs --- Kinderen --- Klasdoorbrekend werken --- Leerlingvolgsystemen --- Leerproblemen --- Onderwijs --- Ouderparticipatie --- differentiatie --- kinderen met leerproblemen --- leerproblemen (ler) --- leerstoornissen --- zorgverbreding (ler) --- 376.5 --- Zorg --- Kinderen met leerproblemen --- Zorgverbreding; ba.o. --- 032280.jpg --- Didactische principes --- Zorgverbreding; ba.o --- Lager onderwijs --- Leerlingbegeleiding --- Wetenschappelijk onderzoek --- Stichting Leerproblemen Vlaanderen --- Onderwijsbeleid --- Kind --- Netwerk Leerproblemen Vlaanderen --- Leerprobleem --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Natuurwetenschappen --- Nederland --- Kust --- Onderzoek (wetenschap)
Choose an application
Wanneer er gesproken wordt van leerproblemen, is er bijna geen onderwerp dat, zowel bij ouders als deskundigen, zoveel discussie oproept als de term dyslexie. Men is er zich van bewust dat aanhoudende moeilijkheden met lezen en spellen een ernstige belemmering kunnen vormen in het maatschappelijk verkeer. Dit boek bevat onder meer de bijdragen van experts op het gebied van dyslexie in het Nederlandse taalgebied en is tot stand gekomen als vervolg op een in juni 1996 gehouden congres over dit onderwerp. Het bevat nieuwe gezichtspunten en verdergaande theorievorming op dit gebied. Daarnaast wordt aandacht besteed aan de stimulering en behandeling van kinderen met ernstige leesen spellingsproblemen in het basis-, speciaalen voortgezet onderwijs. Een aantal hoofdstukken geeft de stand van zaken weer met betrekking tot het onderzoek op het terrein van de dyslexie. Een apart hoofdstuk is gewijd aan onderzoek naar de neurobiologischeen biopsychologische basis van dyslexie. Verder zijn er bijdragen opgenomen die gaan over de invloed van dyslexie op de persoonlijkheidsontwikkeling en de opvoedingsomgeving waarin het kind met dyslexie leeft. De lezer krijgt een uitstekend overzicht van wat er op het gebied van dyslexie in het Nederlandse taalgebied gaande is. (flaptekst)
Dyslexie. --- Historische en vergelijkende pedagogiek. --- Orthopedagogics --- #KVHB:Dyslexie --- dyslexie --- leesproblemen --- remediërend onderwijs --- zorgverbreding --- leerproblemen --- orthopedagogiek --- 464 --- leermoeilijkheden --- kinderen met leerproblemen --- Kinderen met leerproblemen --- buitengewoon onderwijs type 8 --- buitengewoon onderwijs
Choose an application
In de spelling van onze taal komt een aantal typen fouten relatief vaak voor. Hulp bij hardnekkige spellingproblemen (soms in combinatie met ernstige leesproblemen) is voor veel leerlingen en studenten geen overdreven luxe maakt ook een belangrijk deel uit van de behandeling van mensen met dyslexie. De methodiek 'Geregeld!' biedt handvatten voor maatwerk en voorgeprotocolleerde behandeling. 'Geregeld!' is ontwikkeld voor professionals die ernstige spellingproblemen behandelen.
Orthopedagogics --- Orthography --- Spellingmoeilijkheden --- #KVHB:Spellingproblemen --- leerproblemen --- spelling --- spellingproblemen --- 464.1 --- Spellingproblemen(Kinderen met spellingproblemen) --- 464 --- Leerproblemen --- Spellingproblemen --- Kinderen met lees- en schrijfproblemen --- Kinderen met leerproblemen --- Dyslexie --- Remediërend onderwijs --- Spelling --- Taal --- Taalvaardigheid --- Spellingsprobleem --- Therapie --- Nederlands --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Kleuter --- Geschiedenis --- Spraaktechnologie
Choose an application
Kinderen die ondermaats presteren op school, krijgen op het einde van het schooljaar vaak het advies om hun jaar over te doen. Maar is zittenblijven wel zinvol? Leermoeilijkheden zijn immers niet de enige reden waarom leerlingen blijven zitten. Heel wat studies tonen aan dat zittenblijven niet altijd een goede remedie is, zeker niet op de lange termijn. Daarom wordt in dit boek gepleit voor scholen waarin alle leerlingen samen overgaan. Om die ononderbroken schoolloopbanen mogelijk te maken, worden er verschillende initiatieven toegelicht die het individuele leerproces van leerlingen kunnen verrijken en versnellen, zonder afbreuk te doen aan de kwaliteit van het onderwijs.
Academic collection --- #KVHB:Onderwijspsychologie --- #KVHB:Leerlingbegeleiding --- #KVHB:Schoolloopbaanbegeleiding --- #KVHB:Leerstoornissen --- zittenblijven --- leerproblemen --- leermoeilijkheden --- schoolloopbaanbegeleiding --- 450.6 --- Zittenblijven --- Leermoeilijkheden --- Schoolloopbaanbegeleiding --- 464 --- Leerproblemen --- 120156.jpg --- Zittenblijvers --- Leerproblemen (Kinderen met leerproblemen, Leerstoornissen) --- Resultaten en selectie --- Secondary education --- Research on teaching --- aansluiting lager en secundair onderwijs --- Primary education --- Education--Research --- Motivatieproblemen --- Zorgverbreding --- Leerplicht --- Motivatieprobleem --- Flanders --- Belgium
Listing 1 - 10 of 99 | << page >> |
Sort by
|