Narrow your search
Listing 1 - 10 of 99 << page
of 10
>>
Sort by

Book
Leermoeilijkheden : visie op behandeling
Authors: --- ---
ISBN: 9001355544 Year: 1977 Publisher: Groningen : Wolters-Noordhoff,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Inleiding in de orthodidactiek, zorgverbreding en remedial teaching.
Author:
ISBN: 9026618417 Year: 1987 Publisher: Nijkerk Intro

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Leesmoeilijkheden : recente visies
Authors: ---
ISBN: 9033414325 9789033414329 Year: 1986 Publisher: Leuven ; Amersfoort : Acco,


Book
Jos de muis leert niet goed : en... wat zou dat?
Authors: ---
ISBN: 9054610557 Year: 1993 Publisher: Mechelen Bakermat Uitgevers

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Kinderen met leer- en gedragsproblemen
Authors: ---
ISBN: 9053525718 Year: 2000 Publisher: Amsterdam Boom

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

1. De kinderlijke ontwikkeling verloopt stap voor stap 2. Leerproblemen, wat zijn dat ? 3. Ontwikkelingsstoornissen 4. Leerproblemen op school 5. De relatie tussen leerproblemen en gedragsstoornissen 6. Pedagogische aanpak van de persoonlijkheid in wording 7. Reduceren of opheffen van belemmerende factoren 8. Enkele voorbeelden uit de praktijk 9. Wegwijzer voor hulp


Book
Diagnostiek in de hulpverlening: methodische aspecten
Authors: --- ---
Year: 1995 Publisher: Amsterdam Swets & Zeitlinger

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Scholen met zorg : goede praktijkvoorbeelden in de zorg voor leerlingen met leerproblemen
Authors: --- ---
ISBN: 9033453533 Year: 2003 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In dit boek wordt ingegaan op de visie van de verschillende scholen op de opvang van kinderen met leerproblemen, de klaspraktijk en het pedagogisch-didactisch handelen, het leerlingvolgsysteem, het signaleren en diagnosticeren van de leerproblemen en het remediëren. Voorts wordt ook stilgestaan bij de vernieuwingsarrangementen binnen elke school, het soort overlegstructuren, de samenwerking met CLB, met externen en met ouders en, ten slotte, de effecten van al deze initiatieven op het kind en de school. In dit boek wordt ingegaan op de visie van de verschillende scholen op de opvang van kinderen met leerproblemen, de klaspraktijk en het pedagogisch-didactisch handelen, het leerlingvolgsysteem, het signaleren en diagnosticeren van de leerproblemen, en het remediëren. Voorts wordt ook stilgestaan bij de vernieuwingsarrangementen binnen elke school, het soort overlegstructuren, de samenwerking met CLB, met externen en met ouders, en, ten slotte, de effecten van al deze initiatieven op het kind en de school. (Bron: covertekst)


Book
Dyslexie '96.
Authors: ---
ISBN: 9053505202 Year: 1996 Publisher: Leuven Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Wanneer er gesproken wordt van leerproblemen, is er bijna geen onderwerp dat, zowel bij ouders als deskundigen, zoveel discussie oproept als de term dyslexie. Men is er zich van bewust dat aanhoudende moeilijkheden met lezen en spellen een ernstige belemmering kunnen vormen in het maatschappelijk verkeer. Dit boek bevat onder meer de bijdragen van experts op het gebied van dyslexie in het Nederlandse taalgebied en is tot stand gekomen als vervolg op een in juni 1996 gehouden congres over dit onderwerp. Het bevat nieuwe gezichtspunten en verdergaande theorievorming op dit gebied. Daarnaast wordt aandacht besteed aan de stimulering en behandeling van kinderen met ernstige leesen spellingsproblemen in het basis-, speciaalen voortgezet onderwijs. Een aantal hoofdstukken geeft de stand van zaken weer met betrekking tot het onderzoek op het terrein van de dyslexie. Een apart hoofdstuk is gewijd aan onderzoek naar de neurobiologischeen biopsychologische basis van dyslexie. Verder zijn er bijdragen opgenomen die gaan over de invloed van dyslexie op de persoonlijkheidsontwikkeling en de opvoedingsomgeving waarin het kind met dyslexie leeft. De lezer krijgt een uitstekend overzicht van wat er op het gebied van dyslexie in het Nederlandse taalgebied gaande is. (flaptekst)


Book
Geregeld: methodiek voor de aanpak van de meest hardnekkige spellingproblemen: achtergronden, opbouw en werkwijze
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789033475009 Year: 2009 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In de spelling van onze taal komt een aantal typen fouten relatief vaak voor. Hulp bij hardnekkige spellingproblemen (soms in combinatie met ernstige leesproblemen) is voor veel leerlingen en studenten geen overdreven luxe maakt ook een belangrijk deel uit van de behandeling van mensen met dyslexie. De methodiek 'Geregeld!' biedt handvatten voor maatwerk en voorgeprotocolleerde behandeling. 'Geregeld!' is ontwikkeld voor professionals die ernstige spellingproblemen behandelen.


Book
Samen tot aan de meet : alternatieven voor zittenblijven
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789044127430 Year: 2011 Publisher: Leuven Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Kinderen die ondermaats presteren op school, krijgen op het einde van het schooljaar vaak het advies om hun jaar over te doen. Maar is zittenblijven wel zinvol? Leermoeilijkheden zijn immers niet de enige reden waarom leerlingen blijven zitten. Heel wat studies tonen aan dat zittenblijven niet altijd een goede remedie is, zeker niet op de lange termijn. Daarom wordt in dit boek gepleit voor scholen waarin alle leerlingen samen overgaan. Om die ononderbroken schoolloopbanen mogelijk te maken, worden er verschillende initiatieven toegelicht die het individuele leerproces van leerlingen kunnen verrijken en versnellen, zonder afbreuk te doen aan de kwaliteit van het onderwijs.

Listing 1 - 10 of 99 << page
of 10
>>
Sort by