Listing 1 - 10 of 13 << page
of 2
>>
Sort by

Book
Van analoog naar digitaal : inleiding in de communicatietechnologie
Author:
ISBN: 9789462922549 Year: 2015 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Communicatietechnologie valt niet meer weg te denken uit het dagelijkse leven. Eenieder wordt ermee geconfronteerd, op het werk of daarbuiten. Vooral in sectoren zoals communicatiemanagement, bedrijfscommunicatie, (online) marketing en journalistiek is een basiskennis van communicatietechnologie een absolute voorwaarde om op een efficiënte manier te kunnen samenwerken met onder meer webdevelopers en grafische bedrijven. Van analoog naar digitaal speelt in op de behoefte aan een begrijpelijk overzicht van al deze nieuwe technologieën en begrippen. Bovendien biedt de auteur ook de nodige achtergrond waarin de evolutie van deze technologieën geschetst wordt. Van analoog naar digitaal bevat eveneens de toegangscode tot een permanent geactualiseerd digitaal lexicon met meer dan 3000 - eenvoudig uitgelegde - begrippen uit verschillende mediadomeinen. Deze code geeft recht op een levenslang gebruik van het lexicon.Bron : http://www.acco.be


Book
Burgerschapsvorming en identiteitsontwikkeling : een bijdrage aan pedagosische kwaliteit in het onderwijs
Authors: --- ---
ISBN: 9789023244769 Year: 2009 Publisher: Assen Van Gorcum

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boek draagt bij aan reflectie op de begrippen burgerschap en identiteit, en laat zien hoe onderwijs kan bijdragen aan burgerschapsvorming en identiteitsontwikkeling. Dat gebeurt vanuit een referentiekader waarin de mens als zingever en historisch wezen wordt gezien. Het eerste deel bevat voorstellen voor een specifiek vormingsconcept zoals ontwikkelingsgericht onderwijs en humanistische vorming. Het tweede deel behandelt verschillende aspecten van identiteit en burgerschap, en de vraag wat en hoe daarover geleerd zou moeten worden. Hier komen onder meer 'seksuele vorming', 'levensbeschouwelijke vorming', 'mediawijsheid' en 'vorming van een beroepsidentiteit' aan bod. Het derde deel bespreekt de vraag naar de kwaliteiten van leraren voor die vormende taak van het onderwijs. Het boek is geschreven voor geïnteresseerden in praktische en theoretische vraagstukken rond identiteitsontwikkeling in relatie tot burgerschapsvorming. Het levert een bijdrage aan het debat over de functie van onderwijs als maatschappelijk instituut en over de vraag wat pedagogische kwaliteit inhoudt.


Periodical
Media marketing : vaktijdschrift over reclame en marketing
Author:
ISSN: 13724495 Year: 1995 Publisher: Brussel

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Media Marketing is het magazine voor communicatie. Elke maand worden media, marketing, bureaus en nieuwe creaties aan de tand gevoeld en bieden we artikels die peilen, analyseren en informeren naar en over het vak. Twee diepgaande dossiers ontrafelen het communicatienieuws tot in de kleinste details. Er is een dossier dat de actualiteit op de voet volgt en er is een meer algemeen themadossier. Korte nieuwsflashes en telexberichten zorgen iedere maand voor een momentopname van de markt in binnen- en buitenland. Het magazine is ook het uitstalraam voor de jongste reclamecreaties 'Made in Belgium'. Op het menu: nieuws uit de wereld van de creatie in de ruimste zin van het woord. Design, nieuwe producten, nieuwe logo's. En natuurlijk de onvermijdelijke pagina met budgetten en budgetverschuivingen tussen adverteerders en bureaus. Kortom, een maand lang gevarieerde en geïllustreerde vaklectuur om niet alleen alles te weten maar ook en vooral beter te doorgronden.


Book
De media maken de man : over hoe pers en beeldvorming echt werken
Author:
ISBN: 9789058266019 Year: 2009 Volume: *4 Publisher: Leuven Davidsfonds


Book
De reclamejongens : over verleiding in reclame, media en politiek.
Author:
ISBN: 9056174665 9789056174668 Year: 2003 Publisher: Leuven Van Halewyck

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In de "reclamejongens" legt Bruno Vanspauwen uit hoe de reclame- en marketingwereld jarenlang werden verguisd, maar nu ook hun ingang vinden in andere sectoren zoals media en politiek.


