Listing 1 - 10 of 13 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Communicatietechnologie valt niet meer weg te denken uit het dagelijkse leven. Eenieder wordt ermee geconfronteerd, op het werk of daarbuiten. Vooral in sectoren zoals communicatiemanagement, bedrijfscommunicatie, (online) marketing en journalistiek is een basiskennis van communicatietechnologie een absolute voorwaarde om op een efficiënte manier te kunnen samenwerken met onder meer webdevelopers en grafische bedrijven. Van analoog naar digitaal speelt in op de behoefte aan een begrijpelijk overzicht van al deze nieuwe technologieën en begrippen. Bovendien biedt de auteur ook de nodige achtergrond waarin de evolutie van deze technologieën geschetst wordt. Van analoog naar digitaal bevat eveneens de toegangscode tot een permanent geactualiseerd digitaal lexicon met meer dan 3000 - eenvoudig uitgelegde - begrippen uit verschillende mediadomeinen. Deze code geeft recht op een levenslang gebruik van het lexicon.Bron : http://www.acco.be
Computer. Automation --- Mass communications --- Digital communications --- Digital media --- Information technology --- communicatie --- technologie --- # BIBC : Academic collection --- #SBIB:309H1710 --- 316.772 --- Media (Communicatiemedia) --- computercommunicatie --- communication --- Telematica, algemene werken --- communicatievormen --- Communicatie --- Communicatiemiddelen --- Grafische technieken --- Audiovisuele media --- Datacommunicatie --- Internet --- Mobilofonie --- Communicatiemiddel
Choose an application
Dit boek draagt bij aan reflectie op de begrippen burgerschap en identiteit, en laat zien hoe onderwijs kan bijdragen aan burgerschapsvorming en identiteitsontwikkeling. Dat gebeurt vanuit een referentiekader waarin de mens als zingever en historisch wezen wordt gezien. Het eerste deel bevat voorstellen voor een specifiek vormingsconcept zoals ontwikkelingsgericht onderwijs en humanistische vorming. Het tweede deel behandelt verschillende aspecten van identiteit en burgerschap, en de vraag wat en hoe daarover geleerd zou moeten worden. Hier komen onder meer 'seksuele vorming', 'levensbeschouwelijke vorming', 'mediawijsheid' en 'vorming van een beroepsidentiteit' aan bod. Het derde deel bespreekt de vraag naar de kwaliteiten van leraren voor die vormende taak van het onderwijs. Het boek is geschreven voor geïnteresseerden in praktische en theoretische vraagstukken rond identiteitsontwikkeling in relatie tot burgerschapsvorming. Het levert een bijdrage aan het debat over de functie van onderwijs als maatschappelijk instituut en over de vraag wat pedagogische kwaliteit inhoudt.
Educational sciences --- 478.1 --- Identiteit (Zelfbeeld Zelfkennis) --- Lerarenopleiding --- Levensbeschouwelijke opvoeding --- Media(Communicatiemedia) --- Onderwijs en maatschappij --- Ontwikkelingsgericht onderwijs --- Opvoeden tot burgerzin --- Seksuele opvoeding (Seksuele voorlichting) --- Sociale opvoeding --- Identiteit --- Identiteitsontwikkeling --- Kwaliteit in het onderwijs --- Onderwijsvernieuwing --- onderwijs - algemeen --- burger --- maatschappijkritiek --- Mondiale vorming en vredesopvoeding
Choose an application
Advertising --- 659.1 --- Media (Communicatiemedia) --- recht (wetgeving) --- reclame --- reclamecampagnes --- 658.81 --- Ads --- Advertisements --- Advertising, Consumer --- Advertising, Retail --- Advertising, Store --- Commercial speech --- Consumer advertising --- Retail advertising --- Speech, Commercial --- Store advertising --- Business --- Communication in marketing --- Industrial publicity --- Retail trade --- Advertisers --- Branding (Marketing) --- Propaganda --- Public relations --- Publicity --- Sales promotion --- Selling --- 658.81 Sales organization --- Sales organization --- Publiciteit, reclame, adverteren --- Advertising. Public relations
Choose an application
Media Marketing is het magazine voor communicatie. Elke maand worden media, marketing, bureaus en nieuwe creaties aan de tand gevoeld en bieden we artikels die peilen, analyseren en informeren naar en over het vak. Twee diepgaande dossiers ontrafelen het communicatienieuws tot in de kleinste details. Er is een dossier dat de actualiteit op de voet volgt en er is een meer algemeen themadossier. Korte nieuwsflashes en telexberichten zorgen iedere maand voor een momentopname van de markt in binnen- en buitenland. Het magazine is ook het uitstalraam voor de jongste reclamecreaties 'Made in Belgium'. Op het menu: nieuws uit de wereld van de creatie in de ruimste zin van het woord. Design, nieuwe producten, nieuwe logo's. En natuurlijk de onvermijdelijke pagina met budgetten en budgetverschuivingen tussen adverteerders en bureaus. Kortom, een maand lang gevarieerde en geïllustreerde vaklectuur om niet alleen alles te weten maar ook en vooral beter te doorgronden.
Applied marketing --- Advertising. Public relations --- massacommunicatie --- marketingcommunicatie --- PR (public relations) --- reclame --- Mass communications --- Media --- Médias --- Publicité --- Périodiques --- Reclame --- Tijdschriften --- 05 <493> --- #A9510A --- 658.88 --- 659 --- 659.3 --- Rubriek serials: grafische- en reclamevormgeving --- Frans --- tijdschriften communicatie --- marketing --- 050 --- 658.8 --- Media (Communicatiemedia) --- abonnementen --- bedrijfseconomie --- economie --- 659.1 --- Communicatie --- Marketing --- Massacommunicatie --- Public relations --- Reclame en marketing --- Tijdschriften. Periodieken. Serials--België --- Toegepaste marketing --- Reclame. Public relations --- periodieken - tijdschriften --- marketing, verkoop, distributie --- Periodicals --- tijdschriften --- 05 <493> Tijdschriften. Periodieken. Serials--België --- Media. --- tijdschriften. --- Tijdschriften. --- 690 Media, mediarecht
Choose an application
Journalism --- Press --- mediacultuur --- imago --- perswetenschappen --- 090 --- beeldvorming --- media --- pers --- 007 communicatie --- 654 media --- 179.1 --- massacommunicatie --- massamedia --- Media (Communicatiemedia) --- PR (public relations) --- TV --- Vlaanderen --- #GGSB: Sociale wet. essays --- Media, News --- Media, The --- News media --- Publicity --- Newspapers --- Periodicals --- Writing (Authorship) --- Literature --- Fake news --- Massamedia ; algemeen --- Massamedia, publiciteitswezen, audiovisuele media --- ethiek van de pers --- Media --- Perswezen --- Beeldvorming --- Media-analyse --- Profiel en imago --- Imagomanagement --- Profiel --- Imago --- Sociale wet. essays
Choose an application
In de "reclamejongens" legt Bruno Vanspauwen uit hoe de reclame- en marketingwereld jarenlang werden verguisd, maar nu ook hun ingang vinden in andere sectoren zoals media en politiek.
Reclame. --- reclame --- commercials [oral or performed works] --- Advertising. Public relations --- reclameboodschappen --- Reclame --- 159.98*2 --- #SBIB:309H252 --- #SBIB:309H2800 --- #A0306A --- 690 Media, mediarecht --- 369.4 --- media --- politiek --- 659.1 --- Media (Communicatiemedia) --- reclamecampagnes --- reclamepsychologie --- reclame, bureaus --- reclame, effectiviteit --- public relations --- 159.98*2 Publiciteit. Business psychologie. --- Publiciteit. Business psychologie. --- Externe communicatie (incl. public relations) --- Reclame: algemene werken --- Publiciteit, reclame, adverteren --- 384 --- 32 --- 659 --- Publiciteit. Business psychologie --- Media --- Politiek --- Praktijk --- Reclame-praktijk --- Provincie West-Vlaanderen --- Maatschappij --- Film
Choose an application
Ontdek de spelregels van de mediabusiness Een unieke blik achter de schermen van de mediasector met de meest recente cijfers en cases. Hoe gaan journalistieke redacties, marketingdepartementen en commerciële afdelingen om met de constante maatschappelijke en technologische evoluties? Gesprekken met tientallen mediaprofessionals uit diverse gebieden dragen bij tot een heldere analyse van hoe de mediasector vandaag functioneert. Een overzichtelijk naslagwerk voor de professional, een logisch opgebouwd handboek voor de student en een aanrader voor iedereen die grip wil krijgen op de veranderende media.