Book
Media in beweging : handboek voor de professional
Authors: ---
ISBN: 9789401402897 9401402892 Year: 2012 Volume: 2017/4 Publisher: Leuven LannooCampus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Ontdek de spelregels van de mediabusiness Een unieke blik achter de schermen van de mediasector met de meest recente cijfers en cases. Hoe gaan journalistieke redacties, marketingdepartementen en commerciële afdelingen om met de constante maatschappelijke en technologische evoluties? Gesprekken met tientallen mediaprofessionals uit diverse gebieden dragen bij tot een heldere analyse van hoe de mediasector vandaag functioneert. Een overzichtelijk naslagwerk voor de professional, een logisch opgebouwd handboek voor de student en een aanrader voor iedereen die grip wil krijgen op de veranderende media.


Book
Media in beweging : handboek voor de professional.
Authors: ---
ISBN: 9789020979329 Year: 2008 Publisher: Leuven LannooCampus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Een unieke blik achter de schermen van de mediasector met de meest recente cijfers en cases. Hoe gaan journalistieke redacties, marketingdepartementen en commerciële afdelingen om met de constante maatschappelijke en technologische evoluties? Gesprekken met tientallen mediaprofessionals uit diverse gebieden dragen bij tot een heldere analyse van hoe de mediasector vandaag functioneert. Een overzichtelijk naslagwerk voor de professional, een logisch opgebouwd handboek voor de student en een aanrader voor iedereen die grip wil krijgen op de veranderende media.

Keywords

krant --- tijdschrift --- televisie --- reclame --- internet --- radio-ontvanger --- Marktonderzoek. --- Massamedia --- Media --- Media. --- België. --- Advertising. Public relations --- audiovisuele industrie --- communicatiewetenschappen --- perswetenschappen --- media --- mediagebruik --- media-industrie --- Mass communications --- 316.774 --- BPB0902 --- Moyen de communication de masse --- 690 Media, mediarecht --- #KVHA:Journalistiek --- #KVHA:Media --- communicatie --- mediakunde --- 659.1 --- Massamedia (media) --- 659.3 ) Massacommunicatie --- marktontwikkelingen --- massamedia --- medialandschap --- 098 --- Media (Communicatiemedia) --- Media(Communicatiemedia) --- nieuws --- perswezen --- 316.774 Massamedia--(communicatiesociologie); technologische aspecten zie {659.3} --- Massamedia--(communicatiesociologie); technologische aspecten zie {659.3} --- massamedia - publiciteitswezen - audiovisuele media; algemeen, audiovisuele media, algemeen --- Middelen voor informatie-overdracht. Media. Kanalen --- Mediabedrijven --- Mediastrategieën --- Marketing --- België --- Sectorstudies --- media masowe --- sredstva javnoga priopćavanja --- media tal-massa --- масмедия --- meios de comunicação de massas --- средства за јавно информирање --- mezzo di comunicazione di massa --- mediji --- масовни медији --- plašsaziņas līdzekļi --- masmédiá --- Massenmedium --- mass media --- tömegmédia --- medio de comunicación de masas --- massmedier --- hromadné sdělovací prostředky --- μέσο μαζικής επικοινωνίας --- masmedia --- žiniasklaida --- joukkoviestintävälineet --- massekommunikationsmiddel --- mass-media --- massiteabevahendid --- massikommunikatsioonivahendid --- sredstva javnoga informiranja --- joukkoviestimet --- masinės komunikacijos priemonės --- Massenkommunikationsmittel --- massimeediumid --- mjete të komunikimit masiv --- μίντια --- μέσο μαζικής ενημέρωσης --- мас-медиум --- tömegmédiumok --- massemedier --- medier --- média --- means of mass communication --- meios de comunicação social --- meedia --- masovokomunikačné prostriedky --- tömegtájékoztatási eszközök --- visuomenės informavimo priemonės --- Medien --- masovni mediji --- mijloace de comunicare în masă --- massacommunicatiemiddel --- médias --- veřejné sdělovací prostředky --- masu informācijas līdzekļi --- масовни медиуми --- massmedia --- masmédia --- televisie-ontvanger --- Mediabedrijf --- Mediastrategie --- Sectorstudie --- Financiewezen --- mórmheáin


Multi
Babbeldoos : spelen met talige elementen
Author:
ISBN: 9044110233 9789044110234 Year: 2000 Publisher: Leuven Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Babbeldoos is bestemd voor kinderen die taalzwakker zijn, zowel autochtone als allochtone. Ondanks de grote inspanningen die het onderwijs levert met taalmethodes, blijven een aantal kinderen problemen hebben. De bedoeling van Babbeldoos is via spel taal uit te lokken - in interactie - bij de kinderen zonder dat zij zich ervan bewust zijn met taal bezig te zijn. Alle activiteiten ervaren de kinderen als spel en niet als taal leren.