Advertising. Public relations --- Mass communications --- 316.77 --- Media --- media-analyse --- Mediabedrijven --- Mediastrategieën --- Sectorstudies --- nieuwsberichtgeving --- pers --- Media(Communicatiemedia) --- perswezen --- massamedia - publiciteitswezen - audiovisuele media; algemeen, audiovisuele media, algemeen --- 090 --- #SBIB:309H1010 --- #SBIB:309H1013 --- 092 --- media --- journalistiek --- Organisatorische aspecten van de media: algemene werken (incl. journalistiek) --- Media algemeen: bedrijfseconomische aspecten, productie- en distributiestructuren --- journalistiek, pers --- marketingcommunicatie --- 098 --- communicatie --- Mass media --- Handbooks, manuals, etc. --- History --- Journalism --- PXL-Media & Tourism 2016 --- massacommunicatie --- business --- Marketing --- België --- Mediabedrijf --- Mediastrategie --- Sectorstudie --- Financiewezen
Choose an application
Een unieke blik achter de schermen van de mediasector met de meest recente cijfers en cases. Hoe gaan journalistieke redacties, marketingdepartementen en commerciële afdelingen om met de constante maatschappelijke en technologische evoluties? Gesprekken met tientallen mediaprofessionals uit diverse gebieden dragen bij tot een heldere analyse van hoe de mediasector vandaag functioneert. Een overzichtelijk naslagwerk voor de professional, een logisch opgebouwd handboek voor de student en een aanrader voor iedereen die grip wil krijgen op de veranderende media.
krant --- tijdschrift --- televisie --- reclame --- internet --- radio-ontvanger --- Marktonderzoek. --- Massamedia --- Media --- Media. --- België. --- Advertising. Public relations --- audiovisuele industrie --- communicatiewetenschappen --- perswetenschappen --- media --- mediagebruik --- media-industrie --- Mass communications --- 316.774 --- BPB0902 --- Moyen de communication de masse --- 690 Media, mediarecht --- #KVHA:Journalistiek --- #KVHA:Media --- communicatie --- mediakunde --- 659.1 --- Massamedia (media) --- 659.3 ) Massacommunicatie --- marktontwikkelingen --- massamedia --- medialandschap --- 098 --- Media (Communicatiemedia) --- Media(Communicatiemedia) --- nieuws --- perswezen --- 316.774 Massamedia--(communicatiesociologie); technologische aspecten zie {659.3} --- Massamedia--(communicatiesociologie); technologische aspecten zie {659.3} --- massamedia - publiciteitswezen - audiovisuele media; algemeen, audiovisuele media, algemeen --- Middelen voor informatie-overdracht. Media. Kanalen --- Mediabedrijven --- Mediastrategieën --- Marketing --- België --- Sectorstudies --- media masowe --- sredstva javnoga priopćavanja --- media tal-massa --- масмедия --- meios de comunicação de massas --- средства за јавно информирање --- mezzo di comunicazione di massa --- mediji --- масовни медији --- plašsaziņas līdzekļi --- masmédiá --- Massenmedium --- mass media --- tömegmédia --- medio de comunicación de masas --- massmedier --- hromadné sdělovací prostředky --- μέσο μαζικής επικοινωνίας --- masmedia --- žiniasklaida --- joukkoviestintävälineet --- massekommunikationsmiddel --- mass-media --- massiteabevahendid --- massikommunikatsioonivahendid --- sredstva javnoga informiranja --- joukkoviestimet --- masinės komunikacijos priemonės --- Massenkommunikationsmittel --- massimeediumid --- mjete të komunikimit masiv --- μίντια --- μέσο μαζικής ενημέρωσης --- мас-медиум --- tömegmédiumok --- massemedier --- medier --- média --- means of mass communication --- meios de comunicação social --- meedia --- masovokomunikačné prostriedky --- tömegtájékoztatási eszközök --- visuomenės informavimo priemonės --- Medien --- masovni mediji --- mijloace de comunicare în masă --- massacommunicatiemiddel --- médias --- veřejné sdělovací prostředky --- masu informācijas līdzekļi --- масовни медиуми --- massmedia --- masmédia --- televisie-ontvanger --- Mediabedrijf --- Mediastrategie --- Sectorstudie --- Financiewezen --- mórmheáin
Choose an application
Babbeldoos is bestemd voor kinderen die taalzwakker zijn, zowel autochtone als allochtone. Ondanks de grote inspanningen die het onderwijs levert met taalmethodes, blijven een aantal kinderen problemen hebben. De bedoeling van Babbeldoos is via spel taal uit te lokken - in interactie - bij de kinderen zonder dat zij zich ervan bewust zijn met taal bezig te zijn. Alle activiteiten ervaren de kinderen als spel en niet als taal leren.
Taalstoornissen --- Kinderen. --- taalvaardigheid --- spelen --- kinderopvang --- taalspelletjes --- NT2 (Nederlands tweede taal) --- Didactics of Dutch --- Didactics of primary education --- remediërend onderwijs --- Taalstoornissen ; kinderen --- #PBIB:+111.18 --- #PBIB:+111.28 --- Buurtwerk --- Nederlands --- Spel --- Spreken --- #KVHB:Nederlands voor anderstaligen --- #KVHB:Taalontwikkeling --- 477.2 --- didactiek --- educatieve spellen --- spelmaterialen --- taalontwikkeling --- taalproblemen --- taalspellen --- 475.2 --- Boeken --- Geluid --- Kunst --- Media(Communicatiemedia) --- Natuur --- Sprookjes (Volkssprookjes) --- Taal --- Taalachterstand --- Taalvaardigheid --- Vervoer --- Voeding --- Vuur --- Water --- Wonen --- Woonomgeving --- Taalonderwijs --- Taalproblemen --- 456.1 --- 475.2 ) * NEDERLANDSE TAAL - O.N --- anderstalige kinderen --- boeken --- kunst --- linguïstiek --- media --- natuur --- sprookjes --- taalachterstand --- taalspelen (ler) --- taalzwakke kinderen --- vervoer --- voeding --- vuur --- water --- woonomgeving --- Kinderen met taalproblemen --- Spelen --- Taalontwikkelingsstoornissen --- Taalverwerving --- 475.1 --- 004021.jpg --- Denkontwikkeling: taal --- Leermoeilijkheden: taal --- NT2 --- didactische set --- Kinderen met lees-en schrijfmoeilijkheden --- Vakdidactiek : Nederlands : Andere --- Vakdidactiek : Nederlands voor anderstaligen : Andere --- didactiek basisonderwijs - dramatische expressie, spel en beweging, verbale expressie --- Taalonderwijs; Nederlandse taal --- Games --- Taalactiveringsprogramma's --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Allochtonen --- Spraaktherapie --- Taalopvoeding --- Taalstimulering --- Allochtoon --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Autochtoon --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie --- Taalontwikkelingsstoornis --- Persoon met een migratieachtergrond
Choose an application
10 interviews met persprofessionals ; alle persgroepen doorgelicht
Dagbladen --- Journalistiek --- Pers --- België. --- Vlaanderen. --- journalistiek --- mediaregies --- persbureaus --- Journalism --- media-industrie --- anno 1800-1999 --- Flanders --- Media --- 070 <493-17> --- 050 <493-17> --- #SBIB:309H1813 --- 694 Schrijvende pers --- 07 --- Vlaanderen --- 070 --- Media (Communicatiemedia) --- mediabeleid --- persberichten --- 092.6 --- Audax --- Cascade --- Code --- Concentra Media --- Geschiedenis --- Kranten --- Persgroep, de --- Roularta Media Group --- Sanoma Magazines Belgium --- Think Media --- Tijdschriften --- VUM Media --- Vrije Pers --- Pers ; Vlaanderen ; geschiedenis --- pers --- 050 <493-17> Tijdschriften. Periodieken. Serials--(werken over)--Vlaanderen. Vlaams Gewest. Nederlandstalige Gemeenschap in België --- Tijdschriften. Periodieken. Serials--(werken over)--Vlaanderen. Vlaams Gewest. Nederlandstalige Gemeenschap in België --- 070 <493-17> Pers. Nieuwsbladen. Magazines. Redaktie. Journalistiek--(algemeen)--Vlaanderen. Vlaams Gewest. Nederlandstalige Gemeenschap in België --- Pers. Nieuwsbladen. Magazines. Redaktie. Journalistiek--(algemeen)--Vlaanderen. Vlaams Gewest. Nederlandstalige Gemeenschap in België --- Geschiedenis en/of organisatie van het perswezen: algemeen en per land (met inbegrip van de rol van het perswezen in de ontwikkelingsproblematiek) --- Perswetenschappen --- krantenbedrijf, de pers --- Pers ; België --- 384 --- Gedrukte media --- Perswezen --- Sectorstudies --- Sectorstudie --- Geneeskunde --- Techniek (wetenschap) --- Atlas --- Museum --- Reizen --- Ziekte --- Emigratie --- Vliegen (werkwoord)
Listing 1 - 10 of 13 | << page >> |
Sort by
|