Keywords

Taalstoornissen --- Kinderen. --- taalvaardigheid --- spelen --- kinderopvang --- taalspelletjes --- NT2 (Nederlands tweede taal) --- Didactics of Dutch --- Didactics of primary education --- remediërend onderwijs --- Taalstoornissen ; kinderen --- #PBIB:+111.18 --- #PBIB:+111.28 --- Buurtwerk --- Nederlands --- Spel --- Spreken --- #KVHB:Nederlands voor anderstaligen --- #KVHB:Taalontwikkeling --- 477.2 --- didactiek --- educatieve spellen --- spelmaterialen --- taalontwikkeling --- taalproblemen --- taalspellen --- 475.2 --- Boeken --- Geluid --- Kunst --- Media(Communicatiemedia) --- Natuur --- Sprookjes (Volkssprookjes) --- Taal --- Taalachterstand --- Taalvaardigheid --- Vervoer --- Voeding --- Vuur --- Water --- Wonen --- Woonomgeving --- Taalonderwijs --- Taalproblemen --- 456.1 --- 475.2 ) * NEDERLANDSE TAAL - O.N --- anderstalige kinderen --- boeken --- kunst --- linguïstiek --- media --- natuur --- sprookjes --- taalachterstand --- taalspelen (ler) --- taalzwakke kinderen --- vervoer --- voeding --- vuur --- water --- woonomgeving --- Kinderen met taalproblemen --- Spelen --- Taalontwikkelingsstoornissen --- Taalverwerving --- 475.1 --- 004021.jpg --- Denkontwikkeling: taal --- Leermoeilijkheden: taal --- NT2 --- didactische set --- Kinderen met lees-en schrijfmoeilijkheden --- Vakdidactiek : Nederlands : Andere --- Vakdidactiek : Nederlands voor anderstaligen : Andere --- didactiek basisonderwijs - dramatische expressie, spel en beweging, verbale expressie --- Taalonderwijs; Nederlandse taal --- Games --- Taalactiveringsprogramma's --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Allochtonen --- Spraaktherapie --- Taalopvoeding --- Taalstimulering --- Allochtoon --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Autochtoon --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie --- Taalontwikkelingsstoornis --- Persoon met een migratieachtergrond


Book
PMV : Printmedia in Vlaanderen
Authors: ---
ISBN: 9789030185826 9030185821 9030187409 Year: 2005 Publisher: Mechelen Wolters Plantyn

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

10 interviews met persprofessionals ; alle persgroepen doorgelicht

Keywords

Dagbladen --- Journalistiek --- Pers --- België. --- Vlaanderen. --- journalistiek --- mediaregies --- persbureaus --- Journalism --- media-industrie --- anno 1800-1999 --- Flanders --- Media --- 070 <493-17> --- 050 <493-17> --- #SBIB:309H1813 --- 694 Schrijvende pers --- 07 --- Vlaanderen --- 070 --- Media (Communicatiemedia) --- mediabeleid --- persberichten --- 092.6 --- Audax --- Cascade --- Code --- Concentra Media --- Geschiedenis --- Kranten --- Persgroep, de --- Roularta Media Group --- Sanoma Magazines Belgium --- Think Media --- Tijdschriften --- VUM Media --- Vrije Pers --- Pers ; Vlaanderen ; geschiedenis --- pers --- 050 <493-17> Tijdschriften. Periodieken. Serials--(werken over)--Vlaanderen. Vlaams Gewest. Nederlandstalige Gemeenschap in België --- Tijdschriften. Periodieken. Serials--(werken over)--Vlaanderen. Vlaams Gewest. Nederlandstalige Gemeenschap in België --- 070 <493-17> Pers. Nieuwsbladen. Magazines. Redaktie. Journalistiek--(algemeen)--Vlaanderen. Vlaams Gewest. Nederlandstalige Gemeenschap in België --- Pers. Nieuwsbladen. Magazines. Redaktie. Journalistiek--(algemeen)--Vlaanderen. Vlaams Gewest. Nederlandstalige Gemeenschap in België --- Geschiedenis en/of organisatie van het perswezen: algemeen en per land (met inbegrip van de rol van het perswezen in de ontwikkelingsproblematiek) --- Perswetenschappen --- krantenbedrijf, de pers --- Pers ; België --- 384 --- Gedrukte media --- Perswezen --- Sectorstudies --- Sectorstudie --- Geneeskunde --- Techniek (wetenschap) --- Atlas --- Museum --- Reizen --- Ziekte --- Emigratie --- Vliegen (werkwoord)

Listing 1 - 10 of 13 << page
of 2
>>
Sort by